Παρασκευή, Ιουλίου 20, 2007

  • Σήμερα φτάνει και στη Σαντορίνη η καλοκαιρινή περιοδεία του δημοφιλούς τραγουδιστή Αντώνη Ρέμου, με τη συναυλία που θα δώσει απόψε στο χώρο της Santo Wines στις 21:30. Ο τραγουδιστής θα ερμηνεύσει καινούριες και παλιότερες επιτυχίες του που αναμένεται να ξεσηκώσουν τους θεατές. Ώρα προσέλευση στις 20:00, τιμή εισόδου: 20 ευρώ.



  • Μουσική εκδήλωση με τη Φιλαρμονική του Δήμου Θήρας διοργανώνει για αύριο Σάββατο στις 20:00 στον Αγ. Σπυρίδωνα στο Εμπορείο η ΔΕΠΟΤΑΘ
  • Ενώ, την Κυριακή το απόγευμα στις 20.00 παρουσιάζει την εκδήλωση «μουσική ακούω, ζωή καταλαβαίνω». Πρόκειται ουσιαστικά για τη βιογραφία του συνθέτη Νίκου Μαμαγκάκη όπως την αποτύπωσε ο συγγραφέας Πάνος Χρυσοστόμου.
    Όπου για πρώτη φορά ο συνθέτης για τη ζωή και το έργο του στα 60 χρόνια της δημιουργικής του πορείας στην Ελλάδα και το εξωτερικό.



  • Η έκδοση συνοδεύεται από πλήθος φωτογραφιών από το προσωπικό αρχείο του συγγραφέα αλλά και του συνθέτη που αποτυπώνουν μοναδικές προσωπικές στιγμές με πολλούς από τους φίλους του και προσωπικότητες της τέχνη όπως τον Μάνο Χατζιδάκη, τον Μίκη Θεοδωράκη, τον Γιάννη Ρίτσο, τον Γιώργο Σεφέρη κ.ά. Η παρουσίαση του βιβλίου θα γίνει την Κυριακή 22 Ιουλίου στις 20:00 στο Μπελλώνειο. Θα ακολουθήσει μουσική εκδήλωση με έργα του Νίκου Μαμαγκάκη.


  • Στην τελική ευθεία φαίνεται ότι μπαίνει πλέον η ανέγερση του Νοσοκομείου της Σαντορίνης, ύστερα από την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης του οικοπέδου. Υπενθυμίζεται ότι μετά την απόφαση της Επιτρόπου να μην αποτελέσει επιλέξιμη δαπάνη η αγορά οικοπέδου, ο Δήμος παράκαμψε την διαδικασία και σε συνεννόηση με την Ιερά Μονή του Αγ. Νικολάου παραχωρήθηκαν 30 στρέμματα στο Υπουργείο Υγείας. Παράλληλα, ο δήμος θα δώσει 145.000 ευρώ στην Μονή, ποσό, που σύμφωνα με εκτίμηση του δημάρχου Θήρας Άγγελου Ρούσσου αντιπροσωπεύει ένα μικρό μέρος της αξίας του οικοπέδου.
    Από την άλλη πλευρά, ικανοποιημένος εμφανίζεται ο Μιχάλης Ρούσσος που δραστηριοποιείται στην πρωτοβουλία, από την ανταπόκριση εύπορων αλλά και απλών Θηραίων στο αίτημα για την συγκέντρωση χρημάτων για την ανέγερση του Νοσοκομείου.



  • Το πιο ειδυλλιακό νησί η Σαντορίνη….
    Συνεχίζει να δίνει το παρόν του στις Κυκλάδες ο Γιάννης Ευαγγέλου στο πλαίσιο των εκδηλώσεων και βραβεύσεων πολλών νησιών σε διεθνείς τουριστικούς διαγωνισμούς.
    Συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) Γιάννης Ευαγγέλου επισκέφθηκε την Σαντορίνη όπου είχε σύσκεψη με τοπικούς τουριστικούς φορείς. Το ευχάριστο νέο για το νησί είναι ότι βραβεύτηκε από το αμερικάνικο περιοδικό «Conde Νast Τraveler» με το Βραβείο για το «Πιο ειδυλλιακό Νησί». Αξίζει να σημειωθεί ότι την βράβευση είχε προαναγγείλει ο κ. Ευαγγέλου σε ραδιοφωνική του συνέντευξη την άνοιξη στην Σαντορίνη.
  • Συγκεκριμένα την περασμένη εβδομάδα ο Πρόεδρος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) Γιάννης Ευαγγέλου βρέθηκε στην Μύκονο συμμετέχοντας στην εκδήλωση που οργανώθηκε με την ευκαιρία ανάδειξης για τρίτη συνεχόμενη χρονιά της Μυκόνου ως του δημοφιλέστερου τουριστικού προορισμού μεταξύ των αναγνωστών του αμερικάνικου τουριστικού περιοδικού «Conde Νast Τraveler».




Τετάρτη, Ιουλίου 18, 2007

  • Τον κίνδυνο τοξικής ρύπανσης στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου από το βυθισμένο στην Καλντέρα κουφάρι του πλοίου Sea Diamond, επιβεβαίωσε με σημερινή του συνέντευξη στον «Ρ/Σ Σαντορίνη 106.4» ο κ. Τσιμπίδης, διευθυντής του Ινστιτούτου Θαλάσσιας και Περιβαλλοντικής Έρευνας Αιγαίου «Αρχιπέλαγος».


  • Τέλος φαίνεται ότι αρχίζει να παίρνει η διαμάχη που είχε ξεσπάσει στην Ένωση Ξενοδόχων ως προς τη νομιμότητα των πρόσφατων εκλογών, η οποία είχε αμφισβητηθεί, αλλά και παλιότερων πεπραγμένων της.
    Σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις, μετά και την αναγκαστική παραίτηση στην οποία οδηγήθηκαν τα μέλη του προηγούμενου Διοικητικού Συμβουλίου, χθές με την παρουσία δικηγόρου για το νόμιμο των διαδικασιών, συγκροτήθηκε προσωρινό ΔΣ ενώ αποφασίστηκε σύμφωνα και με τον νόμο να γίνει νέα Γενική Συνέλευση και αρχαιρεσίες μέσα στους επόμενους 4 μήνες.


  • Σήμερα το απόγευμα στο Πνευματικό Κέντρο της Ερμούπολης θα πραγματοποιηθεί η ομιλία του προέδρου του Πασοκ Γιώργου Παπανδρέου. Σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να ανακοινωθεί μέρος του προγράμματος του Πασοκ για την νησιωτικότητα.


  • Ξεκίνησαν τα δρομολόγια του πλοίου speedrunner II.
    Το νέο ταχύπλοο της Aegean Speed Lines μεταφέρει 720 επιβάτες και 150 αυτοκίνητα και αναπτύσσει ταχύτητα 33-35 κόμβων, ενώ διανύει την απόσταση Πειραιάς-Σαντορίνη από 4 ώρες έως 4 ώρες και 45 λεπτά, ανάλογα με τις ενδιάμεσες στάσεις. Τα εισητήρια ανέρχονται στα 54 ευρώ, καθημερινά (εκτός από Τρίτες και Κυριακές στις 12.00 ) το πλοίο αναχωρεί στις 17. 00 από Σαντορίνη για Πειραιά, ενώ συνδέει τη Σαντορίνη με την Πάρο, τη Σίφνο και τη Φολέγανδρο.
    Για περισσότερες πληροφορίες στο www.aegeanspeedlines.gr.

  • Από την 1η Αυγούστου αναμένεται να ξεκινήσουν και πάλι τα δρομολόγια των υδροπλάνων της Air Sea Lines προς Ίο και Σαντορίνη που έχουν προσωρινά διακοπεί.

  • Την εξαφάνιση των καθισμάτων στον χώρο άφιξης των επιβατών στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης καταγγέλουν κάτοικοι αλλά και επισκέπτες του νησιού.
Σκανδαλώδης αντίθεση Κυβέρνησης- Ευρωπαϊκής Επιτροπής


  • Αποκαλυπτική απάντηση της Κομισιόν στον Δημ. Παπαδημούλη:
    Επίτροπος Μπαρρό: "Κατάσταση δεσπόζουσας θέσης (μονοπωλιακή) από μια επιχείρηση στην ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των Κυκλάδων!"
    Μ. Κεφαλογιάννης σε ερώτηση του Γ. Δραγασάκη για το ίδιο θέμα: Κανένα πρόβλημα!

  • Παραδέχεται την ύπαρξη μονοπωλίου στις Κυκλάδες και δίνει το πράσινο φως για την επιβολή πλαφόν και ανωτάτων ορίων στις τιμές των ναύλων ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μπαρρό στην απάντησή του στον Έλληνα ευρωβουλευτή Δημήτρη Παπαδημούλη, σε αντίθεση με τον Έλληνα Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας που υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα.

  • Σε συνέντευξή του στον «Ρ/Σ Σαντορίνη 106.4» για το θέμα, ο κ. Παπαδημούλης απηύθυνε έκκληση και πρόσκληση στους νησιώτες, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, στα νησιωτικά Επιμελητήρια και στις Ενώσεις ξενοδόχων να ενεργοποιηθούν και να ρωτήσουν τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας γιατί δεν εφαρμόζει την κοινοτική και εθνική νομοθεσία, σύμφωνα με την οποία σε μονοπωλιακές καταστάσεις επιβάλεται η επιβολή πλαφόν για την προστασία των καταναλωτών.
    Ο κ. Παπαδημούλης στην συνέντευξή του, μίλησε για «πολιτικό σκάνδαλο» λέγοντας πως «εκεί που συγκρούεται το δημόσιο συμφέρον με το συμφέρον των εφοπλιστών ο κ. Κεφαλογιάνννης είναι πάντα με τους εφοπλιστές, γι’ αυτό έχουν ανέβει οι τιμές των εισητηρίων στα ύψη και γι αυτό υποφέρει ο τουρισμός»

  • Σύμφωνα με Δελτίο Τύπου της Κοινοβουλευτικής ομάδας του Συνασπισμού στο Ευρωκοινοβούλιο,

  • Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή -με βάση αναμφισβήτητα στοιχεία- καταλήγει στο συμπέρασμα ότι στην ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των Κυκλάδων έχει δημιουργηθεί κατάσταση δεσπόζουσας θέσης, ο Έλληνας Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης δεν διαπιστώνει κανένα πρόβλημα!
    Η απάντηση του αρμόδιου Επιτρόπου κ. Μπαρρό προς τον ευρωβουλευτή του ΣΥΝ Δ. Παπαδημούλη, είναι καταπέλτης για την κυβερνητική πολιτική της ΝΔ η οποία ευνοεί τη δημιουργία μονοπωλιακών καταστάσεων και καρτέλ στην ακτοπλοΐα, που με τη σειρά τους φουσκώνουν τις τιμές και υπονομεύουν τον υγιή ανταγωνισμό:

  • Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΝ Δ. Παπαδημούλης με ερώτησή του προς την Ευρ. Επιτροπή και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Δραγασάκης με ερώτησή του προς το Υπουργείο Ναυτιλίας, περιέγραψε με στοιχεία τις συνθήκες «δεσπόζουσας θέσης», που έχουν δημιουργηθεί στην ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των Κυκλάδων και ζήτησε την επιβολή εκ μέρους της κυβέρνησης ανώτατων ορίων στις τιμές των ναύλων ώστε να προστατευθούν οι καταναλωτές.

  • H πλήρης απάντηση του Επιτρόπου κ. Μπαρρό καθώς και περισσότερες πληροφορίες για τη δράση του ΣΥΝ στο Ευρωκοινοβούλιο θα βρείτε στην ιστοσελίδα
    www.syn-europe.gr

Τρίτη, Ιουλίου 17, 2007

Η περιπετειώδης ανάβαση συνεχίζεται…
Η επιστολή των Ξεναγών της Σαντορίνης




  • Όπως είχαμε αναφέρει τις προηγούμενες ημέρες,
    οι εκπρόσωποι των επαγγελματιών ξεναγών, με επιστολή τους στις Αρχές του νησιού επισημαίνουν την ταλαιπωρία που υφίστανται καθημερινά οι επισκέπτες – επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων κατά την «ανάβασή» τους από το σημείο στάθμευσης των πούλμαν έως την Μητρόπολη των Φηρών, προτείνοντας αλλά και ζητώντας λύση σε αυτό το πρόβλημα.

  • Σύμφωνα με την επιστολή,


  • H τουριστική περίοδος έχει ήδη ξεκινήσει, με αυξημένη κίνηση επισκεπτών στο νησί μας. Με λύπη και ντροπή γινόμαστε καθημερινά μάρτυρες της ταλαιπωρίας χιλιάδων επισκεπτών μας που όχι μόνο αμαυρώνει την εικόνα του τόπου μας άλλα τον καθιστά επιρρεπή στο να γίνει άλλη μια φορά αρνητικό πρωτοσέλιδο διεθνούς εμβέλειας.
    Ήδη απο την περυσινή τουριστική περίοδο ορίστηκε ως χώρος αποβίβασης επισκεπτών ο δρόμος παράπλευρα του Επαρχείου , επιλογή όχι μόνο άστοχη άλλα και επικίνδυνη .Με την αποβίβαση των ανθρώπων στο τέλος των εκδρομών αρχίζει και ο Γολγοθάς τους.
    Το πεζοδρόμιο όπου γίνεται η αποβίβαση των γκρουπ είναι υπερβολικά στενό (εικ.1) με αποτέλεσμα οι άνθρωποι να κινούνται κατά μονάδες στριμωγμένοι ανάμεσα στις πυρωμένες λαμαρίνες των Πούλμαν και του τσιμεντένιου περιβόλου, ενώ παράλληλα εισπνέουν τα καυσαέρια .
    Το να διασχίσει μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων τον κεντρικό δρόμο μπροστά στο Νοσοκομείο είναι δοκιμασία. Η διαγράμμιση της διάβασης είναι αόρατη,(εικ.2) η κίνηση του δρόμου χαοτική και η συμπεριφορά των θερμόαιμων συμπατριωτών οδηγών επιεικώς απαράδεκτη! Φωνάζουν, βρίζουν, κορνάρουν και οι πιο βιαστικοί χώνονται με το όχημα τους ανάμεσα στους ανθρώπους που διασχίζουν τον δρόμο, για να περάσουν. Ίσως δικαιολογημένοι, καθώς διακόπτεται η κυκλοφορία σε βασική οδική αρτηρία της πόλης, αφού στο σημείο αυτό αποβιβάζονται ταυτόχρονα οι πελάτες όλων των λεωφορείων, που αριθμητικά κυμαίνονται από μερικές δεκάδες έως μερικές εκατοντάδες, και κατευθύνονται όλοι προς την αγορά και το τελεφερίκ.
    Το απέναντι πεζοδρόμιο, όταν υφίσταται ,είναι εκτός απο στενό, γεμάτο χαντάκια και εμπόδια. Η ανήφορος 30°μετατρέπεται σε δρόμο μετ´εμποδίων. Οι εκατοντάδες άνθρωποι υποχρεούνται να ελιχθούν ανάμεσα σε κάθε λογής οχήματα που είναι σταθμευμένα κάθετα πάνω στο ανύπαρκτο πεζοδρόμιο, βαδίζοντας πάνω στην άσφαλτο, ενώ η κίνηση των οχημάτων συνεχίζεται αμείωτη ανάμεσα τους.(εικ. 3)
    Στην επόμενη διασταύρωση του Προϊστορικού Μουσείου επαναλαμβάνεται η δοκιμασία του να διασχίσει μία μεγάλη ομάδα ανθρώπων ένα κεντρικό δρόμο ,χωρίς διάβαση, με οχήματα να κινούνται από και προς όλες τις κατευθύνσεις.(εικ.4)



  • Η τελική ευθεία προς το ξενοδοχείο «Ατλαντίς» Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί Γολγοθάς απο μόνη της χωρίς να έχουν αναφερθεί όλα τα προηγούμενα. Ακόμη πιο αυξημένη κλίση του δρόμου ,οχήματα σταθμευμένα στις δύο πλευρές του δρόμου και κάγκελα στο αριστερό και ούτως η άλλως απροσπέλαστο πεζοδόμιο υποχρεώνουν τους πεζούς να περπατάνε στη μέση του δρόμου. Οχήματα τροφοδοσίας και υδροφόρες που κινούνται όπισθεν στριμώχνονται στη μάζα των ανθρώπων που ανηφορίζει, με τους οδηγούς να διαπληκτίζονται μεταξύ τους, τα καυσαέρια, η αποφορά των παρακείμενων κάδων στην αποπνικτική ζέστη σε συνδυασμό με τα κάθε λογής μπάζα ακουμπισμένα ευλαβικά γύρω, συνθέτουν ένα σκηνικό εφιαλτικό για τις αισθήσεις και την αισθητική όλων.
    Ενώ το παρακείμενο πάρκινγκ είναι μισοάδειο το ελάχιστο πεζοδρόμιο στην πλευρά της Μητρόπολης είναι απροσπέλαστο λόγω σταθμευμένων οχημάτων. Όσοι δε κατορθώσουν να ανεβούν σ αυτό διαπιστώνουν με έκπληξη πως για να κατεβεί κανείς απο αυτό στη γωνία της Μητρόπολης όπου και τελειώνει, χρειάζεται ειδικές ικανότητες στο άλμα!
    Η κύρια πρόσβαση στο πλάτωμα του ξενοδοχείου όταν δεν είναι κλεισμένη από τα οχήματα τροφοδοσίας είναι κλειστή απο μηχανάκια και παλέτες με οικοδομικά υλικά και καροτσάκια.
    Δεδομένου οτι καθημερινά διακινούνται χιλιάδες άνθρωποι μεταξύ αυτών άνθρωποι με κινητικά προβλήματα και γενικά η πλειοψηφία των επισκεπτών μας δεν διανύει την πρώτη της νιότη, είναι καθήκον μας να μεριμνούμε για την διευκόλυνση και αυτής της πληθυσμιακής ομάδας, όπου αυτό τουλάχιστον καθίσταται δυνατόν. Και αυτό είναι ένδειξη πολιτισμού μιας χώρας που θέλει να αυτοαποκαλείται πολιτισμένη και να χρεώνει ανάλογα το τουριστικό προϊόν της σε μία όλο και πιο ανταγωνιστική τουριστική αγορά.

  • Όλα τα παραπάνω όχι μόνο υποβαθμίζουν την γενικότερη εικόνα του τόπου μας στα μάτια των επισκεπτών μας αλλά και την ποιότητα ζωής των ανθρώπων που ζουν και εργάζονται σε αυτόν. Πρέπει δε να γίνει κάτι άμεσα πριν θυσιαστούν άνθρωποι στο βωμό της δικής μας ανοργανωσιάς και ανευθυνότητας.
    Γι’ αυτό προτείνουμε:
  • 1) Το σημείο στάσης των Τουριστικών λεωφορείων και αποβίβασης των επισκεπτών να είναι εγγύτερα στο Μουσείο και στο δρόμο προς την Μητρόπολη, ώστε να τους εκθέτει το ελάχιστο στο κυκλοφοριακό μας χάος στο καυσαέριο και τη ζέστη ελαχιστοποιώντας το μήκος της ανηφορικής διαδρομής προς τη Μητρόπολη, απ’οπου κατευθύνονται προς την αγορά και το τελεφερίκ.
  • 2)Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ανθρώπων με κινητικά προβλήματα και για την αποσυμφόρηση των πούλμαν που καταφτάνουν ταυτοχρόνως θα ήταν θεμιτό να μπορούν να αποβιβάζονται άνθρωποι εγγύτερα στο σταθμό του τελεφερίκ π.χ στα πέριξ του Δημοτικού Σχολείου, η ευρύτερη κατανομή των ημερήσιων επισκεπτών μας ίσως έδινε μία καλύτερη ώθηση στην τοπική αγορά.
  • 3) Ευδιάκριτες διαβάσεις πεζών και παρουσία τροχονόμου, οπωσδήποτε στα αναφερόμενα σημεία ( Διαστάυρωσεις Νοσοκομείου, Μουσείου κ Ατλαντίς ) ώστε να ρυθμίζεται το κυκλοφοριακό χάος και να καταστέλλεται η καθημερινή αυθαιρεσία δίνοντας μια ειδικότερη εικόνα τάξης.
  • 4) Η Κατασκευή πραγματικών πεζοδρομίων .Όχι στη γελοιότητα της κίτρινης γραμμής που δήθεν υπονοεί πεζοδρόμιο. Όχι στα πεζοδρόμια που τελικά γίνονται χώροι στάθμευσης και παρτέρια για διαφημιστικές πινακίδες και σουβενίρ που συμβάλουν στην οπτική ρύπανση και εν τέλει γίνονται παγίδες για τους πεζούς. Διαπλάτυνση και εξομάλυνση των υπαρχόντων πεζοδρομίων σε κατάλληλο πλάτος και ύψος είναι αναγκαιότητα και όχι πολυτέλεια με μέριμνα για πρόσβαση από παιδικά καροτσάκια, ανθρώπους με ειδικές ανάγκες και ηλικιωμένους.
  • 5) Η διαδρομή Μουσείο-Μητρόπολη να πεζοδρομηθεί, τουλάχιστον μερικώς, και να απαγορευτεί αυστηρά η στάθμευση των οχημάτων σε όλο το μήκος του δρόμου ή τουλάχιστον στη δεξιά πλευρά. Να καθοριστούν αυστηρά συγκεκριμένες ώρες τροφοδοσίας για τα μεγάλα οχήματα και έγκαιρης αποκομιδής των απορριμμάτων εκτός ωρών αιχμής και να επιτρέπεται μόνο η διέλευση οχημάτων που μεταφέρουν πελάτες με αποσκευές για λογαριασμό των παρακειμένων ξενοδοχείων. Για τους δε κάδους να κατασκευαστεί ειδική εσοχή ώστε να μην κυριαρχούν οπτικά και οσμητικά. Για την συγκεκριμένη διαδρομή η ανάγκη για αυστηρή αστυνόμευση κρίνεται επιτακτική.
    Πολλές άμεσες βελτιώσεις μπορούν να γίνουν προς αυτή την κατεύθυνση με τον απαραίτητο απο μέρους σας συντονισμό , πολιτική βούληση και μέριμνα για το γενικό καλό.
  • Για οποιαδήποτε διευκρίνηση – συζήτηση επί του θέματος είμαστε στη διάθεση σας.

    Με τιμή, οι Ξεναγοί της Σαντορίνης



Κλείνω κι έρχομαι….
«πλοία εδώ και τώρα για το νησί μου»
Δραματική μπορεί να χαρακτηριστεί φέτος η κατάσταση στην Ίο.
Μόλις στο 40% φτάνουν σήμερα οι πληρότητες ξενοδοχείων και ενοικιαζομένων
δωματίων ,όταν πέρσι την ίδια περίοδο ήταν όλα γεμάτα, με τους ξενοδόχους και καταστηματάρχες να ρίχνουν τις ευθύνες στην κακή ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού. «Αν αυτή είναι η έννοια της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και της επένδυσης στην βαριά βιομηχανία που λέγεται τουρισμός και αντιμετωπίζεται με αυτήν την νοοτροπία, τότε δεν μπορώ να καταλάβω σε ποια χώρα ζω», δήλωσε με σκληρό καταγγελτικό τόνο στον «Ρ/Σ Σαντορίνη 106.4» ο δήμαρχος της Ίου Γιώργος Πουσαίος. Σημειώνοντας πως «το ταχύπλοο επιβατηγό, που φθάνει στο νησί, επιστρέφοντας από Σαντορίνη, δεν πιάνει Ίο και ο κόσμος δεν μπορεί να επιστρέψει»

  • Γι’ αυτούς τους λόγους, και ύστερα από ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ρολά κατέβασε σήμερα ο Δήμος Ιητών και παρέδωσε τα κλειδιά του στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας. «Σκοπός μας είναι να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα που έχουν να κάνουν με το αύριο και όχι να γυρνάμε στο παρελθόν» ανέφερε ο δήμαρχος, ενώ το Δημοτικό Συμβούλιο σε ανακοίνωσή του μετά την τελευταία συνεδρίαση για το θέμα αναφέρει πως «δυστυχώς είμαστε αναγκασμένοι να αναζητήσουμε ακραίες λύσεις για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα, μιας και οι μέχρι σήμερα προσπάθειες που έχουμε καταβάλει ακόμη και σε επίπεδο Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, δεν έχουν φέρει κανένα αποτέλεσμα.

  • Ο δήμαρχος Ιητών, Γιώργος Πουσσαίος, μετά την συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου απαίτησε «πλοία εδώ και τώρα για το νησί μου», αναφέροντας ένα ακόμη πρόβλημα που αντιμετωπίζουν φέτος οι ταξιδιώτες μιας και ζητούν εισιτήρια για το High Speed 5 για Ίο και τους λένε πως υπάρχουν μόνο για θέση VIP, δηλαδή πρέπει να δώσουν 70 ευρώ. Γεγονός αποτρεπτικό για να 'ρθει κάποιος για διακοπές στο νησί αλλά και τις Κυκλάδες.. Το συμβατικό Blue Star 2 έρχεται μόνο Τρίτη - Πέμπτη και στην επιστροφή δεν πιάνει Ίο. Αν νομίζει η κυβέρνηση και ο ΥΕΝ πως είναι συγκοινωνία αυτή για νησί, να μας το πει.
    «Στέλνουμε επιστολή στο ΥΕΝ κι αυτοί τη διαβιβάζουν στις εταιρείες, γράφοντάς τους να ικανοποιήσουν, αν μπορούν, το αίτημα. Πού είναι το κράτος και το ΥΕΝ; Μας έχουν κατατάξει σε πολίτες β' κατηγορίας. Ο κόσμος κλαίει εδώ, φέτος. Είναι η χειρότερη χρονιά. Στο νησί που επιλέγει για διακοπές ο πρωθυπουργός δεν υπάρχουν πλοία! Ναι, αυτό λέω στον πρωθυπουργό. Ούτε οι κάτοικοι μπορούν να μετακινηθούν προς Νάξο, Σύρο, όπου υπάρχουν διοικητικές υπηρεσίες. Καταδίκασαν την Ίο και θα κατέβουμε στο ΥΕΝ αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε πλοία» αναφέρει ο Δήμαρχος.

  • Επειδή είναι νησιά, δεν σημαίνει ότι δεν καίγονται…..
    Μεγάλη φωτιά ξέσπασε την Παρασκευή το μεσημέρι στην Κύθνο που κατέκαψε επτά χιλιάδες στρέμματα δασικής έκτασης καθώς και μελίσσια και κοπάδια προβάτων ενώ κινδύνεψαν ακόμη και σπίτια. Η φωτιά από παρακείμενη χωματερή και εξαπλώθηκε λόγο των θυελλωδών ανέμων. Φωτιά όμως ξέσπασε και στην Άνδρο το μεσημέρι του Σαββάτου που έκαψε 20 στρέμματα και εκδηλώθηκε από σπίθα χλοοκοπτικού μηχανήματος.

  • Ξεκίνησαν αλλά δεν ολοκληρώθηκαν
    Στην αρχή του χειμώνα ξεκίνησε η διαμόρφωση των τουαλετών του Εμπορείου αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα. Το αποτέλεσμα είναι οτι αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχουν δημόσιες τουαλέτες για να εξυπηρετήσουν το χωριό και τους επισκέπτες του.

    Τον προβληματισμό της εκφράζει μερίδα κατοίκων του Εμπορείου για την απουσία εκδηλώσεων ,όπως υποστηρίζουν, από το μεγαλύτερο χωριό του νησιού.
    Σύμφωνα με πληροφορίες από συζητήσεις που γίνονται στο Εμπορείο, καμιά συναυλία ή εκδήλωση με παραδοσιακή μουσική δεν έχει προγραμματιστεί για φέτος σε αντίθεση με προηγούμενες χρονιές.

  • Με την επίσημη παρουσίαση της νέας έκδοσης του Πνευματικού Κέντρου «Μέγαρο Γκύζη» ξεκινά το φετινό καθιερωμένο πρόγραμμα των εκδηλώσεων του Μεγάρου την 1η Αυγούστου. Πρόκειται για ένα λεύκωμα με θέμα ¨Σαντορίνη - Χαρακτικά και Σχέδια Ελλήνων Καλλιτεχνών¨.
    Η έκδοση είναι δίγλωσση και περιλαμβάνει 212 χαρακτικά και σχέδια 50 Ελλήνων καλλιτεχνών από το 1866 έως το 2007 με θέμα τη Σαντορίνη. Τα κείμενα είναι του Νίκου Γρηγοράκη, Ιστορικού Τέχνης, ενώ την επιμέλεια της έκδοσης είχε ο Γιάννης Παπακωνσταντίνου, Καλλιτεχνικός «Μέγαρο Γκύζη»

  • Αναβάλλεται σύμφωνα με ανακοίνωση της ΔΕΠΟΤΑΘ η προγραμματισμένη για σήμερα μουσική εκδήλωση "Ματωμένο Φεγγάρι" της καλλιτεχνικής ομάδας των Β' & Γ' ΤΕΕ Σαντορίνης.

  • Αναβάλλεται επίσης και η προγραμματισμένη για τις 20.7 χορευτική εκδήλωση.

  • Η κακιά η ώρα
    Στο έλεος της τύχης

    Δεκάδες είναι τις τελευταίες ημέρες τα δημοσιεύματα στον έντυπο Τύπο αλλά και στο Διαδίκτυο για την κατάσταση και τα δεδομένα των υγειονομικών μονάδων στις Κυκλάδες.
    Τη στιγμή που η τουριστική κίνηση έχει «πιάσει κόκκινο» και ο πληθυσμός στις νησιωτικές περιοχές τριπλασιάζεται, τα νοσοκομεία και τα κέντρα υγείας παρουσιάζουν σοβαρές ελλείψεις σε στελέχη και εξοπλισμό.
    Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί είναι πως στην καλύτερη των περιπτώσεων κάτοικοι, αλλά και τουρίστες βρίσκουν μόνο παθολόγους και αγροτικούς γιατρούς- αφού στις άλλες ειδικότητες παρατηρούνται ελλείψεις!
    Στη Μύκονο, το πιο κοσμοπολίτικο νησί της χώρας, η κατάσταση είναι τραγική. Όπως περιγράφει ο διευθυντής του Κέντρου Υγείας Μυκόνου, Χρήστος Κλεάνθους: «Στο έλεος της τύχης βρίσκεται η υγεία των πολιτών». Σύμφωνα με τα στοιχεία του κέντρου υγείας, κάθε χρόνο οι ασθενείς ξεπερνούν τους 60.000, δηλαδή 180 άνθρωποι σε καθημερινή βάση, τη στιγμή που λείπουν νοσηλευτές και αγροτικοί γιατροί. «Στην ουσία δουλεύουμε με τους μισούς αγροτικούς. Έχουμε μόλις τρεις, κι ενώ οι υπόλοιπες θέσεις έμειναν κενές από τον Φεβρουάριο, δεν έχουν καλυφθεί ακόμη», συμπληρώνει ο διευθυντής του Κέντρου Υγείας.
    «Σε κατάσταση... ομηρείας» βρίσκεται και η Σέριφος, όπως τονίζει στα «ΝΕΑ», η δήμαρχος Αγγελική Συνοδινού, αφού «η μία και μοναδική αγροτική γιατρός πήρε απόσπαση σε νοσοκομείο των Αθηνών». Έπειτα από αρκετούς μήνες, τοποθετήθηκε στο νησί ο... επόμενος, ο οποίος ωστόσο κατέρρευσε από την αϋπνία: «Έχει τύχει να μπει στο ιατρείο Πέμπτη απόγευμα και να βγει από κει, Κυριακή βράδυ. Ήταν θέμα χρόνου να αρρωστήσει». Ακόμη η Σέριφος δεν διαθέτει ούτε παθολόγο, καθώς ο τελευταίος παραιτήθηκε τον Οκτώβριο του 2005!
    Και στη Νάξο βέβαια η κατάσταση δεν είναι καλύτερη, καθώς οι γιατροί παρακαλάνε να μην τους τύχει κατά τη διάρκεια της νύχτας περιστατικό που να χρειάζεται επείγουσα διακομιδή σε μεγαλύτερο νοσοκομείο. Κι αυτό γιατί το σκάφος του Λιμενικού με το οποίο γίνονται τέτοιες μεταφορές βρίσκεται σε κατάσταση μόνιμης βλάβης τον τελευταίο ενάμιση χρόνο! Μοιραία λοιπόν, οι θαλάσσιες μεταφορές ασθενών γίνονται με ιδιωτικό αλιευτικό σκάφος. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι Ναξιώτες γιατροί ανησυχούν και για έναν επιπλέον λόγο: «Τα τελευταία δύο χρόνια δεν έχουμε καρδιολόγο. Εξ ανάγκης καλύπτουμε τα καρδιολογικά περιστατικά οι παθολόγοι, η περίθαλψή τους όμως δεν είναι αυτή που θα έπρεπε», παραδέχεται ο διευθυντής του Παθολογικού Τμήματος, Γερμανός Καπίρης.
  • Σε οτι αφορά το Κέντρο Υγείας Θήρας, το σοβαρότερο ,αυτήν την εποχή, πρόβλημα εστιάζεται στις πολύωρες καθυστερήσεις του ΕΚΑΒ στην αεροδιακομιδή περιστατικών.

Δευτέρα, Ιουλίου 16, 2007


  • Μόνη λύση η ανέλκυση
    Για «τοξική βόμβα που απειλεί το Αιγαίο και τις θάλασσες της Ανατολικής Μεσογείου και από στιγμή σε στιγμή μπορεί να προκαλέσει τοξική ρύπανση των οικοσυστημάτων» κάνουν λόγο οι επιστήμονες του Ινστιτούτου Θαλάσσιας και Περιβαλλοντικής Έρευνας Αιγαίου «Αρχιπέλαγος».
    Τα συμπεράσματα προκύπτουν ύστερα από καταδύσεις που πραγματοποίησε η ερευνητική ομάδα του «Αρχιπελάγους» μέλη της οποίας μέλη καταδύθηκαν στην περιοχή του ναυαγίου και συνέταξαν ειδική έκθεση.




  • «Βλέπουμε ότι η ιδιοκτήτρια εταιρεία του Sea Diamond, συμπράττοντας με τον αλληλασφαλιστικό συνεταιρισμό που έχει την αστική ευθύνη του πλοίου, δοκιμάζουν τα όρια της ανοχής της ελληνικής κοινωνίας και των αρμόδιων αρχών, με στόχο να εγκαταλείψουν το ναυάγιο με όλες τις τοξικές του ουσίες στο βυθό της θάλασσας. Υπενθυμίζουμε ότι στο παρελθόν, ο ίδιος αλληλασφαλιστικός συνεταιρισμός, «πέτυχε» να μην ανελκυστεί το ναυάγιο του Σαμίνα ,αποφεύγοντας τεράστια έξοδα», σημειώνει ο διευθυντής του Αρχιπελάγους, Θοδωρής Τσιμπίδης.



  • «Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι «η τοξική βόμβα που έχει φυτευθεί» σε αυτή την περιοχή μοναδικού φυσικού πλούτου, στο άμεσο μέλλον αναπόφευκτα θα ξεκινήσει να προκαλεί τοξική ρύπανση στα θαλάσσια οικοσυστήματα. Δεδομένου ότι μέσω των θαλάσσιων ρευμάτων οι τοξικές ουσίες διασκορπίζονται και δεν παραμένουν σε μία μόνο περιοχή, από τη στιγμή που το ναυάγιο αυτό θα ξεκινήσει να ελευθερώνει ρυπογόνες ουσίες στο θαλάσσιο περιβάλλον, η ρύπανση θα επιβαρύνει όχι μόνο τα οικοσυστήματα της Σαντορίνης, αλλά την ευρύτερη περιοχή του Αιγαίου και της ανατολικής Μεσογείου γενικότερα.
    Για να μπορέσει να αποτραπεί αυτή η τοξική απειλή των θαλάσσιων οικοσυστημάτων, η μόνη λύση είναι η άμεση ανέλκυση του ναυαγίου, πριν ξεκινήσουν οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες του φθινοπώρου».






    Τα μέλη του «Αρχιπελάγους» τονίζουν ότι εκτός από τους 500 σχεδόν τόνους πετρελαίου που παραμένουν στις δεξαμενές του ναυαγίου, το κουφάρι του σκάφους φέρει επίσης τόνους ψυκτικών υγρών, αμιάντου, καθώς και άλλα επικίνδυνα υλικά όπως υδραυλικά λάδια και διαλύτες, αλλά και ηλεκτρονικές συσκευές (π.χ. τηλεοράσεις, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, οθόνες) που περιέχουν ποσότητες αρσενικού. Αυτές οι επικίνδυνες ουσίες δεν μπορούν να συγκεντρωθούν ενόσω το ναυάγιο βρίσκεται ακόμα βυθισμένο και ο κίνδυνος να μετακινηθεί σε μεγαλύτερο βάθος είναι καθημερινός.



  • Απαντώντας στη δήλωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας του Sea Diamond , οποία ουσιαστικά εκπροσωπεί τον αλληλασφαλιστικό συνεταιρισμό του πλοίου, και σύμφωνα με την οποία «η ανέλκυση του ναυαγίου δεν είναι εφικτή χωρίς να προκληθεί ανεξέλεγκτη θαλάσσια ρύπανση» το «Αρχιπέλαγος» απαντά με βάση τα δεδομένα που ισχύουν σε παγκόσμια κλίμακα, ότι ο ισχυρισμός αυτός είναι αβάσιμος.



    Το ινστιτούτο υποστηρίζει ότι υπάρχουν τα μέσα και η τεχνογνωσία από συγκεκριμένες εταιρείες του εξωτερικού, να φέρουν εις πέρας αυτό το έργο με περιορισμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, εξασφαλίζοντας σύντομη διάρκεια ανέλκυσης. Τα τελευταία χρόνια έχουν ανελκυστεί πολύ δυσκολότερα ναυάγια, από μεγάλα βάθη χωρίς προβλήματα ανεξέλεγκτης ρύπανσης, και είναι παράλογος ο ισχυρισμός ότι δεν είναι δυνατόν να ανελκυστεί το συγκεκριμένο ναυάγιο.



  • Τα μέλη του Αρχιπελάγους αναφέρουν τις αντίστοιχες περιπτώσεις που συνέβησαν στην Ινδία όπου η εκεί κυβέρνηση ζήτησε να γίνει η ανέλκυση δύο ναυαγίων, τα οποία απειλούν με τον ίδιο τρόπο τη ρύπανση των γύρω θαλάσσιων περιοχών.
    Επίσης οι επιστήμονες του Ινστιτούτου Θαλάσσιας και Περιβαλλοντικής Έρευνας του Αιγαίου, εκτιμούν ότι «η εταιρεία που έχει αναλάβει τον καθαρισμό των πετρελαιοειδών έχει κάνει εξαιρετική δουλειά, με αποτέλεσμα η ρύπανση που είναι ορατή να έχει σχεδόν εξαλειφθεί.


  • Επίσης με την πίεση που ασκήθηκε, αλλά και την θέση που πήρε ο Δήμος Θήρας, δεν χρησιμοποιήθηκαν χημικά διασκορπιστικά για τον καθαρισμό της ρύπανσης από τα πετρελαιοειδή, με αποτέλεσμα να αποφευχθεί η περαιτέρω χημική ρύπανση της περιοχής, αλλά και να αποτραπεί επίσης η εισροή χημικών ουσιών στους αφαλατωτές, που υδροδοτούν με πόσιμο νερό το νησί.



  • Τα συμπεράσματα του Ινστιτούτου αναφορικά με το βυθισμένο στην Καλντέρα «Sea Diamond» έχουν δημοσιευθεί στον Αθηναϊκό Τύπο καθώς και στο Ίντερνετ.
    Μπορείτε να τα βρείτε στην διεύθυνση :
  • http://www.archipelago.gr/gr/viewarticle.gr.asp?module=press.gr.subj.xml&recordID=15407211340&curPath







  • Το Αρχιπέλαγος είναι μία περιβαλλοντική οργάνωση χωρίς γραφείο δημοσίων σχέσεων. Μακριά από το κέντρο και τη φιλολογία του περιβάλλοντος, αλλά με πραγματική εθελοντική εργασία και απόλυτη προσύλωση στον στόχο της ουσιαστικής προστασίας του Αιγαίου, το Αρχιπέλαγος στοχεύει να προσφέρει μία νέα προσέγγιση στη δράση για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα.



  • Με στόχο την προστασία του Αιγαίου, η ερευνητική ομάδα του Αρχιπελάγους εργάζεται στο πεδίο, στο Αιγαίο, καθ΄ όλη τη διάρκεια του χρόνου για την υλοποίηση επιστημονικής έρευνας στην οποία βασίζονται οι δράσεις περιβαλλοντικής προστασίας. Συχνά αντιμετωπίζουμε δύσκολες και αντίξοες συνθήκες αλλά ο ενθουσιασμός και η μακροχρόνια προσήλωση στο στόχο, μας στηρίζει, σε αυτό το δύσκολο έργο.



  • Το «Αρχιπέλαγος» Ινστιτούτο Θαλάσσιας & Περιβαλλοντικής Έρευνας Αιγαίου, είναι μια μη-κερδοσκοπική, μη-κυβερνητική περιβαλλοντική οργάνωση, που δραστηριοποιείται από το 1998 σε διάφορες περιοχές των ελληνικών θαλασσών
    Από το 2000 έως και σήμερα, το πεδίο δράσης του Αρχιπελάγους έχει επικεντρωθεί στην περιοχή του Αν. Αιγαίου, με έδρα την Ικαρία αλλά με γενικότερη δραστηριότητα που καλύπτει ολόκληρο το Αιγαίο
    Η δράση του Αρχιπελάγους συνδυάζει την επιστημονική έρευνα του θαλάσσιου και χερσαίου περιβάλλοντος του Αιγαίου και των νησιών, με ουσιαστικές δράσεις προστασίας στις οποίες συμμετέχουν ενεργά οι τοπικές κοινωνίες. Για να φέρει σε πέρας αυτό το δύσκολο έργο, το Αρχιπέλαγος δραστηριοποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου σε πολλές περιοχές του Αιγαίου, και διαθέτει ερευνητικές βάσεις στην Ικαρία και την Πάτμο, καθώς και ερευνητικούς σταθμούς στις νησίδες Αρκιοί και Μαράθι (περιοχή Δήμου Πάτμου) και Αγ. Μηνάς (Φούρνοι) στο Αν. Αιγαίο, όπου υπάρχουν κατάλληλα εξοπλισμένα εργαστήρια και γραφεία