Τετάρτη, Μαρτίου 12, 2008

  • Δεν πραγματοποιείται σήμερα η πτήση της Aegean από και προς Σαντορίνη λόγο της 3ωρης στάσης εργασίας των εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
    Κανονικά πραγματοποιούνται οι πτήσεις της Ολυμπιακής.

  • Εκδήλωση – ομιλία με θέμα «ο γονιός σήμερα : έργο δύσκολο αλλά και όμορφο» θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 15 Μαρτίου στις 18:00 στο Μπελλώνειο Πολιτιστικό Κέντρο. Η ομιλία θα πραγματοποιηθεί από την ψυχολόγο, επιστημονικό στέλεχος του Θησέα Κυκλάδων κ. Χρυσαυγή Κανελλοπούλου.
    Σύμφωνα με την πρόσκληση, οι γονείς μπορούν να φέρουν μαζί τους και τα παιδιά τους μιας και θα υπάρχει η δυνατότητα να απασχοληθούν δημιουργικά σε παράπλευρη αίθουσα.
    Την εκδήλωση διοργανώνουν το Επαρχείο και το Τμήμα Κοινωνικής Πρόνοιας,
    ο Δήμος Θήρας, το Παράρτημα του Ε.Ε.Σ. Θήρας και το Κέντρο Πρόληψης «Θησέας Κυκλάδων»

  • Την ασπρόμαυρη ταινία κινουμένων σχεδίων «Περσέπολις», η οποία κέρδισε το βραβείο της κριτικής επιτροπής στο 60ο Φεστιβάλ των Καννών το 2007,
    θα προβάλει το Σάββατο 15 Μαρτίου η Κινηματογραφική Λέσχη Θήρας
    στις 20:30 στο Οινοποιείο Μπουτάρη, στο Μεγαλοχώρι


  • Η επανάσταση ξεκινάει από τα ξερονήσια …
    Πριν από δύο χρόνια, στη Χίο, ο καθηγητής Γιαν Γιάντσεν παρουσίασε το δανέζικο νησί Σάμσο, ένα «πράσινο νησί», όπου γίνεται χρήση οικολογικών μεθόδων σε όλα τα επίπεδα από την ενέργεια ώς τη γεωργία. «Σκεφτήκαμε, λοιπόν, να εφαρμόσουμε το παράδειγμα του δανέζικου νησιού, στον δικό μας Αϊ-Στράτη» δηλώνει ο κ. Νικητάκος, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Όπως εξηγεί ο καθηγητής, η ιδέα ήταν «να αποκτήσουμε ένα 100% αυτόνομο ηλεκτρικά νησί που θα τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

  • Κρουαζιέρες προσφέρει στους επιβάτες της η ακτοπλοΐα στο Αιγαίο.
    Τουλάχιστον 10 ώρες -και την προηγούμενη επίσκεψη σε τουλάχιστο έξι λιμάνια- απαιτεί σε συγκεκριμένες μέρες το ταξίδι των επιβατών στο δρομολόγιο Σαντορίνη – Σύρος και το αντίστροφο, 14 ώρες τουλάχιστο το ταξίδι από και προς Πειραιά από Σίκινο, ενώ για μαζικές ακυρώσεις κρατήσεων επισκεπτών κάνει λόγο ο δήμαρχος της Ίου λόγο μη προγραμματισμού των δρομολογίων των πλοίων.
    Αυτό άλλωστε αποτελεί και το αίτημα της ΤΕΔΚ προς το ΥΕΝ, ο συντονισμένος δηλαδή προγραμματισμός των δρομολογίων των πλοίων της ακτοπλοΐας με αυτά των τοπικών δρομολογίων ώστε να αποφεύγουν οι ταξιδιώτες τα πολύωρα «περίμενε» στα λιμάνια και τα καφενεία των λιμανιών των νησιών…


  • Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του www.kykladesnews.gr :
    Οι απίστευτες διαδρομές των Κυκλάδων δεν έχουν τέλος. Κάτοικοι της Σύρου περιγράφουν πώς μια ολιγόωρη διαδρομή από την πρωτεύουσα των Κυκλάδων μέχρι τη Σαντορίνη μετατρέπεται σε... Οδύσσεια, ανάλογα με την ημέρα που πρέπει κάποιος να ταξιδέψει.

    Συγκεκριμένα, εάν ο επιβάτης είναι «τυχερός» και μπορεί να ταξιδέψει τις μέρες της εβδομάδας που περνάει το δρομολόγιο από Πειραιά για Σύρο - Πάρο - Νάξο - Σαντορίνη, θα φτάσει σύντομα στον προορισμό του.

    Τις άλλες μέρες, θα «εξυπηρετηθεί» από επιδοτούμενο δρομολόγιο και θα φτάσει αφού περάσει Πάρο - Νάξο - Φολέγανδρο - Σίκινο - Ίο - Θηρασιά. Δηλαδή, φεύγει το πρωί και φτάνει στις 10 το βράδυ.

    Το καλοκαίρι, μάλιστα, εάν κάποιος θέλει να πάει πιο γρήγορα, πηγαίνει από Σύρο στη Μύκονο και από εκεί με ταχύπλοο φτάνει στη Σαντορίνη. Φυσικά, πληρώνει εισιτήριο και στα δύο πλοία.

    Τέλος, ένα άλλο παράδοξο που μας επεσήμαναν είναι ότι τα τελευταία χρόνια από τη γραμμή Ραφήνας - Άνδρου - Τήνου - Μυκόνου αφαιρέθηκε ως προορισμός η Σύρος. Έτσι, πλέον, η σύνδεση Άνδρου - Σύρου, μία απόσταση 50 λεπτών της ώρας, καλύπτεται από επιδοτούμενα δρομολόγια.

    Ταξίδι 14 ωρών ή μίας ολόκληρης μέρας, αν χρειαστεί να αλλάξουν πλοίο, κάνουν οι κάτοικοι από τη Σίκινο και τη Φολέγανδρο για να επιστρέψουν από τον Πειραιά.

    «Έχουμε 3 φορές την εβδομάδα δρομολόγιο για Πειραιά, όπως και η Φολέγανδρος, με το «Ρομίλντα». Κάνει το ταξίδι σε 14 ώρες και όσο για τις συνθήκες μέσα σε αυτό ας μην το συζητήσουμε», λέει στην εφημερίδα "Έθνος" ο πρόεδρος της κοινότητας Σίκινου Γιάννης Συρίγος. Όμως, εάν κάποιος χρειαστεί να ταξιδέψει τις άλλες μέρες της εβδομάδας και κυρίως Δευτέρα ή Παρασκευή; Τότε «ζει» το «μεγαλείο» της χειμωνιάτικης ακτοπλοΐας.

    «Υπάρχει ένα επιδοτούμενο τοπικό δρομολόγιο από το πλοίο "Αρσινόη", που μας μεταφέρει στην Ίο και από εκεί μπορούμε να πάρουμε το πλοίο για τον Πειραιά. Όμως, δεν υπάρχει κανένας συντονισμός στις ώρες των δρομολογίων και ο επιβάτης χρειάζεται να περιμένει 3-4 ώρες σε κάποιο καφενείο του λιμανιού», λέει ο κ. Συρίγος, προσθέτοντας ότι «δεν μπορεί το κράτος να επιδοτεί με 6.500 ευρώ το δρομολόγιο το πλοίο και να μην μπορεί να επιβάλει συντονισμό των ωρών».

    Από την Ίο τουλάχιστον περνάει τακτικά πλοίο. Όμως, για τους επιβάτες από Ίο για Πειραιά υπάρχει πάντα μία... έκπληξη.

    «Πρώτα μας πηγαίνει το πλοίο μία "κρουαζιέρα" στη Σαντορίνη και μετά επιστρέφει για Πειραιά. Αυτό συμβαίνει διότι με το "έτσι θέλω" οι εταιρείες που κάνουν τη γραμμή Πειραιά - Πάρο - Νάξο - Ίο - Σαντορίνη στην επιστροφή δεν περνάνε από Ίο. Έτσι, πηγαίνουμε Πειραιά μέσω Σαντορίνης και η διάρκεια του ταξιδιού μεγαλώνει κατά 3,5 ώρες», λέει στο "Έθνος" ο δήμαρχος Ιητών, Γιώργος Πουσσαίος.

    Τελικά, ο επιβάτης που έχει ξεκινήσει πρωί από τη Σίκινο κοντά στα μεσάνυχτα φτάνει στον Πειραιά.

    Εάν είναι αναγκασμένος να γυρίσει από τον «ίδιο δρόμο» και να μην πάρει το «απευθείας» των 14 ωρών, τα πράγματα δεν θα αλλάξουν και πολύ.

    «Περίπου στις 2 το μεσημέρι φτάνει το πλοίο στην Ίο. Όμως, το τοπικό έχει φύγει. Έτσι, εάν το επιτρέπει ο καιρός και κάποιος "αντέχει" το κόστος, νοικιάζει καΐκι για να τους μεταφέρει στη Σίκινο. Άλλοι βρίσκουν κανένα δωμάτιο στην Ίο για να περάσουν τη βραδιά και να ταξιδέψουν την άλλη μέρα. Υπάρχουν και περιπτώσεις που περνάνε τη βραδιά στο καφενείο, περιμένοντας το πρωινό "τοπικό" δρομολόγιο», λέει ο κ. Συρίγος.

    Και να σκεφτεί κανένας ότι η απόσταση ανάμεσα στην Ίο και στη Σίκινο είναι μόλις 9 ναυτικά μίλια, την οποία καλύπτει ένα πλοίο σε 25 με 30 λεπτά της ώρας.

    Ο δήμαρχος Ιητών Γιώργος Πουσσαίος οργισμένος καταγγέλλει ότι «αυτές τις μέρες ακυρώθηκαν αφίξεις 60 τουριστών από τη Γαλλία για τον Απρίλιο, που θα ερχόντουσαν για έναν πολιτικό γάμο, επειδή δεν υπάρχουν από το υπουργείο Ναυτιλίας προγραμματισμένα δρομολόγια και δεν μπόρεσαν να βρουν πώς θα έρθουν».

    «Χρόνια κρατάει αυτή η ιστορία της έλλειψης προγραμματισμού δρομολογίων. Φυσικά, ούτε του καλοκαιριού έχουν ανακοινωθεί ακόμα. Όμως, αυτό είναι εμπαιγμός. Δεν είναι δυνατό να παρακαλάμε γονυπετείς τους πλοιοκτήτες κάθε χρόνο για να βάλουν ένα δρομολόγιο. Τελικά, ας μας πουν να φύγουμε από τα νησιά μας», λέει ο δήμαρχος και καταγγέλλει ότι «δεν υπάρχει κανένας ανταγωνισμός. Οι εταιρείες έχουν μοιράσει τις γραμμές, κάνουν ό,τι θέλουν και τα κέρδη τους αυξάνουν χρόνο με τον χρόνο», τονίζει ο κ. Πουσσαίος.

    Ο ίδιος καταγγέλλει ότι «το σχέδιο των εταιρειών είναι από τα 24 νησιά να πηγαίνουν σε 4-5 "φιλέτα" και όλα τα άλλα να γίνουμε "δορυφορικά". Αυτό είναι αδιανόητο».

    Το ίδιο επισημαίνει και ο πρόεδρος της κοινότητας Σίκινου Γιάννης Συρίγος, τονίζοντας «τελικά παλαιότερα, όταν υπήρχε το "καμποτάζ" (σ.σ.: η δυνατότητα εκτέλεσης δρομολογίων μόνο από ελληνικά πλοία σε καθορισμένες από το κράτος γραμμές), υπήρχε ανταγωνισμός και ερχόσουν σε 9-10 ώρες. Τώρα, μετά την απελευθέρωση δεν υπάρχει κανένας ανταγωνισμός και έχουμε φτάσει να κάνουμε 14 ώρες ταξίδι».

    «Δυστυχώς, με αυτά τα προβλήματα στα δρομολόγια η Σίκινος δεν είναι επιθυμητός προορισμός για τον χειμώνα, με αποτέλεσμα να έχει μικρύνει η τουριστική περίοδος για το νησί μας.

    Όμως, και το καλοκαίρι θα έχουμε προβλήματα εάν δεν δρομολογηθεί κάποιο σύγχρονο ή ταχύπλοο πλοίο για το νησί μας, που τα βλέπουμε να περνάνε χωρίς να προσεγγίζουν», τονίζει ο κ. Συρίγος.

    Να σημειωθεί ότι τα προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των Κυκλάδων και τις προτάσεις των τοπικών φορέων για την αντιμετώπισή τους έχει καταγράψει η Τοπική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων και έχει ενημερώσει εδώ και καιρό την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας.

    Ο πρόεδρος της ΤΕΔΚ Κυκλάδων και δήμαρχος Ερμούπολης Γιώργος Δεκαβάλλας, ειδικά για το θέμα των δρομολογίων, τονίζει ότι «για την καλύτερη διασύνδεση των νησιών, μικρότερων και μεγαλύτερων, επιβάλλεται να γίνει σωστός σχεδιασμός δρομολογίων των τακτικών γραμμών με τα δρομολόγια των λεγόμενων άγονων γραμμών».
    http://www.kykladesnews.gr/default.asp?pid=4&la=1&nID=7421
    Πήγη: Εφημερίδα "Έθνος"





Η ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής Πολιτών για την ημερίδα είναι η ακόλουθη:

Αγαπητοί φίλοι.Αυξάνουν οι αντιδράσεις και οι κινητοποιήσεις για το τοξικό ναυάγιο SEADIAMOND στη Σαντορίνη.Την Κυριακή 16 Μαρτίου, ώρα 11 π.μ., στο Πολιτιστικό Κέντρο "Μπελλώνειο"στα Φηρά, διοργανώνεται ημερίδα με θέμα:ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ SEA DIAMOND.Πληροφορίες : Σπύρος Καβαλάρης τηλ. 6978 585942Για τις τελευταίες εξελίξεις παρακαλούμε ενημερωθείτε:http://actionforsantorini.blogspot.com/ &http://save-santorini.blogspot.com/
  • Σύμφωνα με ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής Πολιτών που έχει συσταθεί με αφορμή το ναυάγιο του πλοίου Sea Diamond στην Καλντέρα της Σαντορίνης,


  • ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 16.03.2008 ΚΑΙ ΩΡΑ 11.00, ΣΤΟ ΜΠΕΛΛΩΝΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΘΕΜΑ 'ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ SEA DIAMOND ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ'. ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ.



    ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΘΗΡΑΙΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
  • Με σύμμαχο τον καλό καιρό γιορτάστηκαν χθες τα Κούλουμα στη Σαντορίνη. Οι αετοί γέμισαν τον ουρανό, γέμισαν και οι αυλές των εστιατορίων που για χθές είχαν διαμορφώσει το μενού τους σερβίροντας νηστίσιμα…

  • Ολοκληρώθηκαν οι εγγραφές για την για τον νέο θεσμό των «Τοπικών Συμβουλίων Νέων» (ΤΟ.ΣΥ.Ν.) στην Σαντορίνη. Τις 200 έφτασαν οι συμμετοχές στον Δήμο Θήρας μέχρι την καταληκτική ημερομηνία που ήταν η Παρασκευή 7 Μαρτίου, ενώ οι διαδικασίες για την εκλογή προεδρείου θα πραγματοποιηθούν στις 29 του μήνα στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, στο Δημοτικό Σχολείο των Φηρών. Σύμφωνα με την εγκύκλιο προβλέπεται ενιαίο ψηφοδέλτιο για την αποφυγή εμπλοκής κομμάτων και παρατάξεων στην διαδικασία.



  • Μία ώρα και 35 λεπτά θα διαρκούν στο άμεσο μέλλον τα ταξίδια από τον Πειραιά προς την Κρήτη με τα ιπτάμενα πλοία! Οι επιβάτες των σκαφών αυτών θα ταξιδεύουν με ταχύτητα άνω των 200 χιλιομέτρων την ώρα, «πετώντας» σε ύψος έως και 12 μέτρα πάνω από το κύμα! Την επανάσταση στις θαλάσσιες μεταφορές, αλλά και τις αερομεταφορές προς τα ελληνικά νησιά, φιλοδοξούν να κάνουν Έλληνες επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται κυρίως στον τομέα της μίσθωσης τουριστικών σκαφών και στις θαλάσσιες μεταφορές, οι οποίοι σχεδιάζουν να φέρουν στη χώρα μας τα πρώτα ιπτάμενα πλοία! http://www.tanea.gr//Article.aspx?d=20080308&nid=7756395&sn=&spid=876