Σύμφωνα με το κείμενο,
Τη δημιουργία νέου φορέα με αποκλειστικό στόχο την εκποίηση
των λιμανιών και την θεσμοθέτηση της κατάργησης των συλλογικών συμβάσεων των
ναυτεργατών προωθεί μεταξύ άλλων η κυβέρνηση στο πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε
νύχτα στη Βουλή, κατήγγειλε ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, στην ομιλία
του κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου.
Ο Ν. Συρμαλένιος επεσήμανε μεταξύ άλλων τα
εξής: «Με πολύ μεγάλη λύπη γίνομαι κι εγώ συμμέτοχος, συμμετέχοντας σε αυτή τη
συζήτηση, η οποία γίνεται για πολλοστή φορά.
Επαναλαμβάνεται το «έγκλημα» του
κατεπείγοντος και των διαδικασιών που ευτελίζουν το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Κανονικά όλη η Αντιπολίτευση θα έπρεπε να έχει αποχωρήσει και να μη
νομιμοποιεί αυτές τις διαδικασίες, για να μην πω και οι αξιοπρεπείς συνάδελφοι
από τη Συμπολίτευση. Διότι, για πολλοστή φορά, τα δύο τουλάχιστον τελευταία
χρόνια που έχουμε εμείς κοινοβουλευτική εμπειρία, ζούμε αυτόν τον καταναγκασμό.
Έναν καταναγκασμό να μας δίνετε 800 σελίδες στις 1.40’ τα ξημερώματα και να
πρέπει σήμερα, να τοποθετηθούμε συγκεκριμένα σε διατάξεις και σε εξειδικεύσεις
των διατάξεων αυτών. Είναι απαράδεκτο και ξέρετε ότι όλη αυτή η διαδικασία, είναι
κατά τη γνώμη μου κοινοβουλευτική δικτατορία – και το λέω με πόνο ψυχής, διότι
άλλοι ωφελούνται με αυτές τις διαδικασίες».
«Δεν έχει «μπέσα» η Κυβέρνηση. Αν είχε «μπέσα», δεν θα
μετέθετε την ημερομηνία των Ευρωεκλογών για μια εβδομάδα. Δεν θα έδινε το
ψίχουλο του επιδόματος στις 9 Μαΐου, εννέα μέρες πριν τον πρώτο γύρο των
Αυτοδιοικητικών Εκλογών. Αν έχετε «μπέσα», γιατί δεν το δίνετε μετά τις 25
Μαΐου; Δώστε το επίδομα μετά τις 25 Μαΐου, για να πείσετε ότι έχετε την καλή
πρόθεση και διάθεση, να ενισχύσετε ειλικρινά τον ελληνικό λαό, από τις θυσίες
που έχει κάνει τόσα χρόνια. Εν πάση
περιπτώσει, εμείς αυτό το αμφισβητούμε κατηγορηματικά, διότι πιστεύουμε ότι
έρχεται ένα νέο μνημόνιο, ακόμη πιο βάρβαρο και πιο ισοπεδωτικό για την
ελληνική κοινωνία».
Θα αναφέρω μόνο δύο – τρία θέματα που έχουν σχέση με το
πολυνομοσχέδιο στον τομέα της ναυτιλίας που με αφορά άμεσα:
Πρώτον, επιχειρείται πάλι η σύσταση της Ρυθμιστικής Αρχής
Λιμένων. Μια Ρυθμιστική Αρχή, η οποία δεν «πέρασε» με το νομοσχέδιο το περυσινό
όπου έγινε Ν.4150 επί υπουργίας
Μουσουρούλη, και έρχεται πάλι σήμερα, προφανώς, διότι στοχεύει στην ταχύτερη
εκποίηση, ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας, με πρώτο το λιμάνι του
Πειραιά, του οποίου η απόλυτη ιδιωτικοποίηση, παρά τις αντιδράσεις όλων των
φορέων, έχει δρομολογηθεί. Όμως, και το ξέρετε πολύ καλά, σε ολόκληρη την
Ευρώπη το 94% των λιμανιών, βρίσκονται υπό δημόσιο έλεγχο. Και όσα
ιδιωτικοποιήθηκαν στη Μεγάλη Βρετανία, σήμερα έχουν αποτύχει και βρίσκονται σε
διαδικασία επάνω κρατικοποίηση.
Με τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, δημιουργείτε ένα νέο δημόσιο
φορέα, την ίδια στιγμή που καταργείτε στο όνομα του υπερδιογκωμένου Δημοσίου
και συγχωνεύετε Οργανισμούς και οδηγείτε χιλιάδες εργαζόμενους σε απόλυση. Αν
είχε νόημα αυτή η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων θα ήταν μόνο ως Ανεξάρτητη Αρχή,
διότι σήμερα στο υπουργείο υπάρχει η Γενική Διεύθυνση Λιμένων, η οποία μπορεί
να κάνει, και κάνει πολύ σωστά τη δουλειά της σε σχέση με την εποπτεία και
διαχείριση των λιμένων.
Δεύτερο ζήτημα: Επιχειρείτε με ένα άρθρο στο οποίο κανένας
δεν έχει αναφερθεί, την κατάργηση των
Συλλογικών Συμβάσεων των Ναυτεργατών με το επιχείρημα της αντικατάστασης της
Συλλογικής Σύμβασης από τις Επιχειρησιακές Συμβάσεις. Στόχος προφανής, η μείωση
των αμοιβών των ναυτεργατών, αφού θα αποδυναμωθεί η ενιαία συνδικαλιστική
έκφρασή τους, και ο κατακερματισμός του ενιαίου συνδικάτου τους. Προσδοκάτε
μέσα από αυτήν τη διαδικασία να μειώσετε τις αμοιβές οι οποίες υπάρχουν στη
σημερινή Συλλογική Σύμβαση.
Και είναι απορίας άξιο πραγματικά, ότι ενώ συζητάμε- και το
ξέρει ο κ. Βλάχος ως Πρόεδρος της Επιτροπής την προηγούμενη βδομάδα το
νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας- γιατί δεν φέρνει ο Υπουργός αυτές τις δύο
διατάξεις στην κανονική διαδικασία και τις φέρνει σήμερα νύχτα; Το ίδιο και με
μια άλλη διάταξη για την ακτοπλοΐα, όπου με κάποιες αντικαταστάσεις άρθρων του
ν. 2932/2001, εκείνο που φαίνεται, ευθύς εξαρχής, είναι η απελευθέρωση της
τιμής του εισιτηρίου και η διεύρυνση της χειμερινής επιθεώρησης. Αυτά τα δύο
διαφαίνονται μέσα από την επιχειρούμενη τροποποίηση του ν.2932, γι' αυτό ζητάμε
από τον Υπουργό Ναυτιλίας, να αποσύρει αυτά τα άρθρα, ιδιαίτερα το άρθρο που
αφορά την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων των Ναυτεργατών και να τα θέσει
στην κανονική διαδικασία».