-«Θα γράψω βιβλίο!» (δηλώνουν με στόμφο -μεταξύ άλλων- πολλοί αποστρατευμένοι πολιτικοί. και ποδοσφαιριστές)
-Να γράψεις. Το θέμα είναι ποιός θα το αγοράσει....
Το θέμα (ποιό θέμα...ανάθεμα να λές καλύτερα) της ημέρας... (ποιά ημέρας ...της σεζόν να λες καλύτερα)
Τον κ. Τσαπατσούλογλου τον ξέρετε; Δεν τον ξέρετε!!! Μα είναι ο διασημότερος εν ζωή Κονγκολέζος μαέστρος!
Κρίση, ποιά κρίση; δεν υπάρχει κρίση! Ή υπάρχει μονο για τους φτωχούς (γι αυτό εξάλλου είναι και φτωχοί) Γι αυτούς που δεν έχουν νιονιό να βγάλουν λεφτά. Διότι υπάρχουν και όσοι έχουν. Νιονιό, οι οποίοι βρίσκουν αυτούς που δεν έχουν....
Μπερδευτήκατε; Να το πούμε πιο απλά. Την μηχανή που κόβει (ή έκοβε) λεφτά φαίνεται οτι είχαν βρεί πολλοί διοργανωτές συναυλιών και φεστιβάλ οι οποίοι αφού έστηναν το πρόγραμμά τους ή επέλεγαν τον καλλιτέχνη που θα έδινε την συναυλία, έτρεχαν -κυριολεκτικά- στον πλησιέστερο Δήμο προκειμένου να ... επιδοτηθούν. Εκεί, σε πολλές περιπτώσεις συναντούσαν παλιούς γνώριμούς τους, φίλους κουμπάρους, συμπεθέρους, συμμαθητές ή «εύπιστους» - να το πείς;- ανθρώπους οι οποίοι χωρίς δευτερη σκέψη δέχονταν να επιδοτήσουν την συναυλία για να ευχαριστήσουν το φιλοθεάμον κοινό της περιοχής τους, και τελικά πολύ περισσότερο τους διοργανωτές. Σε κάποιες δε περιπτώσεις εξόφθαλμης υπερτιμολόγησης του κόστους της εκδήλωσης, έπαιρναν κι οι «αρμόδιοι» το δωράκι τους γιατί όπως και να το κάνεις δεν υπογράφει ετσι κανείς για 10 15 ή και 50 χιλιάδες ευρώ (τουλάχιστο).
Κάπως έτσι λειτουργούσαν και λειτουργούν τα πράγματα σε πολλούς δήμους εξ ού και γίνεται σφαγή γι αυτές και τις θέσεις των αρμοδίων. Το φαινόμενο, χωρίς στην προκειμένη περίπτωση να θέλουμε να αφήσουμε το οποιοδήποτε εννοούμενο ή υπονοούμενο δωροδοκίας, θα χει συμβεί, δεν μπορεί, και στην δική μας περίπτωση, του Δήμου της Σαντορίνης, όπου πολλοί θα έχουν εμφανιστεί με το χέρι απλωμένο προκειμένου να υποστηριχθεί οικονομικά η καλλιτεχνική τους πρόταση. Και ενδεχομένως, σε πολλές περιπτώσεις οι έχοντες και κατέχοντες αυτές τις θέσεις σε Δήμους, να έχουν πέσει θύματα των διοργανωτών που τους πείθουν προβάλλοντας επιχειρήματα για τα οφελήματα της περιοχής απο την παρουσία ενός καλλιτέχνη διεθνούς ή εγχώριου ηψηλότατου βεληνεκούς (και ως εκ τούτου και «κασέ»). Εν συνεχεία οι διοργανωτές αφού «κλειδώσουν» την χορηγία του πλησιέστερου Δήμου (σ.σ. ταμείου) δεν διστάζουν να κόψουν και κεφάλια κοστολογόντας το εισητήριο στα 20 και 25 ευρώ τις «καλές» εποχές.
Κι ερχόμαστε τώρα στην ερώτηση. Αξίζουν, θέλουμε τέτοιες καλλιτεχνικές προτάσεις; Πόσο μάλλον στις περιπτώσεις που αυτές οι εκδηλώσεις δεν «τυγχάνουν» της αυθόρμητης ανταπόκρισης του κόσμου... Αξίζουν οι πολίτες του κάθε Δήμου και του δικού μας να πιέζονται οικονομικά για να δαπανώνται χωρίς αναστολές χρήματα σε αμφίβολου αποτελέσματος εκδηλώσεις;
Αυτά, θεωρώ οτι είναι ερωτήματα που θα πρέπει να μας προβληματίσουν όλους αλλά ιδιαίτερα όσους έχουν φιλοδοξίες να ασχοληθούν με τα κοινά και να διαχειριστούν δημόσια χρήματα. Πόσο μάλλον αυτην την εποχή. της κρίσης. Που σημαίνει οτι ολα κρίνονται.
Σημειώσεις οι απαραίτητες...
Οι χορηγίες ιδιωτικών εταιριών αποτελούν διαφορετικό μοντέλο. Τα χρήματα δεν είναι δημόσια και οι επιλογές γίνονται με τα κριτήρια και τους στόχους της κάθε εταιρίας, που πολύ καλά κάνει και αναλαμβάνει τη χορηγία εκδηλώσεων για να υποστηρίξει το προιόν της και να προσδώσει -στον εαυτό της- εναν κοινωνικό χαρακτήρα.
Τα περισσότερα Φεστιβάλ Δήμων στην Ελλάδα δεν διαχειρίζονται μπάτζετ προκειμένου να αγοράζουν συναυλίες, αλλά λειτουργούν οργανωτικά παραχωρόντας τον χώρο και αναλαμβάνοντας την προβολή των εκδηλώσεων που φιλοξενούν στις περιοχές τους. Συμπληρωματικά μπορεί να καλύψουν κάποια μικροέξοδα, αλλά συναυλίες δεν αγοράζουν. Οι συναυλίες προσπαθούν να βγάλουν τα έξοδά τους, αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος των πολλών ακυρώσεων φέτος.
Τα «ηφαίστεια» είναι μια εκδήλωση βραχνάς για την Σαντορίνη που παλευει κάθε χρόνο ασθμαίνοντας και καθυστερημένα να αποφασίσει ποιόν τραγουδιστή να φέρει να τραγουδήσει για 2 ώρες, να πάρει τα λεφτά του και να φύγει, να της φύγει κι αυτηνής ενα βάρος απο πάνω της. Να κάνει το χρέος της δηλαδή, να βγάλει την υποχρέωση κι αυτό ήτανε. Καμιά μεγάλη ιδέα δηλαδή....Εκτός απο τα βεγγαλικά που πάνε ψηλά και κοστίζουν ακριβά και κάθονται οι τουρίστες και τα χαζευουν. Που ούτως ή άλλως θα χάζευαν στην Καλντέρα Αυγουστιάτικα....
Επίλογος με ανακοίνωση.
Για το μπαράζ ακυρώσεων συναυλιών φέτος έχουμε γράψει αρκετές φορές (μετα απο μας γράψανε και τα «Νέα» κι επειδή είμαστε πολύ φαντασμένοι ως δημοσιογράφοι-!- το πανηγυρίσαμε που «σκίσαμε» τα αντανακλαστικά του Συγκροτήματος....!)
Μια ακόμη ανακοίνωση απο το φεστιβάλ της «Πέτρας» έχει ως εξής,
Σας ενημερώνουμε ότι η Ελλήνική Θεαμάτων, με σχετική της ανακοίνωση, μας ενημέρωσε ότι λόγω ανωτέρας βίας θα προχωρήσει στην ακύρωση της παράστασης "Θα τραγουδήσω για σένα" που είχε οριστεί για τη Δευτέρα 21 Ιουνίου 2010 στο Θέατρο Πέτρας Για οποιαδήποτε διευκρίνηση παρακαλώ επικοινωνήστε στο τηλέφωνο 210 3388590.