Σύμφωνα με την ανακοίνωση της πρωτοβουλίας,
Δέσμευση και σχεδιασμός των Υπουργών με στόχο την
εξασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα των Αεροδρομίων.
Την Τρίτη 17-03-15 εκπρόσωποι της πανελλαδικής
Πρωτοβουλίας των 161 φορέων, μεταξύ των οποίων και ο Περιφερειάρχης Ιονίων
Νήσων Θ. Γαλιατσάτος, συναντήθηκαν με τους Υπουργούς Οικονομίας Γ. Σταθάκη,
Επικρατείας Α. Φλαμπουράρη ενώ κατέθεσαν το Ψήφισμα και στον Υπ. Οικονομικών Ι.
Βαρουφάκη. Ακολούθησε Συνέντευξη Τύπου στην αίθουσα του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών.
Στη Συνέντευξη μίλησαν ο Θ. Γαλιατσάτος και ο Χ. Μυλωνάκης Αντιπρόεδρος του
Επιμελητηρίου Χανίων.
Από την πλευρά της Πρωτοβουλίας, διατυπώθηκαν ρητά
οι πολιτικοί και κοινωνικοί άξονες που αποτελούν τη γραμμή υπεράσπισης τόσο της
δημόσιας περιουσίας, της εθνικής κυριαρχίας
όσο και των Αεροδρομίων της χώρας. Βασική απαίτηση, ήταν η άμεση ακύρωση
της δρομολογούμενης ιδιωτικοποίησης. Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων,
εκφράστηκαν ανησυχίες αφενός για τη
ενίσχυση του θεσμικού ρόλου του ΤΑΙΠΕΔ με την επικείμενη κατάθεση Τροπολογίας
στη Βουλή, αφετέρου για την αναγκαιότητα χρηματοδότησης των Αεροδρομίων για την
κάλυψη άμεσων λειτουργικών αναγκών. Επίσης συζητήθηκαν εκτενώς, τα συνολικά
προβλήματα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ο βαθμός εξάρτησης των τοπικών
οικονομιών και του Τουρισμού από τα Αεροδρόμια ιδιαίτερα στις νησιωτικές
Περιφέρειες, όπως επίσης τα ζητήματα κοινωνικής συνοχής και ασφάλειας που σε
καμία περίπτωση δεν πρέπει να θιχτούν από την επιζήμια και αδικαιολόγητη
ιδιωτικοποίηση. Επισημάνθηκαν τέλος ζητήματα, όπως η νέα τιμολογιακή πολιτική
έτσι όπως αυτή περιγράφεται στους όρους παραχώρησης και το νέο εργασιακό
καθεστώς που προβλέπει περικοπή θέσεων εργασίας και ελαστικοποίηση των
συνθηκών.
Από την πλευρά της Κυβέρνησης, υπήρξε απόλυτη κατανόηση
του προβλήματος της ιδιωτικοποίησης των Αεροδρομίων και έγινε εκτενής αναφορά
στις πολιτικές πιέσεις που δέχεται σήμερα η Ελλάδα από τους μηχανισμούς της
Ε.Ε.. Τα νέα δεδομένα που εισήχθησαν στη συζήτηση ήταν η προσπάθεια που γίνεται
- από πλευράς Υπουργών - για την εξασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα των
Αεροδρομίων, γεγονός που πιθανόν να οδηγήσει σε ακύρωση της συγκεκριμένης
ιδιωτικοποίησης και σε επανασχεδιασμό της δημόσιας διοίκησης - διαχείρισης των
Αεροδρομίων στη βάση του μοντέλου της μικτής οικονομίας. Ο σχεδιασμός που θα
επιδιωχθεί, δεν αποκλείει την περίπτωση της συμμετοχής των φορέων της Τοπικής
αυτοδιοίκησης.
Η “Κοινή Πρωτοβουλία ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των
περιφερειακών Αεροδρομίων” αναγνωρίζει το θετικό πνεύμα των νέων δεσμεύσεων της
σημερινής κυβέρνησης και αναμένει τους νέους της σχεδιασμούς, τόσο για την
ακύρωση της συγκεκριμένης ιδιωτικοποίησης, όσο και τη συνολική αντιμετώπιση του
ζητήματος της προστασίας της δημόσιας γης και περιουσίας.
Θεωρεί ότι η υπόθεση δεν έχει κλείσει και καλεί τους
πολίτες, τους φορείς και τα κινήματα να εντείνουν τις προσπάθειές τους, έτσι
ώστε η φωνή του λαού στο δίκαιο αίτημα
της ακύρωσης των καταστροφικών για τη χώρα ιδιωτικοποιήσεων από το ΤΑΙΠΕΔ και
το δημοκρατικό αίτημα της μη υποθήκευσης των αναπτυξιακών υποδομών της Ελλάδας
στους επίδοξους επενδυτές, να ακουστεί ακόμα πιο δυνατά. Οι αγώνες συνεχίζονται
και κλιμακώνονται.