Πέμπτη, Απριλίου 16, 2009

Ένωση Θηραίων συστάθηκε στην περιφέρεια του Πειραιά. Οι προσπάθειες, όπως λένε οι συντελεστές της πρωτοβουλίας, είχαν ξεκινήσει εδώ και χρόνια, όμως πρόσφατα ωρίμασαν και απέδωσαν καρπούς.
Η προσπάθεια έχει σκοπό να φέρει κοντά όλους τους Σαντορινιούς της εξαιρετικά μεγάλης περιφέρειας του Πειραιά με τους περισσότερους από 15 Δήμους, ενώ το στοίχημα είναι ο αριθμός των ενδιαφερομένων και μελών της εν λόγο Ένωσης να ξεπεράσει τα μέλη της ... Αθηναικής Ένωσης. Άλλωστε, οι Σαντορινιοί του Πειραιά πρέπει να είναι περισσότεροι σε σχέση με τους Σαντορινιούς της Αθήνας...


Για την συνάντησή της με τον Υπουργό Υγείας κ. Αβραμόπουλο μας ενημερώνει με Δελτίο Τύπου της η κ. Μανούσου. στην συνάντηση ετέθησαν τα εξής θέματα :
οι ελλείψεις που υπάρχουν σε νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό στις υγειονομικές μονάδες των Κυκλάδων, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νεφροπαθείς των Κυκλάδων, καθώς και η εύρυθμη λειτουργία των μονάδων ψυχικής υγείας. Αναφορικά με τις ελλείψεις σε ιατρικό προσωπικό, η κ. Μανούσου, εξέθεσε στον Υπουργό τις προτάσεις για κίνητρα που μπορούν να δοθούν στους γιατρούς, ώστε οι Κυκλάδες να γίνουν ελκυστικές κυρίως στους ειδικευμένους γιατρούς και έτσι να στελεχωθούν οι υγειονομικές μονάδες των νησιών μας.




Να κατέβω ή να μην κατέβω.
κι αν κατέβω, ποιους να ρωτήσω; κι αν δεν κατέβω τι να κάνω μετά;
Αυτά ,καθώς φαίνεται, είναι τα ερωτήματα που απασχολούν τον Έπαρχο Θήρας που σκέπτεται την κάθοδό του στις επόμενες δημοτικές εκλογές. Ενω, επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες το προηγούμενο διάστημα πραγματοποιήθηκε συλλογή υπογραφών απο στελέχη διαφόρων πολιτικών χώρων που ζητούσαν απο τον κ. Ρούσσο να θέσει υποψηφιότητα ως επικεφαλής για τις επόμενες δημοτικές εκλογές.





Ανακοίνωση με την οποία προσκαλεί εθελοντές εξέδωσε η Ένωση Ζοωφίλων Θήρας.
και μην φανταστείται οτι η απαιτείται πολύς απο τον προσωπικό σας χρόνο...
ακόμη και δυό ωρίτσες είναι πολύτιμες και απαραίτητες!
Συγκεκριμένα, η Ένωση Ζοωφίλων ζητά εθελοντές:
Για την αρχειοθέτηση εγγράφων που αφορούν την υιοθεσία αδέσποτων ζώων (έστω και 2 ώρες το μήνα).
Τη φύλαξη έστω και ενός αδέσποτου ζώου για 1-2 μήνες μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες υιοθεσίας του.
Τη μεταφορά αδέσποτων ή και τραυματισμένων/ άρρωστων ζώων σε περίπτωση ανάγκης στο Κτηνιατρείο. Η περιοχή που ζητείστε να καλύπτετε αφορά την περιοχή διαμονής σας.
Μην ξεχνάτε πως είναι πάντα οι λίγοι οι «θαρραλέοι» λίγοι που κάνουν τη διαφορά…. Δείξτε λοιπόν την αγάπη σας για τους «καλύτερούς μας φίλους» έμπρακτα!
Την ανακοίνωση υπογράφει η νεοεκλεγείσα πρόεδρος της Ένωσης κ.
Χριστίνα Καλούδη


Δυστυχώς όμως δεν υπάρχουν μόνο ευχάριστες ειδήσεις. Υπάρχουν και δυσάρεστες και εχουν να κάνουν για μια ακόμη φορά με μαζικές δηλητηριάσεις ζώων στο νησί μας. Δυστυχώς, γιατί αυτη η πραγματικότητα μας πονάει και μας κάνει να ντρεπόμαστε.
αντιγράφουμε απο μέιλ που μας έστειλε η πρώην πρόεδρος και μέλος της Ένωσης Ζοωφίλων κυρία Οικονόμου.

Είναι ντροπή και απάνθρωπο να συναντάμε καθημερινά ζώα δολοφονημένα στους δρόμους . Υπάρχουν στο νησί μας αρκετά αδέσποτα ζώα και αν εξαιρέσουμε μια κτηνίατρο , καθώς και την ¨Ενωση ζωόφιλων Θήρας οι οποίοι κάνουν ότι μπορούν για να σώσουν λίγο τη κατάσταση , όλα τα υπόλοιπα ζώα είναι έρμαια της τύχης τους .
Κάθε χρόνο εκατοντάδες (ίσως και παραπάνω ) σκυλιά και γάτες δηλητηριάζονται από φόλες .
Γνωρίζουν άραγε αυτοί οι απάνθρωποι που ρίχνουν το δηλητηριασμένο δόλωμα στους δρόμους και στα χωράφια , τι φρικτούς πόνους προκαλούν στα ζώα ?¨Έχουμε όμως την εντύπωση πως και να γνώριζαν θα το ξαναέκαναν .Γιατί αυτοί οι άνθρωποι είναι πραγματικά άρρωστοι , βάναυσοι .Αρρωστημένα μυαλά , που θα συμπεριφερόντουσαν απάνθρωπα , ακόμη και στα παιδιά τους .
Η φόλα εξάλλου πρέπει να γνωρίζουν πως αποτελεί σοβαρό κίνδυνο και για τα μικρά παιδιά.
Πρόκειται για δηλητήριο σε ελκυστική και βρώσιμη μορφή και είναι πολύ εύκολο για ένα μικρό παιδάκι να πει στον πειρασμό να το δοκιμάσει αν το βρει μπροστά του, παίζοντας στο δρόμο ή στα χωράφια . Και φυσικά όπως καταλαβαίνετε μια τέτοια κίνηση μπορεί να αποβεί μοιραία.
Μερικά από τα συμπτώματα κάποιου οργανισμού που έρχεται σε επαφή με το παραπάνω δηλητήριο είναι :
έντονη σιελόρροια,
μυϊκός τρόμος,
ασθματική αναπνοή,
τρέμουλο,
σπασμοί και κώμα.

Η δηλητηρίαση των ζώων είναι παράνομη . Σύμφωνα με τον Νόμο 1197/1981 «όποιος σκοτώνει, κακοποιεί ή εγκαταλείπει ζώο θα τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι 6 μήνες ή /και με χρηματική ποινή 300€ μέχρι 1,500€»

Στο κείμενό της η κυρία Οικονόμου αναφέρεται και σε ενα πρόσφατο περιστατικό που συνέβει στην Οία.

ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΟΙΑ
Ο Σωτήρης, ο Βλάσης και άλλα 21 σκυλιά δεν θα ξαναδούν «το πιο όμορφο ηλιοβασίλεμα στον κόσμο» στην Οία της Σαντορίνης. Εφυγαν την Πέμπτη, 8 Νοεμβρίου, ανήμερα των Ταξιαρχών με τον πιο φριχτό τρόπο μπροστά στα έντρομα μάτια ανθρώπων που πάλευαν να τα σώσουν με ενέσεις ατροπίνης, από το φυτοφάρμακο που χρησιμοποιήθηκε σε αυτήν τη μαζική δηλητηρίαση. Για τα περισσότερα ήταν ήδη αργά.
Η κοινότητα της Οίας, αν και το έγκλημα έχει ξανασυμβεί και επαναλαμβάνεται σχεδόν κάθε χρονιά «όλως τυχαίως» στην αρχή και στο κλείσιμο της σεζόν (βλέπετε το καλοκαίρι, τα αδέσποτα «προσθέτουν» γραφικότητα στο χωριό... είναι χάρμα οφθαλμών για τους τουρίστες), δεν κάνει απολύτως τίποτα. Πρέπει λέει να υπάρξουν «μάρτυρες του εγκλήματος» για να ξέρει ποιον θα «τιμωρήσει». Πόσους κατοίκους έχει η Οία, κύριε κοινοτάρχη; Πόσο δύσκολο θα ήταν, αν πραγματικά το θέλατε, να κατευθυνθείτε προς κάποιους πιθανούς υπόπτους; Αν θύμα του εγκλήματος ήταν άνθρωπος και όχι ζώο και δη αδέσποτο, με τον ίδιο τρόπο θα αντιδρούσατε; Με τόση αδιαφορία;
Ένας τόπος δεν χαρακτηρίζεται μόνο από τη φυσική του ομορφιά, αλλά κυρίως από την ομορφιά και τη ζεστασιά που κρύβει μέσα του και κουβαλάνε οι άνθρωποί του... Στην περίπτωση της Οίας και στο άκουσμα τέτοιων ειδήσεων, ο ήλιος σκοτεινιάζει, η Καλντέρα μυρίζει θάνατο και οι κραυγές των σκυλιών που πεθαίνουν αβοήθητα στοιχειώνουν για πάντα το τοπίο. (ΕΘΝΟΣ, 30/11/2007)





.






Ενω σήμερα, κλείνουμε με ενα πολύ όμορφο κείμενο που μας έστειλε ο δημοσιογράφος και εκδότης της εφημερίδας "Θηραικά Νέα" σχετικά με τα έθιμα του Πασχα στο νησί μας.
Το δημοσιευουμε όπως ακριβώς το λάβαμε.

Παλιότερα στη Σαντορίνη, η Μεγάλη Βδομάδα και το Πάσχα ξεχώριζαν ανάμεσα στις άλλες γιορτές του χρόνου για τη συμμετοχή των κατοίκων στο Θείο Δράμα και την Ανάσταση.
Το Σάββατο του Λαζάρου στο Μεγαλοχώρι και σε άλλα χωριά της Σαντορίνης, οι κάτοικοι αναβιώνουν κάθε χρόνο το «Λάζαρο» , στήνοντας ένα πελώριο σταυρό στη μέση της πλατείας του χωριού τυλιγμένο με αλισμαρί. Γράφει ο Φίλιππας Κατσίπης στα «Θηραϊκά Νέα» για το «Λάτζαρο» του ΜεγαλουΧωριού :. «Και το χαμε καμάρι οι Μεγαλοχωριανοί πως εμείς μονάχα απ όλα τα χωριά1, κάναμε τον πιο μεγάλο « Λάτζαρο» . Ύστερα περιγράφει την ιστορία του άρμπουρου που ξενερισμένο στο Χριστό τ’ Αθέρμι, από ναυάγιο πολέμου, περιμάζεψαν οι Μεγαλοχωριανοί « Και ο μεγάλος Σταυρός σηκωνότανε αργά: - Ισα μια.!! … πιάσε τα μπόσικα Γεράσιμε! … θα σου γλυστρήσει…. – Αντε μια ακόμη! Βίρα εσείς από τον καφενέ! …. Κι ο Σταυρός ανέβαινε. Έπεφτε στο λάκκο. Γρήγορα δένανε γερά τις πριμάτσες, χώνανε το λάκκο κι όλοι περνούσανε ν’ ασπαστούν το Λάτζαρο». Οι κοπέλες του χωριού με τα πανέρια μέχρι και σήμερα μαζεύουνε λουλούδια, οι νέοι κόβουνε αλισμαριά ( δενδρολίβανα). Με τα άρμπουρα σχημάτιζαν ένα σταυρό τον οποίο κάλυπταν με τα αλισμαριά και τον στόλιζαν με λουλούδια και βάγια..Το απόγευμα όλο το χωριό μαζεύοτανε στην πλατεία ο « Λάζαρος». Συμβόλιζε την Ανάσταση του Λαζάρου. Έμενε μέχρι το Μεγάλο Σάββατο που τον ξεστόλιζαν και παρέμενε σ εκείνη τη θέση μέχρι της Αναλήψεως. Το έθιμο αυτό εξακολουθεί να τηρείται στο ΜεγάλοΧωριό , και σε άλλα χωριά, ενώ μικροί « Λάζαροι» φτιάχνονται σε πολλά σπίτια.
« Ηκαμα πολλά μελιτίνια. Παραγγελλα τσοι μυζήθρες τσοι νιότικες, είχα και λεκάνες πήλινες και ηζύμωνα. Τα ψηνα όξω στο φουρνί, κάτω από τη σκάλα. Ηρχόντουσαν τη Μεγάλη Τρίτη πρωϊ, πρωί, είχα αρχινήσει ελόου μου τα ζυμώματα αποβραδίς, και με το που ήρχουνταν οι γυναίκες πιάναμε τις μυζήθρες, τις εχτυπούσαμε με το βούτηρο, τη ζάχαρη τα αυγά και μπόλικη μαστίχα και αρχινούσαμε να ανοίουμε το φύλλο λεπτό- λεπτό. Το κόβαμε μετά μ ένα πιατέλο του καφέ γύρω γύρω στρογγυλό, και οι άλλες γιομίζανε από μια κουταγιά Μετά το τζιμπούσανε πάλι γύρω γύρω και το θέτανε στη λαμαρίνα,,,, Όλη η Πάνω Μεριά μοσχοβολούσε μαστίχα..» περιγράφει η γιαγιά Καδιώ στο βιβλίο της εγγονής της, Καδιώς Κολύμβα τη διαδικασία για τα μελιτίνια. Ενώ η Γουλιελμία Συρίγου γράφει στο βιβλίο « Η Σαντορίνη μου» : «… από τη στιγμή που θα απλώσεις το χέρι σου να πάρεις και να γευτείς ένα πετυχημένο μελιτίνι, ευφραίνονται τρεις από τις αισθήσεις σου, η όραση, η όσφρηση και η γεύση. …Παλιότερα, το κάμωμα των μελιτινιών ήταν ένα αληθινό γιορτόσι, ένας διαγωνισμός ανάμεσα στις καλοκυράδες της Σαντορίνης, γλυκός και ευγενικός, όσο και το πασχαλιάτικο αυτό γλυκούδι. … Κι έχουνε συνδέσει ντόποιοι και ξενιτεμένοι τόσο πολύ το γλύκισμα αυτό με την αναστάσιμη γιορτή, που θα έλεγε κανείς πως όσο τα χελιδόνια στην πλάση μας θα φέρουνε την Άνοιξη, τα μελιτίνια μαθές, θα φέρουνε στους Σαντορινιούς το Πάσχα».
Τη Μεγάλη Παρασκευή, το πρωί οι θυατέρες των χωριών στολίζουνε τον Επιτάφιο με τα ευωδιαστά λουλούδια, που μόλις τα είχανε κόψει από τις αλιτάνες σπιτιού τους. Ακολουθούσε η Αποκαθήλωση, και το στόλισμα του Επιτάφιου. Το βράδυ γίνεται η περιφορά των Επιταφίων σε όλα τα χωριά. Ξακουστή είναι η περιφορά του Επιταφίου στον Πύργο. Τα δρομάκια φωτίζονται με ντενεκεδένια λυχναράκια και η περιφορά γίνεται σε κατανυκτική ατμόσφαιρα. Το Μεγάλο Σάββατο σε πολλά χωριά ασχολούνται με το στήσιμο του “Ιούδα». : Ένα είδος σκιάχτρου, γεμισμένο με βαρελότα, το οποίο άναβαν μετά τον εσπερινό της Αγάπης και το άφηναν να λαμπαδιάσει και να σκάσει με θόρυβο. Εκείνη τη νύχτα, την αναστάσιμη, όλοι κρατούσαν από μία κουτσούνα και ένα κόκκινο αυγό και με ανυπομονησία περίμεναν το τέλος της λειτουργίας αλλά και της νηστείας για να πάνε στα σπίτια και να φάνε τα σγαρδούμια. « Είναι έθιμο της Σαντορίνης. Δεν καταλαβαίνουμε Λαμπρή χωρίς τα σγασδούμια.» αναφέρει ο Μάρκος Ρούσσος στο βιβλίο « Σαντορίνη: Ήθη Έθιμα και Παραδόσεις».
Ξεχωριστός είναι ο Επιτάφιος του Μεγάλου Χωριού με τα ολόσωμα εικονίσματα φερμένα από τη Ρωσία, γύρω στα 1900. Δεξιά και αριστερά του Επιτάφιου ο Αγγελος και η μυροφόρα Μαγδαληνή, ενώ, μετά την Ανάσταση, τοποθετείται στο κέντρο και ο Αναστημένος Χριστός. Ο Επιτάφιος θα μείνει έτσι στολισμένος μέχρι την παραμονή της Αναλήψεως.

Ο « Λάζαρος» του Κοντοχωριού
Ένας από τους μεγαλύτερους « Λάζαρους» στη Σαντορίνη είναι και εκείνος του Κοντοχωριού, συνοικισμού στα ανατολικά της πόλης.
Ο « Λάζαρος» του Κοντοχωριού στήνεται στην πλατεία, ανάμεσα στις εκκλησίες του Αγίου Ελευθερίου και του Αγίου Ευσταθίου και δεσπόζει στην περιοχή.
Ακολουθείται η πατροπαράδοτη διαδικασία: Μάζεμα « αλισμαριού» ( δενδρολίβανου) και περιτύλιγμα μ αυτό των κορμών, που θα σχηματίσουν τον τεράστιο σταυρό , το « Λάζαρο» χοντρά σχοινιά, που τα δένουν στις τρεις άκριες του Σταυρού, που τον «σηκώνουν» και τον « στήνουν» με μεγάλη και συντονισμένη προσπάθεια.
Στο Κοντοχώρι, την πρωτοβουλία για τη διατήρηση του εθίμου έχει ο Σύλλογος Θηραίων Κοντοχωριανών « Ο Άγιος Ελευθέριος».
Θα είναι μία εμπειρία η παρακολούθηση του στήσιμου του « Λαζάρου» στην πλατεία του Αγίου Ελευθερίου, στο Κοντοχώρι, το Σάββατο του Λαζάρου, νωρίς το απόγευμα……

Εμμ.Α.Λιγνός – Ιωσήφ Πέρρος

Τρίτη, Απριλίου 14, 2009

άλλη μια παραίτηση στην τοπική
Μετά τους Κανακάρη και Καραχάλιο την παραίτησή της απέστειλε και η κ. Καμπουράκη στην τοπική της ΝΔ. Στην επιστολή της η κ. Καμπουράκη δεν αναφέρεται στους λόγους που την οδήγησαν στην παραίτηση.
«Ουδέν σχόλιο» σχολίασε ο πρόεδρος της τοπικής.


Τι γίνεται ρε παιδιά;
Αυξημένους -κατά πολύ- λογαριασμούς της ΔΕΗ έχουν λάβει όπως υποστηρίζουν εκατοντάδες κάτοικοι του νησιού που διαμαρτύρονται για τα ποσά που έχουν κληθεί να καταβάλουν. Συγκεκριμένα, και όπως πρώτο αποκάλυψε το πόρταλ «νέα της Σαντορίνης», τα ποσά που καλούνται να πληρώσουν καταναλωτές του νησιού είναι τεράστια σε σχέση με τα όσα έχουν συνηθίσει να πληρώνουν. Κάτι, που για να το αποδείξουν επιδεικνύουν περσινούς αντίστοιχους λογαριασμούς των 150 ευρώ, σε αντιπαράθεση με τους φετινούς των 800!
Η ΔΕΗ από την πλευρά της απαντά ότι πρόκειται για τετράμηνη κατανάλωση και όχι για δίμηνη σημειώνοντας ότι δεν έχουν γίνει αυξήσεις στους λογαριασμούς.







Navy's invites you to party!! ή το Navy's στην παραλία του Καμαρίου κάνει πάρτυ!
και τι πάρτυ...
Rock/goth party!
την
ΤΕΤΑΡΤΗ 15 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
στο navy’s beach club, Kamari
starting @ 21:00
























.







Η συνέντευξη που κατά-φχαριστήθηκα σήμερα!
Ψάρια, ψαράκια, ψαρούκλες, ψαρίνες, ψαρόνια και ψαρόπουλα!



Πρόκειται για σημερινή -ολόφρεσκη!- συνέντευξη του Δημήτρη Ζάννε, προέδρου της Oμοσπονδίας Συλλόγων Eπαγγελματικής Aλιείας Κυκλάδων,
που δημοσιευετι σήμερα στο πόρταλ www.kykladesnews.gr

Η συνέντευξη εχει μεγάλο ενδιαφέρον μιας και ο κ. Ζάννες αναφέρεται στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος καθώς και στις αλλαγές που εχουν συντελεστεί στην επαγγελματική αλιεία τα τελευταία χρόνια, ενω απαντώντας σε ερώτηση για το παρόν και το μέλλον του θαλάσσιου περιβάλλοντος, δεν διστάζει να αναφέρει όλα τα ψάρια που κολυμπούν στις ελληνικές θάλασσες, σημειώνοντας οτι ...αυτά συνεχίζουν να υπάρχουν!

Ελπίζω να την απολαυσετε!
www.kykladesnews.gr/DIMITRIS=ZANNES-Proedros-alieon-Kykladon.html

«Στις Κυκλάδες έχει μειωθεί πολύ ο πληθυσμός του σαργού, του μπαρμπουνιού, της σκορπίνας, του λυθρινιού, χάνονται τα αφρόψαρα, η γόπα το σαφρίδι, η μελούνα, η μεγάλη μαρίδα. Παλιότερα σε απομακρυσμένες περιοχές πήγαιναν μόνο επαγγελματίες, σήμερα με την ανάπτυξη σύγχρονων μέσων έχουν όλη τη δυνατότητα οι ερασιτέχνες, έχουν GPS, ηλεκτρονικούς χάρτες, σύγχρονα βυθόμετρα.

Πριν από λίγο καιρό πιάσαμε κάποιον με 40 κιλά σαργούς. Εγώ με 40 κιλά ψάρι συντηρώ την οικογένειά μου για ένα μήνα. Μια φορά είδα ένα ψαροντουφεκά που μου έκλεβε τα παραγάδια. Όταν του ζήτησα το λόγο, με σημάδεψε με το ψαροντούφεκο! Ευτυχώς που δεν είχα μαζί μου όπλο».

Πάνω από εικοσιπέντε χρόνια στη θάλασσα ο Ανδριώτης Δημήτρης Ζάννες, πρόεδρος της Oμοσπονδίας Συλλόγων Eπαγγελματικής Aλιείας Κυκλάδων αγωνιά διότι εκτιμά πως εμφανίζονται μειωμένα έως και 70% την τελευταία δεκαετία τα αποθέματα ψαριών όπως η γόπα, το σαφρίδι, η φρίσα, ο παντελής ή σηκιός, τα μαγιάτικα. Οι σαργοί δεν προλαβαίνουν να μεγαλώσουν με αποτέλεσμα να μη γίνεται η αναπαραγωγή αφού δεν καταφέρνουν να αλλάξουν φύλλο μιας και είναι ερμαφρόδιτα ψάρια. Σχεδόν στο μισό τους πληθυσμού τους έχουν μείνει, το μπαρμπούνι, η συναγρίδα, οι στείρες και όλα τα μεγάλα σε μέγεθος ψάρια, ένδειξη υπεραλιείας. Οι αχινοί είναι περιζήτητοι στις τουριστικές περιοχές ένεκα...αχινοσαλάτας. Στα Δωδεκάνησα έχουμε περισσότερους σκάρους, στη Θάσο αφθονούν τα χταπόδια, στην Κρήτη ευδοκιμούν λόγω ζεστών νερών τα ροφοειδή.

«Με τη θάλασσα εθίζεσαι. Είναι το μεγαλύτερο ναρκωτικό. Πρωτομπήκα σε βάρκα στα 12 μου και το ίδιο βράδυ είπα ότι θα γίνω ψαράς. Ακόμα και σήμερα, βγαίνεις στη θάλασσα πάντα με την ελπίδα». Ανησυχεί με την σημερινή κατάσταση στο Αιγαίο. «Ψάρια δεν υπάρχουν, έχουν μειωθεί πάρα πολύ. Όταν πήγαινα πριν από 10 χρόνια για δουλειά με παραγάδι, έφερνα 60 κιλά, ενώ τώρα 10. Και να φανταστείς ότι τώρα έχω 1.300 αγκίστρια, 5 χιλιόμετρα παραγάδι, ενώ παλιότερα 600. Τα καΐκια με δίχτυα έβγαζαν 100 κιλά αφρόψαρο, τώρα βγάζουν 10. Κάποια είδη έχουν εξαφανιστεί τελείως από εδώ. Η γόπα για παράδειγμα ήταν κάποτε το ψωμί του ψαρά. Βγάζαμε 50 - 100 κιλά. Πάνε αυτά. Όσο περνάνε τα χρόνια δουλεύουμε περισσότερα εργαλεία αλλά τα αποτελέσματα κάθε χρόνο είναι λιγότερα».

-Το γνωρίζετε το θαλάσσιο οικοσύστημα;
«Αντέχετε να σημειώσετε! Αθερίνα, βλάχος, γαλέος, γαύρος, γλώσσα, γόπα, γύλος, δράκαινα, ζαργάνα, καλκάνι, καλογριά, καπόνι, κέφαλος, κολιός, κουτσομούρα, κωλοχτύπι, λαβράκι, λυθρίνι, λίχνος, λούτσος, μαγιάτικο, μαίνουλα, μαρίδα, μελανούρι, μελιδόνα, μυλοκόπι, μπαλάς, μπαρμπούνι, μουγγρί, μουρμούρα, ξιφίας, ούγενα, παλαμίδα, πέρκα, ρίκι, ροφός, σαυρίδι, σαλάχι, σάλπα, σαραβάνος, σαργός, σαρδέλα, σκαθάρι, σκαρμός, σκάρος, σκορπίνα, σκουμπρί, σκυλόψαρο, σμέρνα, σπάθα, σπάρος, συναγρίδα, σφυρίδα, τόνος, τσιπούρα, φρίσσα, χάνος, χειλού, χελιδονόψαρο, χριστόψαρο. Αστακός, αχινός, γαρίδα, θράψαλο, καβούρι, καλαμάρι, καραβίδα, κολιτσάνος, κυδώνι, μπουρού, μύδι, πεταλίδα, πίνα, σουπιά, στρείδι, φούσκα, χταπόδι...»

-Ποιόν θεωρείτε τον καλύτερο τρόπο ψαρέματος;
«Είναι ένα δύσκολο θέμα αυτό. Γιατί ανάλογα με την εποχή, τα ψάρια πιάνονται σε διαφορετικά νερά σε διαφορετικά βάθη, οπότε εκεί χρησιμοποιούμε διαφορετικό εργαλείο, άλλες περιόδους δεν τρώνε – κυρίως σε εποχές αναπαραγωγής, οπότε εκεί πρέπει να πιαστούν με το δίχτυ. Το παραγάδι είναι το καλύτερο εργαλείο, έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις τα ψάρια που θα πιάσεις, το ίδιο και με το δίχτυ. Απλά επιλέγεις το άνοιγμα του ματιού».

-Αξιοποιείτε την αλιευτική σας εμπειρία;
«Αλίμονο εάν δεν το κάναμε. Για μας η θάλασσα είναι η ζωή μας. Η θάλασσά μας καταστρέφεται, τα αλιευτικά αποθέματα μειώνονται, γι' αυτό πήραμε το μέλλον στα χέρια μας αποφασίζοντας να χαρτογραφήσουμε τα λιβάδια της Ποσειδωνίας για να προστατεύσουμε τα ψάρια, κάτι που έπρεπε να έχει κάνει από καιρό το υπουργείο Ανάπτυξης. Η Ποσειδωνία είναι το μαιευτήριο των ψαριών, εάν χαθεί αυτό χαθήκαμε και εμείς».

-Σε ποιές περιοχές των νησιών έχουμε πλούσια ιχθυαποθέματα;
«Στο βόρειο Αιγαίο έχουμε σαρδέλα και γαύρο, στα κεντροανατολικά έχουμε μπακαλιάρο και ξιφία, νότια, σε Κίμωλο και Μήλο έχουμε φαγκριά. Στα Δωδεκάνησα έχουμε περισσότερους σκάρους, χταπόδια έχουμε στη Θάσο, η Κρήτη με τα ζεστά νερά προσελκύει τα ροφοειδή».

-Ποια είναι τα πιο εμπορικά ψάρια;
«Στα πρώτης κατηγορίας ανήκουν το φαγκρί, ο σαργός, το λυθρίνι, το μπαρμπούνι, η συναγρίδα, τα σκαθάρια. Ο αστακός είναι στα υπερπολυτελείας. Στη δεύτερη κατηγορία έχουμε τη σκορπίνα, το μελανούρι, το σκάρο, πιο φτηνά είναι η γόπα, η μελούνα, το σαφρίδι, η φρίσα».

-Έχουμε ψάρια της μόδας;
«Η πεσκανδρίτσα. Πολλά μαγαζιά άνοιξαν και το σερβίρουν. Είναι ψάρι άσχημο στην όψη. Τώρα υπεραλιεύεται. Παλιότερα οι μηχανότρατες την πετούσαν στη θάλασσα. Σήμερα πάμε προς αφανισμό του είδους εάν δεν πάρουμε μέτρα».

Δευτέρα, Απριλίου 13, 2009

Σταυροφορίες ..συγνώμη παρασύρθηκα απο τα πρόσφατα αναγνώσματά μου... Σταυροδοσίες!!!!


Απ' όσα είδαμε απο το Volcano TV και διαβάσαμε απο το πόρταλ www.neasantorinis.gr
ο... κακός χαμός έγινε στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με τους δύο πρώην Αντιδημάρχους τους κυρίους Αργυρό και Σιγάλα να ... πετάνε και να σηκώνουν το γάντι με την κάθε ευκαιρία, με τις πλέον οξείες αντιπαραθέσεις να σημειώνονται μεταξύ των δύο και του δημάρχου.
Κι αν οι αντιπαραθέσεις και οι πολύωρες συνεδριάσεις είναι ο κανόνας σε ... προεκλογικές περιόδους με την αντιπολίτευση να μην αφήνει να πέσει κάτω ούτε καρφίτσα -των κυβερνώντων σαφώς-, στην περίπτωσή μας τα πράγματα διαφοροποιούνται αρκετά, μιας και η αντιπολίτευση ακολουθεί την πολιτική του "ώριμου φρούτου" που πέφτει κάτω και τσακίζεται κλπ, μιας και την... δουλειά της κάνουν ,και μάλιστα ωραιότατα, τα δύο πρώην μέλη της κυβερνώσας παράταξης(!) τα οποία εδώ και καιρό έχουν επιλέξει μοναχικές πορείες ασκώντας την σκληρότερη αντιπολίτευση που έχουμε δει ever! στο νησί! (λίγο απέχουμε απ' το να ακούσουμε και τα παράπονα της παράταξης του κ. Ζώρζου οτι δεν έχει ... χώρο να κάνει την δουλειά της!)

Αυτό είναι, σε γενικές γραμμές, το πολιτικό σκηνικό στο οποίο εξελίσσεται η επικαιρότητά μας, την ώρα που πληθαίνουν στο νησί όσοι λένε οτι οι επόμενες εκλογές θα είναι περίπλοκες. Όπως και πολλά πράγματα στις σχέσεις μας μεταξύ μας δηλαδή....

Στα της συνεδρίασης τώρα, η διάρκειά της ξεπέρασε τις 7 ώρες με αποτέλεσμα όλοι να μακαρίζουν την απόφαση του προέδρου του Συμβουλίου, ο οποίος, είχε, δεν είχε την ιδέα, δεν ξέρουμε, σημασία πάντως έχει το οτι αποφάσισε να ξεκινήσει η συζήτηση πρωί κι οχι στις 6 το απόγευμα όπως συνέβαινε με τα γνωστά αποτελέσματα. να νυστάζουν δηλαδή οι δημοτικοί σύμβουλοι και να κοιμούνται...
Έτσι λοιπόν η συνεδρίαση ξεκίνησε στις 9 το πρωί και ολοκληρώθηκε στις 4 το απόγευμα. Σαν ενα κανονικό εργάσιμο οκτάωρο δηλαδή.
Σύμφωνα με τα όσα είδαμε, μάθαμε και ακούσαμε, δεν ήταν και λίγες οι φορές που το κλίμα οξύνθηκε επικίνδυνα κυρίως από την κριτική που άσκησαν στην Δημοτική αρχή οι δύο πρώην Αντιδήμαρχοί της, κύριοι Γιάννης Αργυρός και Αντώνης Σιγάλας. Μάλιστα, όπως διαβάσαμε, "τα πράγματα πήραν άσχημο δρόμο όταν ο Δήμαρχος που για αρκετή ώρα δέχονταν τα πυρά των δύο πρώην Αντιδημάρχων είπε ότι περιμένει να μάθει και τον... τρίτο της Δημοτικής κίνησης που έχουν ιδρύσει". Ο κ. Αργυρός πάντως απάντησε οτι τα λόγια αυτά είναι προσβλητικά, για τον ίδιο, τον κ. Σιγάλα καθώς και τον Συνδιασμό τους.
Σε κάθε περίπτωση πάντως το κλίμα ήταν ... λίγο χειρότερο απ’οτι το έχουμε συνηθίσει μιας κι από πολιτικό έχει γίνει ψυχροπολεμικό….

Άλλωστε είναι, όπως το έχουμε γράψει και παλαιότερα, να μην φτάσεις στο σημείο όπου ότι και να πεις, ότι και να μην πεις, φταις.
Γιατί άμα φτάσεις σε αυτό το σημείο, καλά που η θέση είναι εντελώς άβολη και δύσκολη, θέλει και πολύ καιρό να το ξεπεράσεις. Το γεγονός ότι από ‘κει που «είχες και ήσουνα σε φάγανε οι ιδέες».

Κι όπως διαβάζω και σε ένα βιβλίο σχετικό με μια διαδικασία όπου μπουλούκια ευρωπαϊκά και χριστιανικά ξεκινήσανε να απελευθερώσουνε από τους μουσουλμάνους του Ισλάμ τους Αγίους Τόπους (γιατί οι τόποι ήτανε τόσο Άγιοι που έπρεπε να σταματήσουνε να τους πατάνε οι αντίχριστοι, - βέβαια για να είμαστε σοβαροί, πίσω από τόσο μεγάλες ιδέες και εκστρατείες κρύβονται πάντοτε σοβαρότεροι λόγοι) μόνο ένας -στους επτά- στρατηλάτες ήτανε ιδεολόγος και πίστεψε με τα σωστά του ότι με τις ιδέες που κουβάλαγε θα λευτέρωνε την πόλη. Την κάθε πόλη. Προτού καταλάβει πως όλη κείνη η μαρίδα που τον ακολουθούσε ξοπίσω σκοτιζόταν μόνο για το πώς θα τηνε βολέψει από τη μάσα.


Κατα τα άλλα, κατά καιρούς αναρωτιόμαστε γιατί στα δημοτικά συμβούλια , εννοόντας εδω στο νησί μας, δεν συμμετέχουν γυναίκες. πιθανότατα γιατί αυτές που ξέρετε εσείς μοιάζουν με αυτές που ξέρω εγω. νοιάζονται και αγωνιούν για το που θα αφήσουν τα παιδιάκια τους για να πάνε να κάνουν καμιά δουλειά και για το πως θα συντηρήσουν το σπίτι τους και την οικογένειά τους και δυστυχώς δεν έχουν τόσες ώρες διαθέσιμες για μη παραγωγικές ,σε πολλές περιπτώσεις, συζητήσεις. "μα είσαι με τα καλά σου, οι γυναίκες έχουνε ενα σωρό δουλειές, υπάρχει γυναίκα που θα αφήσει τις δουλειές της για να τρέχει να τσακώνεται ή να ακούει τους άλλους να τσακώνονται με τις ώρες -σαν την περίεργη της γειτονιάς- για πράγματα που ούτε στο ελάχιστο την αφορούν;!" ήταν μια απο τις χαρακτηριστικές απαντήσεις που πήρα στην παραπάνω απορία.


Βρήκαμε όμως και μία (τουλάχιστο μία) όμορφη, ομόφωνη και αισιόδοξη απόφαση. Πρόκειται γι αυτήν σχετικά με την ίδρυση στο νησί παραρτήματος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών του τμήματος Γεωλογίας και Γεοπεριβαλλοντικού Τομέα Δυναμικής Τεκτονικής Εφαρμοσμένης Γεωλογίας.

Το Δημοτικό Συμβούλιο ψήφισε υπέρ της πρότασης που παρουσίασε ο καθηγητής Γεωλογίας κ. Λέκκας ο οποίος ανέφερε ότι με την ίδρυση του Τμήματος η Σαντορίνη θα ωφεληθεί από πολλές πλευρές , ενώ πρότεινε να ιδρυθεί και Μουσείο Γεωλογίας, κάτι αντίστοιχο με αυτό της Μυτιλήνης, το οποίο και αποτελεί πόλο έλξης χιλιάδων ξένων και Ελλήνων επισκεπτών.




έχουμε πολλά πολλά δελτία τύπου και ανακοινώσεις με ενδιαφέρον, καθώς και λαογραφικά σχετικά με τα έθιμα της Σαντορίνης,
θα τα βάλουμε σε μια σειρά κι ελπίζουμε με ολοκαίνουργιες αναρτήσεις να είμαστε πάλι παρεούλα αυριο....

επίσης, εχουμε κρατήσει και μπόλικες σημειώσεις απο ενα λίγο παλιότερο δημοτικό συμβούλιο
όπου μονοθεματικά συζητήθηκε ο Τουρισμός. Λοιπόν, απο εκείνο το δημοτικό συμβούλιο βγήκαν λαβράκια και ακούστηκαν -μεταξύ αυτών που έχουμε ακούσει ενα σωρό φορές- και πολύ σημαντικά και φρέσκα στοιχεία σχετικά με τον τουρισμό, που δυστυχώς .. όσοι τα άκουσαν τα άκουσαν απο την τηλεόρασή τους και σαν να ξεχάστηκαν. Αυτά τα θεματάκια θα τα δούμε κάποια στιγμή για να τα επαναφέρουμε και να τα φρεσκάρουμε στη μνήμη όλων,
ενω υπενθυμίζουμε οτι με το ξεκίνημα του διαλόγου ο Δήμαρχος Θήρας είχε ... φτιάξει κλίμα (μας είχε κάνει την καρδιά περιβόλι...) "προλαβαίνοντάς" μας πως τα οικονομικά δεν πάνε και τόσο καλά, το ταμείον ζορίζεται, τώρα που μας κόψανε και το 2% και μας το κάνανε μισό υπάρχει πρόβλημα ρευστότητος και ως εκ τούτου... προσέξτε τι θα πείτε και τι θα ζητήσετε.
γιατί, παρά του μη έχοντος, ως γνωστό, ουκ αν λάβεις....




καλή μεγαλοβδομάδα να έχουμε.