Μήνυμα αισιοδοξίας για την εξέλιξη της τουριστικήςπεριόδου εκπέμπει το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού.
«Η Ελλάδα δεν θα βγει από το ευρώ» σημειώνει η υπουργός,
υπογραμμίζοντας ότι αυτό δεν το επιθυμεί ούτε ο πολιτικός κόσμος της χώρας,
ούτε ο ελληνικός λαός.
Τονίζει πως μια υπηρεσιακή κυβέρνηση δεν χαράσσει
πολιτική, πλην όμως, όπως επισημαίνει, για την παρούσα κυβέρνηση ο τουρισμός
αποτελεί βασική προτεραιότητα. Προς επίρρωσιν αυτού, το υπουργείο εξαιρέθηκε
από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας περί αναστολής προσλήψεων
εποχικού προσωπικού, και κίνησε τις διαδικασίες για πρόσληψη τέτοιου
προσωπικού, μέσω ΑΣΕΠ, προκειμένου να ενισχυθεί η φύλαξη σε μουσεία και
αρχαιολογικούς χώρους. Έτσι, το αργότερο έως τα τέλη του τρέχοντος μηνός, οι
εποχικοί υπάλληλοι θα έχουν τοποθετηθεί στις θέσεις τους.
Προβάλλοντας τις δράσεις του υπουργείου για
την ανατροπή της αρνητικής εικόνας της χώρας στο εξωτερικό, η κ. Καραπαναγιώτη
«στέκεται» ιδιαίτερα στο «True Greece», που ήδη βρίσκεται στον «αέρα» του
ιστότοπου Visit Greece.
Πρόκειται για το νέο εργαλείο επικοινωνίας θετικών
ειδήσεων στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Δεν είναι άλλο από
μια ειδική πλατφόρμα που εντάσσεται στην υφιστάμενη καμπάνια προβολής του
ελληνικού τουρισμού από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, και περιλαμβάνει την
ανάρτηση, στην ειδική ενότητα «The true story about Greece», όλων των θετικών
ειδήσεων που αφορούν την Ελλάδα.
Η ενέργεια υποστηρίζεται ήδη από σειρά κρατικών φορέων,
όπως η ΕΡΤ, το Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΜΠΕ), το υπουργείο
Εξωτερικών, σε επίπεδο παραγωγής και συγκέντρωσης οπτικού και αρθρογραφικού
υλικού, καθώς επίσης και σε επίπεδο ενεργειών δημοσιότητας σε έντυπα και
ηλεκτρονικά μέσα του εξωτερικού, αλλά και στα ιδιωτικά ΜΜΕ της χώρας.
Σε ό,τι αφορά, τέλος, την εικόνα των κρατήσεων στις αγορές
του εξωτερικού, η υπουργός κάνει γνωστό ότι ο ρυθμός αύξησης των κρατήσεων από
την Ουκρανία είναι της τάξης του 50% σε σχέση με πέρυσι και από τη Ρωσία άνω
του 10%. Για δε τις αγορές - δεξαμενές του ελληνικού τουρισμού, η κ.
Καραπαναγιώτη σημειώνει ότι οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής είναι ικανές να
αλλάξουν τον ρου των έως τώρα κρατήσεων, οι οποίες είναι αλήθεια πως
παρουσιάζουν πτωτική τάση (π.χ. -20% η Γερμανία, -10 η Αγγλία).
Με στόχο τη θετική προβολή του ελληνικού τουριστικού
προϊόντος στα διεθνή ΜΜΕ και την παγκόσμια τουριστική αγορά και τη μεταστροφή
του αρνητικού κλίματος για την Ελλάδα, ο ΕΟΤ κατά το διάστημα Απριλίου -
Ιουνίου 2012 οργάνωσε σειρά ταξιδίων εξοικείωσης (Fam Trips) και ταξιδίων
προσκεκλημένων δημοσιογράφων (Press Trips) από χώρες της Ευρώπης, της Ασίας,
τις ΗΠΑ και την Αυστραλία, σε συνέχεια αντίστοιχων ενεργειών που είχαν
πραγματοποιηθεί τους προηγούμενους μήνες.
Ειδικότερα, αυτή την περίοδο, την Αθήνα, τη Σαντορίνη και
άλλα νησιά των Κυκλάδων επισκέπτεται ο κορυφαίος Αυστραλός ταξιδιωτικός
δημοσιογράφος Ντάνιελ Σκοτ (Daniel Scott), τη Χαλκιδική και τον Άθω
δημοσιογράφοι του μεγαλύτερου τσεχικού ταξιδιωτικού περιοδικού «Lide a Zene»,
όπως επίσης την Αθήνα και την Πελοπόννησο Γερμανοί δημοσιογράφοι, από τα
σημαντικότερα περιοδικά και εφημερίδες της χώρας.
Ακόμα, στην Ελλάδα βρίσκονται τηλεοπτικά συνεργεία από τα
γαλλικά κανάλια France 24 και TV5 για την παραγωγή τουριστικών ντοκιμαντέρ, από
τη δημοφιλή ταξιδιωτική εκπομπή «Alle Falde del Kilimangiaro» του ιταλικού
τηλεοπτικού σταθμού RAI3 για την παραγωγή δύο επεισοδίων για τα Δωδεκάνησα και
τα νησιά του Ιουνίου, καθώς και από το εξειδικευμένο ιταλικό κανάλι Marco Polo
TV για τη δημιουργία δέκα επεισοδίων αφιερωμένα στην Κρήτη.
Παράλληλα, τη Σαντορίνη επισκέπτονται 20
Αυστριακοί tour operators, συντάκτες τουριστικών περιοδικών και ταξιδιωτικοί
πράκτορες ενόψει της απευθείας αεροπορικής σύνδεσης της Βιένης με το
κυκλαδίτικο νησί μέσω της εταιρείας Lauda Air, ενώ την Αθήνα, το Ηράκλειο, τη
Μύκονο και τη Σαντορίνη εκπρόσωπος της αμερικανικής εταιρείας Exclusive Travel
Experiences, που παρέχει πληροφορίες και υπηρεσίες ταξιδιωτικής εκπαίδευσης
προς τα μεγαλύτερα ταξιδιωτικά γραφεία των ΗΠΑ, αποκλειστικά για διακοπές
πολυτελείας.
Εξάλλου, κατά τη διάρκεια του Απριλίου και του Μαΐου
οργανώθηκαν και υλοποιήθηκαν Fam Trips και Press Trips σε διάφορες περιοχές της
Ελλάδας για διακεκριμένους tour operators και ταξιδιωτικούς δημοσιογράφους από
την Αυστραλία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ιρλανδία, το Βέλγιο, τη Σουηδία, την
Ολλανδία, τη Γερμανία, την Τουρκία, την Ιταλία, την Κίνα και το Κουβέιτ, καθώς
και για το συνεργείο του τηλεοπτικού σταθμού Travel Channel.
Τέλος, τον Μάιο στην Ελλάδα βρέθηκαν για να
παρακολουθήσουν την αφή της ολυμπιακής φλόγας οι νικητές των διαγωνισμών
«Olympics though times» και «Become Olympian» που διοργάνωσε ο ΕΟΤ, ενώ αυτή
την περίοδο την Αθήνα επισκέπτονται οι 15 νικητές διαγωνισμού με θέμα την
Ελλάδα, που πραγματοποιήθηκε από τον ΕΟΤ και την αεροπορική εταιρεία Aegean
Airlines, με τη συμμετοχή 1600 ταξιδιωτικών πρακτορείων της Γαλλίας.