Σάββατο, Ιουλίου 14, 2007

Σάββατο 14.7.2007

  • Με «κόντρα καιρό» πραγματοποιήθηκε χθες η πρεμιέρα της θεατρικής παράστασης «Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια» που διασκεύασε και παρουσίασε η ερασιτεχνική ομάδα «ΕΘΟΣ Ενάλιον». Πάντως, αν και χωρίς σύμμαχο τον καιρό, η παράσταση κρίθηκε από τους συντελεστές και το κοινό της επιτυχημένη. Στον πρωταγωνιστικούς ρόλους οι : Στέλλα Καραμπεροπούλου, Κώστας Στάμου, Ζαφειρία Γκουλή, Ανθή Πατραμάνη, Γιώργος Στρώνης, Αποστολία Χατζάρα, Μιχάλης Βάλβης, Ελένη Κολιοπούλου, Βασίλης Φορτούνης, Αργυρός Λογοθέτης.
    Πρόκειται για το πέμπτο έργο που ανεβάζει η ομάδα στην επτάχρονη πορεία της στην Σαντορίνη.
  • http://www.youtube.com/watch?v=oo0V2kYcVkY
  • http://www.youtube.com/watch?v=dugRYhPhoPg

  • «Τέλος καλό όλα καλά»
    Αίσιο τέλος είχε τελικά η αγωνία των εργαζομένων στην ΔΕΠΟΤΑΘ σχετικά με την τύχη των συμβάσεών τους. Χτες εκδόθηκε η απόφαση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου που ενέκρινε τις συμβάσεις της Δημοτική Επιχείρησης.

  • Γνωστό και επαναλαμβανόμενο το σκηνικό στον δρόμο του Αθηνιού το δίωρο 11.00 – 13.00 ώρα άφιξης των ταχύπλοων, αποβίβασης των επιβατών των κρουαζιεροπλοίων και αναχώρησης των εκδρομικών τουριστικών σκαφών.
    Δεδομένο θεωρείται σε καθημερινή βάση το μποτιλιάρισμα στον δρόμο….

  • Τα εγκαίνια του πανηγυρόσπιτου που βρίσκεται πίσω από την εκκλησία της Παναγίας στο Μεγαλοχώρι πραγματοποίησε το απόγευμα της περασμένης Πέμπτης ο πολιτιστικός σύλλογος Μεγαλοχωρίου «το Μετόχι». Το εγκαταλελημένο για χρόνια οίκημα επισκευάστηκε και εξοπλίστηκε με χρήματα αλλά και την προσωπική εργασία των μελών του συλλόγου και αναμένεται να χρησιμοποιηθεί για την φιλοξενία εκδηλώσεων του συλλόγου.


  • Την Τρίτη 17 Ιουλίου στις 20:30, η καλλιτεχνική ομάδα των Β' & Γ' ΤΕΕ Σαντορίνης παρουσιάζει στη Μεσαριά

  • Την μουσική εκδήλωση "Ματωμένο Φεγγάρι" θα παρουσιάσει την Τρίτη 17 Ιουλίου στις 20:30, η καλλιτεχνική ομάδα των Β' & Γ' ΤΕΕ Σαντορίνης. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην Μεσαριά.

  • Ομιλία στο πνευματικό κέντρο της Ερμούπολης θα πραγματοποιήσει το απόγευμα της ερχόμενης Τετάρτης ο πρόεδρος του Πασοκ Γιώργος Παπανδρέου. Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναμένεται να παρουσιάσει το πρόγραμμα του Πασοκ για την νησιωτικότητα και συγκεκριμένα μέτρα στήριξης των κατοίκων των Κυκλάδων.

  • Σύντομα αναμένεται να κυκλοφορήσει από τις Εκδόσεις Ηλιότοπος το βιβλίο του καθηγητή Αντώνη Κονταράτου με τίτλο "Σαντορίνη: πορεία στο χρόνο".
    Το βιβλίο διερευνά με πολυκλαδική λεπτομέρεια τη γεωμορφολογία, τη γεωλογία, την ηφαιστειολογία, τη μυθολογία, αρχαιολογία, ιστορία και λαογραφία ενός νησιού, του οποίου η καταστροφή φαίνεται να συνέβαλλε έμμεσα στη διαμόρφωση του δυτικού πολιτισμού. Την καταστροφή του νησιού προκάλεσε μια παροξυσμική ηφαιστειακή έκρηξη, που συγκλόνισε τη Μεσόγειο και όπου ενδέχεται να οδήγησε στη γέννηση του μύθου της Ατλαντίδας, να έφερε τις πληγές του Φαραώ και να διαχώρισε τη θάλασσα κατά τη βιβλική έξοδο. Το κείμενο περιλαμβάνει αρκετές έγχρωμες φωτογραφίες και πολλές μαυρόασπρες. Όλες σχεδόν οι μαυρόασπρες είναι πριν από τον καταστρεπτικό σεισμό του 1956 και απεικονίζουν ένα μοναδικό τοπίο με κυρίαρχο στοιχείο την λαϊκή αρχιτεκτονική του χθες που σήμερα.






To πρόγραμμα των εκδηλώσεών του και του καθιερωμένου εδω και τριάντα χρόνια φεστιβάλ του, ανακοίνωσε το Μέγαρο Γκύζη.





  • ΤΕΤΑΡΤΗ 1/8/2007, 9μμ :
    ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΛΕΥΚΩΜΑΤΟΣ

    Το Φεστιβάλ 2007 ανοίγει με την έκθεση χαρακτικής με θέμα ¨Η Σαντορίνη μέσα από Χαρακτικά Ελλήνων Καλλιτεχνών¨ από τη συλλογή Γιάννη Παπακωνσταντίνου και τη συλλογή Μανώλη Λιγνού.

    Η έκθεση θα συνοδευτεί με την επίσημη παρουσίαση της νέας έκδοσης του Πνευματικού Κέντρου ¨Μέγαρο Γκύζη¨. Πρόκειται για ένα λεύκωμα με θέμα ¨Σαντορίνη - Χαρακτικά και Σχέδια Ελλήνων Καλλιτεχνών¨. Η δίγλωσση αυτή έκδοση (στα ελληνικά και αγγλικά) περιλαμβάνει 212 χαρακτικά και σχέδια 50 Ελλήνων καλλιτεχνών από το 1866 έως το 2007 με θέμα τη Σαντορίνη. Τα κείμενα έχει συγγράψει ο Νίκος Γρηγοράκης, Ιστορικός Τέχνης, Συγγραφέας και Διευθυντής του Μουσείου Χαρακτικής στην Αθήνα. Την επιμέλεια της έκδοσης είχε ο συλλέκτης Γιάννης Παπακωνσταντίνου, Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Πνευματικού Κέντρου ¨Μέγαρο Γκύζη¨.

  • ΚΥΡΙΑΚΗ 5/8/2007, 9 μμ: Quinteto TANGartO
    Η ΜΑΓΕΙΑ ΤΟΥ ASTOR PIAZZOLLA ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΡΓΕΝΤΙΝΙΚΩΝ TANGOS


  • ΠΕΜΠΤΗ 9/8/2007, 9μμ : ΜΙΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

    ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΤΑΓΚΟΥΛΗ, φωνή
    ΧΡΙΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ, πιάνο

    Δύο από τα παιδιά της ¨Σπείρας - Σπείρας¨ σε διαχρονικά ελληνικά τραγούδια.



  • ΔΕΥΤΕΡΑ 13/8/2007, 9μμ : KLAUDIA DELMER

    KLAUDIA DELMER, φωνή
    ΕΛΕΝΑ ΧΟΥΝΤΑ, πιάνο
    ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΦΑΜΠΑΣ, κιθάρα


  • ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17/8/2007, 9μμ: ΡΟΥΜΠΙΝΑ ΣΑΡΕΛΑΚΟΥ
    ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ

    ¨Η ΚΡΗΤΗ ΤΟΥ ΕΡΩΝΤΑ¨

    Διάρκεια έκθεσης: 17 – 31/8/2007



  • ΚΥΡΙΑΚΗ 19/8/2007, 9μμ : ΡΕΣΙΤΑΛ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
    ΣΟΛΙΣΤ: ΠΑΝΟΣ ΚΑΡΑΝ (Ελλάδα), πιάνο
    DMITRY TERENTYEV (Ρωσία), φλάουτο




  • ΤΡΙΤΗ 21/8/2007, 9μμ : ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
    ¨ΤΣΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Η ΜΕΘΗ¨ ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗ

    ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗΣ, φωνή – μαντολίνο
    ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, λύρα
    ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗΣ, φωνή - λαούτο – μαντολίνο
    ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗΣ, φωνή – μαντολίνο
    ΓΙΩΡΓΗΣ ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗΣ, λαούτο
    ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΟΜΠΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ, ασκομαντούρα, σφυροχάμπιολο, κρουστά



  • ΚΥΡΙΑΚΗ 26/8/2007, 9μμ : ΡΕΣΙΤΑΛ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

    ΚΟΡΙΝΑ ΒΟΥΓΙΟΥΚΑ (κιθάρα)
    ΘΟΔΩΡΗΣ ΤΖΟΒΑΝΑΚΗΣ (πιάνο)


  • ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31/8/2007, 9μμ : VASSILAKIS JAZZ QUARTET
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ, σαξόφωνο
    ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΡΑΦΟΥΡΗΣ, πιάνο
    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΡΑΚΟΣ ΚΤΙΣΤΑΚΗΣ, ντραμς
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΟΥΓΑΝΕΛΗΣ, μπάσο

Πέμπτη, Ιουλίου 12, 2007

  • Πέμπτη 12.7.2007
    Μια πολύ όμορφη εκδήλωση, παρουσίασε χθές η Δημοτική Επιχείρηση Πολιτιστικής και Τουριστικής Ανάπτυξης Θήρας, στην Μεσσαριά. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε από την ορχήστρα «Άννα Μπιθικώτση» και ήταν αφιερωμένη στην μνήμη του καταξιωμένου Έλληνα τραγουδιστή Γρηγόρη Μπιθικώτση. Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης που συγκέντρωσε αρκετό κόσμο, τραγουδήθηκαν οι μεγάλες επιτυχίες του Έλληνα καλλιτέχνη, διαβάστηκαν αποσπάσματα από το βιβλίο της κόρης του Άννας ενώ προβλήθηκαν βίντεο αφιερωμένα στην ζωή και το έργο του.

  • Το θεατρικό έργο «η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια» του Ιάκωβου Καμπανέλη παρουσιάζει η Ε.Θ.Ο.Σ. «Ενάλιον», η ερασιτεχνική -όπως η ίδια χαρακτηρίζετε- θεατρική ομάδα της Σαντορίνης, το τριήμερο Παρασκευή 13, Σάββατο 14 και Κυριακή 15 Ιουλίου. Η παράσταση θα πραγματοποιηθεί στο «Μετόχι» στο Μεγαλοχώρι στις 21.00 και σύμφωνα με την πρόσκληση δεν απευθύνεται σε παιδιά.

  • Στα εγκαίνια της Έκθεσης Ζωγραφικής των Μαρίας Ευγενιάδου & Ελένης Βάνια
    το Σάββατο 14 Ιουλίου 2007 στις 21:00 σας καλεί ο Πολιτιστικός Σύλλογος Θήρας.
    Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του συλλόγου στο Εμπορείο και θα διαρκέσει μέχρι τις 31 Ιουλίου Για κάθε πληροφορία μπορείτε να καλέσετε στο 81490

  • Πέμπτη σήμερα και 12 κρουαζιερόπλοια αναμένεται να αγκυροβολήσουν στον όρμο των Φηρών. Περισσότεροι από 15 χιλιάδες οι επιβάτες που θα επισκεφθούν το νησί.

  • 1800 μέτρα μήκος και 6.000 τετραγωνικά μέτρα μάρμαρο, τα αριθμητικά δεδομένα του πλακόστρωτου του κεντρικού πεζόδρομου της Οίας που βρίσκεται επάνω στην Καλντέρα. Η ολοκλήρωση των εργασιών έγινε στις αρχές του καλοκαιριού και το αποτέλεσμα κρίνεται ικανοποιητικό. Πολλοί ιδιοκτήτες καταστημάτων μάλιστα υποστηρίζουν ότι οι επισκέπτες κάνουν θετικά σχόλια για την εικόνα της κοινότητας, αναφέροντας παράλληλα ότι ο τζίρος τους έχει τετραπλασιαστεί σε σχέση με πέρσι, μιας και οι επισκέπτες φαίνεται ότι επιλέγουν την Οία για τις αγορές τους.
    «Ο σχεδιασμός, οι μελέτες και οι προσπάθειες ένταξης σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα έχουν ξεκινήσει εδώ και οκτώ χρόνια» δήλωσε σήμερα στον Σαντορίνη 106.4 ο πρόεδρος της κοινότητας Γιώργος Χάλαρης.
  • Παράλληλα, με μεγάλη επιτυχία συνεχίζεται ο «καθαρισμός» και καλλωπισμός της κοινότητας της Οίας και της Θηρασιάς από 480 Αμερικανούς μαθητές που συμμετέχουν σε πρωτοβουλία για διακοπές σε συνδυασμό με εθελοντικές δραστηριότητες. Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε ομάδες των 30 και καθαρίζουν καθημερινά για ένα δίωρο την κοινότητα. Στην πρωτοβουλία συμμετέχουν πολλές επιχειρήσεις της Οίας που προσφέρουν στα παιδιά μπλουζάκια, αναψυκτικά

  • Ευχάριστες εξελίξεις στην υπόθεση του νέου υγειονομικού αεροσκάφους του Ιδρύματος Τελεφερίκ.
    Χθες το απόγευμα στις 20.00 προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος το νεοαποκτηθέν αεροσκάφος του ιδρύματος που αγοράστηκε από Αγγλική ιδιωτική εταιρία αεροδιακομιδών έναντι 350.000 ευρώ. Οι γραφειοκρατικές διαδικασίες νηολόγησής του στην χώρα θα διαρκέσουν 15 περίπου μέρες και στην συνέχεια το αεροσκάφος θα έρθει στη Σαντορίνη. Πρόκειται για αεροσκάφος κατασκευής του 1982 (είναι ένα χρόνο νεότερο από αυτό που εξυπηρετούσε μέχρι πρότινος το νησί) ενώ διαθέτει σύγχρονο ιατρικό εξοπλισμό. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ιδρύματος Τελεφερίκ Μάκη Κανακάρη, αυτό που έχει μέχρι στιγμής αγοραστεί είναι ένα σύγχρονο φορείο.


  • «Είμαστε στην τελική ευθεία για την ανέλκυση του πλοίου Sea Diamond» δήλωσε σε σημερινή του συνέντευξη στον Σαντορίνη 106.4 ο δήμαρχος Θήρας Άγγελος Ρούσσος. Θετικές εξελίξεις όμως προανήγγειλε και σε ότι αφορά την υπόθεση της κατασκευής και λειτουργίας Νοσοκομείου. Σύμφωνα με τον δήμαρχο, την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται η υπογραφή του παραχωρητηρίου οικοπέδου που ανήκει στην Μητρόπολη Θήρας, προς τον Δήμο, ώστε στον χώρο αυτό να ανεγερθεί το Νοσοκομείο



Τετάρτη, Ιουλίου 11, 2007

  • Νέα ευρήματα από την Kαλντέρα της Σαντορίνης
  • Όπως είναι γνωστό, το έτος 2003, στην Καλδέρα της Σαντορίνης και πιο συγκεκριμένα σε σημείο μεταξύ Αθηνιού και Ακρωτηρίου «Αλωνάκι», εντοπίστηκε από το Δανό Γεωλόγο Tom Pfeifer ένα κλαδί ελιάς, θαμμένο μέσα στην ηφαιστειακή τέφρα, το οποίο κατόπιν ραδιοχρονολόγησης από τον Καθηγητή του Πανεπιστημίου του Aarhus Jan Heinemeir και τον Bernd Kromer του Πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης και μετά από μελέτη από τον Καθηγητή Γεωλογίας Walter Friedrich οδήγησε στην τοποθέτηση της Μινωικής Έκρηξης του ηφαιστείου της Σαντορίνης στα 1613 ±13 π.Χ.
    Τέσσερα χρόνια μετά, την Τετάρτη 4 Ιουλίου 2007, τριμελής επιστημονική ομάδα αποτελούμενη από τους Walter Friedrich, Καθηγητή Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Aarhus της Δανίας, Jan Heinemeir Καθηγητή-Υπεύθυνο Τμήματος Ραδιοχρονολόγησης του Πανεπιστημίου Aarhus της Δανίας και Νικόλαο Ι. Σιγάλα, Αρχαιολόγο, διενήργησε ανασκαφή στην ίδια θέση. Τα ευρήματα που ήλθαν στο φως ήταν ένα κλαδί ελιάς μήκους 2 μ. και διαμέτρου 20 εκ., φύλλα ελιάς διατηρημένα στο πρώτο στρώμα της ηφαιστειακής τέφρας και κεραμεική Υστεροκυκλαδικής Περιόδου. Τα ευρήματα είναι μοναδικά για τη σημασία τους. Ήδη μελετώνται από τους προαναφερθέντες ενώ τμήματά τους θα μεταφερθούν για περαιτέρω ανάλυση στο Πανεπιστήμιο του Aarhus.



Αποδεικνύεται ότι στην περιοχή που διενεργήθηκε η ανασκαφή υπήρχε ελαιώνας (έχουν εντοπιστεί κλαδιά που ανήκουν σε τρία τουλάχιστον δέντρα) ο οποίος θάφτηκε ζωντανός από τη Μινωική Έκρηξη του Ηφαιστείου της Σαντορίνης. Τα ευρήματα αυτά ενισχύουν σημαντικά και την ήδη προταθείσα χρονολόγηση της έκρηξης στα 1613 ±13 π.Χ.
Τόσο το κλαδί που βρέθηκε το 2003 όσο και τα πρόσφατα ευρήματα εκτίθενται στο «Μουσείο Ορυκτών & Απολιθωμάτων» του Πολιτιστικού Συλλόγου Θήρας στην Περίσσα.
Για το γεγονός πραγματοποιήθηκε συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή 6 Ιουλίου, στο «Μουσείο Ορυκτών & Απολιθωμάτων» στην Περίσα.


  • Κείμενο: Νίκος Σιγάλας, πρόεδρος Πολιτιστικού Συλλόγου Θήρας

  • Στις παρακάτω διευθύνσεις μπορείτε να δείτε σε video αποσπάσματα από την διαδικασία εύρεσης του κλαδιού.


Τρίτη, Ιουλίου 10, 2007

  • Τα πλοία έγιναν... αεροπλάνα!
  • Σε αρκετές περιπτώσεις οι επιβάτες πληρώνουν ακριβότερα τη διαδρομή με ταχύπλοο από ό,τι την αντίστοιχη αεροπορική.

    Ακτοπλοϊκά εισιτήρια αεροπορικού τύπου θα πληρώσουν φέτος όσοι επιλέξουν να ταξιδέψουν με τα πλοία της ακτοπλοΐας, κυρίως τα ταχύπλοα. Μετά τις συνεχείς αυξήσεις στους ναύλους επιβατών και οχημάτων το κόστος του ταξιδιού έχει εκτοξευτεί στα ύψη.

  • Οι τιμές των ναύλων μόνον των επιβατών στα ταχύπλοα που ταξιδεύουν σε δημοφιλείς προορισμούς σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνούν το κόστος του αντίστοιχου ταξιδιού με αεροπλάνο. Αν συνυπολογίσει κανείς και το κόστος της μεταφοράς και οχήματος, τότε το συνολικό κόστος ενός ακτοπλοϊκού ταξιδιού κινείται πλέον σε δυσθεώρητα ύψη για το βαλάντιο του μέσου Έλληνα ταξιδιώτη.

  • Εξαιτίας του υψηλού κόστους οι περισσότεροι Έλληνες έχουν μειώσει δραστικά τις ημέρες των διακοπών τους με αποτέλεσμα να μειώνεται εξίσου δραστικά τόσο η περίοδος λειτουργίας πολλών θερινών καταλυμάτων στη νησιωτική Ελλάδα με ότι αυτό συνεπάγεται για τις τοπικές οικονομίες των νησιών όσο και η περίοδος κατά τη διάρκεια της οποίας εκτελείται ένα σοβαρό ακτοπλοϊκό έργο.

  • Επίθεση στο πορτοφόλι
    Με απλά λόγια και τα νησιά και η ακτοπλοΐα τα τελευταία χρόνια κάθε καλοκαίρι στην πραγματικότητα «δουλεύουν» μόνο 45 μέρες. Σ αυτό το σύντομο διάστημα και οι μεν και οι δε προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες ενός ολόκληρου έτους με συνέπεια να «εφορμούν» στο πορτοφόλι του Έλληνα ο οποίος δεν αντέχει πλέον να κάνει πολυήμερες διακοπές.

  • Έτσι δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος που προς το παρόν δεν έχει κάνει ορατές τις ιδιαίτερα αρνητικές συνέπειες του, παρά μόνον στους πολύ μακρινούς και πολύ μικρούς προορισμούς που έχουν πλέον διαγραφεί από τον χάρτη των ακτοπλοϊκών συνδέσεων των εταιρειών του κλάδου.

  • Για να ταξιδέψει σήμερα ένας επιβάτης με ένα ταχύπλοο καταμαράν από τον Πειραιά προς τη Μύκονο και να επιστρέψει στον Πειραιά χωρίς να πάρει μαζί του αυτοκίνητο πρέπει να καταβάλει περίπου 130 ευρώ. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε μία θέση στην κατηγορία business. Αν επιλέξει την οικονομική θέση το κόστος θα ανέλθει στα 94 ευρώ, ενώ αν πάρει μαζί του αυτοκίνητο θα δαπανήσει άλλα 166 ευρώ.

  • Ομως είναι πολύ σύνηθες πλέον το φαινόμενο όταν φτάνουμε μπροστά στο γκισέ της ακτοπλοϊκής εταιρείας και ζητούμε οικονομική θέση να μας ενημερώνουν ότι είναι όλες «κλεισμένες» υποχρεώνοντας μας έτσι να κλείσουμε business, αν φυσικά είμαστε τυχεροί και δεν μας στείλουν σε VIP θέση όπου το κόστος είναι σχεδόν τριπλάσιο.

  • Φυσικά υπάρχει και η λύση του συμβατικού επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου. Στην περίπτωση αυτή το κόστος του ίδιου ταξιδιού (Πειραιάς - Μύκονος - Πειραιάς) ανά επιβάτη σε διακεκριμένη θέση ανέρχεται περίπου στα 103 ευρώ χωρίς αυτοκίνητο. Η μεταφορά του αυτοκινήτου στην ίδια διαδρομή και με το ίδιο πλοίο ανέρχεται περίπου σε 158 ευρώ.

  • Συμφέρουν οι πτήσεις
    Το ίδιο ταξίδι με αεροπλάνο και χωρίς αυτοκίνητο φυσικά θα σας κοστίσει για πρωινή πτήση που είναι και η φθηνότερη γύρω στα 173 ευρώ.

  • Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, μετά τις αλλαγές που επήλθαν στο καθεστώς δραστηριοποίησης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στην Ελλάδα, δεν μπορεί πλέον να παρέμβει στη διαμόρφωση των τιμών παρά μόνον εμμέσως με «συμφωνίες κυρίων» για την ανώτατη τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών του κλάδου. Αμέσως μπορεί να επέμβει μόνον όταν διαπιστώνει ντάμπινγκ τιμών μεταξύ των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ίδια ακτοπλοϊκή γραμμή.

  • Την ίδια ώρα οι εταιρείες επιχειρούν να δημιουργήσουν ελκυστικά πακέτα διακοπών μέσω προσφορών, οι οποίες τις περισσότερες φορές αποδεικνύονται απλά επικοινωνιακά τρικ και σπάνια ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, καθώς τις πιο πολλές φορές αφορούν περιορισμένο αριθμό εισιτηρίων που είτε εξαντλούνται γρήγορα είτε ανακοινώνεται από τις εταιρείες ότι έχουν εξαντληθεί, δεδομένου ότι ουδείς μπορεί να έχει μία σαφή και καθαρή εικόνα για το τι συμβαίνει πραγματικά πίσω από την οθόνη των κρατήσεων θέσεων της κάθε εταιρείας.

  • Η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας με ανακοίνωσή της ενημερώνει το επιβατικό κοινό που επιθυμεί να ταξιδέψει στα νησιά κατά την καλοκαιρινή περίοδο, ότι υπάρχουν διαθέσιμα εισιτήρια για όλες τις ημερομηνίες αναχώρησης προς όλους τους προορισμούς. Η Ένωση συστήνει στο επιβατικό κοινό που ενδιαφέρεται να ταξιδέψει με την ακτοπλοΐα να επικοινωνεί με τους ταξιδιωτικούς πράκτορες και να προβαίνει έγκαιρα σε κρατήσεις εισιτηρίων επιβατών και οχημάτων.


  • Αλλεπάλληλες αυξήσεις «κρυμμένες» σε πακέτα προσφορών
    Ουρά αυτοκινήτων προς επιβίβαση σε πλοίο, στο λιμάνι του Πειραιά
    Οι αυξήσεις που έχουν καταγραφεί στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας στην διάρκεια των δύο τελευταίων ετών είναι συνεχείς. Συνήθως «κρύβονται» πίσω από πακέτα προσφορών και διαφορετικά τιμολόγια που ισχύουν για ταξίδια τις καθημερινές και για ταξίδια από Παρασκευή ως και Κυριακή.

  • Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς εφέτος έχουν επιβληθεί και νέες - σιωπηρές αυξήσεις της τάξης του 5%-6%, κυρίως στα εισιτήρια των οχημάτων. Πέρυσι, πρώτη χρονιά εφαρμογής του νέου απελευθερωμένου ναυλολογίου, οι αυξήσεις είχαν αγγίξει ακόμη και το 15% με ένα μέσο όρο της τάξης του 12%. Τότε οι εκπρόσωποι του κλάδου είχαν υποστηρίξει ότι οι αυξήσεις αυτές ήσαν επιβεβλημένες εξαιτίας του υψηλού κόστους του πετρελαίου κίνησης των πλοίων.

  • Ωστόσο όταν η τιμή του πετρελαίου έπεσε, δεν μειώθηκαν αντίστοιχα και οι τιμές των εισιτηρίων. Το «καπέλο» είχε πλέον μπει και κάθε νέα αύξηση τοποθετήθηκε πάνω σε αυτό το καπέλο.

  • Θα πρέπει όμως να σημειώσετε ότι ένα κόστος της τάξης του 30% σχεδόν στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας που πληρώνουμε αφορά σε κρατήσεις υπέρ τρίτων που αντιστοιχούν σε υπηρεσίες τις οποίες ουδέποτε λαμβάνει ο επιβάτης.

  • Οι εταιρείες της ακτοπλοΐας έχουν ζητήσει από το ΥΕΝ την εξάλειψη αυτών των κρατήσεων αλλά το αίτημα τους απορρίπτεται συνεχώς, καθώς το υπουργείο δεν θέλει να έρθει σε σύγκρουση με οργανωμένες συντεχνίες στα κατά τόπους λιμάνια που απολαμβάνουν αυτό το χαράτσι χωρίς να προσφέρουν καμιά υπηρεσία.

  • Ρεπορτάζ : εφημερίδα «το Βήμα» κείμενο : Γ. Σκορδίλης
    http://www.tovima.gr/print_article.php?e=B&f=15106&m=A46&aa=1

Τρίτη 10.7.2007
  • Στα ύψη έχει εκτιναχθεί το κόστος των ταξιδιών για το βαλάντιο του μέσου Έλληνα μετά και τις συνεχείς ανατιμήσεις στους ακτοπλοϊκούς ναύλους.
    Τα πλοία έχουν γίνει αεροπλάνα και σε αρκετές περιπτώσεις οι επιβάτες πληρώνουν ακριβότερα τη διαδρομή με ταχύπλοο από ό,τι την αντίστοιχη αεροπορική.

    Ακτοπλοϊκά εισιτήρια σε τιμές αεροπορικών ή και ακριβότερα πληρώνουν όσοι επιλέγουν να ταξιδέψουν με τα πλοία της ακτοπλοΐας, κυρίως τα ταχύπλοα, μετά τις συνεχείς αυξήσεις στους ναύλους επιβατών και οχημάτων που έχουν εκτοξεύσει το κόστος του ταξιδιού στα ύψη.
    Οι τιμές των ναύλων στα ταχύπλοα που ταξιδεύουν σε δημοφιλείς προορισμούς σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνούν το κόστος του αντίστοιχου ταξιδιού με αεροπλάνο, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να μειώσουν δραστικά οι Έλληνες τις ημέρες των διακοπών τους, ως εκ τούτου, μειώνεται εξίσου η περίοδος λειτουργίας πολλών θερινών καταλυμάτων στη νησιωτική Ελλάδα με ότι αυτό συνεπάγεται για τις τοπικές οικονομίες.

  • Και η περιπετειώδης ανάβαση συνεχίζεται….
    Μια βδομάδα μετά την επίδοση επιστολής από τους επαγγελματίες ξεναγούς του νησιού προς τις Αρχές για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων - στην προσπάθεια τους να φθάσουν από τον χώρο αποβίβασης των πούλμαν στην καλντέρα, διασχίζοντας τους δύο κεντρικότερους δρόμους της πόλης- και ακόμη δεν έχει υπάρξει απάντηση. Ούτε καν στο αίτημα για την παρουσία τις ώρες και μέρες αιχμής τροχονόμου στην διασταύρωση έξω από το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο όπου γίνεται το αδιαχώρητο….

  • Στον χώρο της Santo Wines θα γίνει την Παρασκευή 20 Ιουλίου η συναυλία του Αντώνη Ρέμου και των Ονείραμα. Για πληροφορίες και εισιτήρια μείνετε συντονισμένοι στον «Σαντορίνη 106.4»


Δευτέρα, Ιουλίου 09, 2007

Γολγοθάς πεζών και οδηγών

  • Εκπρόσωποι των επαγγελματιών ξεναγών στο νησί αναφέρθηκαν σήμερα με συνέντευξή τους στον «Σαντορίνη 106.4» στα προβλήματα και την ταλαιπωρία που υφίστανται καθημερινά οι επισκέπτες – επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων από την «ανάβασή» τους από το σημείο στάθμευσης των πούλμαν -απέναντι από το Κέντρο Υγείας και έξω από στην ΤΕΕ- μέχρι την Μητρόπολη των Φηρών.
    Σύμφωνα με την επιστολή που έστειλαν οι επαγγελματίες ξεναγοί στις Αρχές του νησιού «καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες της ταλαιπωρίας χιλιάδων επισκεπτών, που όχι μόνο αμαυρώνει την εικόνα του τόπου μας αλλά τον καθιστά επιρρεπή στο να γίνει άλλη μια φορά αρνητικό πρωτοσέλιδο διεθνούς εμβέλειας»
    Οι επαγγελματίες ξεναγοί ζητούν την άμεση παρουσία τις ημέρες και ώρες αιχμής αστυνομικού – τροχονόμου για την ρύθμιση της κυκλοφορίας, την κατασκευή ευδιάκριτων διαβάσεων πεζών, την κατασκευή πραγματικών «πεζοδρομίων», την πεζοδρόμηση σε συγκεκριμένες ώρες και ημέρες του δρόμου από το Νέο Μουσείο μέχρι την Μητρόπολη, αλλά και τον καθορισμό χώρου αποβίβασης των επισκεπτών πλησιέστερα στην Μητρόπολη.
    Σημειώνουμε ότι από την περασμένη Δευτέρα οπότε και δόθηκε η επιστολή στις Αρχές, δεν έχει υπάρξει απάντηση.
    Αυριο θα δημοσιευθεί ολόκληρη η επιστολή.

Δευτέρα 9 Ιουλίου

  • Σαν σήμερα, στις 9 Ιουλίου του 1956, ο ισχυρότατος σεισμός μεγέθους 7,3 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, έπληξε την Σαντορίνη. Ο σεισμός προκάλεσε τον θάνατο 53 ανθρώπων και τον τραυματισμό περισσοτέρων από 100. Τα χωριά που επλήγησαν περισσότερο και μέτρησαν τα περισσότερα θύματα ήταν η Έξω Γωνιά και τα Φηρά.
    Ο καταστρεπτικός σεισμός του 1956 ήταν το καθοριστικό γεγονός που άλλαξε την πορεία του νησιού και προσδιόρισε την σύγχρονη οικονομία του. Σε οικιστικό επίπεδο τα περισσότερα σπίτια του νησιού υπέστησαν σοβαρότατες ζημιές από τον σεισμό, μιας και τα περισσότερα από όσα δεν γκρεμίστηκαν ήταν αδύνατο να κατοικηθούν. Παράλληλα, τότε δημιουργήθηκε και το μεγάλο μεταναστευτικό ρεύμα των Σαντορινιών στην Αθήνα.
    Από τον σεισμό προκλήθηκε τεράστιο παλιρροϊκό κύμα που απλώθηκε στα νησιά των Κυκλάδων, τα Δωδεκάνησα, την Κρήτη και την Νότια Ρόδο και χαρακτηρίζεται ως ένα από τα μεγαλύτερα τσουνάμι σε παγκόσμια κλίμακα.
    Τα τελευταία χρόνια, η 9η Ιουλίου τιμάται στο νησί ως μέρα μνήμης για τον μεγάλο σεισμό του ’56, ενώ παράλληλα γιορτάζεται και η γιορτή του Αγίου Παγκρατίου, προστάτη κατά μιαν έννοια του νησιού, αν συγκρίνει κανείς με το μέγεθος της καταστροφής, με τον αριθμό των θυμάτων του σεισμού.
    Η εκκλησία του Αγίου Παγκρατίου βρίσκεται χτισμένη επάνω σε λόφο στο κέντρο του οικισμού του Καμαρίου και γιορτάζει κάθε χρόνο αυτήν την ημέρα.
    Απόψε, στις 21.30 θα πραγματοποιηθεί πανηγύρι για την γιορτή του Αγίου Παγκρατίου, στο Καμάρι, μπροστά από τα γραφεία του Δημοτικού Διαμερίσματος με ζωντανή μουσική, παραδοσιακούς χορούς και πολύ κρασί.

  • Για πληροφορίες σχετικές με την Σαντορίνη -και τον σεισμό του 1956- μπορείτε να επισκεφθείτε μια απο τις πληρέστερες για το νησί σελίδες στο ίντερνετ :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Santorini