Πέμπτη, Ιουλίου 30, 2009

φέτος, νωρίτερα απο κάθε προηγούμενη χρονιά, η διευθυνση του ΙΕΚ Θήρας μας ενημερώνει για τις ειδικότητες που θα λειτουργήσουν το φθινοπωρινό εξάμηνο του 2009.

σύμφωνα με την ανακοίνωση,


ΘΕΜΑ : «ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΝΕΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΕΓΚΡΙΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΙΕΚ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2009 Β»

Δημοσιεύονται οι παρακάτω νέες ειδικότητες που εγκρίθηκαν για το ΙΕΚ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ με έναρξη κατάρτισης την 1η Οκτωβρίου 2009.

1. ΕΙΔΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟΥ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ Ε.Λ. (Γ’ Εξάμηνο)
2. ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΡΑΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ Ε.Λ. (Α’ Εξάμηνο)
3. ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ Ε.Λ. (Α’ Εξάμηνο)


Οι αιτήσεις για υποψηφίους καταρτιζόμενους θα γίνονται στο ΙΕΚ από τις 01 – 09 -2009 έως 09 - 09 - 2009.

Οι υποψήφιοι εκπαιδευτές μπορούν να καταθέσουν τις αιτήσεις τους από τις 11 – 09 – 2009 έως 16 - 09 - 2009.



για πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε:

Τηλ: 2286024179
Fax: 2286024146
Πληροφ. Σιγάλα Μαριέττα
e-mail grammateia@iek-santor.kyk.sch.gr
Δύο ερωτήσεις κατέθεσε χθές και προχθές στην Βουλή ο βουλευτής του Πασοκ Παναγιώτης Ρήγας με θέμα τις μεταφορές ασθενών με καΐκι στις Κυκλάδες (και επιδοτούμενες παρακαλώ!) καθώς και για τις αυξήσεις των εισιτηρίων στα
(επιδοτούμενα τι σύμπτωση, πάλι!) ακτοπλοϊκά δρομολόγια των Κυκλάδων
.

Παράλληλα, σημειώνουμε ότι ο κ. Ρήγας ήταν ο εισηγητής του Πασόκ στην χθεσινή συζήτηση στην Βουλή του νομοσχέδιου με το οποίο ρυθμίζεται η ένταξη στην διοικητική ιεραρχία του υπαλληλικού κώδικα του προσωπικού που απασχολείται με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου και αφορά 55.000 συμβασιούχους στο Δημόσιο.

Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ, Παναγιώτης Ρήγας χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ως «σειρά διευθετήσεων με συγκεκριμένες στοχεύσεις και εξυπηρετήσεις αιτημάτων μικρών ή μεγαλύτερων ομάδων, που θα μπορούσαν να έχουν όνομα και διεύθυνση με στόχο τον εξωραϊσμό της εικόνας της κυβέρνησης». Παρόμοια θέση εξέφρασαν ο εισηγητής του ΚΚΕ, Αντ. Σκυλλάκος και του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Τσούκαλης.

Οι ερωτήσεις

Άγνοια και έκπληξη
εξέφρασε δημοσίως ο Υπουργός Υγείας κ. Αβραμόπουλος, όταν σε πρόσφατη επίσκεψη του στην Τήνο ήρθε αντιμέτωπος με διαμαρτυρόμενους πολίτες του νησιού, που του κατήγγειλαν το απαράδεκτο καθεστώς διακομιδής ασθενών με ψαροκάικα. «Πρώτη φορά το ακούω αυτό» δήλωσε δήθεν οργισμένος ο Υπουργός και δεσμεύτηκε ότι η κατάσταση αυτή δεν θα συνεχιστεί.

Οποία υποκρισία και προσβολή της νοημοσύνης και της αξιοπρέπειάς μας. Χιλιάδες διαμαρτυρίες, εκατοντάδες Ερωτήσεις και Αναφορές στη Βουλή, δεκάδες δημοσιεύματα και αναφορές στα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης για το τριτοκοσμικό καθεστώς των διακομιδών στις Κυκλάδες και ο Υπουργός μας «δουλεύει» ισχυριζόμενος ότι αγνοεί το συγκεκριμένο πρόβλημα.

Ήταν ο ίδιος Υπουργός που πριν από ένα χρόνο σε ιατρικό συνέδριο στην Νάξο δεσμεύονταν ότι στα μέσα του 2009 το ΕΚΑΒ θα διέθετε σύγχρονα πτητικά μέσα και έξι(6) πλωτά σκάφη πλήρως εξοπλισμένα για την πραγματοποίηση διακομιδών με ταχύτητα και ασφάλεια.

Παρά τις δεσμεύσεις του κ. Αβραμόπουλου οι διακομιδές ασθενών στις Κυκλάδες διενεργούνται σε μεγάλο βαθμό από το ίδιο πάντα αλιευτικό σκάφος.

Τα ποσά που έχει καταβάλει το Δημόσιο στον πλοιοκτήτη του αλιευτικού ως νόμιμη αποζημίωση για τις διακομιδές τα έτη 2008 και 2009 ξεπερνούν τις 150.000 ευρώ.

Επιχειρηματικά σκεπτόμενος ο εν λόγω ιδιοκτήτης και αξιοποιώντας την ανικανότητα και την ύποπτη αδράνεια του κράτους προχωρεί στην αγορά μεγαλύτερου σκάφους, προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση διακομιδών που παρουσιάζεται στις Κυκλάδες!!!

Και ενώ η ποιότητα των υπηρεσιών Υγείας στις Κυκλάδες χειροτερεύει, οι ελλείψεις σε προσωπικό αυξάνονται, οι εφημερίες των γιατρών δεν πληρώνονται στο σύνολο τους, οι νέοι Οργανισμοί των νησιωτικών υγειονομικών μονάδων μουχλιάζουν στα συρτάρια του Υπουργείου, τα «γαλάζια» στελέχη συγχαίρουν εαυτούς και αλλήλους για τις επιτυχίες τους και τα έργα τους στον τομέα της Υγείας.

Έχουμε χάσει την αρίθμηση των ανακοινώσεων και των δελτίων τύπου με τα οποία γαλάζιοι Βουλευτές, κυβερνητικοί παράγοντες και κομματικά στελέχη εξαγγέλλουν με πανηγυρικό τρόπο την προμήθεια νέων ασθενοφόρων και την τοποθέτηση προσωπικού του ΕΚΑΒ στα Κέντρα Υγείας και στα Νοσοκομεία των νησιών μας.

Για να βάλουμε τα πράγματα στην σωστή τους διάσταση διευκρινίζουμε τα εξής:

Τα νέα ασθενοφόρα που στάλθηκαν σε Κέντρα Υγείας και Νοσοκομεία των νησιών μας σε αντικατάσταση των ήδη υπαρχόντων είναι δωρεά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Οι διασώστες του ΕΚΑΒ εάν και όταν έρθουν στα νησιά μας, στην συντριπτική τους πλειοψηφία θα αντικαταστήσουν αυτούς που υπηρετούν σήμερα στις μονάδες υγείας και έχουν υποβάλει ήδη αιτήσεις μετάθεσης.

Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημάνουμε την σύγκρουση που υπάρχει ανάμεσα στο προσωπικό του ΕΚΑΒ και στους εργαζόμενους αντιστοίχων ειδικοτήτων που υπηρετούν στις νησιωτικές μονάδες υγείας, εξαιτίας του διαφορετικού εργασιακού καθεστώτος που απολαμβάνουν οι εκαβίτες σε σχέση με τους υπόλοιπους εργαζόμενους στα Νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας των Νησιών μας.

Σε αυτά τα προβλήματα καθώς και στο μείζον πρόβλημα των έγκαιρων και ασφαλών διακομιδών με πλωτά και πτητικά μέσα, η κυβέρνηση δεν δίνει καμία απάντηση.

Η προστασία της Υγείας των νησιωτών συνιστά άμεση προτεραιότητα και απαιτεί την εφαρμογή σύγχρονων και αποτελεσματικών πολιτικών. Με επικοινωνιακά τερτίπια και ημίμετρα δεν αναβαθμίζονται οι υπηρεσίες Υγείας.

Δυστυχώς για τις Κυκλάδες και στον τομέα της Υγείας η Κυβέρνηση Καραμανλή έχει υποκαταστήσει την πολιτική με την επικοινωνία. Η ανάγκη για την εφαρμογή ενός νέου νησιωτικού ΕΣΥ προβάλει περισσότερο επιτακτική από ποτέ.

Το ΠΑΣΟΚ, στο κυβερνητικό του πρόγραμμα, έχει αναλάβει σαφείς δεσμεύσεις για την εκπόνηση και εφαρμογή ειδικών νησιωτικών πολιτικών, που θα αναβαθμίζουν την ποιότητα της Υγείας στα νησιά και θα παγιώνουν το αίσθημα ασφάλειας στους κατοίκους.


Με τις ευλογίες του Υπουργείου οι αυξήσεις των εισιτηρίων στα
επιδοτούμενα ακτοπλοϊκά δρομολόγια των Κυκλάδων

Αποκαλυπτική υπήρξε η απάντηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής σε Ερώτησή μου σχετική με τις υπέρογκες αυξήσεις των ναύλων στα επιδοτούμενα δρομολόγια της ενδοεπικοινωνίας που εκτελούνται από τα ταχύπλοα Αίολος Κεντέρης Ι και ΙΙ.

Το Υπουργείο κάνει γνωστό ότι με Υπουργική Απόφαση του 2008 παρέχεται η δυνατότητα στα ταχύπλοα πλοία ηλικίας μικρότερης των 10 ετών να καθορίζουν τιμή εισιτηρίου διπλάσια από αυτή που εισπράττουν τα συμβατικά πλοία άνω των 10 ετών.

Επιπροσθέτως, όπως προκύπτει από τις συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας(δηλ. επιδοτούμενες δρομολογιακές γραμμές), ο χρόνος διαρκείας ισχύος τους δεν έχει ακόμη καθοριστεί.

Επομένως, μέχρι σήμερα και πάντα με βάση τα κείμενα των συμβάσεων που μου απέστειλε το Υπουργείο δεν έχει διασφαλιστεί η μακροχρόνια εξυπηρέτηση της ενδοεπικοινωνίας των Κυκλάδων από τα συγκεκριμένα πλοία.

Συμπερασματικά, με βάση την απάντηση του Υπουργείου μπορούμε να ισχυριστούμε ότι: τα πλοία ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ Ι ΚΑΙ ΙΙ εισπράττουν –με την άδεια του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής– διπλάσιο ναύλο από τα συμβατικά πλοία με μόνο το κριτήριο της ηλικίας. Δεν μας διευκρινίζει το Υπουργείο με ποια ταχύτητα υποχρεούνται να πλέουν, αφού χαρακτηρίζονται από τις συμβάσεις ως ταχύπλοα, ούτε βεβαίως αναφέρεται στην διαδικασία ελέγχου τήρησης των συμβατικών τους υποχρεώσεων.

Στην πραγματικότητα όλοι γνωρίζουμε ότι τα δύο κατ’ όνομα ταχύπλοα τα οποία επιδοτούνται γενναία για την εκτέλεση των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων αναπτύσσουν ταχύτητες συμβατικών πλοίων και εισπράττουν διπλάσια τιμή εισιτηρίου από τα συμβατικά πλοία.

Η κατάσταση αυτή δικαίως έχει εξοργίσει τους Κυκλαδίτες, που για μια ακόμη φορά διαπιστώνουν ότι η δεξιά κυβέρνηση, οι κυβερνητικοί Βουλευτές και οι γαλάζιοι κομματικοί παράγοντες μας εμπαίζουν.

Κύριο μέλημα της Κυβέρνησης Καραμανλή ήταν και παραμένει η εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εφοπλιστών. Δεν της αρκεί ότι τους αμείβει πλουσιοπάροχα από τον κρατικό προϋπολογισμό με τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, τους επιτρέπει ταυτόχρονα να εισπράττουν υπέρογκα ναύλα από τους επιβάτες χωρίς να παρέχουν ανάλογες υπηρεσίες.

Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί. Η Κυβέρνηση οφείλει να αντιληφθεί ότι δεν μας κάνει χάρη ούτε αυτή ούτε βεβαίως οι εφοπλιστές.

Χωρίς καθυστέρηση το Υπουργείο οφείλει να επιβάλει και ταυτόχρονα να ελέγχει διαρκώς την τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων εκ μέρους των ακτοπλοϊκών εταιρειών που εκτελούν τα επιδοτούμενα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια.

Σε διαφορετική περίπτωση η πολυδιαφημιζόμενη αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής ενδοεπικοινωνίας θα καταντήσει ένα κακόγουστο κυβερνητικό προπαγανδιστικό παραμύθι.
Αναφορικά με το θέμα των ημερών σχετικά με τα νέα αιτήματα της τοπικής πολεοδομίας …

Καλά, είναι γεγονός ότι σε αυτήν την χώρα δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει.
Κάθε μέρα μπορεί να σου ζητήσουν κάτι διαφορετικό.
Πας να βγάλεις (π.χ.) ταυτότητα, και σου λένε φέρε μας αυτά τα τρία πιστοποιητικά. Τα πας, και σου λένε, ναι αλλά αυτό δεν στο σφραγίσανε και πρέπει να το ξαναφέρεις σφραγισμένο.
Πας να παντρευτείς και σου λένε φέρε μας αυτά τα πέντε πιστοποιητικά.
Τα πας, και σου λένε “ ναι, αλλά το δεύτερο διαζύγιο δεν μπορούμε να το εκλάβουμε ως έγκυρο διότι έχει εκδοθεί στο Λας Βέγκας που δεν ανήκει στην ευρωπαϊκή ένωση, και θα πρέπει να το καταθέσετε στο υπουργείο Εξωτρικών για να το μεταφράσουν, στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο Υπουργείο Υγείας, Μεταφορών ..”
Πας στην πολεοδομία να βγάλεις άδεια να χτίσεις το … καλύβι σου και σου λένε αυτό είναι το πακέτο των εγγράφων που πρέπει να μας φέρεις. Τα πας και σου λένε
-εσχάτως- ότι θέλουνε και χαρτί από την Κτηματική του Δημοσίου ότι το οικόπεδο δεν της ανήκει (έτσι το έχουμε εδώ στην Eλλάδα. αυτή η υπηρεσία, -εξ οφίτσιο που λένε και οι δημοσιογράφοι- θεωρεί όλη την ελλάδα της ανήκει και πρέπει εσύ να αποδείξεις ότι το οικόπεδό σου δεν είναι δικό της. και είναι και πολύ μη μου άπτου αυτή η υπηρεσία και δε σηκώνει και πολλά νταηλίκια γιατί αμέτι μουχαμέτι θα σου βγάλει τον αδόξαστο μέχρι να της αποδείξεις ότι το οικόπεδο είναι δικό σου)
Σε δουλειά να βρισκόμαστε λοιπόν, και συνεχίζουμε να προσκομίζουμε έγγραφα σύμφωνα με τα κατά καιρούς γούστα των υπηρεσιών…


Το έδενα το έλυνα κι αφού το ξεδιέλυνα….
Ως γνωστό στην Ελλάδα έχουμε πολλών ειδών πολιτικούς.
Έχουμε πολιτικούς που τους αρέσει να μιλάνε στην τηλεόραση.
Έχουμε πολιτικούς που τους αρέσει να μιλάνε στη Βουλή.
Έχουμε πολιτικούς που τους αρέσει να μιλάνε με τον “απλό λαό” στα καφενεία.
Έχουμε πολιτικούς οι οποίοι τρέχουν στις υπηρεσίες και προωθούν για επίλυση τα προβλήματά της περιφέρειάς τους.
Έχουμε πολιτικούς τεχνοκράτες και μάνατζερς που οραματίζονται μια σύγχρονη χώρα και προωθούν νέα συστήματα και τεχνολογίες.
Αλλά έχουμε και πολιτικούς που τους αρέσει να δημιουργούν προβλήματα -χωρίς να φαίνεται- και μετά να τα λύνουν -τα ίδια προβλήματα- νομίζοντας ότι έτσι ,λύνοντάς τα φαινομενικά δηλαδή, κερδίζουν την εκτίμηση του ακροατηρίου τους...
πλήν όμως του τελευταίους είναι να μην τους πάρεις χαμπάρι...




συμπληρωματικό.

Οι προσωπικές σχέσεις -πόσο μάλλον σε μια και κάθε μικρή κοινωνία- διαστρεβλώνουν τα πράγματα, σε κάνουν να τα βλέπεις υπό το πρίσμα της φιλίας ή του προσωπικού οφέλους.
-διόλου κακό, ίσα ίσα- Έτσι λοιπόν, πέρα από φιλίες ή προσωπικό όφελος, ο κόσμος έχει δείξει ότι επιλέγει να εκπροσωπείτε από «γενναιόδωρους» ανθρώπους, από ανθρώπους που ξέρουν να δίνουν, παρά από όσους δείχνουν προτίμηση στην “εύρυθμη λειτουργία”.
Δεν ξέρω πότε και αν αυτό τελειώνει, πάντως έτσι λειτουργούν τα πράγματα σε… διεθνές επίπεδο! και, οι πολιτικοί που ενδιαφέρονται για την μακροημέρευσή τους λαμβάνουν υπόψη αυτά τα μηνύματα!

Τετάρτη, Ιουλίου 29, 2009

Εγώ πάντως που την παρακολούθησα από την τηλεόραση, κουράστηκα!
Τελικά, η αυτοδιοίκηση είναι μια ασχολία που θέλει γερά νεύρα και μπόλικη ψυχραιμία!

Μετά την παρουσίαση του απολογισμού του έργου του ο δήμαρχος δέχθηκε σκληρή κριτική από τους παρισταμένους πολίτες αλλά και Δημοτικούς Συμβούλους.

Την «τιμητική» της φάνηκε ότι είχε η νότια πλευρά του νησιού με τους κατοίκους να κάνουν λόγο για υποβάθμιση της περιοχής και για έλλειψη υποδομών.
Κάτοικοι της Περίσας καθώς και η πρώην πρόεδρος της Κοινότητας κ. Γρίβα διαμαρτυρήθηκαν για την ανύπαρκτη αποχέτευση και την ελλειπή αστυνόμευση.
Η κ. Γρίβα επίσης αναφέρθηκε και στα έσοδα του Δήμου από την παραλία της Περίσας καθώς και της ΔΕΠΟΤΑΘ από την παραλία του Καμαρίου υπολογίζοντας τα έσοδα στα 550 χιλιάδες ευρώ στην δευτερη περίπτωση, χρήματα που όπως είπε δεν λειτουργούν ανταποδοτικά για τις περιοχές.
Στα προβλήματα του αλιευτικού καταφυγίου της Βλυχάδας αναφέρθηκε ο Πέτρος Καραμολέγκος, λέγοντας ότι ναι μεν το καταφύγιο είναι αλιευτικό, πλην όμως το καλοκαίρι με την πρόσδεση τουριστικών σκαφών οι ψαράδες δυσκολεύονται να εξυπηρετηθούν, με αποτέλεσμα το λιμάνι να μην είναι τίποτε από τα δυό. Ούτε οργανωμένο λιμάνι για τους ψαράδες, ούτε οργανωμένο τουριστικό λιμάνι.
Ο πάντοτε δυναμικός και ετοιμόλογος Πέτρος Καραμολέγκος μίλησε γενικότερα για τις ελλείψεις σε λιμενικές υποδομές του νησιού ακόμη και της Θηρασιάς γνωρίζοντας ότι … αρμοδιότεροι είναι ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου και ο πρόεδρος της Κοινότητας της Οίας.

Για εγκαταλελειμμένες παιδικές χαρές έκαναν λόγο πολίτες του Εμπορείου ενώ δεν έλειψε για μια ακόμη φορά και η αναφορά στις … λακκούβες και στην κακή κατάσταση του οδοστρώματος του νησιού.
Χαρακτηριστική ήταν και η αναφορά πολίτη, ότι ένα από τα δημοφιλέστερα χωριά του νησιού, το Ημεροβίγλι δεν έχει νερό μιας και δεν έχει ενταχθεί στο δίκτυο υδροδότησης.

Στα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από την έντονη βροχόπτωση του περασμένου χειμώνα στον Βόθωνα αναφέρθηκε κάτοικος της περιοχής, αναφέροντας ότι παρά τις αιτήσεις που ζητήθηκαν και κατατέθηκαν στον Δήμο και παρά τις υποσχέσεις για αποζημιώσεις, αυτές δεν δόθηκαν ποτέ. Κάτοικος της περιοχής μάλιστα κατηγόρησε ευθέως το δήμαρχο ότι ως αποτέλεσμα δικών του εντολών έγιναν έργα στην περιοχή τα οποία και δημιούργησαν το πρόβλημα μιας και δεν είχαν αντιπλημμυρική πρόβλεψη. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι οι παρεμβάσεις που έγιναν έφραξαν την φυσική ροή του νερού με αποτέλεσμα να πλημμυρίσουν πολλά σπίτια και να καταστραφούν αυτοκίνητα. Τέλος, έγινε αναφορά και στην ελλειπή καθαριότητα του χωριού και στην κακή κατάσταση της παιδικής χαράς.

Σε γενικό συμπέρασμα πάντως, και λίγα ακούστηκαν σε σχέση με τα προβλήματα και τις ανάγκες του έχει το νησί, μιας κι ο κόσμος φάνηκε ότι δεν πήγε οργανωμένος «να τα πει» στο δήμαρχο. Το χειρότερο πράγμα πάντως είναι η αδιαφορία. Γιατί είναι σαφώς υγιέστερο να φωνάζει κανείς γνωρίζοντας τι καλύτερο θέλει παρά να παραιτείται.

Πού πάνε τα λεφτά; ή 1.200 να τ’αφήσω;
Πού πάνε τα λεφτά;! (τόοοοσα λεφτά) ,αναρωτήθηκε, και ρώτησε τον δήμαρχο ο επικεφαλής της μειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου Νίκος Ζώρζος ο οποίος με βάσει τα ποσά των έξι τελευταίων προϋπολογισμών του Δήμου, έκρινε ότι το παραγόμενο έργο υπολείπεται κατά πολύ (δεν έχει καμία σχέση) με τα εισπραχθέντα.
Συγκεκριμένα ο κ. Ζώρζος υπέθεσε, υπολόγισε αρχικά, ότι σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2008 τα χρήματα που θα εισπράξει ο Δήμος φθάνουν τα 18,5 εκ. ευρώ, ποσό με το οποίο όπως υποστήριξε θα μπορούσε να αξιοποιηθεί πολύ καλύτερα. Στις ενστάσεις του δημάρχου σχετικά με το ύψος του προϋπολογισμού αλλά και τα ποσά που εισπράττει ο δήμος, ο κ. Ζώρζος «δέχτηκε» να υποθέσει ότι ακόμη κι αν μιλήσουμε για μικρότερα ποσά, πάλι το έργο που αποδίδεται είναι σε πλήρη αναντιστοιχία.

Αυτό πάντως που σχολιάστηκε μετά και την μετάδοση της συνεδρίασης ήταν το γεγονός ότι ενώ σε αντίστοιχες περιπτώσεις ο κ. Ρούσσος αναφερόταν και μάλιστα με υπερηφάνεια στο ταμειακό υπόλοιπο του δήμου, στην πρόσφατη περίπτωση αυτό δεν έγινε.

Σκληρή… χείμαρρος! ήταν η κριτική που άσκησε ο πρόεδρος του συλλόγου των κατοίκων και επιχειρηματιών των Φηρών, ο οποίος αναφέρθηκε στο θέμα της ηχορύπανσης λέγοντας πως ένα σορό χρόνια το συζητάμε και τίποτε δεν γίνεται. Αναφέρθηκε επίσης στο θέμα της … κακής καθαριότητας μιλώντας για κακές επιλογές τόσο στο είδος όσο και τα σημεία που έχουν τοποθετηθεί τα καλαθάκια των απορριμμάτων. Ο πρόεδρος του συλλόγου των κατοίκων και επιχειρηματιών των Φηρών αναφέρθηκε στο κυκλοφοριακό λέγοντας χαρακτηριστικά ότι “έχουμε καταθέσει προτάσεις οι οποίες δεν συζητήθηκαν ποτέ, γιατί ποτέ δεν μας κάλεσε ο δήμαρχος να μας ακούσει”. Αναφορές έγιναν επίσης στην μελέτη Κωνσταντινίδη, η οποία δεν έχει ακόμη συζητηθεί σχετικά με την κυκλοφοριακή ρύθμιση στα Φηρά αλλά και την πεζοδρόμηση μέρους της πόλης. Ο πρόεδρος του συλλόγου αναφέρθηκε επίσης στο ωράριο της τροφοδοσίας των καταστημάτων που όπως είπε δεν τηρείται, ενώ έκανε αναλυτική αναφορά στην τιμολογιακή πολιτική της Δημοτικής αρχής για το νερό, που το χαρακτήρισε ακριβό αγαθό για το νησί. Τέλος, σχετικά με την ημέρα και την ώρα της λογοδοσίας, έκρινε ότι δεν βοηθούσε στην προσέλευση του κόσμου, κάτι που ο ίδιος έκρινε ότι έγινε σκόπιμα.

Στην “ουσία” της συζήτησης επικεντρώθηκε ο Βαγγέλης Σιγάλας ο οποίος στην τοποθέτησή του αναρωτήθηκε εάν και τι έχει να προσφέρει η διαδικασία πέρα από την εκτόνωση της αγανάκτησης του κόσμου για προβλήματα της καθημερινότητάς του, ρωτώντας τον δήμαρχο εάν πρόκειται να αξιοποιήσει τα όσα ακούγονται από τους πολίτες στην αίθουσα, προωθώντας τα στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου.
Ο κ. Σιγάλας επίσης ρώτησε τον Δήμαρχο για το επίπεδο και είδος της συνεργασίας του Δήμου με Υπουργεία που μπορούν να βοηθήσουν το έργο του, όπως το Παιδείας, Πολιτισμού και Υγείας. Ο κ. Σιγάλας ζήτησε επίσης την τοποθέτηση του δημάρχου και κατ επέκταση της Δημοτικής Αρχής στο θέμα και ενδεχόμενο εφαρμογής του Καποδίστρια Νο2, ενώ ρώτησε εάν υπάρχουν απλήρωτοι εργαζόμενοι που εργάζονται στο δήμο. Ο κ. Σιγάλας ήταν ο μόνος που αναφέρθηκε στο θέμα του Sea Diamond υποστηρίζοντας ότι ο Δήμος δεν συμμετέχει ενεργά στις προσπάθειες που γίνονται για την οριστική λύση του προβλήματος, αντιμετωπίζοντας με .. υπέρμετρο ρεαλισμό το θέμα χωρίς να εκφράζει τους δημότες του που αγωνίζονται για την απομάκρυνση του ναυαγίου.

λεκτικό ολίσθημα;
Ήτανε που ήτανε το κλίμα τεταμένο, ήρθε και το ... ποδοσφαιροποίησε ο κ. Αργυρός, πρώην αντιδήμαρχος και δημοτικός σύμβουλος, ο οποίος έκανε λόγο για "αναπληρωματικούς" -σσ δημοτικούς συμβούλους- με τους οποίους προσπαθεί ο δήμαρχος να ολοκληρώσει, όπως είπε, την δευτερη τετραετία του. Η τοποθέτηση αυτη του κ. Αργυρού προκάλεσε την άμεση αντίδραση του δημοτικού συμβούλου Μιχάλη Λιγνού ο οποίος χαρακτήρισε προσβλητικά και υποτιμιτικά τα λόγια του συναδέλφου του.
Ο κ. Αργυρός αναφέρθηκε συνολικά σε προβλήματα που αντιμετωπίζει το νησί ενω έκανε αναφορές στον τρόπο λειτουργίας του Δήμου, καταγγέλοντας μεταξύ άλλων αδιαφάνεια στις προμήθειες καθώς και την ανυπαρξία αποθηκών για την φύλαξη των υλικών του Δήμου.

Η κριτική πάντως και το ύφος με το οποίο ασκήθηκε απο τους κυρίους Αργυρό και Σιγάλα τείνει να χαρακτηριστεί «παλαιοκομματικής κοπής» με τους διαλόγους μεταξύ τους και με τον δήμαρχο να τείνουν να ξεπεράσουν τα όρια της ευπρέπειας.

Όπως έχουμε πεί και στο παρελθόν, με αφορμή άλλα επεισόδια, «δεν έχει (τόσο τουλάχιστο) σημασία τι λες, αλλά πως το λες. Και μπορεί οι δύο πρώην αντιδήμαρχοι να λένε σωστά πράγματα και να αναφέρονται σε σοβαρά υφιστάμενα προβλήματα και δυσλειτουργίες του Δήμου, αλλά ο τόπος με τον οποίο εκφράζονται είναι πιθανό να ακυρώσει το αληθές και δίκαιο των λόγων τους.
Η δε φράση του κ. Αργυρού η οποία ποδοσφαιροποίησε (μα εντελώς!) το κλίμα, ότι ο δήμαρχος χρησιμοποιεί τον «πάγκο» και τα «τσικό» εκτός του ότι μπορεί να χαρακτηριστεί φραστικό ατόπημα, πυροδότησε το ξέσπασμα αντιπαράθεσης κατά την διάρκεια του συμβουλίου.

Ταραχώδη πολιτική περίοδο φαίνεται ότι περνάει ο κ. Σκοπελίτης ο οποίος τόσο με τα μπόλικα καθήκοντα και τις ανακατωσούρες(!) που έχει ως πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, κλήθηκε για μια ακόμη φορά να προστατέψει τον δήμαρχο, να διασφαλίσει την ομαλή διεξαγωγή της συνεδρίασης και να … σβήσει φωτιές!
Τυπικότατος όπως σε κάθε περίπτωση, έτσι και σε αυτήν διήυθυνε την συζήτηση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Τρίτη, Ιουλίου 28, 2009

Λαχτάρησαν οι επιβάτες του ταχύπλοου «Super Jet» όταν λόγω των υψηλών κυμάτων αποκολλήθηκε το αριστερό πλωραίο «παραπέτο»

www.seajets.gr
www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1037157&lngDtrID=244

Αναστατώθηκαν οι 388 επιβάτες του ταχύπλοου επιβατηγού πλοίου «Super Jet», το οποίο ταξίδευε για Μήλο, Φολέγανδρο, Σαντορίνη, Αμοργό και Κουφονήσια, όταν χτυπήθηκε από υψηλό κυματισμό και αποκολλήθηκε το αριστερό πλωραίο «παραπέτο» του.

Το περιστατικό συνέβη λίγο πριν το ταχύπλοο καταπλεύσει στο λιμάνι της Μήλου. Το Super Jet έδεσε στο λιμάνι με μειωμένη ταχύτητα και του απαγορεύτηκε ο απόπλους μέχρι να επιθεωρηθεί.

Οι επιβάτες-εκτός 137 που είχαν προορισμό τη Μήλο-θα προωθηθούν στον προορισμό τους με άλλα πλοία.

Βλάβη, επίσης, παρουσιάστηκε την Κυριακή και στο ταχύπλοο «Flying Cat 4», στο οποίο επέβαιναν 425 επιβάτες και εκτελούσε το δρομολόγιο Ηράκλειο, Σαντορίνη, Ίο, Πάρο και Μύκονο.

Σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, οι επιβάτες θα μεταβούν στους προορισμούς τους με άλλα πλοία.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γαλλικό/Γερμανικό, ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η είδηση, όπως μπορείτε να δείτε παραπάνω, αναδημοσιεύτηκε και σε ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία, και δυστυχώς είναι από αυτές που, δίνουν αφορμή για αρνητικά σχόλια.

Φτού ξελευτερία(;) Πολύ πιθανό….

Πολύ πιθανό το δεύτερο μισό του 2009 να χαρακτηριστεί εποχή ορόσημο για το νησάκι μας, μιας και φαίνεται πια (στον πολιτικό ορίζοντα….) πιθανή η επίλυση δυό σημαντικών και σε πολύχρονη εκκρεμότητα προβλημάτων, σχετικά με :

(στην πρώτη περίπτωση) την οριστική απόδοση τίτλων ιδιοκτησίας στα προσωρινά παραχωρητήρια που είχαν δοθεί στους δικαιούχους – σεισμόπληκτους του νησιού μετά τον σεισμό του 1956 προκειμένου να καλύψουν τις τότε ανάγκες τους
καθώς και (στην δεύτερη περίπτωση) την διαβεβαίωση (με ανάλογη ρύθμιση άραγε;)
ότι η κτηματική υπηρεσία του δημοσίου θα άρει(;) τις αιτιάσεις της στην περιοχή της καλντέρας (κατά καιρούς, με έντονο ζήλο) σε ακίνητα τα οποία δηλώνει ότι της ανήκουν, ταλαιπωρώντας δεκάδες ιδιοκτήτες οι οποίοι (πάλι κατά καιρούς) καλούνται να αποδείξουν στο δικαστήριο ότι οι ιδιοκτησίες τους…τους ανήκουν! και μάλιστα μη έχοντας το νομικό πλεονέκτημα να θεωρούνται εκ των προτέρων κύριοι του ακινήτου του μέχρις…της αποδείξεως του αντιθέτου.

Σε απλά ελληνικά, το δημόσιο υποστήριζε ότι τα ακίνητα είναι δικά του, καλώντας τους … νόμιμους ιδιοκτήτες ,που είχαν τίτλους κυριότητας, να αποδείξουν ότι η περιουσία τους ανήκει βάση πράξεων των αρχών του περασμένου αιώνα……

Τα φέραμε από δω τα φέραμε από κει….
Επίσης, πρόσφατα, το πολεοδομικό γραφείο Θήρας απέσυρε από τις διαδικασίες του την υποχρέωση των ενδιαφερομένων να προσκομίζουν μαζί με τις οικοδομικές τους άδειες και βεβαιώσεις ότι τα ακίνητα δεν ανήκουν στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου. Το θέμα είχε ανησυχήσει πολλούς πολίτες (οι οποίοι σκεφτόντουσαν τι σόι ταλαιπωρία θα είχαν να τραβήξουν γιατί καλύτερα να παίρνεις από παιδί το γλειφιτζούρι του παρά από υπηρεσία έγγραφα, τα οποία στην προκειμένη περίπτωση η αρμόδια, η Κτηματική Εταιρεία δηλ, δεν δίνει! γενικώς δηλαδή δεν σου δίνει χαρτί που να λέει ότι το ακίνητο δεν της ανήκει!) οι οποίοι όμως πλέον μπορούν να εκδίδουν οικοδομική άδεια χωρίς το εν λόγο έγγραφο.


Σε ότι αφορά την πρώτη υπόθεση, αυτή των παραχωρητηρίων,
στο θέμα παρενέβη τηλεφωνικά χθες το πρωί στον Ρ/Σ Σαντορίνη 106.4 ο Νομαρχιακός σύμβουλος Γιώργος Μητροπίας, από τους ανθρώπους που γνωρίζουν από πρώτο χέρι το ιστορικό αλλά και την έκταση του θέματος.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «περιμέναμε από την ΝΔ με το που βγήκε κυβέρνηση να δώσει λύση στο θέμα (σ.σ.. μιας και ήταν πλέον πολιτικά ώριμο) και πλέον (σ.σ. έξι χρόνια μετά ..) περιμένουμε από μέρα σε μέρα να πάει το θέμα στη Βουλή και να λυθεί με νομοθετική ρύθμιση, ώστε να ικανοποιηθεί ένα πάγιο και δίκαιο αίτημα των κατοίκων που εδώ και 50 χρόνια δεν είναι ιδιοκτήτες των σπιτιών τους»
Ο κ. Μητροπίας πάντως, με διπλωματική ευγένεια, προσπέρασε το σχόλιο ότι η ΝΔ δεν ρύθμισε το θέμα «με το που ήρθε, αλλά με το που φεύγει(!) λαμβάνοντας υπόψη τα σενάρια περί εκλογών καθώς και το γεγονός ότι πέρασαν έξι χρόνια.
(κάτι τέτοια πάντως, σχολιάζει ο κόσμος, ότι κάνει η κυβέρνηση για να ανανεώσει την λαϊκή εντολή να κυβερνήσει και μετά τις επόμενες εκλογές….)

Στο θέμα έχει αναφερθεί με επιστολή του (απευθείας!) στον Σαρακατσαναίο υπουργό, τον κ. Σουφλιά, ο έπαρχος Θήρας Χρύσανθος Ρούσσος αναφέροντας το ιστορικό της υπόθεσης καθώς και την ανάγκη να τακτοποιηθεί επιτέλους το θέμα που ταλαιπωρεί εδώ και 50 χρόνια 667 Σαντορινιούς.

Είδομεν, μπορεί το δεύτερο μισό του 9 να είναι γουρλίδικο. Σίγουρα πάντως είναι -ένα ακόμη- προεκλογικό…..