Παρασκευή, Μαρτίου 28, 2008

  • Την Κυριακή 30 Μαρτίου αναμένεται να βρεθεί στην Σαντορίνη για να ενημερωθεί σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα Sea Diamond ο επίτροπος της E.E. για το περιβάλλον Σταύρος Δήμας. Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή το πρωί στο Μπελλώνειο

  • Από την άλλη πλευρά, την μορφή και το περιεχόμενο των εκδηλώσεών της εξετάζει η Επιτροπή πολιτών Θήρας για την πρώτη επέτειο του ενός χρόνου που κλείνει στις 6 Απριλίου από την βύθιση του Κ/Ζ Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης.
    Την ερχόμενη πάντως Δευτέρα στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής αναμένεται να αποφασιστεί το περιεχόμενο των εκδηλώσεων της.




  • Κείμενο για την «πρώτη επέτειο» παραμονής του Sea Diamond στον βυθό της Καλντέρας της Σαντορίνης κοινοποίησε στα ΜΜΕ του Νομού ο κ. Γρηγόρη Μισκεδάκης Ταμείας της Πολιτικής Κίνησης Συνασπισμού Σύρου-Μυκόνου
    Σύμφωνα μ’αυτό:

  • Ο χρόνος δεν είναι πάντοτε ο καλύτερος γιατρός


    Η λύση που υιοθετήθηκε για το ναυάγιο του Sea Diamond είναι το να μείνουν τα πράγματα ως έχουν. Εν τέλει η διατήρηση της υφιστάμενης κατάστασης απαλλάσσει από περιττά έξοδα την ασφαλιστική εταιρεία και το ελληνικό δημόσιο από την περαιτέρω διεύρυνση του ναυαγίου. Άλλωστε η πραγματικότητα μας έχει συχνά διδάξει πως ο κρατικός μηχανισμός έχει μια αξιοθαύμαστη ικανότητα να δικαιολογεί την αδυναμία του να παρέμβει ουσιαστικά πριν την εκδήλωση της καταστροφής.

    Η ιδιοκτήτρια εταιρεία μετά την ολική απώλεια του σκάφους ( total lost) ικανοποιήθηκε στο ακέραιο μέσω της καταβολής του ποσού των $ 55.000.000 από την ασφαλιστική εταιρεία. Με το ποσόν αυτό αποζημίωσε και τα τρίτα μέρη που υπέστησαν κάποιας μορφής βλάβη από το ναυάγιο. Το ελληνικό δημόσιο προφανώς δεν θεώρησε τον εαυτό του ως ζημιωθέντα και δεν αξίωσε την καταβολή του απαραίτητου ποσού για την ανέλκυση του πλοίου ή τουλάχιστον για την απάντληση των καυσίμων που βρίσκονται στο πλοίο. Και όταν δεν μπορείς να πρωτοτυπήσεις αρκεί να μιμηθείς το επιτυχημένο παράδειγμα άλλων.

    Η ύπαρξη του ναυαγίου στο βυθό της Σαντορίνης είναι μια συνεχής απειλή για το οικοσύστημα του νησιού και της ευρύτερης περιοχής. Το κουφάρι του πλοίου περιέχει πέρα από πετρέλαιο και άλλα τοξικά και βλαβερά υλικά που καθημερινά υποβαθμίζουν την ποιότητα του θαλασσίου περιβάλλοντος. Η διεθνής εμπειρία μας έχει διδάξει ότι οποιαδήποτε προσπάθεια συγκάλυψης του προβλήματος οδηγεί στα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα.

    Το ναυάγιο του πετρελαιοφόρου της Exxon στην Αλάσκα οδήγησε σε μια πρωτοφανή καταστροφή του ευαίσθητου οικοσυστήματος της περιοχής . Όμως η Αμερικανική κυβέρνηση δεν έμεινε αδρανής. Απαίτησε την καταβολή αποζημίωσης για την απορρύπανση και την αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος και εμπόδισε νομικά την απόδοση των ασφαλίστρων στην πλοιοκτήτρια εταιρεία μέχρι την ικανοποίηση των αιτημάτων της. Ένα πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι αυτό του ελληνόκτητου πλοίου Prestige που βυθίστηκε στις ακτές της Γαλικίας στην Ισπανία. Οι ισπανικές αρχές ήλπιζαν ότι οδηγώντας το πλοίο σε περιοχή που το βάθος ξεπερνά τα 4.000 μέτρα και η πίεση της στο βυθό τις 400 ατμόσφαιρες θα εμπόδιζαν μετά την επερχόμενη βύθιση την οικολογική καταστροφή. Η πραγματικότητα ήταν δυστυχώς τελείως διαφορετική και η μόνη λύση ήταν το να αντληθεί το φορτίο του πετρελαίου από 4.200 μέτρα βάθος.

    Το ελληνικό δημόσιο έχει καθυστερήσει αναίτια. Οι πιέσεις που ασκούνται να παραμείνουν τα πράγματα όπως έχουν είναι πολλές με πιο πρόσφατο παράδειγμα την επιστολή της Monarch Cruises που ζήτησε να σταματήσουν οι κινητοποιήσεις απειλώντας ότι θα αποσύρει τα πλοία της από τη Σαντορίνη. Αλλά δυστυχώς ή ευτυχώς τα χρήματα δεν μπορούν να αγοράσουν τα πάντα. Είναι αναγκαίο να γίνουν άμεσα οι απαραίτητες ενέργειες πριν η πραγματικότητα καταστρέψει ό,τι πιο πολύτιμο έχουμε. Το θαλάσσιο περιβάλλον των νησιών μας.







  • Σαντορίνη, πιλοτικό νησί τουριστικής Ανάπτυξης
    Προτάσεις για μια σύγχρονη λουτρόπολη



  • Μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις που έχουν ακουστεί τα τελευταία χρόνια στην Σαντορίνη με θέμα την ανάπτυξη του νησιού, έγινε πριν από λίγες μέρες με πρωτοβουλία της Ένωση Ξενοδόχων Θήρας. Πρόκειται για την παρουσίαση μιας μελέτης, ενός Πιλοτικού Προγράμματος, με τον τίτλο «Σαντορίνη, πιλοτικό νησί τουριστικής Ανάπτυξης» η οποία περιλαμβάνει ξεχωριστές προτάσεις για τις δημοφιλέστερες περιοχές του νησιού. Μέχρι στιγμής έχουν παρουσιαστεί οι προτάσεις για το Καμάρι ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να παρουσιαστούν για τα Φηρά και την Περίσσα.
    Το Πιλοτικό αυτό Πρόγραμμα προβλέπει ένα διαφορετικό τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας ολόκληρου του νησιού, προσανατολισμένο στις σημερινές ανάγκες και απαιτήσεις των κατοίκων και επαγγελματιών του νησιού καθώς και των επισκεπτών του. Οι προτάσεις έχουν συναντήσει την καθολική αποδοχή του κοινού τους όπου κι αν έχουν παρουσιαστεί, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις έγιναν δεκτές με ανακούφιση μιας και η ανάγκη για την αναβάθμιση των υπηρεσιών ,δημόσιων και ιδιωτικών, που προσφέρει το νησί στον κόσμο του ,κατοίκους και επισκέπτες, είναι πλέον επιτακτική. Φιλοσοφία της μελέτης είναι η αναβάθμιση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής των κατοίκων της Σαντορίνης αλλά και αύξηση της ικανοποίησης των επισκεπτών από την συνολική ταξιδιωτική εμπειρία που έζησαν στην Σαντορίνη.


  • Κεντρική ιδέα είναι η αξιοποίηση και ανάπτυξη ολόκληρου του οικισμού καθώς και της περιοχής της παραλίας. Η κυρίαρχη και πλέον «ριζοσπαστική» πρόταση που περιλαμβάνεται στην μελέτη είναι η πεζοδρόμηση ολόκληρου του οικισμού ώστε να κυκλοφορούν μέσα σε αυτήν μόνο όσα τροχοφόρα είναι απαραίτητα. Ενώ όλα τα υπόλοιπα θα σταθμεύουν στις δύο πύλες εισόδου του οικισμού, μια στο Κάμπινγκ και μια στην περιοχή Αβίς, ενώ οι επιβάτες θα μεταφέρονται σε ολόκληρο το οικισμό με τροχοφόρα (τρενάκια) του Δήμου ή του ΚΤΕΛ. Σύμφωνα με την μελέτη η είσοδος και η ανεξέλεγκτη κυκλοφορία των αυτοκινήτων μέσα στο καμάρι, αυτό δηλαδή που συμβαίνει σήμερα, έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση της περιοχής, την δυσαρέσκεια των επισκεπτών και κατά συνέπεια ζημιώνει τους επιχειρηματίες. Η μελέτη προβλέπει την δημιουργία δύο «γραμμών» για την κάλυψη με το τρενάκι των αναγκών ολόκληρου του οικισμού, αλλά και της ανάγκης των επισκεπτών να μετακινηθούν ευκολα και γρήγορα από το ένα σημείο του οικισμού στο άλλο χωρίς να χρησιμοποιήσουν αυτοκίνητο και χωρίς να περπατήσουν. Για την υποστήριξη αυτής της κυκλοφοριακής τακτικής προβλέπονται μια σειρά ρυθμίσεων όπως οι κάρτες εισόδου για τους μονίμους κατοίκους και τα πούλμαν των επιχειρήσεων, και η δημιουργία δύο τουλάχιστο οργανωμένων πάρκινγκ στις εισόδους της πόλης. Παράλληλα, η μελέτη περιλαμβάνει την κατασκευή πεζοδρομίων σε όλους τους δρόμους ώστε κάτοικοι και επισκέπτες να κυκλοφορούν σε ένα άνετο και καθαρό περιβάλλον που θα τους δίνει την δυνατότητα να κάνουν τη βόλτα και τις αγορές τους, ή να περπατήσουν με τα παιδιά τους χωρίς των κίνδυνο αλλά και την σύγχυση που προκαλεί η κυκλοφορία των αυτοκινήτων. Η μελέτη προβλέπει επίσης την ανάδειξη και προβολή των μνημείων που υπάρχουν στο Καμάρι όπως είναι η εκκλησία του Αγίου Νικολάου, του Αγ. Παγκρατίου και του γύρω λόφου, της Μυρτιώτισσας, του Αγ. Νεκταρίου, των μονοπατιών προς Περίσσα και Προφήτη Ηλία, του μονοπατιού προς την Ζωοδόχο Πηγή, την αξιοποίηση του χώρου της Αρχαίας Θήρας κλπ.
    Η μελέτη προβλέπει επίσης την αναβάθμιση και τoν εκσυγχρονισμό όλων των επιχειρήσεων, ξενοδοχείων, ενοικιαζόμενων δωματίων, τουριστικών γραφείων, εστιατορίων, και όλων των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, προτείνοντας ακόμη και την συνολική ανακαίνιση τους. Για την παραλία προβλέπεται η δημιουργία ξύλινου πεζοδρομίου σε όλο το μήκος της, η καλύτερη οργάνωσης της υπηρεσίας ενοικίασης ομπρελών, η εγκατάσταση εξοπλισμού για θαλάσσια σπόρ, η αξιοποίηση των δύο γαλάζιων σημαιών του Καμαρίου, ο φωτισμός της παραλίας ενώ προϋπόθεση όλων είναι η καθαριότητα της περιοχής.
    Το πιλοτικό πρόγραμμα προβλέπει επίσης, την αξιοποίηση της περιοχής των στάβλων, την εκπαίδευση των νέων σε παραδοσιακά επαγγέλματα και λαϊκές τέχνες, την αναβάθμιση των αθλητικών υποδομών που βρίσκονται μάλιστα στο κέντρο του οικισμού, την σοβαρή -όπως χαρακτηρίζεται- βελτίωση του δρόμου προς την αρχαία Θήρα, την υπογείωση των καλωδίων της ΔΕΗ, το ξήλωμα των ηλιακών από τις ταράτσες, των φωτισμό των δημοσίων κτηρίων, ενώ περιλαμβάνει ειδική ενότητα για τις σημερινές ανάγκες στο θέμα της καθαριότητας του οικισμού. Το Πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης προτάσεις για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις ενώ ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην οργάνωσης της διοίκησης στον οικισμό, όπου προϋπόθεση της καλής και ομαλής λειτουργίας της πόλης θεωρούνται οι τακτικότατες συνεδριάσεις του τοπικού συμβουλίου.



  • Έχουμε όμως την δυνατότητα να σας παρουσιάσουμε ολόκληρη την πρόταση της Ένωσης Ξενοδόχων για το Καμάρι




  • ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ
    Τα παρακάτω αποτελούν ένα τμήμα του παραπάνω προγράμματος.


  • ΚΑΜΑΡΙ - Σύγχρονη Τουριστική Λουτρόπολη
    Πιλοτικό Πρόγραμμα Οργάνωσης και Λειτουργίας.

  • Οι παρακάτω προτάσεις περιλαμβάνουν την περιοχή Καμαρίου που οριοθετείται από ΑΒΙΣ μέχρι τον ΄Αγιο Νικόλαο και μέχρι το Κάμπινγκ.
    Παραθέτουμε σχετικό σχεδιάγραμμα

  • Κεντρική ιδέα είναι η αξιοποίηση και ανάπτυξη όλης της περιοχής και όχι μόνον της παραλίας.
    Η πεζοδρόμηση όλης της λουτρόπολης, ώστε να κυκλοφορούν μέσα σε αυτήν, μόνον όσα τροχοφόρα είναι απαραίτητα.
    Όσα τροχοφόρα δεν είναι απαραίτητο να μπουν μέσα, θα σταθμεύουν στην είσοδο, θα φυλάσσονται και οι επιβάτες θα μεταφέρονται σε όλη τη λουτρόπολη με τροχοφόρα (τρενάκια) του Δήμου ή του ΚΤΕΛ.
    Η είσοδος και η ανεξέλεγκτη κυκλοφορία (μέσα) περισσότερων τροχοφόρων από τα απαραίτητα, δημιουργεί μποτιλιάρισμα, υποβαθμίζει όλη την περιοχή, δυσαρεστεί και διώχνει τους πελάτες, μειώνει τις τιμές και ζημιώνει όλους ανεξαίρετα τους επιχειρηματίες.
    Θέλουμε μέσα στη λουτρόπολη λίγα τροχοφόρα, αλλά πολλούς πελάτες, που θα μπορούν να περπατούν παντού, με ωραία καταστήματα και υψηλές τιμές.




  • Το Καμάρι αναβαθμίζεται σε σύγχρονη Λουτρόπολη.
    Α. Κυρίαρχη πρόταση
    Περιορισμός της κίνησης των τροχοφόρων μέσα στη Λουτρόπολη μόνο σε όσους διαθέτουν κάρτα εισόδου. – τρόποι εξυπηρέτησης
    Το Καμάρι έχει δύο εισόδους, μία στο Κάμπινγκ και μία στο ΑΒΙΣ, βλέπε σχετικό σχεδιάγραμμα
    --- Στις δύο αυτές εισόδους δημιουργείται υποδομή ελέγχου κυκλοφορίας
    τροχοφόρων.
    --- Στη περιοχή της Λουτρόπολης κυκλοφορούν τα τροχοφόρα που διαθέτουν κάρτα
    εισόδου.
    --- Οι κάρτες εισόδου δίνουν συγκεκριμένο δικαίωμα μετακίνησης στους κατόχους.
    ---- Θα χορηγούνται κάρτες εισόδου στους παρακάτω δικαιούχους.
    α.- στους μόνιμους κατοίκους, οι οποίοι πρέπει να έχουν δηλώσει θέση
    στάθμευσης σε ιδιωτικό ή δημόσιο χώρο
    β.- στα ΤΑΧΙ
    γ.- Τουριστικά Λεωφορεία
    δ.- Λεωφορεία ξενοδοχείων
    ε.- Αυτοκίνητα Επιχειρήσεων (δύο σε κάθε επιχείρηση)
    στ.- Αυτοκίνητα τροφοδοσίας (τις ώρες που επιτρέπεται η τροφοδοσία)
    ζ.- Αυτοκίνητα Αστυνομίας, Νοσοκομειακά (πρώτων βοηθειών, γιατρών κλπ),
    ΔΕΗ, ΟΤΕ, και Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπών υπηρεσιών που
    εκτελούν υπηρεσία.

  • Β. Συγκοινωνία μέσα στη Λουτρόπολη
    Αφού μέσα στη λουτρόπολη δεν θα κυκλοφορούν τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ και τα λοιπά χωρίς κάρτα εισόδου τροχοφόρα, το κοινό θα εξυπηρετείται ως εξής.
    Θα υπάρχει τοπική συγκοινωνία χωρίς εισιτήριο με ειδικά διαμορφωμένα σε τραινάκια τροχοφόρα. Η λουτρόπολη χωρίζεται σε δύο τμήματα.
    Πρώτη διαδρομή
    Ξεκινά από την αφετηρία του ΚΤΕΛ, Ιατρείο, Πνευματικό Κέντρο, Ματίνα, Ορίον, Πάρκινγ Καρύδη, Α. Φώτη, Παπαδάκη, Αφροδίτη, Πρωτέας, Διόσκουροι, Νίνα, Γήπεδο, Μυρτιδιώτισσα, αφετηρία ΚΤΕΛ.
    Δεύτερη διαδρομή
    Ξεκινά από την αφετηρία του ΚΤΕΛ, Κων/νος Αργυρός-Ζερβός, Αγιος Νεκτάριος, Ριβάρι, Αλκυών, Σιγάλας, Αύρα, Λόλος, Αιτζιαν, Ερμης, Στρογγύλη, γήπεδο, Μυρτιδιώτισσα, Αφετηρία ΚΤΕΛ.

    Β. Άλλες συγκοινωνιακές ρυθμίσεις
    1.- Λεωφορεία ΚΤΕΛ
    2.- ΤΑΧΙ
    3.- Ι.Χ. Κατοίκων
    4.- Ι.Χ. Επισκεπτών – Τουριστών
    5.- Τουριστικά Λεωφορεία
    6.- Λεωφορεία Ξενοδοχείων
    7.- Αυτοκίνητα Επιχειρήσεων
    8.- Ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα
    9.- Αυτοκίνητα τροφοδοσίας
    10.- Τοπική Συγκοινωνία

    1.- Λεωφορεία ΚΤΕΛ. Δημιουργείται τέρμα και αφετηρία στην είσοδο Καμαρίου
    με ανάλογη υποδομή, στέγαστρο, πίνακα ανακοινώσεων δρομολογίων, κλπ,
    βλέπε σχετικό σχεδιάγραμμα
    2.- Πιάτσα ΤΑΧΙ δίπλα στα λεωφορεία με τηλεφωνικό θάλαμο και σύνδεση με το
    κεντρικό γραφείο των ΤΑΧΙ στα Φηρά. (το τηλεφώνημα δεν χρεώνεται)
    3.- Τα Ι.Χ. κατοίκων Καμαρίου, εισέρχονται με κάρτα εισόδου και σταθμεύουν στα
    ιδιωτικά τους πάρκιν στην κατοικία τους ή στην επιχείρηση ή σε δημόσιο
    πάρκινγ που έχει δηλώσει εκ των προτέρων.
    4.- Τα Ι.Χ. επισκεπτών – τουριστών θα μένουν έξω, δηλαδή στα πάρκινγκ, στις δύο
    εισόδους, δηλαδή στο κάμπινκ και σε μισθωμένο ακίνητο της εισόδου από ΑΒΙΣ
    5.- Στα τουριστικά λεωφορεία χορηγούνται κάρτες εισόδου, αλλά απαγορεύεται η
    διαρκής στάθμευση (παρκάρισμα διημέρευσης ή διανυκτέρευσης)
    6.- Στα λεωφορεία των εντός της λουτρόπολης ξενοδοχείων χορηγούνται κάρτες
    εισόδου και κινούνται από την είσοδο μέχρι το ξενοδοχείο τους και σταθμεύουν
    μόνο σε ιδιωτικό ή δημόσιο πάρκινγκ που έχουν δηλώσει.
    7.- Στα αυτοκίνητα των εντός της λουτρόπολης επιχειρήσεων χορηγούνται κάρτες
    εισόδου (δύο ανά επιχείρηση) και κινούνται από την είσοδο μέχρι το ξενοδοχείο
    τους και σταθμεύουν μόνο σε ιδιωτικό ή δημόσιο πάρκινγκ που έχουν δηλώσει.
    8.- Στα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα δεν χορηγούνται κάρτες εισόδου. Στα δύο
    πάρκινγκ εισόδου, χορηγούνται θέσεις στάθμευσης σε κάθε επιχείρηση που
    διατηρεί επιχείρηση ενοικιαζομένων εντός της λουτρόπολης. Η παράδοση και
    παραλαβή γίνεται μόνον στους χώρους των πάρκινγκ των δύο εισόδων που τους
    έχει χορηγηθεί.
    9.- Στα αυτοκίνητα τροφοδοσίας χορηγούνται κάρτες εισόδου και κινούνται από την
    είσοδο μέχρι τις επιχειρήσεις που τροφοδοτούν μόνον τις ώρες που επιτρέπεται η
    τροφοδοσία και σταθμεύουν για τη φορτοεκφόρτωση μόνο σε χώρο που είναι
    υποχρεωμένη να καθορίσει η εξυπηρετούμενη επιχείρηση ώστε να μη
    παρεμποδίζεται η κυκλοφορία των λοιπών οχημάτων κατά τη φορτοεκφόρτωση.. 10.- Η τοπική συγκοινωνία γίνεται

  • Β. Πεζόδρομοι – Μονοπάτια ξεκούρασης και Πολιτισμού
    Κεντρική ιδέα είναι η ανάπτυξη και επισκεψιμότητα όλης της λουτρόπολης.
    Μέσα στο Καμάρι δεν θέλουμε πολλά αυτοκίνητα αλλά θέλουμε πολλούς επισκέπτες.
    ¨Όταν μπουν μέσα περισσότερα αυτοκίνητα από όσα χωράνε και από όσα πρέπει τότε γίνεται ένα αλαλούμ που υποβαθμίζει όλα τα τμήματα ένα προς ένα και στο σύνολό του το Καμάρι
    Μέσα στο Καμάρι δεν θέλουμε πολλά αυτοκίνητα αλλά θέλουμε πολλούς επισκέπτες.
    Τα αυτοκίνητα πρέπει να μένουν έξω από το Καμάρι, στην είσοδο του Καμαριού και μέσα να κυκλοφορούν άνετα, ευχάριστα, με ασφάλεια, χωρίς καυσαέρια και θόρυβο οι πελάτες και οι κάτοικοι, σε όλη τη λουτρόπολη.
    Δημιουργούμε μέσα στη λουτρόπολη πεζόδρομους, στους οποίους κυκλοφορούν μόνο οχήματα τροφοδοσίας. Τέτοιος πεζόδρομος είναι για παράδειγμα ο πεζόδρομος της παραλίας. Επίσης σε όλο το υπόλοιπο οδικό δίκτυο δημιουργούμε δρόμους μονής κυκλοφορίας (μονόδρομους) με πεζοδρόμια και από τις δύο πλευρές του δρόμου. Στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο δημιουργούμε τουλάχιστο πεζοδρόμια.
    Έτσι με τον τρόπο αυτό δίνουμε τη δυνατότητα να κυκλοφορούν οι επισκέπτες σε όλη τη λουτρόπολη που γίνεται πλέον μια ενιαία αναβαθμισμένη και προσοδοφόρα αγορά.
    Ειδικά πρέπει να αξιοποιήσουμε τα υπάρχοντα αξιοθέατα του Καμαριού, να δημιουργήσουμε και νέα και με πεζόδρομους να είναι δυνατή η επίσκεψή τους όπως π.χ. οι εκκλησίες Άγιος Νικόλαος, Άγιος Παγκράτιος, Μυρτιώτισσα, Άγιος Νεκτάριος, δημιουργία μουσείου και άλλων χώρων τέχνης και πολιτισμού. Αξιοποίηση του μονοπατιού Ζωοδόχου Πηγής, του μονοπατιού του ασκητηρίου. Και επίσης αναβάθμιση και αξιοποίηση του αρχαιολογικού χώρου της Αρχαίας Θήρας και του μονοπατιού προς Περισσά και Προφήτη Ηλία.

  • Γ. Αναβάθμιση Τουριστικών Επιχειρήσεων
    Eίναι απαραίτητη η αναβάθμιση όλων των επιχειρήσεων.
    1.- Ξενοδοχείων
    α.- αναβάθμιση σε καλύτερες κατηγορίες (5*, 4*, 3*)
    β.- λειτουργία μέσα στα ξενοδοχεία μικρών θεματικών εστιατορίων
    γ.- δημιουργία χώρων αναψυχής (τένις, spa, υπαίθριων τζακούζι,
    δ.- σεμινάρια στους αυτοαπαχολούμενους ιδιοκτήτες ξενοδόχους
    ε- επιλογή έμπειρου προσωπικού
    2.- Ενοικιαζομένων δωματίων
    α.- αναβάθμιση ανακαίνιση των δωματίων (καινούριος εξοπλισμός, κλιματισμός,
    τηλεόραση,
    β.- όχι παλαιότερα λουτρά των 10 ετών
    γ.- ιματισμός σε άριστη κατάσταση
    δ.- δημιουργία χώρου υποδοχής, με ανθρώπινη παρουσία
    ε.- δημιουργία καφέ – μπαρ
    3.- Τουριστικών γραφείων
    α.- εκσυγχρονισμός, σε κατάλληλους γραφειακούς χώρους
    β.-αναζήτηση νέων αγορών και καλύτερης εισοδηματικής στάθμης πελατών
    4.- Εστιατορίων
    α.- ανακαίνιση με καλλίτερο εξοπλισμό
    β.- σωστή υποδομή κουζίνας
    γ.- θεματικά εστιατόρια
    δ.- ειδικευμένο προσωπικό
    5.- Καφέ Μπαρ
    6.- Λοιπών επιχειρήσεων
    Δημιουργία επιχειρήσεων όλων των κατηγοριών, χρυσοχοεία, καταστήματα
    ρουχισμού, κλπ, προτείνουμε να γίνουν γειτονιές με ομοειδείς επιχειρήσεις.
    .
  • Δ. Αξιοποίηση Παραλίας
    1.- Δημιουργία ξύλινου πεζόδρομου στην παραλία από την καμάρα μέχρι το ΑΒΙΣ
    2.- Οργάνωση ομπρελών
    3.- Θαλάσσια σπορ
    4.- ελεύθερη πρόσβαση
    5.- καθαριότητα
    6.- προστασία από εξαιρετικά καιρικά φαινόμενα
    7.- δημιουργία ειδικού φωτισμού
    8.- αξιοποίηση γαλάζιων σημαιών
    9.- πρώτες βοήθειες
    10.- έλεγχος ποιότητας θαλασσινού νερού
    Για τα παραπάνω πρέπει να γίνει συνεργασία με τη ΔΕΠΟΤΑΘ στην κατεύθυνση της εύρυθμης και καλαίσθητης οργάνωσης.

  • Ε. Σημαντικά ΄Εργα στη Λουτρόπολη
    1.- δημιουργία πάρκου παραδοσιακών επαγγελμάτων στους σταύλους
    α.- κατασκευές από λιγαριές
    β.- παραδοσιακός φούρνος
    γ.- κεραμικά
    δ.- παραδοσιακό καφενείο
    ε.- χώροι εκπαίδευσης νέων στις λαικές τέχνες
    2.- Ύδρευση - Αποχέτευση
    α.- δίκτυο ύδρευσης πόσιμου νερού
    β.- δίκτυο αποχέτευσης βιολογικού καθαρισμού σε όλη την ευρύτερη περιοχή
    γ.- προστασία και εμπλουτισμός γεωτρήσεων
    δ.- δημιουργία μονάδας αφαλάτωσης
    3.- δημιουργία μουσείου – προτεινόμενος χώρος στις απαλλοτριωμένες εκτάσεις
    4.- αθλητικές υποδομές
    α.- ποδοσφαιρικό γήπεδο με χλοοτάπητα
    β.- δημιουργία γηπέδων τένις, κολυμβητηρίου κλ, δημόσιων ή ιδιωτικών
    5.- σοβαρή βελτίωση και επισκευή δρόμου προς αρχαία Θήρα
    6.- παραχώρηση όλων των απαλλοτριωμένων από το δημόσιο ακινήτων στο Δήμο
    Θήρας, σταύλοι – κάμπινγ (επισυνάπτεται κατάλογος δημοσίων κτημάτων
    περιοχής Καμαρίου)
    7.- υπογείωση καλοδίων ΔΕΗ – ΟΤΕ
    8.- νοικοκύρεμα αυλοπεριφερειών, οικιών και οικοπέδων
    9.- ξύλωμα ηλιακών θερμοσυσωρευτών (μπόιλερ) από τις ταράτσες
    10.- φωτισμός δημοσίων κτιρίων, εκκλησιών, καθώς επίσης σωστός φωτισμός στα
    ιδιωτικά κτίρια.

  • ΣΤ. Νοικοκυριό - Καθαριότητα
    1.- καθαριότητα δημόσιων χώρων και κοινοτικών δρόμων
    2.- τοποθέτηση καινουργών και σύγχρονων κάδων σε ειδικές θέσεις καθώς και
    μικρότερων κάδων
    3.- καθορισμός ωρών περισυλλογής απορριμάτων με απορριματοφόρα που δεν
    δημιουργούν θορύβους
    4.- θα υπάρχουν οδοκαθαριστές σε ολόκληρη τη λουτρόπολη για να είναι καθαρή και
    να διατηρείται όλη καθαρή.
    5.- οι οδοκαθαριστές και λοιποί υπάλληλοι καθαριότητας να φέρουν ειδική στολή και
    να χρησιμοποιούν καινουργή και καθαρά εργαλεία.

  • Ζ. ΄Εργα καλοπισμού και πολιτισμού.
    1.- αξιοποίηση δημόσιων χώρων
    2.- δημιουργία θεματικών πάρκων
    3.- σταδιακή αντικατάσταση όλων των δρόμων που είναι ντυμένοι με άσφαλτο, με
    υλικά ηπιότερα που δεν δημιουργούν υπέρμετρη θερμότητα, όπως πέτρα,
    μάρμαρο, κυβόλιθοι κπλ.
    4.- αξιοποίηση των κοινόχρηστων χώρων για τη δημιουργία καλαίσθητων πλατειών,
    πάρκων και εγκατάσταση και παρουσίαση σε αυτά έργων τέχνης από αξιόλογους
    Έλληνες Δημιουργούς

  • Η. Οργάνωση διοίκησης
    1.- Δημοτικό Διαμέρισμα.
    Τη διοίκηση, τον πρόεδρο και τις υπηρεσίες πρέπει να απασχολούν όλα τα παραπάνω.
    α.- Ο πρόεδρος πρέπει να ενημερώνεται καθημερινά με όλα τα προβλήματα της
    λουτρόπολης, να είναι ο κύρια υπεύθυνος για την εύρυθμη λειτουργία της
    λουτρόπολης, να συγκαλεί και ενημερώνει το συμβούλιο και να προωθεί τα
    προβλήματα της λουτρόπολης στο Δημοτικό Συμβούλιο.
    Τουλάχιστον κάθε εξάμηνο να ενημερώνει τους κατοίκους, τους
    επαγγελματίες και τους φορείς της λουτρόπολης για όλα τα θέματα της
    περιοχής.
    β.- Το συμβούλιο του δημοτικού διαμερίσματος πρέπει να είναι ενεργό
    γ.- Οι υπηρεσίες που πρέπει να λειτουργήσουν και να επιβλέπει το τοπικό
    συμβούλιο είναι οι υπηρεσίες υγείας (με γιατρό σε εικοσιτετράωρη βάση), οι
    υπηρεσίες ταχυδρομείου, αξιοπρεπή οργάνωση ταχυδρομικών θυρίδων κλπ.
    2.- Το Ενοριακό Συμβούλιο σε συνεργασία με το τοπικό συμβούλιο, να φροντίζουν
    για τον ευπρεπή καλλοπισμό, φωτισμό κλπ των εκκλησιών και εκκλησιαστικών
    χώρων. Η προβολή της λαικής και εκκλησιαστικής παράδοσης και στους
    επισκέπτες.
    3.- Συνεταιρισμός
    4.- Αθλητικά Σωματεία
    5.- Επαγγελματικά Σωματεία
    6.- Πολιτιστικά Σωματεία
    7.- Δημοτική Αστυνομία
    8.- Έκδοση τουριστικού οδηγού όλης της λουτρόπολης
    9.- Όλες οι υπηρεσίες και φορείς να συστεγασθούν σε ένα κτίριο.

  • Θ. Εκδηλώσεις
    Πρόγραμμα εκδηλώσεων για όλο το χρόνο με ιδιαίτερη έμφαση στην τουριστική περίοδο.
    Για να γίνουν εκδηλώσεις χρειάζονται έργα υποδομής όπως π.χ. αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, ανοιχτό θέατρο, συνεδριακό κέντρο κλπ


    Ι. Ωφέλη
    1.- αξιοποίηση τουριστικών επιχειρήσεων
    2.- καλυτέρευση ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών
    3.- αύξηση της προσέλευσης των επισκεπτών
    4.- δημιουργία κατάλληλου περιβάλλοντος αγοράς για ημερήσιους επισκέπτες

Τετάρτη, Μαρτίου 26, 2008

  • Μελέτη με τίτλο «Σαντορίνη – Πιλοτικό Νησί τουριστικής ανάπτυξης» παρουσίασε στην τελευταία της Γενική Συνέλευση, την Κυριακή 23 Μαρτίου, η Ένωση Ξενοδόχων Σαντορίνης. Η μελέτη στην πρώτη της φάση, περιλαμβάνει προτάσεις για την δημιουργία μιας μια σύγχρονης τουριστικής λουτρόπολης στο Καμάρι που προυποθέτει την πεζοδρόμηση πολλών περιοχών του οικισμού και την αναβάθμιση συνολικά των υποδομών και υπηρεσιών του.
    Απόψε, στις 18.30 στον Πνευματικό Κέντρο Καμαρίου η Ένωσης Ξενοδόχων έχει καλέσει φορείς, κατοίκους και επιχειρηματίες της περιοχής προκείμενου να συζητηθούν οι προτάσεις.
    Αυριο, θα έχουμε την δυνατότητα να παρουσιάσουμε τις σημαντικότερες προτάσεις που περιλαμβάνει η μελέτη.

  • Την Γενική της Συνέλευση πραγματοποίησε το απόγευμα της Πέμπτης 20 Μαρτίου 2008 η Ένωση Ζωοφίλων Θήρας. Τα θέματα που συζητήθηκαν η ανάγκη για νέο καταστατικό, η ετήσια συνδρομή των μελών, το νέο site της Ένωσης, ο έλεγχος της διακίνησης ζώων από το αεροδρόμιο και το λιμάνι, το πρόβλημα των αδέσποτων καθώς και το δυσάρεστο φαινόμενο των δηλητηριάσεων κατά την διάρκεια του χειμώνα. Παράλληλα, έγινε ενημέρωση από τον κ. Σιγάλα σχετικά με τις πρωτοβουλίες που σχεδιάζει να αναλάβει ο Δήμος για θέματα περιβάλλοντος, όπως είναι η μέριμνα για τα μουλάρια που εργάζονται στο παλιό λιμάνι των Φηρών.


  • Σκουπίδια και εγκατάλειψη. Αυτή είναι η σημερινή εικόνα της «οικογενειακής» κατά τα άλλα(;) παραλίας του Μονολίθου. Κρίμα γιατί η διαχείρηση της παραλία είχε ξεκινήσει με πολύ φιλόδοξα σχέδια από την προηγούμενη διοίκηση της Αναπτυξιακής του Δήμου…

  • 25η Μαρτίου χθές και παρά τους ισχυρούς ανέμους στις 12.00 πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη παρέλαση των μαθητών των σχολείων στα Φηρά. Της παρέλασης προηγήθηκε δοξολογία στον Μητροπολιτικό Ναό της Υπαπαντής, ενώ ακολούθησε κατάθεση στεφάνων στο μνημείο μπροστά από την Εφορία. Μετά την παρέλαση ο Δήμος παραχώρησε την καθιερωμένη δεξίωση στις Τοπικές Αρχές στο Μπελλώνειο Πολιτιστικό Κέντρο.