Παρασκευή, Νοεμβρίου 21, 2008

Μήπως ήρθε η ώρα να μεταφερθεί το γραφείο εξυπηρέτησης αλλοδαπών του Δήμου Θήρας ??
ή θα πρέπει να χειμωνιάσει παραπάνω?...




Η καθημερινότητα στο γραφείο που διαχειρίζεται θέματα των αλλοδαπών κατοίκων της Σαντορίνης στον Δήμο Θήρας είναι πολύ δύσκολη και απ’ ότι φαίνεται πάει από το κακό στο χειρότερο.
Καθημερινά οι ουρές, ο εκνευρισμός και οι διαπληκτισμοί μεταξύ των υπαλλήλων του Δήμου και των αλλοδαπών που περιμένουν για να δηλώσουν (όπως ορίζει ο νόμος) την αλλαγή στοιχείων τους είναι καθημερινό φαινόμενο.
Κάθε μέρα περισσότεροι από 40 αλλοδαποί περιμένουν στην ουρά για να εξυπηρετηθούν, ενώ οι υπάλληλοι του Δήμου ,όπως μας λένε, χρειάζονται για την διεκπεραίωση της κάθε περίπτωσης από μισή έως μία ώρα.
Δυστυχώς, την κατάσταση κάνει ακόμα χειρότερη το γεγονός ότι οι υπάλληλοι που εχει ορίσει ο Δήμος για την εξυπηρέτηση του γραφείου δεν επαρκούν, ο χώρος είναι απολύτως ακατάλληλος μιας και οι αλλοδαποί είναι αναγκασμένοι να περιμένουν σε εξωτερικό χώρο, στο ύπαιθρο εκτεθειμένοι στους καιρούς ,και συγκεκριμένα χθες στη βροχή, ενώ δεν υπάρχει όπως λένε οι ίδιοι το αυτονόητο, ένα μηχάνημα για την έκδοση αριθμών προτεραιότητας ώστε να «κρατιέται» η σειρά.
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, όπως είπαμε, να παρατηρούνται καθημερινά ένταση, εκνευρισμός ενώ ακόμη και οι διαπληκτισμοί τείνουν να γίνουν καθημερινό φαινόμενο.

Αυτό πάντως που είναι απόλυτη ανάγκη είναι η εύρεση και ο εξοπλισμός ενός καλύτερου χώρου για την εξυπηρέτηση και την αναμονή των ανθρώπων αυτών που σύμφωνα με την τελευταία απογραφή στο νησί ξεπερνούν τους 8 χιλιάδες .

Δευτέρα, Νοεμβρίου 17, 2008

Μήπως η κακοδαιμονία τελείωσε;
Σε δυό χρόνια από σήμερα, η Σαντορίνη θα είναι …. ένα διαφορετικό νησί.
Πολύ καλύτερο, με σύγχρονες υπηρεσίες και υποδομές καθώς όλα δείχνουν.

Ευχάριστες και πάνω απ’ όλα αισιόδοξες είναι οι ειδήσεις που ακούμε για την έναρξη και την πορεία μεγάλων έργων, «έργων –κλειδιών» για τον τουρισμό και την οικονομία του νησιού.

Με ορίζοντα το 2010.
Δυό χρόνια …υπομονή(;). Δυό χρόνια δουλειάς πάντως φαίνεται έχουμε μπροστά μας.
Και ο πρόλογος αναφέρεται στις ειδήσεις που μαθαίνουμε για την πορεία μεγάλων έργων στο νησί, μιας και οι εργασίες για τη κατασκευή του Νέου Νοσοκομείου ξεκίνησαν (αν και χωρίς φιέστες και Αβραμόπουλο), οι εξελίξεις και η κινητικότητα σχετικά με το Στέγαστρο του Ακρωτηρίου είναι εντονότερες παρά ποτέ με την -τυπική- έγκριση σε λίγες μέρες της αναθεωρημένης μελέτης αποκατάστασης του στεγάστρου του Ακρωτηρίου, αλλά και της είδησης ότι η κατασκευή του Νέου Εμπορικού Λιμανιού της Σαντορίνης δεν αποτελεί «όνειρο» αλλά το θέμα παραμένει επίκαιρο μιας και οι δεκάδες επιμέρους μελέτες που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του φακέλου, συνεχίζονται και βέβαια χρηματοδοτούνται πράγμα που σημαίνει ότι κάποιοι πιστεύουν στο έργο.

Νέο Νοσοκομείο
Αύγουστος του 2010 (αν υπολογίζουμε καλά;)
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Μιχάλη Ρούσσου, που εχει πάρει «προσωπικά» την υπόθεση της κατασκευής του Νέου Νοσοκομείου, χθες κατά την διάρκεια της έναρξης των εργασιών, η ολοκλήρωση του έργου θα απαιτήσει 22 μήνες, σύμφωνα και με το χρονοδιάγραμμα παράδοσης του εργολάβου.

Στέγαστρο Ακρωτηρίου
Σ’αυτήν την περίπτωση μπορεί να μην έχουμε χρονοδιάγραμμα, όμως, θέμα χρόνου ή και ημερών είναι η έναρξη των εργασιών αποκατάστασης του στεγάστρου.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες που προκύπτουν από δηλώσεις του Νομαρχιακού Συμβούλου κ. Γιώργου Μητροπία, ο βρετανικός οίκος Ove Arup έχει εναρμονιστεί με όλες τις παρατηρήσεις που έκανε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο στην μελέτη αποκατάστασης η οποία ελέγχεται αυτές τις ημέρες από τον τεχνικό σύμβουλο της Διεύθυνσης Μελετών Μουσείων και Πολιτιστικών Κέντρων και στη συνέχεια θα σταλεί για έγκριση στο Πολεοδομικό Γραφείο Θήρας για την έκδοση οικοδομικής άδειας.

Νέο Εμπορικό Λιμάνι Σαντορίνης
ΥΠΕΧΩΔΕ : εμείς προχωράμε

Έχουμε προχωρήσει στην χωροθέτηση, έχουμε αυξήσει τον Προϋπολογισμό της μελέτης στα 2,5 εκ.ευρώ, έχουμε τελειώσει με την γεωτεχνική μελέτη, το σχέδιο Γενικής διάταξης, τις προμελέτες των λιμενικών, κτιριακών Ηλεκτρομηχανολογικών έργων, τις βυθομετρικές εργασίες την υδρολογική μελέτη και την προμελέτη υδραυλικών έργων. Τελειώνουμε με τις περιβαλλοντικές μελέτες και εντάξαμε το νέο Εμπορικό Λιμάνι Σαντορίνης στο ΕΣΠΑ με 20 εκ.ευρώ. Αυτά αναφέρει μεταξύ των άλλων στην απάντησή του προς τον Βουλευτή Κυκλάδων Γιάννη Βρούτση με θέμα το Νέο Λιμάνι Σαντορίνης, ο Υφυπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Ξανθόπουλος.

Στην ίδια απάντηση αναφέρεται και το πρόβλημα που δημιουργήθηκε στην μελέτη που θα έπρεπε να έχει ολοκληρώσει η Νομαρχία για την οδική πρόσβαση στο νέο Λιμάνι. Το Υπουργείο προκειμένου να προχωρήσει η μελέτη αυτή προσέλαβε Σύμβουλο τεχνικής υποστήριξης και ανέλαβε τώρα την εκπόνηση και αυτών των μελετών που η Νομαρχία δεν κατάφερε να εκπονήσει καθυστερώντας επικίνδυνα το μεγάλο αυτό έργο. (πηγή: www.neasantorinis.gr)
Σύμφωνα με την επιστολή, φαίνεται ότι το έργο προχωρά κι ότι δεν θα αργήσει η μέρα που θα πιάσει (υποθαλάσσια) δουλειά κι αυτός ο εργολάβος.

«Δικαίωμα» στο κάτω κάτω, μιας και το νησί δεν εχει ταλαιπωρηθεί και λίγο από την πορεία που είχαν στο παρελθόν τα δημόσια έργα. Μάλιστα, τόσο πολύ έχει ταλαιπωρηθεί το νησάκι και οι κάτοικοί του, που έχουμε χάσει την αισιοδοξία μας και την καλή -απαραίτητη- προαίρεσή μας σε ότι ακούμε να συμβαίνει γύρω μας. Δυστυχώς. (παλιο)καταστάσεις του παρελθόντος μας έχουν κάνει δύσπιστους ακόμη και στις πιο αισιόδοξες ειδήσεις.


Σε όλα ναι. Γιατί όχι.
Σε κάθε περίπτωση πάντως φαίνεται ότι νοοτροπίες που μας δίχαζαν και μας έκαναν να τα βάζουμε -και να βάζουμε τρικλοποδιές- ο ένας με τον άλλον με το σκεπτικό του ατομικού συμφέροντος, έχουν ξεπεραστεί και αφεθεί στο παρελθόν.
Μήπως η κακοδαιμονία τελείωσε;
Σε δυό χρόνια από σήμερα, η Σαντορίνη θα είναι …. ένα διαφορετικό νησί.
Πολύ καλύτερο, με σύγχρονες υπηρεσίες και υποδομές καθώς όλα δείχνουν.

Ευχάριστες και πάνω απ’ όλα αισιόδοξες είναι οι ειδήσεις που ακούμε για την έναρξη και την πορεία μεγάλων έργων, «έργων –κλειδιών» για τον τουρισμό και την οικονομία του νησιού.

Με ορίζοντα το 2010.
Δυό χρόνια …υπομονή(;). Δυό χρόνια δουλειάς πάντως φαίνεται έχουμε μπροστά μας.
Και ο πρόλογος αναφέρεται στις ειδήσεις που μαθαίνουμε για την πορεία μεγάλων έργων στο νησί, μιας και οι εργασίες για τη κατασκευή του Νέου Νοσοκομείου ξεκίνησαν (αν και χωρίς φιέστες και Αβραμόπουλο), οι εξελίξεις και η κινητικότητα σχετικά με το Στέγαστρο του Ακρωτηρίου είναι εντονότερες παρά ποτέ με την -τυπική- έγκριση σε λίγες μέρες της αναθεωρημένης μελέτης αποκατάστασης του στεγάστρου του Ακρωτηρίου, αλλά και της είδησης ότι η κατασκευή του Νέου Εμπορικού Λιμανιού της Σαντορίνης δεν αποτελεί «όνειρο» αλλά το θέμα παραμένει επίκαιρο μιας και οι δεκάδες επιμέρους μελέτες που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του φακέλου, συνεχίζονται και βέβαια χρηματοδοτούνται πράγμα που σημαίνει ότι κάποιοι πιστεύουν στο έργο.

Νέο Νοσοκομείο
Αύγουστος του 2010 (αν υπολογίζουμε καλά;)
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Μιχάλη Ρούσσου, που εχει πάρει «προσωπικά» την υπόθεση της κατασκευής του Νέου Νοσοκομείου, χθες κατά την διάρκεια της έναρξης των εργασιών, η ολοκλήρωση του έργου θα απαιτήσει 22 μήνες, σύμφωνα και με το χρονοδιάγραμμα παράδοσης του εργολάβου.

Στέγαστρο Ακρωτηρίου
Σ’αυτήν την περίπτωση μπορεί να μην έχουμε χρονοδιάγραμμα, όμως, θέμα χρόνου ή και ημερών είναι η έναρξη των εργασιών αποκατάστασης του στεγάστρου.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες που προκύπτουν από δηλώσεις του Νομαρχιακού Συμβούλου κ. Γιώργου Μητροπία, ο βρετανικός οίκος Ove Arup έχει εναρμονιστεί με όλες τις παρατηρήσεις που έκανε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο στην μελέτη αποκατάστασης η οποία ελέγχεται αυτές τις ημέρες από τον τεχνικό σύμβουλο της Διεύθυνσης Μελετών Μουσείων και Πολιτιστικών Κέντρων και στη συνέχεια θα σταλεί για έγκριση στο Πολεοδομικό Γραφείο Θήρας για την έκδοση οικοδομικής άδειας.

Νέο Εμπορικό Λιμάνι Σαντορίνης
ΥΠΕΧΩΔΕ : εμείς προχωράμε
Έχουμε προχωρήσει στην χωροθέτηση, έχουμε αυξήσει τον Προϋπολογισμό της μελέτης στα 2,5 εκ.ευρώ, έχουμε τελειώσει με την γεωτεχνική μελέτη, το σχέδιο Γενικής διάταξης, τις προμελέτες των λιμενικών, κτιριακών Ηλεκτρομηχανολογικών έργων, τις βυθομετρικές εργασίες την υδρολογική μελέτη και την προμελέτη υδραυλικών έργων. Τελειώνουμε με τις περιβαλλοντικές μελέτες και εντάξαμε το νέο Εμπορικό Λιμάνι Σαντορίνης στο ΕΣΠΑ με 20 εκ.ευρώ. Αυτά αναφέρει μεταξύ των άλλων στην απάντησή του προς τον Βουλευτή Κυκλάδων Γιάννη Βρούτση με θέμα το Νέο Λιμάνι Σαντορίνης, ο Υφυπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Ξανθόπουλος.

Στην ίδια απάντηση αναφέρεται και το πρόβλημα που δημιουργήθηκε στην μελέτη που θα έπρεπε να έχει ολοκληρώσει η Νομαρχία για την οδική πρόσβαση στο νέο Λιμάνι. Το Υπουργείο προκειμένου να προχωρήσει η μελέτη αυτή προσέλαβε Σύμβουλο τεχνικής υποστήριξης και ανέλαβε τώρα την εκπόνηση και αυτών των μελετών που η Νομαρχία δεν κατάφερε να εκπονήσει καθυστερώντας επικίνδυνα το μεγάλο αυτό έργο. (πηγή: www.neasantorinis.gr)
Σύμφωνα με την επιστολή, φαίνεται ότι το έργο προχωρά κι ότι δεν θα αργήσει η μέρα που θα πιάσει (υποθαλάσσια) δουλειά κι αυτός ο εργολάβος.

«Δικαίωμα» στο κάτω κάτω, μιας και το νησί δεν εχει ταλαιπωρηθεί και λίγο από την πορεία που είχαν στο παρελθόν τα δημόσια έργα. Μάλιστα, τόσο πολύ έχει ταλαιπωρηθεί το νησάκι και οι κάτοικοί του, που έχουμε χάσει την αισιοδοξία μας και την καλή -απαραίτητη- προαίρεσή μας σε ότι ακούμε να συμβαίνει γύρω μας. Δυστυχώς. (παλιο)καταστάσεις του παρελθόντος μας έχουν κάνει δύσπιστους ακόμη και στις πιο αισιόδοξες ειδήσεις.


Σε όλα ναι. Γιατί όχι.
Σε κάθε περίπτωση πάντως φαίνεται ότι νοοτροπίες που μας δίχαζαν και μας έκαναν να τα βάζουμε -και να βάζουμε τρικλοποδιές- ο ένας με τον άλλον με το σκεπτικό του ατομικού συμφέροντος, έχουν ξεπεραστεί και αφεθεί στο παρελθόν.

καλή σας ημέρα και καλή (αν και συννεφιασμένη) εβδομάδα!

Συνεδριάζει αύριο την Τρίτη 18 Νοεμβρίου στις 18:00 το Δημοτικό Συμβούλιο Θήρας με 36 θέματα στην ημερήσια διάταξή του.
Τα θέματα είναι τα εξής.

1. ΠΑΡΟΧΗ ΑΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΝΑΜΕΤΑΔΟΤΗ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΚΕΡΑΙΩΝ ΣΤΟΝ «ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ».
2. ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΓΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.Β.Ε. ΣΤΟ ΔΗΜ. Δ/ΣΜΑ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΓΩΝΙΑΣ.
3. ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ : «ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ» ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ #2.333,45 # €-ΑΝΑΘΕΣΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΕΡΓΟΥ.
4. ΕΓΚΡΙΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ : «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΝΟΣ ΤΟΙΧΙΟΥ ΑΝΤΙΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΑΗ ΓΙΑΝΝΗ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ, ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣ ΕΜΠΟΡΕΙΟ» ΠΡΟΫ/ΣΜΟΥ #3.937# €.
5. ΕΓΚΡΙΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ : «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΙΧΙΩΝ ΣΤΟΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΤΟΥ ΠΥΡΓΟΥ » ΠΡΟΫ/ΣΜΟΥ #1.677 # €.
6. ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΩΣ ΑΧΡΕΩΣΤΗΤΩΣ ΕΙΣΠΡΑΧΘΕΝΤΟΣ ΧΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΟΣΟΥ #1.434,25# €, ΣΤΟΝ κ. ΜΕΝΔΡΙΝΟ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ.
7. ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΒΕΒΑΙΩΘΕΝΤΟΣ ΠΟΣΟΥ #2.524,47# € ΤΟΥ κ. ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΟΥ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ.
8. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΣΤΟ «ΝΑΥΤΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΟΜΙΛΟ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ».
9. ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ.
10. ΕΓΚΡΙΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΔΗΜΟΥ ΘΗΡΑΣ.
11. ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΕΡΓΟΥ : «ΔΙΑΣΤΡΩΣΗ ΓΗΠΕΔΟΥ ΕΠΑΛ».
12. ΠΡΟΕΓΚΡΙΣΗ ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΘΗΡΑΣ ΜΕ ΤΗΝ «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ» ΓΙΑ ΤΗΝ Β’ ΦΑΣΗ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΑΙΔΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ.
13. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΝΑΞΙΟΠΑΘΟΥΝΤΟΣ ΑΤΟΜΟΥ.
14. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΑΛΕΞΙΚΕΡΑΥΝΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ «ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ ΣΩΤΗΡΟΣ» ΚΑΡΤΕΡΑΔΟΥ.
15. ΙΔΡΥΣΗ ΜΕΓΑΛΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ.
16. ΕΓΚΡΙΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ : «ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΙΣΟΓΕΙΟΥ ΓΚΑΡΑΖ ΜΕ ΥΠΟΓΕΙΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΕΙΟΥ», ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ #44.995,10# € -ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ-ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.
17. ΕΓΚΡΙΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ : «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΟΣΤΕΟΦΥΛΑΚΕΙΟΥ ΣΤΟ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ΜΕΣΣΑΡΙΑΣ ΘΗΡΑΣ », ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ #16.018,33# € -ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ-ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.
18. ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ : «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΔΡΟΜΟΥ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΒΟΥΝΙΤΣΟΣ ΚΑΡΤΕΡΑΔΟΥ.»
19. ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ.
20 . EΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ.
21. ΑΙΤΗΜΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΓΩΝΑ ΘΗΡΑΙΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ , ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΛΚΥΣΗ ΤΟΥ Κ/Ζ SEA DIAMOND.
22. ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΕΗ ΣΤΟ ΔΗΜ. Δ/ΣΜΑ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΑΦΩΝ ΑΡΒΑΝΙΤΗ ΜΕΧΡΙ ΠΕΡΙΟΧΗ «ΚΑΜΠΙΑ»
23. ΕΚΜΙΣΘΩΣΗ ΧΩΡΟΥ ΓΙΑ ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ.
24. ΕΚΜΙΣΘΩΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟΥ ΣΤΗ ΜΕΣΣΑΡΙΑ.
25. ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ( Ο.Ε.Υ.) ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΗΡΑΣ.
26. ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΘΗΡΑΣ.
27. ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ-ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ Δ.Ε.Πο.Τ.Α.Θ. ΣΕ ΑΝΩΝΥΜΗ ΜΟΝΟΜΕΤΟΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ.
28. ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΥΣΤΑΤΙΚΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΜΟΝΟΜΕΤΟΧΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ.
29. ΕΓΚΡΙΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ : «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΡΑΦΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ».
30. ΕΓΚΡΙΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ : « ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ (12) ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΛΛΙΚΩΝ ΠΛΑΙΣΙΩΝ».
31. ΕΓΚΡΙΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ : « ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΠΟΘΗΚΩΝ ΣΕ ΝΕΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ (ΘΟΛΟΣ)».
32. ΕΓΚΡΙΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ : « ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΣΤΕΟΦΥΛΑΚΙΩΝ ΣΤΟ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΒΙΓΛΙΟΥ»
34. ΕΓΚΡΙΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ : « ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΕΡΙΦΡΑΞΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΧΑΡΑΣ ΒΟΥΡΒΟΥΛΟΥ».
35. ΠΡΟΕΓΚΡΙΣΗ ΔΑΠΑΝΗΣ ΓΙΑ ΕΞΟΔΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ, ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΩΝ ΚΛΠ.
36. ΕΓΚΡΙΣΗ ΔΑΠΑΝΗΣ ΓΙΑ ΕΞΟΔΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ, ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΩΝ ΚΛΠ.





Συνεδρίασε το Σάββατο 15.11.2008 το Κοινοτικό Συμβούλιο της Οίας. Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν τα εξής:

Έγκριση δαπανών , ψήφιση πιστώσεων 2008
Αναμόρφωση προϋπολογισμού εσόδων – εξόδων 2008
Αποδοχή ποσού 68.883 από το ίδρυμα Λούλας και Ευάγγελου Νομικού, επιχορήγηση έτους 2007
Επιβολή τελών καθαριότητας – ηλεκτροφωτισμού
Έγκριση τεχνικού προγράμματος κληροδοτήματος Μπλαίηζ έτους 2009
Προϋπολογισμός κληροδοτήματος Μπλαίηζ έτους 2009
Έγκριση τεχνικού προγράμματος 2009
Ανάθεση αποτύπωσης κοινοτικών ακινήτων Οίας
Αποδοχή έργου ΒΟΙΚΑ Οίας από τον Δήμο Θήρας
Έγκριση προγραμματικής σύμβασης με ΚΕΥΑ Οίας για την αντιμετώπιση λειψυδρίας
Έγκριση προγραμματικής σύμβασης με Δημοτικό Λιμενικό ταμείο Θήρας
Έγκριση σύμβασης με Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο για τη μελέτη Δημοτικού Σχολείου Οίας
Έγκριση 1ου ΑΠΕ για το υποέργο «Βελτίωση οδικού δικτύου Θηρασιάς»
Έγκριση χορήγησης παράτασης προθεσμίας περαίωσης για το έργο «Μικρό αθλητικό έργο στη Θηρασιά»
Έγκριση πρωτοκόλλου οριστικής παραλαβής έργου ΣΑΕΠ 067/3 «ανάπτυξη ενιαίας διαδικτυακής υποδομής ενδιάμεσου φορέα για την ανάδειξη , προώθηση και διάθεση του τοπικού προϊόντος και των επιχειρήσεων της Θηρασιάς»
Παραλαβή μελέτης «αποτύπωση χώρων παλαιών ορυχείων Νήσου Θηρασιάς»
Αποδοχή διαθήκης από Πέτρο Καΐλα
Ίδρυση νέας Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού Νοτιοανατολικών Κυκλάδων
Προέγκριση – έγκριση μετακίνησης εκτός έδρας προέδρου – ανάληψη σχετικής πίστωσης για την καταβολή οδοιπορικών εξόδων





Sea Diamond, Νέες εξελίξεις.

Ή στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε.

Και, καθώς αποδεικνύεται, ο γιαλός ήταν μια χαρά, στραβός ήταν ο χάρτης που κοίταζε ο καπετάνιος.

Το Sea Diamond έπλεε ,τελικά, στα τυφλά με... λάθος χάρτη. Αυτό είναι το συμπέρασμα το οποίο προκύπτει ύστερα από χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Έθνος» σύμφωνα με το οποίο, το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond, που τον Απρίλιο του 2007 βυθίστηκε στο λιμάνι της Σαντορίνης, έπλεε με λάθος χάρτη, μιας και σύμφωνα με τον νέο επίσημο χάρτη της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού, τα αβαθή δεν απείχαν 58 μ. από την ακτή, όπως σημείωνε ο χάρτης που το μοιραίο βράδυ είχε στη διάθεσή του ο πλοίαρχος, αλλά 131 μ.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα :
Το Sea Diamond έπλεε στα τυφλά με... λάθος χάρτη
Ενα χρόνο μετά το ναυάγιο, άλλαξε η Υδρογραφική Υπηρεσία τον χάρτη, που έδειχνε τον ύφαλο στα 58 μέτρα, ενώ είναι στα 131 μέτρα.

Το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond, που τον Απρίλιο του 2007 βυθίστηκε στο λιμάνι της Σαντορίνης, έπλεε με λάθος χάρτη.

Σύμφωνα με τον νέο επίσημο χάρτη της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού, που μόλις πριν από λίγες ημέρες αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της υπηρεσίας, τα αβαθή δεν απείχαν 58 μ. από την ακτή, όπως σημείωνε ο χάρτης που το μοιραίο βράδυ είχε στη διάθεσή του ο πλοίαρχος, αλλά 131 μ.

Ο επίσημος χάρτης είχε... πέσει έξω κατά 73 μ. Και βέβαια το βάθος στο συγκεκριμένο σημείο δεν ήταν 18-22 μ. όπως αναφερόταν στον χάρτη, αλλά μόλις 5!

Η διαφορά. Εμπιστευτικό έγγραφο της Υδρογραφικής Υπηρεσίας (ΥΥ) που έχει στη διάθεσή του το «Εθνος της Κυριακής» αναφέρει τα εξής: «... Προκύπτει ότι το αβαθές παρουσιάζεται διαφοροποιημένο από το αντίστοιχο που απεικονίζεται στον ΧΕΕ 423/8 της ΥΥ, έκδοσης Φεβρουαρίου του 1989, και συγκεκριμένα αυτό εκτείνεται δυτικότερα της ακτογραμμής σε απόσταση 131 μ., ενώ η απεικόνιση του αβαθούς στον υφιστάμενο χάρτη εκτείνεται μέχρις αποστάσεως 58 μέτρων δυτικότερα από την ακτογραμμή. Συμπερασματικά, μετά τη νέα χαρτογράφηση, διαπιστώνεται ότι το αβαθές εκτείνεται επιπλέον 73 μέτρα δυτικότερα του αποτυπωμένου στον υφιστάμενο χάρτη».

Η υδρογράφηση της περιοχής πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2008. Ενα χρόνο πριν η εταιρεία συμβούλων, στην οποία ο εισαγγελέας της υπόθεσης ανέθεσε την υπεράσπιση του πλοιάρχου, συνέστησε έρευνα βυθομέτρησης. Ειδικός δύτης καταδύθηκε στον κόλπο της Σαντορίνης, προκειμένου να διαπιστώσει το ακριβές σημείο πρόσκρουσης του κρουαζιερόπλοιου και να τραβήξει τις απαραίτητες φωτογραφίες.

«Κατά τις μετρήσεις μας διαπιστώσαμε ότι η απόσταση από τα αβαθή δεν ήταν 58 μ., όπως υποδείκνυε ο χάρτης, αλλά πολύ παραπάνω», εξηγεί στο «Εθνος της Κυριακής» ο Νίκος Ρωμανίδης, πραγματογνώμονας και τεχνικός σύμβουλος του πλοιάρχου. «Είχαμε άλλωστε ακούσει τις συνομιλίες από το "μαύρο κουτί" (VDR) του κρουαζιερόπλοιου λίγο πριν από την πρόσκρουση. Τόσο από τις πληροφορίες του VDR όσο και από τις αποδείξεις που συνέλεξε ο δύτης που καταδύθηκε στην περιοχή, το σημείο πρόσκρουσης δεν είναι υπό συζήτηση, αλλά δεδομένο».

Για την ακριβή μέτρηση της απόστασης οι εμπειρογνώμονες ανέθεσαν στην εξειδικευμένη εταιρεία «Αkti Εngineering» να πραγματοποιήσει τεχνική έκθεση που θα αποδείκνυε ενδεχόμενες ανακρίβειες του επίσημου χάρτη.

Τα αποτελέσματα των μετρήσεων έδειξαν ότι ο ύφαλος στον οποίο προσέκρουσε το «Sea Diamond» βρίσκεται 131 και όχι μόνο 58 μ. από την ακτή, όπως εσφαλμένα αποτυπώνεται στον επίσημο χάρτη, με τον οποίο είναι εφοδιασμένα τα πλοία. Εξάλλου, σύμφωνα με τον ίδιο χάρτη, στο σημείο που έγινε η πρόσκρουση το βάθος της θάλασσας παρουσιάζεται να είναι 18 έως 22 μ. και όχι 5 μέτρα, όπως είναι στην πραγματικότητα!

Επιβεβαίωση. Πράγματι, ο νέος χάρτης της Υδρογραφικής έρχεται ενάμιση χρόνο μετά να επιβεβαιώσει αυτές τις μετρήσεις. Οπως σημειώνεται σαφώς στο επίσημο έγγραφο: «Από τα αποτελέσματα της βαθυμετρικής αποτύπωσης που εκτέλεσε η ΥΥ διεπιστώθη σύμπτωση με την αντίστοιχη χαρτογράφηση της "Akti Εngi-neering"».

Παρ όλ αυτά, καμία προειδοποίηση δεν εστάλη σε όλο αυτό το διάστημα στα πλοία που πλέουν στην περιοχή, με κίνδυνο να προσκρούσουν στα αβαθή, βασισμένα στον ίδιο λανθασμένο χάρτη...

Στην επίσημη ιστοσελίδα της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού: http://www.hnhs.gr/portal/page/portal/HNHS, εκτός από τον νέο χάρτη του λιμανιού της Σαντορίνης, μπορεί κανείς να βρει και τις «Οδηγίες προς Ναυτιλλομένους», τεύχος Οκτωβρίου 2008 (Notices to Mariners Oct 08).

Πρόκειται για το εγχειρίδιο που διανέμεται σε όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες κάθε μήνα και συμπεριλαμβάνει όλες τις αλλαγές που σημειώνονται ανά τον κόσμο σε σχέση με τον βυθό, τους φάρους, τα αβαθή και άλλα.

Οι ναυτιλιακές με τη σειρά τους το αποστέλλουν στα πλοία τους. Χρειάστηκε να περάσει ενάμισης χρόνος από την πρόσκρουση του Sea Diamond στα αβαθή για να συμπεριληφθούν ο νέος χάρτης και η διόρθωση για τα αβαθή στα ενημερωτικά βιβλία των πλοίων. Η διόρθωση για το βάθος στο λιμάνι της Σαντορίνης φαίνεται στη σελίδα 33, διόρθωση 339.

Βασανιστικά ερωτήματα για την αδιαφορία των αρχών

Τα ερωτήματα που προκύπτουν σε σχέση με την καθυστέρηση και την ολιγωρία των Αρχών είναι πολλά:

1 Γιατί εδώ και έναν χρόνο που είναι γνωστά τα αποτελέσματα της τεχνικής μελέτης της "Akti Engineering" η πολιτεία δεν έκανε οτιδήποτε, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν πλοία που κινούνται στην περιοχή;

2 Γιατί η Υδρογραφική Υπηρεσία δεν προέβη αμέσως μετά την κατάθεση των ευρημάτων από την «Αkti Εngineering» σε νέα χαρτογράφηση και περίμενε μέχρι τον Μάιο του 2008;

3 Γιατί, έστω, από τον Μάιο που η αρμόδια υπηρεσία γνωρίζει ότι ο χάρτης είναι λάθος δεν προέβη σε άμεση ανακοίνωση με κίνδυνο να έχουμε άλλο ναυάγιο στην περιοχή;

Η νέα αυτή επίσημη παραδοχή της αρμόδιας υπηρεσίας για τους χάρτες αλλάζει τα δεδομένα σε σχέση με τη θέση και τις ευθύνες του πλοιάρχου του «Sea Diamond», ο οποίος είχε ως οδηγό τον χάρτη 423/8 του 1989.

Οπως ο Ιωάννης Μαρίνος είχε καταθέσει: «Περί ώρα 15.55 και ενώ το πλοίο είχε πορεία Β 06 μοίρες και ταχύτητα γύρω στα 8 ναυτικά μίλια, ακούστηκε ένας θόρυβος στην πλώρη του πλοίου και ένιωσα ένα δυνατό τράνταγμα. Αμέσως ήρθα σε επικοινωνία με τον πρώτο μηχανικό και ενημερώθηκα ότι το πλοίο είχε αρχίσει να βάζει νερά στο πλωριό του μέρος στη δεξιά πλευρά του. Την ώρα του ατυχήματος υπήρχαν οι χάρτες 423 και 423/8, οι οποίοι δεν διασώθηκαν».

Ενήμερη για τις διαφοροποιήσεις που υπάρχουν στον νέο χάρτη της Υδρογραφικής Υπηρεσίας είναι η Ενωση Πλοιάρχων. «Οι διαφορές φαίνεται ότι δικαιώνουν τον πλοίαρχο του κρουαζιερόπλοιου και φαίνεται να αποδεικνύουν ότι ο πλοίαρχος ορθώς έπλεε στο σημείο, αφού κανένα από τα άλλα ναυτιλιακά όργανα που προβλέπονται από τους Διεθνείς Κανονισμούς δεν θα μπορούσε να δώσει πληροφορίες για τον κίνδυνο που υπήρχε», μας λέει ο πρόεδρος της Ενωσης Πλοιάρχων, Γεώργιος Βλάχος.

Κείμενο: ΜΑΡΙΑ ΨΑΡΑ









Ξεκίνησε τις προβολές της η Κινηματογραφική Λέσχη Θήρας το Σάββατο 15 Νοεμβρίου με την πολιτική ταινία του Κεν Λόουτς «Ένας ελεύθερος κόσμος».
Οι προβολές ,όπως κάθε χρόνο, θα γίνονται στο αμφιθέατρο του Οινοποιείου Μπουτάρη στο Μεγαλοχώρι, στις 20:45. Τιμή εισιτηρίου: 7 ευρώ (5 για τα μέλη).


Πανηγύρι!!!!!
Την (άλλη) Τρίτη 25 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί στο Φανάρι της Οίας το καθιερωμένο πανήγυρη για τη γιορτή της Αγίας Αικατερίνης.
Το πανηγύρι θα γίνει μετά την Λειτουργίας στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας.