Τρίτη, Ιουλίου 12, 2011

"Σαντορίνη, Σπίτια του Θεού" απο την Αθήνα στην Σαντορίνη

Το Σάββατο 16 Ιουλίου στις 8 το βράδυ στη Χριστιανική Εστία των Φηρών εγκαινιάζεται από τον Μητροπολίτη Θήρας Αμοργού και Νήσων κ.κ.Επιφάνιο και τον Δήμαρχο Θήρας κ. Ζώρζο η έκθεση "Σαντορίνη, Σπίτια του Θεού" του διεθνούς φήμης Έλληνα ζωγράφου και αρχιτέκτονα, καθηγητή Ευθύμιου Βαρλάμη.

Ο Βαρλάμης από τη δεκαετία του ‘70 εγκαταστάθηκε στην Σαντορίνη και δημιούργησε το θερινό Αρχιτεκτονικό Σεμινάριο στη Μεσαριά, που μελέτησε και παρουσίασε την αρχιτεκτονική ιδιαιτερότητα της Σαντορίνης σε φοιτητές και επιστήμονες από όλο τον κόσμο.
Οι πρωτότυπες εργασίες του δημοσιεύτηκαν στα πιο ειδικά επιστημονικά περιοδικά και έγιναν αντικείμενο διδασκαλίας σε Ινστιτούτα και Πανεπιστήμια της Ευρώπης.
Το 1995, σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και διεθνή εκπαιδευτικά ιδρύματα, παρουσίασε την Σαντορίνη σαν παγκόσμιο πρότυπο οικολογικής επιβίωσης και το 1989 στο Παρίσι, στην επετειακή έκθεση «Ευρώπη των Δημιουργών» την αρχιτεκτονική ουτοπία της «Ατλαντίδας –Σαντορίνης». Η έκθεση "Σαντορίνη, Σπίτια του Θεού" παρουσιάστηκε τον Ιούνιο με επιτυχία στην Αθήνα, στη αίθουσα Γκίκα της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης.
Η έκθεση θα διαρκέσει όλο το καλοκαίρι και θα λειτουργεί για το κοινό καθημερινά από τις 7.00 μέχρι τις 10.00 το βράδυ.



Ο ίδιος ο καλλιτέχνης σχετικά με τα έργα του αναφέρει οτι,

Το να ζωγραφίσει ένας Έλληνας τοπία της πατρίδας του, δεν είναι μια εύκολη διαδικασία. Πολλοί παράγοντες δυσκολεύουν την αποτύπωση, γιατί στην ουσία οι τόποι μας είναι βαθιά μέσα μας γραμμένοι κι αυτή η συναισθηματική σχέση δυσκολεύει μια προβολή σε μια εικόνα.
Κι ύστερα με ποια μέθοδο; Ιμπρεσσιονιστική, ρεαλιστική, μεταμοντέρνα;

Το να συλλάβει κανείς την Σαντορίνη, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να βλέπει κανείς μόνο την επιφάνεια, μόνο τα στερεότυπα.
Για να ζωγραφίσω την Σαντορίνη έπρεπε να εμβαθύνω στη φιλοσοφία του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη. Επέμεινα στον ορισμό της φαντασίας, δηλαδή των εικόνων που πέφτουν στα στρώματα της ψυχής. Σ’ εκείνα τα κατάλοιπα που στο τέλος αγγίζουν τις αμετάβλητες ιδέες.

Τα έργα μου αναφέρονται στην προσωπική μου σχέση με το νησί μου. Γι’ αυτό είναι έργα της μνήμης κι αυτά δείχνουν μια άλλη εικόνα, πιο πραγματική, πιο βαθύτερη.
Τα έργα μου δείχνουν την τραγική εξέλιξη του αγαπημένου μου νησιού.
Δείχνουν μια αρχέγονη φύση, μια θεϊκή δημιουργία, με μια πλαστικότητα που ευκόλυνε αυτό το μεγαλείο της λαϊκής μας αρχιτεκτονικής, το οικολογικό πρότυπο της επιβίωσης, σ’ ένα δύσκολο τόπο, εύφορο όμως και παραδεισένιο.
Τα έργα μου θέλουν να φυλάξουν αυτή την απαράμιλλη φύση του νησιού, ενάντια στη μανία του καιρού μας να εξαφανίσουν το φυσικό περιβάλλον και να το αντικαταστήσουν με ξενοδοχεία και ντισκοτέκ. Η φύση όμως του νησιού δεν είναι απέραντη, έχει κι αυτή όρια που ήδη αρχίζουν να υπερβαίνονται απ’ την ταχύτητα της εποχής μας.
Τα έργα μου γίνονται έτσι ένας ύμνος στην Σαντορίνη και στην ελπίδα να σωθεί η πραγματική της φύση που όρισε την αγάπη μας και την ταυτότητά μας...