Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2007

Για όσους αισθάνονται την ανάγκη να προσφέρουν (μεγάλη κουβέντα, μεγάλη υπόθεση…) υπάρχει και ο ΑΝΙΜΑ, ο σύλλογος προστασίας και περίθαλψης της άγριας ζωής. (δεν είναι κι άσχημη ιδέα να την βγάλουμε τριήμερα στην Πελοπόννησο!)
Λάβαμε την παρακάτω ανακοίνωση και την αναδημοσιεύουμε,


Η οδύνη για τις ανθρώπινες απώλειες και την καταστροφή του οικοσυστήματος, είναι βαθιά.
H ΑΝΙΜΑ και δεκάδες εθελοντές και οργανώσεις από την Ελλάδα και τους τόπους της καταστροφής έχουν ήδη κινητοποιηθεί για να συμβάλλουν, με όσες δυνάμεις έχουν, στην προσπάθεια παρέμβασης στις καμένες περιοχές.
Στο σταθμό Α Βοηθειών μας έχουν μεταφερθεί ως τώρα μισοκαμένες χελώνες, δύο μπούφοι, γερακίνες, μικρόπουλα.Οι νοσηλευτές μας έχουν συνεργαστεί με το δασαρχείο Πάρνηθας για την περίθαλψη δύο ελαφιών.
Προσπαθούμε να τα περιθάλψουμε και ελπίζουμε να μην είναι ότι απέμεινε.
Επίσης από χθες βρίσκονται στην Ελλάδα δύο Αυστριακοί επιστήμονες, μέλη του περιβαλλοντικού οργανισμού Vier pfoten, που μαζί με μέλη του Συλλόγου μας, αυτή τη στιγμή επισκέπτονται το νομό Ηλείας προκειμένου να εκτιμήσουν το μέγεθος της καταστροφής.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία το μείζον πρόβλημα των κτηνοτρόφων είναι η αδυναμία να βρουν τροφή για όσα ζώα γλίτωσαν, από την καταστροφή.
Μάλιστα στο χωριό Ξυλοκέρι ήταν συγκινητική η προσπάθεια των κατοίκων να ταΐσουν τα κοπάδια τους με τα υπολείμματα ενός καμένου εργοστασίου ντομάτας.
Στον λόφο δίπλα στη Μονή Φραγκοπηδήματος κυνηγοί εντόπισαν ζωντανούς τρεις λαγούς και πέντε πέρδικες, στους οποίους έβαλαν τροφή και νερό προκειμένου να επιβιώσουν.
Μπροστά στη μεγάλη καταστροφή του οικοσυστήματος η διάσωση ακόμη και ελάχιστων ζωντανών ζώων και πουλιών είναι σημαντική, καθώς ο φόβος οι περιοχές αυτές να αποψιλωθούν από τις μορφές ζωής που συντελούν στην ανάπτυξη του τόπου είναι άμεσος.Για το λόγο αυτόν η μη άσκηση θήρας στις γειτονικές με τις καμένες περιοχές είναι το λιγότερο που μπορεί να γίνει άμεσα για την ταλαιπωρημένη πανίδα.
Η αποστολή των Αυστριακών αύριο θα επισκεφθεί την Ανδρίτσαινα με στόχο να εκτιμήσουν την κατάσταση και να μπορέσουμε, ανάλογα με τις ανάγκες, να κινητοποιηθούμε με συγκεκριμένες ενέργειες.
Ταυτόχρονα η ΑΝΙΜΑ προτείνει, στους δεκάδες πολίτες που επικοινωνούν μαζί μας και ρωτούν με ποιο τρόπο να βοηθήσουν να:
Εγγραφούν εθελοντές ή συνδρομητές σε κάποια από τις οικολογικές κινήσεις που βρίσκεται κοντά τους.
Η συμμετοχή τους να είναι διαρκής με όποιον τρόπο μπορούν και όχι στιγμιαία.
Σε περίπτωση που βρουν κάποιο ζώο ή πουλί που χρειάζεται περίθαλψη, να έρχονται αμέσως σε επαφή μια κάποιο από τα δίκτυα περιβαλλοντικής προστασίας.
Όσοι έχουν τη δυνατότητα, να ενημερώνουν γραπτώς για τις ιδιότητες και τις δυνατότητες που έχουν να βοηθήσουν ώστε να αξιοποιηθεί σωστά η προσφορά τους.
Η μέρα για να συνειδητοποιήσουμε ότι είμαστε κομμάτι της φύσης, με άμεση σχέση αλληλεπίδρασης, είναι τώρα.
Φύση και άνθρωποι, κατοικίδια και άγρια ζώα, μαζί θα επιβιώσουμε ,αλλιώς μαζί θα χαθούμε.


ΑΝΙΜΑ
Σύλλογος Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής
Έδρα: Γαστούνης 8, 104 42 Αθήνα
Γραφείο και Σταθμός Α’ Βοηθειών: Μενελάου 134, Καλλιθέα 176 76
Τηλ: 210 95 100 75, 6972664675
e-mail: wildlifecare@gmail.com
www.wild-anima.gr

Παρασκευή, Αυγούστου 31, 2007

περισσότερες και καλύτερες απο κάθε άλλη χρονιά οι φετινές εκδηλώσεις στη Σαντορίνη

Περισσότερες από κάθε άλλη χρονιά ήταν φέτος το καλοκαίρι οι εκδηλώσεις και οι συναυλίες που διοργανώθηκαν τόσο από την Δημοτική Επιχείρηση Πολιτιστικής και Τουριστικής Ανάπτυξης Θήρας όσο και από πολιτιστικούς φορείς, συλλόγους αλλά και ιδιώτες.
Διαφορετικό σε ότι αφορά την διοργάνωση των πολιτιστικών εκδηλώσεων ήταν το φετινό καλοκαίρι, μιας και από την μια οι εκδηλώσεις ήταν καθημερινές ενώ δεν έλλειψαν οι ανακατατάξεις σε πρόσωπα. Με τον Χαράλαμπο Δαρζέντα να αναλαμβάνει την προεδρία της ΔΕΠΟΤΑΘ, τον Γιάννη Παπακωνσταντίνου καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Γκύζη και την Ειρήνη Μπελλώνια την διεύθυνση του Μπελλώνιου Πολιτιστικού Κέντρου.

Σε ότι αφορά την ΔΕΠΟΤΑΘ, και πέρα από την καθιερωμένη μεγάλη συναυλία των Ηφαιστείων, η πολιτική της να προσανατολιστεί σε πολλές και μικρού μεγέθους εκδηλώσεις καθώς και να συνεργαστεί με τοπικούς φορείς και συλλόγους, κρίθηκε ενδιαφέρουσα και επιτυχημένη. Η Δημοτική Επιχείρηση κατά την διάρκεια του τρίμηνου πολιτιστικού της προγράμματος συνεργάστηκε με: το παράρτημα Θήρας του Εθνικού Ωδείου, το Διεθνές χορευτικό σχήμα της Σταματίνας Ξιάρχου, τις χορο-ομάδες της Κέλλυς Πατσιλινάκου, τον Σύλλογο Ποντίων Σαντορίνης «Οι Ακρίτες», τον Σύλλογο Κρητών Θήρας «Το Αρκάδι», την θεατρική ομάδα «Ε.Θ.Ο.Σ. Ενάλιον» του Δημήτρη Μπέλλου, τη θεατρική ομάδα « Πασπαρτού» που παρουσίασε την παράσταση «με ένα καράβι φορτηγό» καθώς και με τον Ναυτικό Όμιλο Σαντορίνης διοργανώνοντας τον πρώτο Ιστιοπλοϊκό Μαραθώνιο από την Περίσσα στην Βλυχάδα.
Η πλέον όμως σημαντική πρωτοβουλία της ΔΕΠΟΤΑΘ ήταν να διοργανώσει σε συνεργασία με τα δώδεκα οινοποιεία της Σαντορίνης την πρώτη «Γιορτή Κρασιού» που πραγματοποιήθηκε στο γήπεδο του Καμαρίου, διήρκησε τρεις ημέρες και πλαισιώθηκε από τις συναυλίες με τους Ματθαίο Γιαννούλη & Λευτέρη Βαζαίο, Λίτσα Βάλβη και Στέλιο Μπικάκη. Η συγκεκριμένη διοργάνωση που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά, συγκέντρωσε το μεγάλο ενδιαφέρον του κόσμου, επισκεπτών αλλά και επαγγελματιών της εστίασης, ενώ ικανοποίησε τους οινοποιούς που συμμετείχαν. Σύμφωνα με την κοινή εκτίμηση όλων των εμπλεκόμενων στην διοργάνωση, «η πρώτη γιορτή κρασιού στην Σαντορίνη πήγε πολύ καλά, μας γεμίζει αισιοδοξία, εντοπίζουμε τις αδυναμίες μας και στο εξής θα προσπαθήσουμε να αποτελέσει θεσμό»
Σε ότι αφορά την κεντρική συναυλία των «Ηφαιστείων» η ΔΕΠΟΤΑΘ κάλεσε και φιλοξένησε στην Σαντορίνη την Χάρι Αλεξίου σε μια συναυλία αφιέρωμα στον Μάνο Λοίζο που πραγματοποιήθηκε στην Santo Wines και συγκέντρωσε περισσότερους από 3,5 χιλιάδες θεατές.
Όμως, πολλοί και σημαντικοί καλλιτέχνες τραγούδησαν φέτος στην Σαντορίνη, κάποιοι μάλιστα για πρώτη φορά, όπως ο Αντώνης Ρέμος σε μια συναυλία στην Santo Wines με πολύ καλή διοργάνωση, πολύ κέφι που κατενθουσίασε και ικανοποίησε το κοινό της. Συναυλίες πραγματοποίησαν επίσης ο Γιάννης Κότσιρας στο χώρο της Santo Wines στην και ο Μιχάλης Χατζηγιάννης στο δημοτικό σχολείο των Φηρών.
Μια από τις σημαντικότερες και πιο συμπαθητικές συναυλίες που πραγματοποιήθηκαν φέτος ήταν αυτή του Ross Daly που διοργάνωσε ο Σύλλογος Κρητών Θήρας στο Σινέ Καμάρι. Ο Ross Daly επέστρεψε στην Σαντορίνη ύστερα από αρκετά χρόνια και μάγεψε με τις μοναδικές μουσικές το κοινό του.


Ανανεωμένο και «υπό νέα διεύθυνση» ήταν το φετινό πρόγραμμα του Μεγάρου Γκύζη που επιβραβεύτηκε με την πολύ καλή ανταπόκριση των μονίμων κατοίκων και επισκεπτών του νησιού. Οι έξι συναυλίες του Μεγάρου, «η μαγεία του Astor piazzolla και των Αργεντίνικων tangos» η «διαδρομή στο Ελληνικό τραγούδι» τα «20 τραγούδια του Ελληνικού Λαού» το «ρεσιτάλ κλασικής μουσικής» η «συναυλία Κρητικής μουσικής, τσι μουσικής η μέθη» και η «συναυλία Vassilakis jazz quartet»
καθώς και οι δυό εκθέσεις, χαρακτικής με τον τίτλο «η Σαντορίνη μέσα από Χαρακτικά Ελλήνων Καλλιτεχνών» και ζωγραφικής με τον τίτλο «η Κρήτη του έρωντα» ικανοποίησαν κάθε μια με τον δικό της τρόπο το κοινό τους.

7 με 23 Σεπτεβρίου θα πραγματοποιηθεί φέτος το 29ο διεθνές μουσικό φεστιβάλ της Σαντορίνης υπο την καλλιτεχνική επιμέλεια της Αθηνάς Καποδίστρια και την στήριξη του Δήμου Θήρας.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα θα παρουσιαστούν έξι συναυλίες:
την Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου βραδιά τζάζ με τον Στράτο Βουγά,
την Κυριακή 9 του μήνα πιανιστικό ντουέτο με τους Μάρκο Σολλίνι και Σαλβατόρε Μπαρμπατάνο, την Παρασκευή 14.9 κουαρτέτο με φλάουτο και πιάνο από το συγκρότημα Μαρτινού της Πράγας, την Κυριακή 16.9 ρεσιτάλ πιάνου με τον Κλαούντιο Μαρτίνεθ- Μενερ, την Παρασκευή 21.9 έργα για κλαρινέτο και πιάνο με τον Σπύρο Μουρίκη και στις 23.9 το φεστιβάλ θα κλείσει με αφιέρωμα στην Μαρία Κάλλας για την 30η επέτειο από τον θάνατό της, με συναυλία των Μαρίας Σουγκλάκου και Έλενας Μαραγκού .
Στην υπογραφή των συμβολαίων μεταξύ του Υπουργείου Υγείας και της Ιεράς Μονής του Αγίου Νικολάου Ημεροβιγλίου Θήρας, για την δωρεά της οικοπεδικής έκτασης όπου πρόκειται να ανεγερθεί Μονάδα Υγείας Νοσοκομειακού Τύπου,
Σας καλεί ο Δήμος Θήρας.
Η υπογραφή των συμβολαίων θα γίνει με την παρουσία του Υπουργού Υγείας Δημήτρη Αβραμόπουλου την Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου στις 12.30 στην Ι.Μ. Αγίου Νικολάου στο Ημεροβίγλι.

Η Ένωση Συνεταιρισμών Θηραϊκών προϊόντων ανακοινώνει ότι οι τοματοπαραγωγοί και οι αμπελουργοί που έκαναν αίτηση στον ΕΛΓΑ για τις ζημιές από τον καύσωνα, μπορούν να ενημερώνονται για τα πορίσματα των γεωπόνων εκτιμητών του ΕΛΓΑ από τα γραφεία της Ένωσης στα Φηρά.
Για κάθε πληροφορία μπορείτε να επικοινωνείτε στα 28067 και 22233

Σήμερα, Παρασκευή 31 Αυγούστου, ο διεθνούς φήμης Έλληνας σαξοφωνίστας, Δημήτρης Βασιλάκης, και το κουαρτέτο του, θα δώσει μια μοναδική συναυλία jazz στο Μέγαρο Γκύζη, κλείνοντας με τον καλύτερο τρόπο τις αυγουστιάτικες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις του φετινού φεστιβάλ. Ο σαξοφωνίστας, συνθέτης και πανεπιστημιακός, Δημήτρης Βασιλάκης, είναι ο σημαντικότερος Έλληνας πρεσβευτής της jazz με διεθνή καριέρα και σπουδαίες ηχογραφήσεις. Η συναυλία θα ξεκινήσει στις 21:00 και η είσοδος θα είναι ελεύθερη.


Το δημοτικό διαμέρισμα Καμαρίου και ο Πολιτιστικός σύλλογος Θήρας ανακοινώνουν ότι η προγραμματισμένη για την 1η Σεπτεμβρίου εκδήλωση «αναπαράσταση της παραδοσιακής τράτας» που θα γινόταν στην παραλία Καμαρίου ακυρώνεται σε ένδειξη συμπαράστασης προς τους πληγέντες από τις πρόσφατες πυρκαγιές

Εκδήλωση της Εταιρείας Στήριξης Σπουδών Προϊστορικής Θήρας στα Φηρά
Η Εταιρεία Στήριξης Σπουδών Προϊστορικής Θήρας θα παρουσιάσει το Σάββατο 1 Σεπτεμβρίου στις 19:30 στο Μπελλώνειο Πολιτιστικό Κέντρο στα Φηρά, την ομιλία της καθηγήτριας Κλαίρης Παλυβού, αρχιτέκτονος, με θέμα «Ζωγραφίζοντας την αρχιτεκτονική: Η αρχιτεκτονική μέσα από την τέχνη της Εποχής του Χαλκού». Χορηγός της εκδήλωσης είναι ο όμιλος Ηλιότοπος.

Για τρίτη συνεχόμενη φορά διοργανώνεται φέτος στη Σαντορίνη ο διεθνής διαγωνισμός πιάνου, από την International Association of Art «The Muse», που θα φιλοξενηθεί στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Μεγάρου Γκύζη και θα διαρκέσει από την 1η έως τις 8 Σεπτεμβρίου. Οι επισκέπτες αλλά και οι κάτοικοι της Σαντορίνης θα έχουν μια θαυμάσια ευκαιρία να ακούσουν νέους πιανίστες από πολλές χώρες του κόσμου. Ο διαγωνισμός είναι ανοικτός σε πιανίστες ηλικίας από 15 έως 30 ετών και θα διεξαχθεί σε τρεις γύρους. Είσοδος ελεύθερη.

Βραδιά τζαζ στο Συνεδριακό Κέντρο Πέτρου Μ. Νομικού
Με τη συναυλία τζαζ «Stratos Vougas Jazz Quartet» την Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου, θα ανοίξει για φέτος το 29ο Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Σαντορίνης, που διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Δήμου Θήρας. Η συναυλία, θα πραγματοποιηθεί στο Κέντρο Πέτρου Μ. Νομικού στις 21:00. Εισιτήρια διατίθενται σε όλα τα μεγάλα τουριστικά πρακτορεία της Σαντορίνης. Είσοδος 25 ευρώ.


Την ταινία «28 εβδομάδες μετά» προβάλλει για τελευταία βραδυά απόψε το Cine Kamari, ενώ, από αυριο Σάββατο 1η εως και την Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου θα προβάλει το ατμοσφαιρικό θρίλερ «Mr. Brooks».

Τις ταινίες «ο Χάρι Πότερ και το Τάγμα του Φοίνικα» στις 19:30 και «Hannibal: η αρχή» στις 22:00 προβάλει το Villagio Cinema στο εμπορικό κέντρο Καμαρίου

Πέμπτη, Αυγούστου 30, 2007

Το συγκρότημα έντεχνης Ελληνικής μουσικής «ΕΜΜΕΛΟΝ» πραγματοποιεί απόψε στις 20.00 στην Οία, και συγκεκριμένα στον Αγ. Λάζαρο που βρίσκεται στην είσοδο της κοινότητας, συναυλία Έντεχνης, Λαϊκής, Παραδοσιακής και σύγχρονης Ελληνικής μουσικής σε ένα πρόγραμμα με ποικίλο ρεπερτόριο που περιλαμβάνει έργα συνθετών που εκπροσωπούν τα παραπάνω είδη, όπως του Μ. Χατζιδάκι, Μ. Θεοδωράκη, αλλά και πολλών άλλων σύγχρονων σπουδαίων δημιουργών.
Ένα μεγάλο μέρος του προγράμματος θα είναι αφιερωμένο στον σπουδαίο συνθέτη Μάνο Λοϊζο και γίνεται με αφορμή τα 70 χρόνια από την γέννηση του.

Αυριο πραγματοποιείται η τελευταία εκδήλωση του μεγάρου Γκύζη, πρόκειται για συναυλία Τζαζ μουσικής που θα πραγματοποιηθεί στις 21.00 με ελεύθερη είσοδο.

7 με 23 Σεπτεβρίου θα πραγματοποιηθεί φέτος το 29ο διεθνές μουσικό φεστιβάλ της Σαντορίνης υπο την καλλιτεχνική επιμέλεια της Αθηνάς Καποδίστρια και την στήριξη του Δήμου Θήρας.

«Σε πέντε χρόνια η Σαντορίνη μπορεί να εχει αυτό το λιμάνι» δήλωσε σε χθεσινή του συνέντευξη ο γνωστός λεμενολόγος Γιάννης Δρέττας σχολιάζοντας την μελέτη για την κατασκευή λιμανιού στην Βλυχάδα.

Ένα ΙΧ, 550 ευρώ, 141 γραμμάρια κοκαΐνης, μια ζυγαριά ακριβείας, εργαλεία επεξεργασίας ναρκωτικών καθώς και οι ίδιοι οι δράστες ήταν η συγκομιδή, ύστερα από επιχείρηση της του ΑΤ Θήρας για υπόθεση ναρκωτικών. Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στο εισαγγελέα Νάξου.

Τρίτη, Αυγούστου 28, 2007

Επιστολή με θέμα το Ναυάγιο του Sea Diamond έστειλε στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας ο Δήμαρχος Θήρας Άγγελος Ρουσσος, σύμφωνα με την οποία,


Κύριε Υπουργέ
Εδώ και πάνω από τέσσερις μήνες η Σαντορίνη, αντιμετωπίζει μια από τις μεγαλύτερες κρίσεις και απειλές για το μέλλον της. Παρά το γεγονός, ότι το ναυάγιο του «Sea Diamond» είναι ένα δυσβάστακτο φορτίο για τις πλάτες ενός μικρού περιφερειακού Δήμου, τολμώ να πω ότι σε συνεργασία με το ΥΕΝ και τις αρμόδιες υπηρεσίες της Πολιτείας, το αντιμετωπίσαμε με επάρκεια. Χωρίς να διογκώσουμε αδικαιολόγητα το θέμα, αλλά και χωρίς να υποβαθμίσουμε την απειλή, τα χειριστήκαμε από κοινού με βασικό γνώμονα την άρση των άμεσων συνεπειών και αδιαπραγμάτευτο τελικό στόχο την οριστική αποτροπή κάθε πιθανής μελλοντικής επίπτωσης.

Είναι θετικό το γεγονός, ότι η Πολιτεία, η Δικαιοσύνη και η Τοπική Αυτοδιοίκηση έλαβαν όλα τα ενδεδειγμένα διοικητικά και ποινικά μέτρα για την αντιμετώπιση του θέματος. Η καθημερινή και σωρευτική επιβολή προστίμων, η άσκηση διώξεων και συνεχείς πιέσεις για απορρύπανση των ακτών και του θαλάσσιου περιβάλλοντος –ενόψει μάλιστα και της θερινής περιόδου- απέδωσαν ορατά αποτελέσματα. Θα ήταν όμως εντελώς λάθος, αν αρκεστούμε στα άμεσα και βραχυπρόθεσμα μέτρα.

Όσο το ναυαγισμένο σκάφος παραμένει στο βυθό της Καλντέρας Η Σαντορίνη θα ζει έναν εφιάλτη. Ακόμα και αν καταπολεμήσαμε τα πρώτα συμπτώματα, η αρρώστια παραμένει και η απειλή για την πρόκληση ανυπολόγιστης καταστροφής σε ένα νησί που αποτελεί το δυναμικότερο «Brand Name» του ελληνικού τουριστικού προϊόντος είναι υπαρκτή και συνεχής. Ήρθε η ώρα κύριε Υπουργέ, να περάσουμε στο επόμενο και δυσκολότερο στάδιο. Όλοι μαζί να αποδείξουμε ότι η Ελληνική Πολιτεία και η Τοπική Αυτοδιοίκηση, είναι ανυποχώρητες στο θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος. Αυτό δεν αφορά μονάχα το πρακτικό μέρος της αποτροπής των κινδύνων. Κυρίως αποτελεί ένα μήνυμα προς όλους ότι η προσήλωσή μας στην προστασία του περιβάλλοντος δεν είναι μόνο θεωρητική επιλογή, αλλά διακηρυγμένος στόχος και καθημερινή πρακτική.

Κύριε υπουργέ
Σκοπός της επιστολής μου είναι να εκφράσω την ανησυχία και την αγωνία των κατοίκων του νησιού. Το ναυαγισμένο πλοίο αποτελεί μια πολύ σοβαρή απειλή, που όσο περνάει ο καιρός θα μεγαλώνει. Επιτρέψτε μου να σας τονίσω ότι λόγω της γνώσης του νησιού μου, αλλά και της πρότερης -επί δεκαετίες- επαγγελματικής μου ενασχόλησης ως αξιωματικός- μηχανικός του Εμπορικού Ναυτικού γνωρίζω πως η κατάσταση στο βυθό γίνεται καθημερινά και πιο επικίνδυνη. Το σκάφος βρίσκεται κυριολεκτικά στο μοναδικό μικρό πλάτωμα ενός βυθού που είναι εξαιρετικά επικλινής. Ένα ισχυρό θαλάσσιο ρεύμα, μία μικρή σεισμική δόνηση ή ακόμα και η συνεχής μετάθεση του βάρους πάνω στο ασταθές σημείο προσάραξης, μπορούν να το οδηγήσουν σε πολύ μεγάλα βάθη που θα καταστήσουν οποιαδήποτε σκέψη ανέλκυσης, απαγορευτική. Κάθε μέρα που περνάει το ναυαγισμένο κουφάρι, είναι έτοιμο να διολισθήσει στον αχανή βυθό.

Είναι ανάγκη τώρα, η πολιτεία, η αυτοδιοίκηση και όλοι οι αρμόδιοι φορείς να ασκήσουν αποφασιστική πίεση, ώστε να σχεδιαστεί και εκτελεστεί σύντομα η επιχείρηση ανέλκυσης. Σε διαφορετική περίπτωση, το πλήγμα στο περιβάλλον, την εικόνα του νησιού και το γόητρο της χώρας θα είναι βαρύτατο. Δεν υπάρχει ούτε μια στιγμή για χάσιμο και όσο η εταιρεία θα συνεχίζει την παρελκυστική τακτική της και θα εξακολουθεί να μην καταθέτει σχέδιο απάντλησης και ανέλκυσης ο εφιάλτης μεγαλώνει και η ανησυχία των κατοίκων αυξάνεται. Πρέπει κύριε Υπουργέ να συγκαλέσετε μια συνάντηση προκειμένου να προγραμματίσουμε από κοινού τις επόμενες άμεσες ενέργειές μας και να μελετήσουμε, ακόμα και την ενδεχόμενη αναγκαιότητα προσφυγής στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή άλλους διεθνείς οργανισμούς προκειμένου, το έργο της ανέλκυσης να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί προτού γίνει εντελώς αδύνατο.


Δύο χρόνια κλείνουν στις 23 του Σεπτέμβρη από την πτώση του βιοκλιματικού στεγάστρου του Ακρωτηρίου και οι εργασίες αποκατάστασης δεν έχουν ολοκληρωθεί.

Το ενδεχόμενο να αναλάβει την ολοκλήρωση του έργου αποκατάστασης των ζημιών εξετάζει το Υπ. Πολιτισμού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Πολιτισμού, Γιώργος Βουλγαράκης, αναμένεται πριν την εκλογική αναμέτρηση της 16ης Σεπτεβρίου να ανακοινώσει τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την επαναλειτουργία του αρχαιολογικού χώρου.
Σύμφωνα με ανακοινώσεις, το Υπουργείο προσανατολίζεται να ζητήσει αποζημίωση για διαφυγόντα κέρδη του Ταμείου Απαλλοτριώσεων (το γνωστό ΤΑΠ, το οποίο διαχειρίζεται τα εισιτήρια των αρχαιολογικών χώρων), αλλά και για ηθική βλάβη. Το ερώτημα που τίθεται είναι από ποιον: από την εταιρεία που έχει αναλάβει την περάτωση του έργου;
Για το πότε θα επαναλειτουργήσει το Ακρωτήρι, πρέπει να απευθυνθούμε... στην Πυθία. Μια λύση που εξετάζει το υπουργείο Πολιτισμού είναι να περιέλθει η ολοκλήρωση του έργου στην αρμοδιότητά του και να απεμπλακεί η Αρχαιολογική Εταιρεία, που είναι σήμερα ο φορέας υλοποίησής του. Το θέμα έχει κολλήσει στην εκπόνηση μελέτης και ολοκλήρωσης του έργου και αποκατάστασης των ζημιών, που έχει ανατεθεί από την κοινοπραξία (J&P ΑΒΑΧ, Impregilo, Εμπεδος) σε δύο αγγλικούς οίκους.



«Το θέμα είναι δύσκολο, περίπλοκο και οι ευθύνες μοιρασμένες. Ομως το υπουργείο θέλει να τελειώνει με το συγκεκριμένο έργο, που είναι από το σοβαρότερα και το δυσκολότερα που έχει αναλάβει», υποστηρίζουν υψηλόβαθμα στελέχη του Υπ. Πολιτισμού. Οι απανωτές συσκέψεις στο γραφείο του υπουργού Πολιτισμού και τα εμπόδια που ξεπηδούν οδηγούν στο συμπέρασμα πως «είναι δύσκολο να δοθεί ένα τέλος σύντομα».

Μπροστά στον ορατό κίνδυνο να χαθεί κι άλλος χρόνος, αλλά και υπό την πίεση της επιστημονικής κοινότητας, των δεσμεύσεων των ευρωπαϊκών προγραμμάτων και τη δυσαρέσκεια της τοπικής κοινωνίας, το υπουργείο Πολιτισμού εξετάζει την περίπτωση να πάρει μεν υπό την ευθύνη του το έργο αλλά με την ίδια εργολήπτρια εταιρεία.

Τις προθέσεις του ο κ. Βουλγαράκης τις κοινοποίησε και στους εμπλεκόμενους φορείς κατά την τελευταία συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του στις 25 Μαΐου με τον γεν. γραμματέα Χρήστο Ζαχόπουλο, τη γενική διευθύντρια Αρχαιοτήτων Βιβή Βασιλοπούλου και τον διευθυντή Αναστηλώσεων Δημοσθένη Ζιρώ. Παρόντες και οι εμπλεκόμενοι φορείς: ο πρόεδρος της Αρχαιολογικής Εταιρείας, ακαδημαϊκός Επαμεινώντας Σπηλιωτόπουλος, ο αρχιτέκτων Νίκος Φιντικάκης εμπνευστής του πρωτοποριακού στη σύλληψη στεγάστρου, ο διεθυντής της ανασκαφής Χρίστος Ντούμας και εκ μέρους της εργολήπτριας εταιρείας (J&P), ο κ. Τεύκρος Χαρμαντάς. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο υπουργός ζήτησε από τον κ. Σπηλιωτόπουλο τις συμβάσεις της Αρχαιολογικής Εταιρείας με την εργολήπτρια εταιρεία αλλά και εκείνη του τεχνικού συμβούλου (Φιντικάκης, Πανδής), προκειμένου να εξεταστεί το νομοτεχνικό πλαίσιο για τη μεταβίβαση του έργου.


Συνεχείς οι αναβολές ολοκλήρωσης του έργου
Το έργο είναι εκτός χρονοδιαγράμματος. Η αρχική διαβεβαίωση ήταν να παραδοθεί το 2007. Τώρα οι χρόνοι μετατίθενται και πάλι. «Τέλος του μήνα» ήταν η υπόσχεση που ακούστηκε στο τραπέζι του υπουργού για την παράδοση της μελέτης αποκατάστασης. Για τη μεταφορά του έργου στο ΥΠΠΟ, εκφράζονται και επιφυλάξεις: «Κάτι τέτοιο θα περιπλέξει την κατάσταση, θα προκαλέσει μεγαλύτερες καθυστερήσεις, ίσως και αδιέξοδα» ισχυρίζεται ο Ν. Φιντικάκης. Η Αρχαιολογική Εταιρεία δεν μπορεί να κάνει τίποτα περισσότερο από το να περιμένει τη μελέτη που της υποσχέθηκε η εργολήπτρια εταιρεία. Το υπουργείο Πολιτισμού, όμως, μπορεί να πιέσει.

Το έργο–υπόδειγμα, στο οποίο επένδυσε πολλά, με τη φιλοδοξία μάλιστα να το εφαρμόσει και σε άλλους αρχαιολογικούς χώρους, χρηματοδοτήθηκε με 30,2 εκατ. ευρώ από εθνικούς πόρους και 10,9 εκατ. από ευρωπαϊκά κονδύλια. Πρέπει λοιπόν να προχωρήσει. Γι’ αυτό εξετάζονται διάφορα σενάρια. Οπως να χρησιμοποιηθεί η ίδια κατασκευάστρια εταιρεία και οι ίδιοι τεχνικοί σύμβουλοι.

Ο κ. Χρίστος Ντούμας, ανασκαφέας του χώρου εδώ και 32 χρόνια, δίνει μιαν άλλη διάσταση: «Για μας το έργο έχει κοστίσει πάρα πολύ, διότι μας έχει μπλοκάρει πολλά ερευνητικά προγράμματα, για τα οποία έχουμε δεσμεύσεις κι απέναντι στην Ευρώπη. Μην έχοντας τη δυνατότητα πρόσβασης στον αρχαιολογικό χώρο δεν μπορούμε να τα προχωρήσουμε. Η αδυναμία πρόσβασης συνίσταται στο ότι η κοινοπραξία μάς ζητάει να υπογράψουμε υπεύθυνη δήλωση ότι μπαίνουμε με δική μας ευθύνη στην ανασκαφή. Εγώ παίρνω την ευθύνη για τον εαυτό μου, όμως μπορώ να βάλω μέσα τους συνεργάτες μου;».

Ολα αυτά στο Ακρωτήρι. Εναν χώρο παγκόσμιας ακτινοβολίας και σημαντικότατου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, που ελκύει κόσμο απ’ όλα τα μέρη της Γης, ο οποίος εμφανίζεται απρόσιτος, ενώ ένας τομέας της τουριστικής δραστηριότητας του νησιού –που συμβάλλει στην οικονομία όχι μόνο της Σαντορίνης αλλά και της χώρας– τελεί υπό αναστολή. Ετσι προκύπτουν νέα προβλήματα: «Αυτή η κατάσταση δίνει τη δυνατότητα σε ασυνείδητους απατεώνες –είτε σε ταξί είτε σε λεωφορεία του ΚΤΕΛ– να κερδοσκοπούν. Κουβαλάνε κόσμο στην ανασκαφή κι όταν φτάνουν μπροστά στην κλειστή πόρτα ζητάνε συγγνώμη, διότι τάχα δεν γνώριζαν πως είναι κλειστά. Δημιουργούν δυσμενείς εντυπώσεις για τη χώρα μας στον κόσμο που έρχεται να χαρεί και αισθάνεται ότι τους καταληστεύουν».



Τις σκέψεις της για την τέχνη και την χρησιμοποίηση του χρώματος στην ζωγραφική σύνθεση, αναλύει η καλλιτέχνης Όπυ Σαρπάκη Ζούνη που κατάγεται από την Σαντορίνη και αυτήν την εποχή εκθέτει εργα της στο Μπελλώνειο Πολιτιστικό Κέντρο.
Η έκθεση είναι καθημερινά επισκέψιμη πρωινά και απογευμτα.



"Στο χρώμα ξεκινώ από την παρατήρηση της φύσης. Ανακαλύπτω μια τεράστια κλίμακα συνεχούς αλλαγής που για μένα γίνεται κίνηση. Αναρωτιόμουν γιατί οι κλασικές παιδείες αρχίζουν από το ασπρόμαυρο, αφού ο κόσμος είναι έγχρωμος. Πάντως ξεκινώ τη σύλληψη του έργου μου από σχήμα, γραμμή και ασπρόμαυρο. Μάλιστα εδώ και πολλά χρόνια φωτογραφίζω σε άσπρο-μαύρο «θέματα» που, μετά από πολλές διεργασίες, γίνονται η μαγιά κατοπινών μου έργων. Το ασπρόμαυρο είναι η κατάληξη, όχι μόνο η αρχή. Το μαύρο δεν είναι απλώς κάτι που δεν έχει χρώμα. Και η δυσκολία στην απόδοσή του είναι μεγάλη, γιατί χρησιμοποιείς λιγότερα μέσα. Πρέπει να κατέχεις το χρώμα για να το αποδώσεις σε ασπρόμαυρο. Στην ουσία κυνηγάς το φως.
Το χρώμα το αντιμετωπίζω και σαν ισορροπία της επιφάνειας, όταν πρόκειται για ζωγραφική, των επιφανειών συν το φως, όταν πρόκειται για περιβάλλοντα ή γλυπτική. Επίσης, βασικό στοιχείο γίνεται πολλές φορές και η ίδια η ύλη που μπορεί να παραμείνει ατόφια. Συχνά-πυκνά χρησιμοποιώ τελευταία διάφορες γραφές στο ίδιο έργο. Γραφές που απέκτησα και από τον τρόπο που σχεδιάζω. Μου επιτρέπουν να πυκνώνω και να διαφοροποιώ τις διάφορες επιφάνειες του έργου. Το χρώμα το μελετώ αφού πρώτα έχω αποφασίσει το θέμα και τη σύνθεση, με άλλα λόγια το χτίσιμο της επιφάνειάς μου. Σε αυτό με κατευθύνει και μέσα από συμβολισμούς το ίδιο το έργο, αλλά και η δική μου λογική. Με το χρώμα ισορροπώ τη σύνθεση, με τη σύνθεση καθοδηγώ το χρώμα, το φως και τη σκιά. Η όλη διαδικασία είναι μια ατέλειωτη μελέτη του φωτός και του χρώματος. Η τέχνη, άλλωστε, δεν είναι ένα όραμα που απελευθερώνεται σιγά-σιγά, χωρίς να ξέρεις που ακριβώς σε οδηγεί; Δεν είναι ένα ατέλειωτο παιχνίδι σκέψης και ονείρου; Δεν είναι η ίδια η ζωή;
Χωρίς φως δεν υπάρχει χρώμα. Το πολύ φως διαλύει τη φόρμα. Παρατηρώ ατελείωτα πώς παίζει το φως επάνω στους συννεφιασμένους ουρανούς και στις άπειρες κλίμακες του πράσινου των φυλλωμάτων. Κάθε ώρα εμφανίζονται άλλες ανταύγειες, το σούρουπο βαραίνει η σκιά και μετά έρχεται το σκοτάδι. Χωρίς φως δεν υπάρχει σκιά. Και αν δεν καταλαβαίνεις τη δομή του ασπρόμαυρου, δεν στήνεις εύκολα τη σύνθεσή σου. Για μένα το ασπρόμαυρο είναι η δομή της σύνθεσης. Συχνά συνδυάζω το φως, την ύλη, τη γραφή.
Οι εικόνες και τα χρώματα της τηλεόρασης ή του ηλεκτρονικού υπολογιστή με προκαλούν έντονα. Η γενιά μου και οι επόμενες θα είναι επηρεασμένες από αυτές τις εικόνες και τα χρώματα που γίνονται βιώματα, που ποτέ δεν ζήσαμε, όμως είδαμε δια μέσου των τεχνολογικών μέσων που έχουν τη δυνατότητα να τα προβάλουν και να τα ξαναπροβάλλουν συνεχώς. Η τεχνολογία σήμερα μας προτείνει αδιάκοπα καινούριες οπτικές και είναι αδύνατο να τις αγνοήσουμε. Αναρωτιέμαι πού βρίσκεται η πραγματική εικόνα και πού η σκηνοθετημένη. Έχουμε μοναδικές οπτικές εμπειρίες που δεν έζησαν οι προηγούμενες γενιές.Ο καλλιτέχνης είναι δημιουργός εικόνας και η εποχή μας είναι κατ’ εξοχήν εποχή της «εικόνας». Ο καλλιτέχνης μπορεί να έχει απαλλαγεί από την απεικόνιση αλλά όχι από την εικόνα. Εκείνο που δημιουργεί είναι η δική του εικόνα, γιατί αποτυπώνει την φαντασία, την σκέψη και τη ζωή του, σε σχέση με το παρόν, ίσως και το μέλλον.Υπάρχει το χρώμα, αυτή η άβυσσος. Πρέπει να το ψάχνεις συνεχώς και να παίζεις μαζί του. Δεν φτάνει μια ζωή για αυτό. Με γοητεύει και η διαδικασία ωρίμανσης μέσα από τη ζωή και το έργο. Αυτά τα δύο δεν τα διαχωρίζω, γνωρίζω πως προχωρούν μαζί. Για παράδειγμα ένα καλλιτεχνικό όραμα ίσως χρειασθεί δέκα χρόνια για να ωριμάσει. Αλλά και στη ζωή ο χρόνος προσθέτει και σε κάποια ηλικία μπορεί κανείς να αντιμετωπίσει καταστάσεις που άλλοτε προκαλούσαν πανικό. Αυτό οφείλεται στην εμπειρία, στην αυτογνωσία και στην κατανόηση των χαρακτήρων που μας περιστοιχίζουν.Τελευταία διχοτομώ την επιφάνειά μου και μοιράζω από κάθε πλευρά τα θερμά με τα ψυχρά χρώματα. Έστω ότι ξεκινώ από πορτοκαλιά, κόκκινα μέχρι πορφυρά και ματζέντα, και προβληματίζομαι αν το φως θα είναι κίτρινο ή λευκό. Από την άλλη πλευρά συνεχίζω με τα πράσινα, τα διάφορα μπλε μέχρι μωβ και πάλι αναρωτιέμαι για το φως: κίτρινο ή λευκό; Τα διάφορα μαύρα είναι πάντοτε ένα χρώμα που θα πρέπει να ισορροπεί με το «φως». Κάθε χρωματική μελέτη είναι μια πρόκληση προς αναζήτηση του “πως” θέλεις να εκφράσεις την ιδέα που με θράσος ή με δέος έχεις σκεφτεί.Αν έχεις συλλάβει το μυστήριο, την μαγεία της ισορροπίας των τόνων, την φωτεινότητα κάθε χρώματος, τότε με τη σκέψη σου και το συναίσθημα χτίζεις, πυκνώνεις και αραιώνεις τη σύνθεσή σου. Επανέρχομαι στη φύση. Εκεί παρατηρείς τις εναλλαγές του φωτός και της σκιάς. Άλλοτε είναι αργές και άλλοτε σε γρήγορους ρυθμούς και ποτέ δεν ταυτίζονται οι εικόνες.Κάθε δημιουργός, κάθε σκεπτόμενος, πρέπει να συνειδητοποιεί πως ό,τι πολυτιμότερο διαθέτει είναι η σκέψη του που τον ακολουθεί και στις χαρές και στις λύπες και πως μπορεί να αναπτύξει με άπειρους τρόπους το δώρο της έκφρασης, αν ενεργοποιήσει την εσωτερική του φλόγα. Η τέχνη είναι τόλμη, ένας διαρκής αγώνας για να ξεπερνάς τα όρια του εαυτού σου. Κέρδος είναι το ξετύλιγμα της προσωπικότητάς σου μέσα στο χρόνο, ο διάλογος με τον εαυτό σου, με τις γενιές….
Από το 1990 επανέρχομαι συστηματικά στη ζωγραφική επιφάνεια. Σκοπός μου είναι η εμβάθυνση στη μελέτη των χρωμάτων και η θεματική ανάπτυξη των συνθέσεών μου. Αποδίδω μια σύνθεση, μια εικόνα, ένα όραμα τρισδιάστατο μέχρι χαοτικό, που ξεπερνά κάποιες φορές τα όρια της λογικής.Η διαδρομή μου στη ζωγραφική σφραγίζεται από την εμπειρία του τρισδιάστατου χώρου, δημιουργώ κατασκευαστικά ζωγραφικά έργα, γι΄ αυτό και συχνά μεταφέρω τις ίδιες ιδέες σε κατασκευές ή γλυπτά".

Δια χειρός Όπυς Ζούνη

Δευτέρα, Αυγούστου 27, 2007

Καλπάζουν οι φλόγες στην Πελοπόννησο και την Εύβοια. Χωριά κινδυνεύουν, απελπισία και οργή κατακλύζουν τους κατοίκους. Στους 63 νεκρούς ο μέχρι στιγμής βαρύτατος απολογισμός. Χιλιάδες οι άστεγοι, ενώ σε 110 ανέρχονται τα χωριά που έχουν καταστραφεί. Παγκόσμιο το σοκ για την Αρχαία Ολυμπία και τον αρχαιολογικό χώρο.
Νέα φωτιά ,αυτήν την ώρα, στου Παπάγου, κοντά στο νεκροταφείο Χολαργού.
Ο επίσημος απολογισμός κάνει λόγο για 61 νεκρούς στην ασύλληπτη αυτή εθνική τραγωδία, όμως υπάρχουν πληροφορίες για άλλους δύο θανάτους.
Κατά το τελευταίο 24ωρο -από τις 06:00 το πρωί της Κυριακής- έχουν εκδηλωθεί 89 πυρκαγιές σε όλη τη χώρα. Η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία προβλέπει για την Δευτέρα στη Δυτική Ελλάδα βορειοδυτικούς ανέμους 4 με 5 μποφόρ στα δυτικά και τοπικά έως 6 μποφόρ στο Ιόνιο.
Χιλιάδες άνθρωποι έχουν μείνει άστεγοι -μόνο στην περιοχή της Ζαχάρως ξεπερνούν τους 1.000. Εκατοντάδες είναι αυτοί που απομακρύνθηκαν από τα χωριά τους για να μην καούν ζωντανοί, ενώ ταυτόχρονα πολλοί είναι εκείνοι που αρνούνται να εγκαταλείψουν χωριά υπό εκκένωση, μην θέλοντας να αφήσουν πίσω το σπίτι και τα κτήματά τους.


Ανακοίνωση για τα δραματικά γεγονότα υπάρχει από την Νομαρχιακή Επιτροπή Πασοκ Κυκλάδων που εκφράζει την οδύνη του λαού των Κυκλάδων για την Εθνική καταστροφή που υφίσταται η χώρα, ενώ δηλώνει ότι σε ένδειξη πένθους και συμπαράστασης προς τα θύματα, αναστέλλει όλες τις πολιτικές και προεκλογικές εκδηλώσεις της στο Νομό έως και την Τετάρτη 29 Αυγούστου
Την συμπαράστασή του στους συμπατριώτες μας που δοκιμάζονται από τις τραγικές εξελίξεις εξέφρασε με δελτίο τύπου ο υποψήφιος με την ΝΔ Σταμάτης Μαύρος.


Σύμφωνα με δελτίο Τύπου,
Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Θήρας εκφράζει τη βαθύτατη θλίψη του για τους αδίκως θανατωθέντες και τους λοιπούς πληγέντες από την καταστροφική πυρκαγιά που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Πελοπόννησο.
Σε έκτακτη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε το πρωί του Σαββάτου 25ης Αυγούστου, αποφασίστηκε αφενός η αποστολή καινούργιου ρουχισμού που ήδη έχει συγκεντρωθεί στις εγκαταστάσεις του Συλλόγου στο Εμπορείο αλλά και το άνοιγμα ειδικού τραπεζικού λογαριασμού επ’ ονόματι του Πολιτιστικού Συλλόγου Θήρας στην ALPHA BANK (Κατάστημα Θήρας) προς ενίσχυση των αδίκως πληγέντων από τις πυρκαγιές στην Πελοπόννησο.
Παρακαλούνται οι κάτοικοι και επισκέπτες της Σαντορίνης να ευαισθητοποιηθούν και να συνδράμουν στην προσπάθεια αυτή από το περίσσευμα της αγάπης τους.

Οι επιθυμούντες να συνδράμουν στην προσπάθεια του Πολιτιστικού Συλλόγου Θήρας μπορούν να καταθέτουν χρηματικά ποσά στον παρακάτω τραπεζικό λογαριασμό :

630-00-2002000240

Η έμπρακτη συμπαράστασή μας προς τον πάσχοντα συνάνθρωπο αποτελεί το ύψιστο δείγμα πολιτισμού. Όλοι οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Σαντορίνης ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας αυτές τις θλιβερές στιγμές που οι συνάνθρωποί μας έχουν την ανάγκη μας.



Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου Θήρας,
Ο Δήμος Θήρας εκφράζει τη βαθύτατη θλίψη του στις οικογένειες αυτών που έπεσαν θύματα των πυρκαγιών στην Πελοπόννησο και την Εύβοια αλλά και την αμέριστη συμπαράστασή του σε όλους τους πληγέντες από τη βιβλική καταστροφή που βρίσκεται σε εξέλιξη. Καλεί τους Θηραίους να συστρατευθούν και να συμπαρασταθούν στους πληγέντες.
Ήδη από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Θήρας έχει ανοιχθεί ειδικός τραπεζικός λογαριασμός με αριθμό 630-00-2002000240 στο Κατάστημα της ALPHA BANK Φηρών Θήρας. Το λογαριασμό αυτό οφείλουμε όλοι να τον ενισχύσουμε για την ανακούφιση των πυροπαθών.
Τέλος, δεδομένου ότι και ο Νομός Κυκλάδων έχει κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, εφίσταται η προσοχή των πολιτών στο να αποφεύγουν ενέργειες που θα μπορούσαν να προκαλέσουν πυρκαγιές.


Στις 2 Σεπτεμβρίου, ημέρα Κυριακή, στις 10.30 θα τελεσθεί στον Μητροπολιτικό Ναό της Υπαπαντής του Σωτήρος 40ήμερο μνημόσυνο για την ανάπαυση της ψυχής του μακαριστού Μητροπολίτη Θήρας Παντελεήμονα που για 19 χρόνια υπηρέτησε την θέση.