Παρασκευή, Νοεμβρίου 28, 2014

συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου και της Εκτελεστικής Επιτροπής της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Νοτίου Αιγαίου (ΠΕΔ)

Σύμφωνα με ενημέρωση από το γραφείο του Δημάρχου Μυκόνου κ. Κουκά,

Στην συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου και της Εκτελεστικής Επιτροπής της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Νοτίου Αιγαίου (ΠΕΔ), συμμετείχε ο Δήμαρχος Μυκόνου Κωνσταντίνος Κουκάς, τη Δευτέρα 24 Νοεμβρίου.

Στη συνεδρίαση συζητήθηκαν θέματα από την καθορισμένη ημερήσια διάταξη ξεκινώντας από τον προγραμματισμό της δράσης και τον προϋπολογισμό της ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου για το 2015, τον καθορισμό των 7μελών Τοπικών Παραρτημάτων Δωδεκανήσου και Κυκλάδων και των Προέδρων τους και επανασυγκροτήθηκε το Συμβούλιο Νησιωτικής Επιτροπής (ΣΥ.ΝΗ. ΠΟ.).

Τη συνεδρίαση απασχόλησαν ζητήματα όπως η οργάνωση και λειτουργία της ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου και ο ορισμός εκπροσώπων για νομικά πρόσωπα, επιτροπές και φορείς στα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες με αρμοδιότητες που αφορούν σε Ανάπτυξη, Εκπαίδευση και Πρόληψη, Υλοποίηση Έργων ΕΣΠΑ,  Έλεγχο Παιδικών Χαρών, Προστασία και Βελτίωση του Φυσικού Περιβάλλοντος, Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων, Προγράμματα Επαγγελματικής Κατάρτισης Ανέργων, Εργαζόμενων και Αυτοαπασχολούμενων, Φροντίδα Υγείας και Προληπτική Ιατρική, την ονομασία και μετονομασία συνοικιών, οδών και πλατειών κ.ο.κ.

Επιπλέον ανταλλάχθηκαν απόψεις σχετικά με την αυτονομία των Λιμενικών Ταμείων και την διεκδίκηση της νομιμοποίησης ατελώς, των υφισταμένων λιμενικών εγκαταστάσεων για τους δήμους. Το Διοικητικό Συμβούλιο έδωσε το στίγμα για το πώς θα πορευτεί εφεξής η ΠΕΔ, με στόχο την αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχει το νησιωτικό πλέγμα των 48 νησιών Δωδεκανήσου και Κυκλάδων. Στο πλαίσιο αυτό και με γνώμονα να αρθούν, στο μέτρο του εφικτού, οι αρνητικές συνέπειες που έχει η οικονομική κρίση στο Νότιο Αιγαίο, κυρίως στα μικρά νησιά, κινήθηκε η συζήτηση και ελήφθησαν αποφάσεις για το διοικητικό πλαίσιο λειτουργίας της ΠΕΔ και το θέμα της υποστελέχωσης των μικρών δήμων.

Τέθηκαν επίσης προς συζήτηση το θέμα της παραχώρησης των αεροδρομίων σε ιδιώτες, ο καθαρισμός και η αστυνόμευση ρεμάτων, καθώς και άλλα σημαντικά ζητήματα, που απασχολούν τους κατοίκους των νησιών.

Ο Δήμαρχος Μυκόνου Κωνσταντίνος Κουκάς ψηφίστηκε ως εκπρόσωπος της ΠΕΔ στη Γενική Συνέλευση των μετόχων της Αναπτυξιακής Εταιρίας Κυκλάδων και στο Διοικητικό Συμβούλιο του Επιστημονικού και Μορφωτικού Ιδρύματος Κυκλάδων (Ε.Μ.Ι.Κ). Επιπλέον ορίστηκε μέλος στο Τοπικό Παράρτημα Κυκλάδων της ΠΕΔ.

Στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στη Σύρο, παραβρέθηκε ο χωρικός αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων Γ. Λεονταρίτης και το μέλος του Δ.Σ της ΚΕΔΕ και δήμαρχος Μήλου Γ. Δαμουλάκης.

Η εναρκτήρια της δράσης της ΠΕΔ συνεδρίαση ολοκληρώθηκε σε κλίμα συνεργασίας και σύμπνοιας και οι εκπρόσωποι των Δημοτικών Αρχών όλων των νησιών εργάστηκαν ώστε τα αποτελέσματα να είναι τα βέλτιστα προς την εκπλήρωση των στόχων της Ένωσης.  

η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ξεκινά άμεσα την υλοποίηση του δικτύου υδατοδρομίων

Σύμφωνα με την ανακοίνωση,

Το πρώτο ουσιαστικό βήμα για την υλοποίηση του δικτύου υδατοδρομίων σε νησιά της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου έγινε το μεσημέρι της Παρασκευής, σε συνάντηση του Περιφερειάρχη κ. Γιώργου Χατζημάρκου με εκπροσώπους της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», με στόχο, τον προσεχή Μάιο, να είναι έτοιμα προς χρήση τα πρώτα υδατοδρόμια. 

Η υλοποίηση του δικτύου υδατοδρομίων αποτελεί μια από τις πρώτες προτεραιότητες που έθεσε ο Περιφερειάρχης, με την ανάληψη των καθηκόντων του, λόγω του προφανούς καταλυτικού ρόλου που μπορούν να διαδραματίσουν τα υδροπλάνα  στη αναπτυξιακή προοπτική των νησιών της Περιφέρειας.

Στην σύσκεψη που έγινε στο γραφείο του Περιφερειάρχη συμμετείχαν, από πλευράς της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Αναστάσιος Γκόβας, ο κ. Αντώνης Βασιλάκης, μέτοχος, η κ. Ρεβέκκα Γκόβα, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων, ο κ. Γιώργος Καραγκούνης, χειριστής υδροπλάνων και ο κ. Πολυχρόνης Ροντογιάννης, διευθυντής εναρμόνισης και λειτουργίας υδατοδρομίων.

Συμμετείχαν επίσης ο Δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου  κ. Μιχάλης Χριστοδούλου, η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ. Μαριέττα Παπαβασιλείου, ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Γιάννης Φλεβάρης, η Αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Μαρίζα Χατζηλαζάρου, η αναπληρώτρια προϊσταμένη της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του ΔΛΤ Νότιας Δωδεκανήσου κ. Μαρίκα Δεληγιάννη και ο ειδικός σύμβουλος του δημάρχου Ρόδου κ. Νίκος Χαραλάμπης.

Η συνάντηση έγινε με πρωτοβουλία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, προκειμένου οι άνθρωποι της εταιρείας που έχουν την τεχνογνωσία για την κατασκευή των υδατοδρομίων, να ενημερώσουν τους εμπλεκόμενους φορείς, αλλά και να δουν από κοντά τον χώρο που κατ’ αρχήν έχει υποδειχθεί από το Λιμενικό Ταμείο στο Λιμάνι της Ακκαντιάς, ως προς την καταλληλότητά του, ώστε να προχωρήσει το συντομότερο δυνατόν η κατασκευή του πρώτου υδατοδρομίου στο νησί της Ρόδου.

Ανάλογη σύσκεψη θα ακολουθήσει σύντομα και στην Σύρο, με τους αντίστοιχους φορείς, ενώ θα ακολουθήσουν άλλα δέκα νησιά σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες.

Ο στόχος που έχει θέσει η Περιφέρεια είναι, τον προσεχή Μάιο να είναι έτοιμα και λειτουργικά τα πρώτα υδατοδρόμια στην περιοχή του Νοτίου Αιγαίου, όπως και η εσωτερική διασύνδεση Δωδεκανήσου και Κυκλάδων.

«Βάζουμε στόχο τον Μάιο να υπάρχει ένας ικανός αριθμός υδατοδρομίων ώστε και οι εταιρείες υδροπλάνων να ξεκινήσουν το δικό τους προγραμματισμό πτήσεων» ανέφερε ο Περιφερειάρχης και πρόσθεσε πως «μέσα σε ένα πολιτικό περιβάλλον αβεβαιότητας που δεν ευνοεί τις επενδυτικές κινήσεις, η συνεργασία Περιφέρειας, Δήμου και Λιμενικού Ταμείου αποτελεί την μεγαλύτερη εγγύηση για τους επενδυτές που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο τομέα και επιθυμούν ένα περιβάλλον σταθερότητας». Παράλληλα, υποσχέθηκε κάθε δυνατή συνδρομή και παρέμβαση της Περιφέρειας στην βελτίωση του υφισταμένου θεσμικού πλαισίου, ώστε αυτό να γίνει απολύτως εύχρηστο και φιλικό, τόσο προς τους φορείς όσο και προς του επενδυτές.

Την ικανοποίησή του για την πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη να προωθήσει  την κατασκευή δικτύου υδατοδρομίων υπό την «ομπρέλα» της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, εξέφρασε ο πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» κ. Αναστάσιος Γκόβας, σημειώνοντας ότι «η αποσπασματική μέχρι σήμερα αντιμετώπιση του θέματος είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί πολύτιμος χρόνος». Αναφερόμενος στις προοπτικές που υπάρχουν, είπε ότι είναι οι καλύτερες, καθώς η μελέτη βιωσιμότητας που έχει εκπονήσει η εταιρεία, όσον αφορά το εμπορικό κομμάτι, δείχνει ότι Κυκλάδες , Δωδεκάνησα και Κρήτη αποτελούν  την καρδιά της  δραστηριότητας των υδροπλάνων.  Όπως είπε, «υπάρχουν πολλά νησιά που δεν διαθέτουν χερσαίο αεροδρόμιο . Το υδροπλάνο, ως πολυχρηστικό μέσο,  μπορεί να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο, όχι μόνο στον προφανή τομέα του τουρισμού, αλλά και για να καλύψει πάγιες ανάγκες των μόνιμων κατοίκων των μικρών νησιών». 

Στόχος της εταιρείας είναι να κατασκευαστούν υδατοδρόμια σε όλα τα νησιά της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων, με ενδοπεριφερειακή σύνδεση των δύο νομών, σε κόστος προσιτό και οικονομικό στον επιβάτη, βάσει των αποστάσεων και της παρεχόμενης υπηρεσίας

Έτοιμοι να προχωρήσουν στην υλοποίηση του δικτύου υδατοδρομίων δήλωσαν από την πλευρά τους ο δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος  και ο πρόεδρος του ΔΛΤ Νότιας Δωδεκανήσου κ. Μ. Χριστοδούλου.

Στη διάρκεια της ενημέρωσής προβλήθηκε βίντεο της εταιρείας σχετικά με τις προδιαγραφές των υδατοδρομίων και τη ευελιξία της χρήσης των υδροπλάνων, ενώ έγινε και επιτόπια επίσκεψη στο χώρο που αρχικά έχει υποδειχθεί από το ΛΤΔ στο λιμάνι της Ακκαντιάς.


Οι δηλώσεις στα ΜΜΕ

Στο τέλος της σύσκεψης, ο Περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος, σε δηλώσεις του στα ΜΜΕ ανέφερε:
«Από τα λόγια περνάμε στις πράξεις. Ξεκινάμε να υλοποιήσουμε κάτι που στα νησιά μας θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και δεκαετίες. Τελειώσαμε με τα λόγια και τις συζητήσεις, αφήνουμε πίσω μας όλες τις συμπεριφορές που μας έχουν πληγώσει και προβληματίσει. Προχωράμε στην υλοποίηση όλων αυτών που έχουμε ανάγκη και ένα από αυτά , με μεγάλη σημασία για την αναπτυξιακή προοπτική των νησιών μας, είναι οι μεταφορές. Το υδροπλάνο, ως ένα μέσο συγκοινωνίας έχει ένα ιδανικό πεδίο, παγκοσμίως, για την ανάπτυξη του. Και αυτό το πεδίο είναι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Είμαι πολύ ευτυχής από το γεγονός ότι, πολύ αρμονικά και σε ένα κλίμα άριστης συνεργασίας με τα Λιμενικά Ταμεία, εν προκειμένω σήμερα με το Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, προχωράμε μαζί αυτή τη διαδικασία.  Από τα λόγια περάσαμε στις πράξεις και από σήμερα θεωρήστε βέβαιο ότι το θέμα των υδροπλάνων και του δικτύου των υδατοδρομίων έχει μπει σε μια πορεία άμεσης υλοποίησης».

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» δήλωσε στα ΜΜΕ:

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι και ικανοποιημένοι από την πρωτοβουλία που έλαβε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου  και συγκεκριμένα ο Περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος να αγκαλιάσει αυτό το εγχείρημα . Είναι πάρα πολύ σημαντικό να έχουμε συνεργάτες και αρωγούς τις αρμόδιες τοπικές αρχές σε ένα εγχείρημα στρατηγικής σημασίας . Από την εμπειρία μας  μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι η Ελλάδα είναι η ιδανικότερη χώρα του κόσμου για την χρήση των υδροπλάνων, όπου, λόγω του μεγάλου αριθμού των νησιών είναι απολύτως αναγκαία και χρήσιμα.  Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς που κάτω από την ομπρέλα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, με τη συνεργασία των Δήμων και των Λιμενικών Ταμείων, είναι εφικτό να δημιουργηθεί πολύ γρήγορα το δίκτυο των υδατοδρομίων. Νομίζω ότι είμαστε πιο κοντά  από κάθε άλλη φορά. Το θέμα έχει ωριμάσει τόσο από πλευράς θεσμικού πλαισίου αλλά και από πλευράς γνώσης του αντικειμένου από τις τοπικές αρχές. Είμαστε αισιόδοξοι ότι βρισκόμαστε στην τελική ευθεία». 

οικονομική επιτροπή Π.Ν.Α. (4.12 11.00) – θέματα

Την Πέμπτη 4.12.2014 στις 11.00 θα πραγματοποιηθεί η επόμενη συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής της Π.Ν.Α. με τα εξής θέματα:

1. Έγκριση πρακτικών δημοπρασίας του έργου: «Συντήρηση Επαρχιακού Οδικού Δικτύου Δυτικού Άξονα Νήσου Ρόδου (2014)».
2. Έγκριση πρακτικών δημοπρασίας του έργου: «Συντήρηση Ηλεκτροφωτισμού και Φωτεινών Σηματοδοτών Εθνικού και Επαρχιακού οδικού δικτύου Ν. Ρόδου».
3. Έγκριση χορήγησης 7ης παράτασης προθεσμίας με υποβολή ρητρών εκτέλεσης του έργου: «Κατασκευή ολοήμερου δημοτικού σχολείου Κεφάλου Ν. Κω».
4. Έγκριση χορήγησης παράτασης προθεσμίας εκτέλεσης του έργου: «Αποπεράτωση Μονάδας Σφαγείων Ν. Κάσου».
5. Έγκριση πρακτικού διαδικασίας διαπραγμάτευσης για τον διαγωνισμό προμήθειας μικρού ελαστικοφόρου φορτωτή Δήμου Σικίνου .
6. Έγκριση πρακτικού διαδικασίας διαπραγμάτευσης για την προμήθεια ειδών κομποστοποίησης και ανακύκλωσης Δήμου Σικίνου.
7. Έγκριση πρακτικών του έργου με τίτλο: «Επισκευή – συντήρηση δαπέδων και εσωτερικών κουφωμάτων στο ισόγειο του κτιρίου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου». 
8.  Έγκριση πρακτικού ελέγχου δικαιολογητικών κατακύρωσης για την προμήθεια γραφικής ύλης.
9. Έγκριση μεταφοράς μαθητών σχολικού έτους 2014 - 2015 -  Νέες ανάγκες και επιδόματα γονικής μέριμνας.
10. Έγκριση μεταφοράς μαθητών σχολικού έτους 2014 – 2015 – Τροποποιήσεις δρομολογίων βάσει προαίρεσης. 
11. Έγκριση μεταφοράς μαθητών σχολικού έτους 2014 - 2015 – Ορθή επανάληψη της υπ΄αριθ.  374/2014 απόφασης Οικονομικής Επιτροπής.  
12. Έγκριση επιστροφής αχρεωστήτως εισπραχθέντων ποσών.
13. Έγκριση προκήρυξης διαγωνισμού αποστολής υπηρεσιακής αλληλογραφίας έτους Περιφερειακής Ενότητας Κυκλάδων 2015 - Ορισμός Επιτροπών.
14. Έγκριση προκήρυξης διαγωνισμού καθαριότητας Περιφερειακής Ενότητας Κυκλάδων έτους 2015 – Ορισμός Επιτροπών.
15. Δικαστικές υποθέσεις
16. Έγκριση Δράσεων Προγράμματος Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
17. Έγκριση Δράσεων Αθλητισμού – Πολιτισμού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
18. Έγκριση διαφόρων δαπανών – διάθεσης πιστώσεων.
19. Εγκρίσεις μετακινήσεων  κ. Περιφερειάρχη.
20.  Εγκρίσεις μετακινήσεων   κ.κ. Αντιπεριφερειαρχών.

21.  Εγκρίσεις μετακινήσεων   κ.κ. Περιφερειακών Συμβούλων.

σεμινάριο Πανεπιστημίου Αιγαίου «Πολιτικές Ανάπτυξης κρουαζιέρας και marquee προορισμοί: προοπτικές και απειλές» στη Μύκονο

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου στο πλαίσιο του έργου «Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, βασικός παράγοντας για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του Αιγαιοπελαγίτικου χώρου – “Πολυνησιωτικότητα”» μέσω της Δράσης 4: «Εκπαίδευση και Υποστήριξη στις τοπικές κοινωνίες» και υπό την αιγίδα του Δήμου Μυκόνου, διοργανώνει Ειδικό Θεματικό Πρόγραμμα με θέμα «Πολιτικές Ανάπτυξης κρουαζιέρας και marquee προορισμοί: προοπτικές και απειλές». 

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί στην Μύκονο από 03 έως 07 Δεκεμβρίου 2014, στο Γρυπάρειο Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Μυκόνου.

Στόχος του προγράμματος είναι η ενημέρωση και επιμόρφωση των πολιτών, των στελεχών της τοπικής αυτοδιοίκησης και των λοιπών εμπλεκομένων φορέων, σε θέματα της Βιώσιμης Ανάπτυξης προορισμών, Νησιωτικής Ανάπτυξης, Θαλάσσιου Τουρισμού με έμφαση στη κρουαζιέρα καθώς και σε διαδικασίες συμμετοχικού σχεδιασμού πολιτικών και λήψης απόφασης με την χρήση νέων τεχνολογιών.

Το θεματικό πρόγραμμα απευθύνεται στους πολίτες και στο σύνολο των φορέων που εμπλέκονται στο σχεδιασμό της νησιωτικής ανάπτυξης, του Θαλάσσιου Τουρισμού και της Κρουαζιέρας σε τοπικό επίπεδο, όπως τα στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και το Λιμενικό Ταμείο αλλά και στους λοιπούς κοινωνικούς και επιχειρηματικούς εταίρους οι οποίοι άμεσα ή έμμεσα συμμετέχουν,  όπως το εμπορικό επιμελητήριο, κοινωνικοί συνεταιρισμοί, περιβαλλοντικές ενώσεις και οι ΜΚΟ.
Τα θέματα που θα παρουσιαστούν και θα συζητηθούν αφορούν σε:

•           Γαλάζια Ανάπτυξη & Στρατηγική για τον Θαλάσσιο και Παράκτιο Τουρισμό
•           Οικονομικές-Κοινωνικές- Περιβαλλοντικές επιπτώσεις της δραστηριότητας
•           Φέρουσα ικανότητα προορισμών κρουαζιέρας
•           Διαμόρφωση πολιτικών και λήψη αποφάσεων
•           Συμμετοχικός Σχεδιασμός
•           Τεχνολογίες συνεργατικής λήψης αποφάσεων
•           Ηλεκτρονική διακυβέρνηση

Πληροφορίες, ωρολόγιο πρόγραμμα και αίτηση συμμετοχής, θα βρείτε στο σύνδεσμο:http://action4learning.aegean.gr/program_details.asp?id=156

Εισηγητές:
•           Μαρία Λεκάκου (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ναυτιλίας & Επιχειρηματικών Υπηρεσιών)
•           Πέτρος Καβάσσαλης  (Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Μηχανικών Οικονομίας & Διοίκησης)
•           Γιώργος Καραμανώλης (CIO and co-founder of Crowdpolicy)
•           Σοφιανόπουλος Μανώλης (Ερευνητής, Τμήμα Μηχανικών Οικονομίας & Διοίκησης)
•           Στεφανιδάκη Ευαγγελία (Ερευνήτρια, Εργαστήριο Διοίκησης Ναυτιλιακών και Λιμενικών Επιχειρήσεων,)

Επικοινωνία –Πληροφορίες

Ευαγγελία Στεφανιδάκη, Ερευνήτρια, Εργαστήριο Διοίκησης Ναυτιλιακών και Λιμενικών Επιχειρήσεων, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, estefanidaki@stt.aegean.gr , 6979342450)

ομιλία του βουλευτή Κυκλάδων και Υπεύθυνου ΕΕΚΕ Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Συρμαλένιου, στην Ολομέλεια της Βουλής, σχετικά με την πρόσφατη τροπολογία για το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή

«Λιμενικό Σώμα: Με πρόχειρες λύσεις η κυβέρνηση προσπαθεί να επιλύσει τα κενά στελέχωσης που η ίδια έχει δημιουργήσει» ανέφερε ο βουλευτής Κυκλάδων.

Σύμφωνα με το κείμενο της τοποθέτησης,  

Πλήρη ομολογία της αποτυχημένης πολιτικής της κυβέρνησης ως προς τις πραγματικές ανάγκες και τη στελέχωση του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής αποτελεί η πρόσφατη τροπολογία για το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή την οποία κατέθεσε η κυβέρνηση, τόνισε ο βουλευτής Κυκλάδων και Υπεύθυνος ΕΕΚΕ Ναυτιλίας Νίκος Συρμαλένιος, σε ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής. 

Ο Ν. Συρμαλένιος επεσήμανε, μεταξύ άλλων τα εξής: « Η Κυβέρνηση, αφού έκανε ό,τι μπορούσε για να αποκεφαλίσει το Λιμενικό Σώμα με τα αλλεπάλληλα μνημονιακά μέτρα, τώρα επιδιώκει με πρόχειρες λύσεις και μπαλώματα να καλύψει τα μεγάλα κενά στελέχωσης που η ίδια έχει δημιουργήσει, επιμηκύνοντας την υπηρεσία κατά δύο χρόνια αξιωματικών, υπαξιωματικών και λιμενοφυλάκων που συμπληρώνουν τριακονταπενταετία μέχρι τις 31-12 -ενώ κάτι τέτοιο ήδη έχει ψηφιστεί και θα ισχύσει από 1-1-2015 για την Αστυνομία και το Πυροσβεστικό Σώμα- και δεύτερον, μεταθέτοντας προσωπικό σε δύσκολες, δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές.

Η πολιτική της Κυβέρνησης ήταν συνεχείς περικοπές στους μισθούς και στις συντάξεις και διάλυση της βάσης του ασφαλιστικού και συνταξιοδοτικού συστήματος, το οποίο μέχρι το 2010 διέθετε ένα χαρτοφυλάκιο αρκετά υγιές για να καλύψει τις τότε ανάγκες. Το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής ήταν αθρόες αποχωρήσεις αξιωματικών, που έφυγαν στην πιο ώριμη και αποδοτική φάση της καριέρας τους για να διασώσουν ό,τι μπορούν από τα συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα.

Γνωρίζουμε καλά ότι οι ελλείψεις σε προσωπικό στις κεντρικές υπηρεσίες του Αρχηγείου είναι τεράστιες. Πολλές υπηρεσίες λειτουργούν με έναν μόνο αξιωματικό, πολλά τμήματα λειτουργούν μόνο με τον εισηγητή. Το ίδιο και οι λιμενικές αρχές, που καλούνται σε πολύ δύσκολες συνθήκες να ανταποκριθούν με εικοσιτετράωρες βάρδιες σε σαράντα οκτώ ώρες, με εξουθενωμένα πληρώματα από τις συνεχείς περιπολίες στα πελάγη, που συναντούν το δράμα των προσφύγων από τις πολεμικές συρράξεις των γειτονικών χωρών. Και όλα αυτά την ίδια στιγμή που πολλά πλωτά και χερσαία μέσα βρίσκονται σε ακινησία λόγω των ελάχιστων πόρων για τη λειτουργία τους.

Είναι απορίας άξιο γιατί ο υπουργός δεν υιοθέτησε για τις προσλήψεις του Λιμενικού Σώματος το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, όπως γίνεται με το Στρατό και την Αστυνομία, όπως ο ίδιος είχε δεσμευθεί από το 2013, διατηρώντας μέχρι σήμερα διαβλητές διαδικασίες.

Για όλους τους παραπάνω λόγους η κυβέρνηση αναγκάστηκε να προσθέσει τις προτεινόμενες ρυθμίσεις περί προσωπικού του Λιμενικού Σώματος στην υφιστάμενη νομοθεσία, μια νομοθεσία που βρίσκεται διάσπαρτη σε πλήθος νόμων και διαταγμάτων, πολλές φορές άσχετης θεματολογίας.

Ειδικά η δεύτερη παράγραφος του άρθρου είναι ένα υπέροχο δείγμα της έλλειψης στρατηγικού σχεδιασμού. Τώρα αντιλήφθηκε η κυβέρνηση ότι χρειάζονται κίνητρα για να συγκρατηθεί το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό στις ακριτικές και δύσκολες, από άποψη έντασης θεμάτων και διαρκώς συμβάντων, λιμενικές αρχές; Τώρα αντιλήφθηκε ότι οι άνδρες και οι γυναίκες, στελέχη του Λιμενικού Σώματος που έχουν βιώσει τις συνθήκες της υπηρεσίας στα λιμεναρχεία πρώτης γραμμής θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα, είτε να επιστρέψουν στην προηγούμενη υπηρεσία τους, αν αυτό επιθυμούν, ακόμα και αν δεν υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις ή να μπορούν να επιλέξουν μια υπηρεσία, στην οποία επιθυμούν να μεταβούν, εφόσον υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις;

Οι ρυθμίσεις αυτές αναδεικνύουν για μια ακόμη φορά τη λογική με την οποία λειτουργούν οι Κυβερνήσεις Νέας Δημοκρατίας και ΠΑΣΟΚ επί σαράντα χρόνια: Μια αποσπασματική λογική νομοθετικών ρυθμίσεων που μπαλώνουν καταστάσεις χωρίς να εξετάζουν το σύνολο των αναγκών. Αυτό δεν είναι τυχαίο. Οφείλεται στην πλήρη έλλειψη μιας ορθά μελετημένης και με σαφείς στόχους νομοθεσίας για την υπηρεσιακή εξέλιξη του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει επανειλημμένα τονίσει ότι η νομοθεσία αυτή θα πρέπει άμεσα να αποτελέσει αντικείμενο μιας μελέτης που να εκσυγχρονίσει τις υπηρεσιακές διατάξεις για την εξέλιξη των στελεχών του Λιμενικού Σώματος, με βάση τις ανάγκες που υπάρχουν. Βεβαίως, οι διατάξεις αυτές θα πρέπει να τεθούν σε ένα ενιαίο νομικό κείμενο για τη διευκόλυνση τόσο της διοίκησης, όσο και κάθε στελέχους του Σώματος.

27/11/2014

Μπορείτε να δείτε το βίντεο της ομιλίας του Νίκου Συρμαλένιου στο:

Π. Ρήγας : εισήγηση στην συζήτηση του Υπ. Παιδείας με θέμα την έρευνα και την καινοτομία

Δείτε την εισήγηση του Παναγιώτη Ρήγα στην ολομέλεια  κατά την συζήτηση του σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία και άλλες διατάξεις» http://www.prigas.gr/  

ΕΝΠΕ ΚΑΙ ΕΠΑΦΕΣ ΣΤΟ ΥΠΟΙΚ - Γ. Χατζημάρκος: Είμαστε αποφασισμένοι να προστατέψουμε το κύρος και το περιεχόμενο του θεσμού της Περιφέρειας - στους περιφερειάρχες το δικαίωμα της τελικής ένταξης έργων στο ΕΣΠΑ, μετά τη σθεναρή στάση της ΕΝΠΕ

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου,

Μετά την δηλωθείσα ομόφωνη απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος, καμία από τις 13 Περιφέρειες της χώρας να μην υποβάλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, στο πλαίσιο του   νέου ΕΣΠΑ για την περίοδο 2014-2020, ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας, δήλωσε την πρόθεσή του να δοθεί στους Περιφερειάρχες το δικαίωμα της τελικής ένταξης των έργων των νέων περιφερειακών προγραμμάτων, προς ικανοποίηση του αιτήματος της ΕΝΠΕ και σε αντίθεση με το αρχικό περιεχόμενο του σχεδίου νόμου.

Η οριστικοποίηση των θεσμικών ζητημάτων που σχετίζονται με τη διαχείριση του νέου ΕΣΠΑ ενόψει της έναρξης της διαδικασίας δημόσιας διαβούλευσης του σχεδίου νόμου, απετέλεσε, μεταξύ άλλων, αντικείμενο της συνάντησης του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΝΠΕ με τον Υπουργό Ανάπτυξης την Τρίτη, στην οποία συμμετείχε  ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος.

Μετά το πέρας της συνάντησης ο κ. Χατζημάρκος δήλωσε:
" Κυρίαρχο θέμα στη συνάντηση με τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Σρέκα και τον Γεν. Γραμματέα κ. Ευσταθόπουλο, το νομοσχέδιο που εντός του Δεκεμβρίου η κυβέρνηση οφείλει να περάσει, σχετικά με τους κανόνες διαχείρισης του επόμενου ΕΣΠΑ, ζήτημα στο οποίο η στάση του συνόλου των μελών της ΕΝΠΕ έδειξε στον Υπουργό την αποφασιστικότητα με την οποία είναι διατεθειμένοι οι Περιφερειάρχες όλης της χώρας να προστατέψουν το κύρος και το περιεχόμενο του θεσμού.

Ως Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου δηλώσαμε ανυποχώρητοι στο δίκαιο αίτημα για εκχώρηση των πόρων των τομεακών προγραμμάτων και στο θέμα της εκχώρησης πόρων από το  ΠΔΕ για τη συντήρηση του τεράστιου οδικού δικτύου της Περιφέρειας που ως αρμοδιότητα μεταφέρθηκε στις Περιφέρειες χωρίς την απαιτούμενη εκχώρηση των ανάλογων πόρων.

Αδιαπραγμάτευτα και αδέσμευτα στεκόμαστε απέναντι σε οτιδήποτε αποδυναμώνει και υπονομεύει την αυτοδιοίκηση, την αποκέντρωση και τα δίκαια των νησιωτών."

Σημειώνεται πως  το νομοσχέδιο προέβλεπε αρχικά ότι η ένταξη κάθε έργου ή η τροποποίησή του κατά τη νέα προγραμματική περίοδο θα γίνεται με απόφαση του προϊσταμένου της Διαχειριστικής Αρχής.

Το κείμενο στην τελευταία του εκδοχή προέβλεπε, μάλιστα, ότι η απόφαση ένταξης δεν θα απαιτεί ούτε καν την επικύρωση της απόφασης από τον ειδικό γραμματέα ή τον περιφερειάρχη, πρόθεση, ωστόσο, που το υπουργείο Ανάπτυξης επανεξετάζει μετά τη ομόθυμη και ανυποχώρητη στάση του διοικητικού συμβουλίου της ΕΝΠΕ, στη χθεσινή συνάντηση με τον  υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα.   Το νομοσχέδιο αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη της εβδομάδας, προκειμένου να δοθεί προς διαβούλευση.

Τα μέλη της ΕΝΠΕ κατέστησαν σαφές στον Υπουργό ότι οι περιφέρειες πρέπει να έχουν σημαντικό ρόλο όχι μόνο στη διαχείριση των ΠΕΠ αλλά και στην υλοποίηση κάθε έργου που χρηματοδοτείται από τομεακά επιχειρησιακά προγράμματα στα γεωγραφικά τους όρια, ώστε να είναι συμβατά με τις αναπτυξιακές προτεραιότητες κάθε περιφέρειας.

Από την πλευρά της ΕΝΠΕ ζητήθηκε μέχρι τέλος του χρόνου να καταβληθεί το σκέλος της Εθνικής Χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που αφορά σε δράσεις όπως συντηρήσεις οδικού δικτύου, αποχιονισμούς κλπ. Το αίτημα έγινε δεκτό από τον υπουργό Ανάπτυξης ενώ η οριστικοποίηση του ύψους της χρηματοδότησης θα προσδιοριστεί τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Επαφές στο ΥΠΟΙΚ και στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για ενημερότητα και πλημμυροπαθείς
Εξάλλου, την Τετάρτη ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος και ο Αντιπεριφερειάρχης και Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής κ. Φιλήμονας Ζαννετίδης, είχαν επαφές στο Υπουργείο Οικονομικών και στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, με τον γενικό γραμματέα  Δημοσιονομικής Πολιτικής κ. Μανώλη Μαματζάκη για δύο θέματα, το  άμεσο ξεμπλοκάρισμα της ασφαλιστικής ενημερότητας της ΠΝΑΙ και για τις αποζημιώσεις των πληγέντων από τις πλημμύρες του περασμένου χειμώνα.

Ειδικότερα, για το ζήτημα της ασφαλιστικής ενημερότητας, έγινε ενημέρωση του κ. Μαματζάκη για τις νομικές ενέργειες στις οποίες έχει προχωρήσει η ΠΝΑΙ κατά του Δήμου Ρόδου, για το ξεμπλοκάρισμά της, με την επισήμανση ότι αν δεν διευθετηθεί το θέμα εντός του Δεκεμβρίου, θα επέλθει σοβαρή βλάβη στα οικονομικά της Περιφέρειας. Για την ίδια υπόθεση άλλωστε, αύριο Πέμπτη οι επαφές με τους υπηρεσιακούς παράγοντες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους θα συνεχιστούν από τον Εκτελεστικό Γραμματέα της ΠΝΑΙ κ. Δημήτρη Σκιαδά.


Για το ζήτημα των πλημμυροπαθών, ο Περιφερειάρχης ζήτησε επιτακτικά από το Υπουργείο Οικονομικών να γίνει  εντός του Δεκεμβρίου - και πάντως πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων -   η εκταμίευση των αποζημιώσεων.  

Σπ. Σπυρίδων: “Περισσότερα από 13 εκ. ευρώ θα λάβουν άμεσα οι νέοι γεωργοί του Αιγαίου”

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου,

Περισσότερα από 13 εκατομμύρια ευρώ θα δοθούν άμεσα στους νέους αγρότες των νησιών του Αιγαίου για να αναπτύξουν περαιτέρω τα επιχειρηματικά σχέδιά τους στον πρωτογενή τομέα.
Έπειτα από συντονισμένες και στοχευμένες προσπάθειες του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, εντάσσονται στο πρόγραμμα και άλλοι 240 αγρότες που δραστηριοποιούνται σε νησιά του Αιγαίου και οι οποίοι είχαν κριθεί ως επιλαχόντες στο επιδοτούμενο πρόγραμμα “Νέοι Γεωργοί”. Μετά και την εξέλιξη αυτή, θα δοθεί στους νέους αγρότες του Αιγαίου επιπλέον ενίσχυση 4,4 εκατομμυρίων ευρώ. Ο συνολικός αριθμός των δικαιούχων ανέρχεται πλέον στους 721 αγρότες  και το ποσό της ενίσχυσης στα 13,145 εκατομμύρια ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε πανελλήνια κλίμακα το τελικό ποσό ενίσχυσης υπολογίζεται σε 194,39 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ο αριθμός των δικαιούχων είναι 11.116 νέοι αγρότες.

Στόχος των Δ/νσεων Αγροτικών Υποθέσεων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου είναι να αποδοθεί το 70% του πριμ πρώτης εγκατάστασης όλων των δικαιούχων μέσα στο 2014, ποσό που αναμένεται να ανέλθει σε 9,2 εκατομμύρια ευρώ. Οι δύο επόμενες δόσεις (15% εκάστη) θα καταβληθούν μέσα στην πενταετία, όπως άλλωστε προβλέπει και η σχετική κοινοτική νομοθεσία. Βασική προϋπόθεση αποτελεί η τήρηση όλων των δεσμεύσεων του προγράμματος από τους δικαιούχους.


Με αφορμή την επιπλέον ενίσχυση των επιλαχόντων αλλά και την άμεση απόδοση του μεγαλύτερου μέρους της επιδότησης στο σύνολο των δικαιούχων, ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου Σπ. Σπυρίδων αναφέρει: “Ενθαρρύνουμε με κάθε τρόπο και μέσο τους νέους ανθρώπους των νησιών μας να ασχοληθούν με την αγροτική παραγωγή. Ένας ανεπτυγμένος και καινοτόμος γεωργικός τομέας αποτελεί τη βάση ενός υγιούς παραγωγικού ιστού που έχει ανάγκη να “χτίσει” η χώρα μας. Η στοχευμένη γεωργική παραγωγή”, καταλήγει ο κος Σπυρίδων, “σε έναν χώρο, όπως ο νησιωτικός, συμπληρώνει και δημιουργεί προστιθέμενη αξία στο βασικό προϊόν των νησιών μας, που είναι ο τουρισμός”.

Πέμπτη, Νοεμβρίου 27, 2014

ψηφιακές εικόνες (slides) και πληροφορίες για τις τοιχογραφίες του προιστορικού οικισμού του Ακρωτηρίου της Σαντορίνης

Στο λίνκ http://www.slideshare.net/eirinits/ss-7789963 της ψηφιακής πλατφόρμας www.slideshare.net , μπορείτε να δείτε το ενδιαφέρον και ακριβές επιστημονικά αποτέλεσμα της δουλειάς της ερευνητικής ομάδας των : ΣΑΛΑΤΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΞΥΝΕΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ, ΤΣΟΥΡΑ ΙΩΑΝΝΑ, ΠΑΠΠΑ ΕΥΓΕΝΙΑ και ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΙΡΗ,  με αντικείμενο την παρουσίαση σε ψηφιακά μέσα τις τοιχογραφίες του προϊστορικού οικισμού του Ακρωτηρίου της Σαντορίνης.

Πρόκειται για μια πολύ όμορφη δουλειά την οποία αξίζει να δούν και να γνωρίσουν οι κάτοικοι και λάτρεις του νησιού.

Στο δε λίνκ http://www.slideshare.net/tsimpanakosv/t-1-29413075?related=1 μπορείτε να δείτε την παρουσίαση (slides αλλά και πληροφορίες) του Βαγγέλη Τσιμπανάκου, με το ίδιο θέμα. Τις τοιχογραφίες του Ακρωτηρίου.

Παράλληλα, στην δεξιά στήλη της πλατφόρμας μπορείτε να δείτε σε ελεύθερη μορφή πολλές, ενδιαφέρουσες και συμπληρωμένες με όλες τις νεότερες επιστημονικές θέσεις, παρουσιάσεις, εργασίες και μέρη εργασιών φοιτητών σχετικά με τον Κυκλαδικό πολιτισμό.   

ανακοίνωση της ΝΕ Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ για την Πανελλαδική Πανεργατική Απεργία

Σύμφωνα με την ανακοίνωση,

ΌΧΙ ΣΤΑ ΝΕΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΑ ΜΕΤΡΑ!
ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΤΩΡΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ!

Η κυβέρνηση, ενώ όλο το προηγούμενο διάστημα μιλούσε για έξοδο από το μνημόνιο προσπαθώντας να εξαπατήσει τον ελληνικό λαό, προετοιμάζεται για νέα σκληρά μέτρα, αποδεχόμενη όλες τις απαιτήσεις της τρόικας για τις οποίες έχει ήδη δεσμευτεί.

Στη χώρα μας με το 44% του πληθυσμού (σύμφωνα με την έκθεση της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας) να βρίσκεται αντιμέτωπο με τον κίνδυνο της φτώχειας, με 1,3 εκατομμύρια ανέργους οι οποίοι είναι χωρίς δουλειά για διάστημα μεγαλύτερο του ενός έτους και με τη συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού να ζει με το άγχος για το αύριο, η κυβέρνηση στα πλαίσια της διαπραγμάτευσης-φιάσκο με την τρόικα σχεδιάζει:

•           Να δώσει τη χαριστική βολή στα εναπομείναντα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα με νέες μειώσεις στις συντάξεις που θα οδηγήσουν στην ουσιαστική εξαθλίωση των συνταξιούχων.
•           Να ισοπεδώσει τη δημόσια παιδεία και να διαλύσει το δημόσιο σύστημα υγείας.
•           Να καταργήσει επί της ουσίας το δικαίωμα στην απεργία και στη συνδικαλιστική δράση.
•           Να συνεχίσει ανενόχλητη τις απολύσεις στο Δημόσιο και να απελευθερώσει τις ομαδικές απολύσεις στον ιδιωτικό τομέα.

Σ' αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και ο προϋπολογισμός που έχει καταθέσει ο οποίος συρρικνώνει ακόμα περισσότερο τις κοινωνικές δαπάνες, αυξάνει τους φόρους, ακυρώνει κάθε αναπτυξιακή προοπτική και προωθεί νέες ιδιωτικοποιήσεις σε βάρος της δημόσιας περιουσίας και των συμφερόντων του ελληνικού λαού.

Η καταστροφική πολιτική αυτής της κυβέρνησης δεν θα σταματήσει αν δεν τη σταματήσουμε! Μόνη λύση η ΑΝΑΤΡΟΠΗ!

Μαζικά και μαχητικά, όλες και όλοι, να αντισταθούμε και να αντεπιτεθούμε, στη μεγάλη πανελλαδική πανεργατική απεργία της 27ης Νοέμβρη.

Εργαζόμενοι του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στις Κυκλάδες απεργούμε και αγωνιζόμαστε για να καταργηθούν τα μνημόνια και όλοι οι αντεργατικοί και αντιασφαλιστικοί νόμοι που εφαρμόζουν συγκυβέρνηση και Τρόικα.

Καλούμε τους άνεργους να συμμετέχουν μαζί με τους απεργούς εργαζομένους στις κινητοποιήσεις καταργώντας στην πράξη τον κοινωνικό αυτοματισμό που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση.
Απέναντι σε αυτούς που θέλουν να εξαφανίσουν από τον τόπο αυτό κάθε ίχνος ανθρώπινης αξιοπρέπειας, αγωνιζόμαστε να κάνουμε την ελπίδα πραγματικότητα!

Ή ΕΜΕΙΣ Ή ΑΥΤΟΙ! ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΩΡΑ!  

Τετάρτη, Νοεμβρίου 26, 2014

24 ωρη απεργία ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ (27.11)

Στην κήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας στο Δημόσιο προχώρησε η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ διαμαρτυρόμενη κατά των απολύσεων στο Δημόσιο και του ενδεχόμενου νέων μειώσεων στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων.

Την ίδια ημέρα 24ωρη απεργία στον ιδιωτικό τομέα έχει κηρύξει και η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδος προαναγγέλοντας και άλλες κινητοποιήσεις εν όψει της κατάθεσης του νέου προϋπολογισμού.

Οι εργαζόμενοι στον χώρο του Τύπου πραγματοποιούν 24ωρη απεργία στις 26.11 και στάση εργασίας στις 27.11 11.00 – 14.00

Δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία την Πέμπτη 27 Νοεμβρίου, λόγω της συμμετοχής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ.
Η απεργία των ναυτικών, η οποία ξεκινά στη μία τα ξημερώματα και λήγει τα μεσάνυχτα, αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Λόγω της συμμετοχής των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στην 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ την Πέμπτη 27 Νοεμβρίου, η Aegean ανακοίνωσε ακυρώσεις 97 πτήσεις εσωτερικού και 65 πτήσεις του εξωτερικού της δικτύου.
Επιπλέον η AEGEAN ανακοίνωσε αλλαγή στην ώρα αναχώρησης σε 8 σκέλη πτήσεων του δικτύου εξωτερικού καθώς και σε 6 σκέλη πτήσεων του εσωτερικού της δικτύου.

Παράλληλα η Olympic Air αναγκάζεται να ματαιώσει όλες τις πτήσεις του δικτύου της (34), την Πέμπτη, 27 Νοεμβρίου.

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούνται οι επιβάτες όπως επισκέπτονται το site της AEGEAN ή καλούν στα τηλέφωνα: 801 11 20000 (από σταθερό), 210 6261000 (από κινητό)


Στην 24ωρη απεργιακή κινητοποίησης της Πέμπτης, 27 Νοεμβρίου, που έχουν προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ και η ΓΣΕΕ, συμμετέχει ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος (ΠΙΣ) Ανάλογες αποφάσεις έλαβαν ΟΕΝΓΕ και ΠΟΕΔΗΝ.

Στην 24ωρη απεργιακή κινητοποίησης της Πέμπτης, 27 Νοεμβρίου συμμετέχουν δάσκαλοι και καθηγητές.

Στην 24ωρη απεργιακή κινητοποίησης της Πέμπτης, 27 Νοεμβρίου συμμετέχει και η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ). Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ΕΣΕΕ σημειώνει πως είναι πλέον κοινή διαπίστωση πως η κρίση «καλά κρατεί» στην αγορά και τα προβλήματα για τις μικρές και μεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις συνεχίζονται με αμείωτη ένταση.

Αναφερόμενη στη «ζοφερή» πραγματικότητα των μικρών και μεσαίων επιχειρηματιών και εμπόρων η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας σημειώνει τα εξής: «Τα λουκέτα αυξάνονται, ο εξαιρετικά μειωμένος τζίρος αναδιανέμεται προς όφελος των μεγάλων επιχειρήσεων, οι οφειλές προς το Δημόσιο και τον ΟΑΕΕ αυξάνονται επικίνδυνα, η υπερφορολόγηση πλήττει το σύνολο της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, οι προσφορές και προωθητικές ενέργειες απελευθερώνονται, η τάση για άνοιγμα τις Κυριακές συνεχίζεται, το παρεμπόριο διογκώνεται».


κατάληψη στο ΕΠΑΛ Θήρας

Κατάληψη του σχολείου πραγματοποιούν οι μαθητές του ΕΠΑΛ Θήρας την Πέμπτη και Παρασκευή 27 και 28.11 με το μέλλον της κινητοποίησης να αναμένεται να αποφασιστεί σε συνάντηση το πρωί της Παρασκευής μεταξύ των καθηγητών, του συλλόγου των γονέων και του 15μελούς συμβουλίου των μαθητών.

Η διαμαρτυρία των μαθητών και τα αιτήματά τους εστιάζονται στο σύστημα των εξετάσεων στο Λύκειο αλλά και στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και στην υποβάθμιση της Παιδείας. 

ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΣΤΗΝ ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ ΑΜΟΡΓΟΥ από την ενορία του Ι.Ν. Αναλήψεως Καρτεράδου (29.11)

Σύμφωνα με ανακοίνωσή της,

Η ενορία του Ι.Ν. Αναλήψεως Σωτήρος Καρτεράδου διοργανώνει ημερήσια προσκυνηματική εκδρομή στην ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑΣ ΑΜΟΡΓΟΥ το Σάββατο 29 Νοεμβρίου.

Ο καιρός θα είναι ιδιαίτερα ευνοϊκός για το ταξίδι μας. Νοτιοανατολικός πολύ ασθενής - BF 2.

Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά κρατήσεως.

Πληροφορίες και κρατήσεις στο τηλέφωνο: 6973387465. 

πρόσκληση υποβολής προτάσεων για την τουριστική προβολή της Σαντορίνης από το Επαρχείο

Σύμφωνα με την πρόσκληση της Επάρχου Θήρας,  
 

Η Έπαρχος Θήρας καλεί όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς – συλλόγους (πολιτιστικούς και αθλητικούς) , όπως αποστείλουν το αργότερο ως τη Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2014 τις προτάσεις τους όσον αφορά το έτος 2015, με σκοπό την καλύτερη Τουριστική προβολή της Π.Ε Θήρας. Τηλ 22860-22996 fax 22860-22847 e-mail theonileivadarou@gmail.com  

πρόσκληση συμμετοχής σε σεμινάρια ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ από το Επιμελητήριο Κυκλάδων

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρία Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) προγραμματίζει για το μήνα Δεκέμβριο 2014, σεμινάριο κατάρτισης για επιχειρηματίες - μέλη του (εργαζόμενους σε ΜΜΕ ή αυτοαπασχολούμενους ή επιχειρηματίες) με θέμα την «Ανάπτυξη των δεξιοτήτων του Ανθρώπινου Δυναμικού των ΜΜΕ σε θέματα Εξωστρέφειας».

Η δημιουργία ενός σημαντικού αποθέματος ανθρώπινου δυναμικού με ειδικές γνώσεις και τεχνικές σε θέματα εξωστρέφειας είναι μείζονος σημασίας για την ανάπτυξη, τόσο των επιχειρήσεων αλλά και της οικονομίας συνολικά, επομένως ενθαρρύνουμε τα μέλη μας να επενδύσουν δυναμικά στον τομέα αυτόν, αυξάνοντας την εξαγωγική τους ετοιμότητα έτσι ώστε να μπορούν να αξιοποιήσουν πλήρως ευκαιρίες διευθνοποίησης των επιχειρήσεων τους. 

Τα σεμινάρια έχουν διάρκεια 40 ώρες το κάθε ένα και είναι επιδοτούμενα με €5 (μεικτά) ανά ώρα.

Ο τόπος διεξαγωγής των σεμιναρίων καθώς και οι ημερομηνίες/ώρες των σεμιναρίων θα διαμορφωθούν βάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η οποία θα πρέπει να υποβληθεί συμπληρώνοντας την αίτηση ή καλώντας στο 22810 82346 (εσωτερικό 105) το αργότερο έως τις 30 Νοεμβρίου 2014.

Η πραγματοποίηση του σεμιναρίου απαιτεί την ελάχιστη συμμετοχή 25 ατόμων. 

Για περισσότερες πληροφορίες όπως επικοινωνείτε με το τμήμα Επικοινωνίας & Κατάρτισης του Επιμελητηρίου στο τηλέφωνο 22810 82346 (εσωτ. 105) ή στη διεύθυνση estamiri@cycladescc.gr


καταγγελία ενεργειών διευθύντριας ΕΠΑΛ Θήρας από την ΕΛΜΕ Θήρας

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Θήρας,

Έχουμε γίνει μάρτυρες, τον τελευταίο καιρό, μιας οργανωμένης προσπάθειας εκφοβισμού μαθητών και καθηγητών. Μια τέτοια προσπάθεια είναι και η καταστολή των μαθητικών καταλήψεων με την εμπλοκή των διωκτικών αρχών (αστυνομίας και εισαγγελίας).

Η ΕΛΜΕ Θήρας καταδικάζει απερίφραστα και με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την πρωτοβουλία της διευθύντριας του ΕΠΑΛ Θήρας κ. Μανωλάκη να ζητήσει τη συνδρομή της αστυνομίας με σκοπό τον εκφοβισμό των μαθητών και τη λήξη της κατάληψης του ΕΠΑΛ Θήρας.

Φαίνεται ότι απόψεις για την αναγκαιότητα «φασιστοποίησης» της εξουσίας όπως διατυπώθηκαν από τον τέως αντιπρύτανη κ. Τζιφόπουλο, βρίσκουν μιμητές. Είμαστε κάθετα αντίθετοι σε τέτοιου τύπου ενέργειες και αντιλήψεις.

Τα προβλήματα στον χώρο της Παιδείας είναι τεράστια και οξυμένα. Οι καταλήψεις, μάλλον, είναι ο τρόπος που βρήκαν οι μαθητές για ν’ αντιδράσουν στη διάλυση της δημόσιας παιδείας. Και η αντιμετώπιση των καταλήψεων με εισαγγελείς και αστυνομία είναι και επικίνδυνη και αντιπαιδαγωγική και αντιδημοκρατική.

Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς είμαστε στην ίδια πλευρά. Ο αγώνας για δημόσια σχολεία που παρέχουν δωρεάν πολύπλευρη και ποιοτική παιδεία σε όλους είναι κοινός.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Η Πρόεδρος    Ανθή Πατραμάνη
Η Γενική Γραμματέας  Αυγή Κομματά

Ε.Λ.Μ.Ε Επαρχίας ΘΗΡΑΣ
Τηλ:  22860-23920 

ανακοίνωση του ΕΜΕΙΣ : ΠΕΡΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ…..ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΔΑΙΜΟΝΙΩΝ

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΕΜΕΙΣ (Ριζοσπαστική Πρωτοβουλία Θηραίων Πολιτών)
Στα βήματα του Πανεπιστημιακού εκπαιδευτικού Φορτσάκη συμβάδισε η Λυκειάρχης του ΕΠΑΛ Θήρας κυρία Εμμανουέλλα Μανωλάκη. Την ημέρα της πανεργατικής απεργίας, όπου συμμετείχαν με μεγάλη πλειοψηφία οι δάσκαλοι και οι καθηγητές του νησιού, οι μαθητές του ΕΠΑΛ αποφάσισαν να προχωρήσουν σε συμβολική κατάληψη του σχολείου. Η Λυκειάρχης, η οποία βρισκόταν μάλιστα σε άδεια και έλειπε από το χώρο, κάλεσε την Αστυνομία να λύσει το πρόβλημα με τον γνωστό τρόπο, δηλαδή με προσαγωγές των “επικίνδυνων τρομοκρατών” στο τμήμα. Οι μαθητές αρνήθηκαν, παρενέβησαν και καθηγητές, και το θέμα έληξε εκεί χωρίς τελικά την παραδειγματική τιμωρία των μαθητών.

Αναρωτιόμαστε κατά πόσο βοηθούν αυτές οι μεθοδεύσεις τρομοκράτησης των παιδιών στην εκπαιδευτική τους αγωγή. Πως είναι δυνατόν να θέλουν να σέρνουν ανήλικους μαθητές στο Αστυνομικό Τμήμα και μάλιστα με την προτροπή του δασκάλου τους.

Αναρωτιόμαστε σε τι αντιδημοκρατικούς ατραπούς έχει κυλίσει η κοινότητα μερίδας εκπαιδευτικών, με τη σύμφωνη γνώμη αλλά και την προτροπή της κυβέρνησης που μιλάει δια στόματος του Πρωθυπουργού της χώρας για “ανάγωγα θρασίμια”.

Θέλουν να ποδηγετήσουν τη μόνη ελπίδα αυτού του τόπου που είναι η νεολαία της.
Θέλουν να πνίξουν την κραυγή αγωνίας των παιδιών για το σκοτεινό τους μέλλον.
Θέλουν να καταστείλουν κάθε φωνή διαμαρτυρίας, και αυτό συμπεριλαμβάνει απαραίτητα και τους αυριανούς πολίτες που είναι η νεολαία μας, εφαρμόζοντας και σ’ αυτούς το “νόμος και τάξη”.

Ελπίζουμε αυτό να ήταν το τελευταίο δείγμα πυγμής της σιδηράς κυρίας του ΕΠΑΛ. 

Τρίτη, Νοεμβρίου 25, 2014

νικήτρια του διαγωνισμού για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια η Κοινοπραξία Fraport- Κοπελούζος

Νικήτρια του διαγωνισμού για την παραχώρηση, των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40 χρόνια από το Ελληνικό Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ΑΕ (ΤΑΙΠΕΔ) αναδείχθηκε η κοινοπραξία Fraport- Κοπελούζος. Η παραχώρηση αυτή περιλαμβάνει τα αεροδρόμια του Ακτίου, των Χανίων, της Καβάλας, της Κεφαλονιάς, της Κέρκυρας, της Κω, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Ρόδου, της Σάμου, της Σαντορίνης, της Σκιάθου, της Θεσσαλονίκης και της Ζακύνθου.

Συνολικά τα αεροδρόμια αυτά εξυπηρέτησαν το 2013 περίπου 19,1 εκατομμύρια επιβάτες. Η συνολική τιμή αγοράς ανέρχεται στα 1,234 δισ.ευρώ και θα καταβληθεί από την στιγμή του κλεισίματος, που αναμένεται να είναι το φθινόπωρο του 2015. Η Fraport AG θα κρατήσει το πλειοψηφικό πακέτο της κοινοπραξίας. Η νέα εταιρεία αναμένεται να αποφέρει έσοδα πάνω από 180 εκατομμύρια ευρώ το 2016 και EBITDA που θα υπερβαίνει τα 90 εκατομμύρια ευρώ.

Αντιμετωπίζοντας έναν ισχυρό διεθνή ανταγωνισμό, η Fraport και ο Όμιλος Κοπελούζου υπέβαλαν την ανταγωνιστικότερη οικονομική προσφορά στον διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων. Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Fraport AG, Dr. Stefan Schulte εξέφρασε την ικανοποίησή του για αυτήν την τελευταία νέα επέκταση του διεθνούς χαρτοφυλακίου της εταιρείας: «Τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια προσθέτουν άλλη μία επένδυση στον τομέα των αεροδρομίων με δυναμικές προοπτικές και δυνατότητες ανάπτυξης. Η επιλογή της Fraport αναδεικνύει τη θέση μας ως κορυφαίος παγκόσμιος διαχειριστής στον τομέα των αερολιμένων. Η εκτεταμένη τεχνογνωσία μας έχει αποκτηθεί κατά τη διάρκεια πολλών δεκαετιών και θα συμβάλει στην επέκταση και ενίσχυση της ανταγωνιστικής θέσης των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων».

Ο ιδρυτής και Πρόεδρος του Ομίλου Κοπελούζου, Δημήτρης Κοπελούζος τόνισε την σπουδαιότητα που σηματοδοτεί το έργο αυτό σε περιφερειακό, πανελλαδικό και διεθνές επίπεδο: «Ο εκσυγχρονισμός των αεροδρομίων δημιουργεί αξιόπιστες υπηρεσίες, μεγαλύτερη ασφάλεια στις μετακινήσεις, αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, ενίσχυση της τοπικής και εθνικής ανταγωνιστικότητας και οικονομίας, καθώς και νέες θέσεις εργασίας. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε αεροδρόμια αντάξια των προσδοκιών και των απαιτήσεων του ελληνικού λαού και των ξένων επισκεπτών».

Ως νέος ιδιοκτήτης, η κοινοπραξία Fraport - Κοπελούζου θα είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση, ανάπτυξη, επέκταση, συντήρηση και εκμετάλλευση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων μέχρι το 2055. Τα αεροδρόμια που βρίσκονται στην ηπειρωτική χώρα είναι τα εξής: Άκτιο (PVK), Καβάλα (KVA) και Θεσσαλονίκη (SKG). Τα υπόλοιπα βρίσκονται στα εξής νησιά: Κέρκυρα (CFU), Κρήτη/ Χανιά (CHQ), Κεφαλονιά (EFL), Κως (KGS), Μυτιλήνη (MJT), Μύκονος (JMK), Ρόδος (RHO), Σάμος (KGS), Σαντορίνη (JTR), Σκιάθος (JSI) και Ζάκυνθος (ZTH).

Η Ελλάδα κατατάσσεται μεταξύ των 10 κορυφαίων χωρών σε παγκόσμιο επίπεδο όσον αφορά στον Κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.  Ο τουρισμός αποτελεί βασικό κλάδο της ελληνικής οικονομίας, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 18% του ΑΕΠ της χώρας. 

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών (UNWTO), ο αριθμός των διεθνών τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα αυξήθηκε κατά 17% το πρώτο εξάμηνο του 2014, αποτελώντας μία δυναμική συνέχεια στις επιδόσεις του περασμένου έτους, όταν η Ελλάδα καλωσόρισε περίπου 18 εκατομμύρια τουρίστες (αύξηση 16%) προσθέτοντας 16.000.000.000 δολάρια στην Οικονομία (αύξηση 13%). Η χώρα θα ξεπεράσει τα 20 εκατομμύρια τουρίστες ετησίως - πληθυσμός διπλάσιος της Ελλάδας. Για περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με ταξίδια στην Ελλάδα, επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες τουρισμού και επενδύσεων

Σχετικά με την Fraport
Fraport AG – η οποία κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων εταιρειών του κόσμου  σε αεροπορικές δραστηριότητες παγκοσμίως, - προσφέρει ένα πλήρες φάσμα ολοκληρωμένων υπηρεσιών διαχείρισης αερολιμένων και διαθέτει θυγατρικές και επενδύσεις στις πέντε ηπείρους. Επιπλέον, η Fraport είναι ένας δυναμικός εταίρος  στις εμπορικές αεροπορικές επιχειρήσεις και την ανάπτυξη ακινήτων. Το 2013, ο όμιλος Fraport προέβη σε πωλήσεις ύψους € 2.560.000.000, με EBITDA € 880.200.000 και κέρδη της τάξης των € 236.000.000. Πέρυσι, περισσότερα από 103 εκατομμύρια επιβάτες σε όλον τον κόσμο χρησιμοποιήσαν αεροδρόμια στα οποία η Fraport έχει την πλειοψηφία των μετοχών. Το διεθνές χαρτοφυλάκιο της Fraport αποτελείται από 11 αεροδρόμια στην Γερμανία και σε όλον τον κόσμο.


Στο  αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης (FRA), το οποίο αποτελεί την έδρα της, η Fraport καλωσόρισε περισσότερους από 58 εκατομμύρια επιβάτες το 2013 και εξυπηρέτησε περίπου 2,1 εκατομμύρια τόνους φορτίου. Για το χρονοδιάγραμμα  πτήσεων της Χειμερινής περιόδου 2014/2015, εξυπηρετείται από 98 επιβατικές αεροπορικές εταιρείες που πετούν προς περίπου 250 προορισμούς σε 105 χώρες σε όλο τον κόσμο. Περισσότερο από το ήμισυ των προορισμών του αεροδρομίου βρίσκεται εκτός Ευρώπης, υπογραμμίζοντας το ρόλο της Φρανκφούρτης ως κύριου κόμβου στο παγκόσμιο σύστημα αεροπορικών μεταφορών. Στην Ευρώπη, το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης κατέχει την πρώτη θέση από την άποψη της χωρητικότητας φορτίου και είναι το τρίτο πιο πολυσύχναστο  στην μεταφορά επιβατών. Με περίπου το 55% του συνόλου των επιβατών που χρησιμοποιούν την Φρανκφούρτη ως κόμβο σύνδεσης, το αεροδρόμιο έχει επίσης το υψηλότερο ποσοστό μεταφοράς μεταξύ των μεγάλων ευρωπαϊκών αερολιμένων.

δηλώσεις του Γ. Σταθάκη βουλευτή του Συριζα αναφορικά με την απόπειρα ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων της χώρας

Η ανακοίνωση του ανάδοχου για τον διαγωνισμό της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη για τις προοπτικές ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας. 

Η σύμβαση θα προβλέπει τον διπλασιασμό της τιμής του εισιτηρίου, αυξάνοντας έτσι το κόστος μετακίνησης για τους έλληνες πολίτες αλλά και πλήττοντας την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. 

Σήμερα, τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι στην πλειοψηφία τους κερδοφόρα και σε θέση να αποζημιώνουν όσα από αυτά είναι ελλειμματικά. Άρα δεν επιβαρύνουν με κανένα τρόπο τα δημόσια ταμεία. 

Η ενέργεια αυτή, η οποία κινείται στα όρια της νομιμότητας, πραγματοποιείται την ίδια στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελματικών ενώσεων και των τοπικών κοινωνιών που πλήττονται αντιτίθενται στην εκποίηση τους. 

Η πώληση της δημόσιας αυτής υποδομής προσβάλει ευθέως το δημόσιο συμφέρον και ως ΣΥΡΙΖΑ δηλώνουμε κατηγορηματικά της αντίθεση μας σε αυτή. 

ερώτηση του Δημήτρη Παπαδημούλη στην Κομισιόν για το ναυάγιο του «Sea Diamond» - «Είναι επαρκή τα μέτρα που έχουν μέχρι σήμερα λάβει οι ελληνικές αρχές για την ανέλκυση του ναυαγίου και την εξυγίανση του οικοσυστήματος;»

Γραπτή ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Δ. Παπαδημούλης, σχετικά με τις επιπτώσεις του ναυαγίου του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» στο βενθικό οικοσύστημα της Καλντέρας της Σαντορίνης Ο Δ. Παπαδημούλης ζητεί από την Κομισιόν να αναλάβει δράση για την ανέλκυση του ναυαγίου και την εξυγίανση του θαλάσσιου οικοσυστήματος της Καλντέρας της Σαντορίνης.
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

Έχουν περάσει οχτώ χρόνια από την βύθιση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond στα νερά της Καλντέρας της Σαντορίνης. Από τότε και μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα για την ανέλκυση του ναυαγίου.

Εντωμεταξύ, μελέτη του Πολυτεχνείου Κρήτης έχει καταδείξει τη μέγιστη επικινδυνότητα που προκαλείται από την έκκληση τοξικών αποβλήτων του ναυαγίου λόγω της διάβρωσης του. Πρόσφατες μετρήσεις του Πολυτεχνείου Κρήτης στο θαλασσινό νερό και τους θαλάσσιους οργανισμούς της περιοχής αναδεικνύουν συγκεντρώσεις καδμίου μέχρι και 400 φορές παραπάνω από το επιτρεπτό όριο.

Σε παλιότερη απάντηση σας, σε σχετική με το ναυάγιο ερώτηση, ο αρμόδιος Επίτροπος κ. Δήμας (24.1.2008) είχε δηλώσει ότι : «..σε περίπτωση ατυχήματος που προκαλεί θαλάσσια ρύπανση και εφόσον της υποβληθεί σχετικό αίτημα, η Επιτροπή είναι σε θέση να κινητοποιήσει το κοινοτικό μηχανισμό...»

Ερωτάται η Επιτροπή:

·         Θεωρεί επαρκή τα μέτρα που μέχρι σήμερα έχουν λάβει οι ελληνικές αρχές στην εν λόγω πληγείσα γεωγραφική περιοχή;
·         Ποιές μορφές βοήθειας μπορεί να παράσχει η Επιτροπή για την ανέλκυση του ναυαγίου;

·         Ποια εργαλεία προτίθεται να διαθέσει η Επιτροπή προκειμένου να εξυγιάνει το θαλάσσιο οικοσύστημα της Καλντέρας;

ΠΟΙΟΣ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟΥΣ ΓΑΤΟΥΣ ΤΗΣ ΠΕΡΣΙΑΣ από την Κ.Λ.Θ. (29.11 20.30)

Την ταινία ΠΟΙΟΣ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟΥΣ ΓΑΤΟΥΣ ΤΗΣ ΠΕΡΣΙΑΣ θα προβάλει η Κινηματογραφική Λέ3σχη Θήρας το Σάββατο 29.11 στις 20.30 στο αμφιθέατρο του Οινοποιείου Μπουτάρη στο Μεγαλοχώρι.

Τιμή εισιτηρίου : 6 ευρώ.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα προβολών στην ιστοσελίδα της Κ.Λ.Θ.:  www.kileth.gr

Οι επόμενες προβολές της Κ.Λ.Σ. για το 20214 είναι :
6.12.  OH BOY
13.12  ILLUSIONIST - Ο ΘΑΥΜΑΤΟΠΟΙΟΣ

Για πληροφορίες :
Facebook: www.facebook.com/profile.php?id=100003579486632&fref=ts