Σύμφωνα με ανακοίνωσή
του,
Ο Δήμος Θήρας
προσπαθώντας να ακυρώσει αποφάσεις, που καταργούν κρατικές δομές εξυπηρέτησης
των πολιτών, ως είχε προαναγγείλει προσφεύγει στο ΣτΕ.
Για πληρέστερη ενημέρωση
σας παραθέτουμε άρθρο της 19ης Νοεμβρίου 2012, το οποίο αφορά τις συντονισμένες
ενέργειες του Δήμου μας με 14 άλλους νησιωτικούς Δήμους της χώρας μας, για τη
ακύρωση της απόφασης της κατάργησης - συγχώνευσης των Δ.Ο.Υ. :
Κατά της συγχώνευσης των
Δ.Ο.Υ. προσφεύγουν 15 νησιωτικοί δήμοι στο ΣτΕ
Δέκα πέντε
νησιωτικοί Δήμοι, προσέφυγαν στο
Συμβούλιο της Επικρατείας και ζητούν να ακυρωθεί ως αντίθετη στην Ευρωπαϊκή
Σύμβαση και στο Σύνταγμα, αλλά και ως παράνομη η από 19.10.2012 υπουργική
απόφαση με την οποία ανακαλείται η λειτουργία ή επέρχεται η συγχώνευση
ορισμένων Δ.Ο.Υ. ανά την Ελλάδα.
Ειδικότερα, οι Δήμοι
υπογραμμίζουν ότι η υπουργική απόφαση με την οποία καταργούνται ή συγχωνεύονται
Δ.Ο.Υ. είναι αντίθετοι σε πλειάδα διατάξεων του Συντάγματος, όπως τα άρθρα 4,
25, 101 και 106.
Αρχικά υποστηρίζουν ότι
σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 43 του Συντάγματος για παρόμοια θέματα
πρέπει να εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα και όχι υπουργική απόφαση όπως έγινε στην
προκειμένη περίπτωση.
Ακόμη, επισημαίνουν ότι
παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας (άρθρο 25 Συντάγματος) και της ισότητας
(άρθρο 4 Συντάγματος), αλλά και το άρθρο 106 του συνταγματικού χάρτη για την
προστασία του γενικού συμφέροντος.
Παράλληλα, τονίζουν ότι
παραβιάζεται το άρθρο 101 παράγραφος 4 του Συντάγματος το οποίο προστατεύει τη
«νησιωτικότητα».
Και αυτό, γιατί υπάρχουν
δυσκολίες στις μετακινήσεις των κατοίκων των νησιών, πολύ περισσότερο όταν
υπάρχουν έντονα προβλήματα στα δρομολόγια των πλοίων και οι πολίτες μεγάλης
ηλικίας αντιμετωπίζουν θέματα υγείας, ενώ θα αναγκάζονται πολλές φορές να διανυκτερεύουν
σε άλλα νησιά, εάν δεν ολοκληρώσουν τις συναλλαγές τους με τη Δ.Ο.Υ., ή εάν οι
καιρικές συνθήκες δεν το επιτρέπουν (απαγορευτικό απόπλου).
Σε άλλο σημείο των
προσφυγών τονίζουν ότι με τη συγχώνευση των Δ.Ο.Υ., επέρχεται επιδείνωση της
καθημερινότητας των φορολογουμένων πολιτών και θα πληγεί ακόμη περισσότερο η
οικονομική ζωή των νησιών, καθώς οι επιχειρήσεις βρίσκονται σε δεινή οικονομική
κατάσταση και η εφαρμογή της επίμαχης υπουργικής απόφασης θα αποτελέσει το
«κύκνειο άσμα» πολλών από αυτές.
Παράλληλα, σημειώνουν
ότι η απομάκρυνση των Δ.Ο.Υ. επιτείνει αντί να θεραπεύει «τις πασίγνωστες
αδυναμίες αποτελεσματικού ελέγχου της φοροδιαφυγής».
Σ' αυτό προστίθεται και
ο πολλαπλασιασμός των εξωχώριων εταιρειών που δραστηριοποιούνται τελευταία στον
τομέα των αγοραπωλησιών ακινήτων σε νησιωτικές περιοχές.
Η συγχώνευση των Δ.Ο.Υ.
προσβάλλει το ατομικό δικαίωμα πρόσβασης στις δημόσιες υπηρεσίες των πολιτών
των νησιών, υπογραμμίζεται στις προσφυγές.
Όμως, η συγχώνευση των
Δ.Ο.Υ. παραβιάζει και το άρθρο 170 της ενοποιημένης συνθήκης για τη λειτουργία
της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το επίμαχο Ευρωπαϊκό
άρθρο αναφέρει ότι «στα πλαίσια συστήματος ανοικτών και ανταγωνιστικών αγορών η
δράση της Ένωσης αποσκοπεί στην προώθηση της διασύνδεσης και της
διαλειτουργικότητας των εθνικών δικτύων, καθώς και της πρόσβασης στα δίκτυα
αυτά και λαμβάνει ειδικότερα υπόψη την ανάγκη να συνδεθούν οι νησιωτικές, οι
μεσόγειες και οι περιφερειακές περιοχές με τις κεντρικές περιοχές της Ένωσης».
Οι 15 Δήμοι που
προσέφυγαν στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο, είναι της Καλύμνου, Θήρας,
'Ανδρου, Σκοπέλου, Τήνου, Κέας, Παξών, Ιθάκης, Λέρου, Καρπάθου, Ικαρίας, Ληψών,
Πάτμου, Λέσβου και Λήμνου.