Σύμφωνα με το ενδιαφέρον κείμενο του Νίκου Ξυδάκη
για τα φιλμς που δημιουργήθηκαν για την προβολή της Ελλάδας από την Aegean Airlines, αναφέρονται τα εξής :
Ποια εικόνα έχουμε για την Ελλάδα τα χρόνια της
κρίσης; Πώς βλέπουμε τον τόπο, την ιστορία, την κοινωνία, πώς βλέπουμε τους
εαυτούς μας μέσα στον χωροχρόνο, στον τόπο που μας δόθηκε, που γεννηθήκαμε και
μεγαλώσαμε; Μια απάντηση μπορούμε να αντλήσουμε από την εικόνα που
κατασκευάζουμε για να τη δουν οι ξένοι, οι άλλοι. Είδα αυτή την εικόνα πολλές
φορές τις τελευταίες μέρες στις πτήσεις της Αegean και στα viral ταινιάκια για
τον ελληνικό τουρισμό.
Η ταινία της Αegean είναι πολύ καλοφτιαγμένη.
Παρουσιάζει τοπία ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, νησιά, παραλίες, αρχαία και
νεότερα μνημεία, κτίσματα, γαστρονομία. Η Ικαρία έχει την τιμητική της:
παρουσιάζεται με μουσική συνοδεία ενός παραδοσιακού σκοπού παιγμένου με λύρα
και λαούτο· παρουσιάζεται ένας επίγειος παράδεισος. Παρομοίως, οι Κυκλάδες και
οι διασημότεροι αρχαιολογικοί τόποι. Οι εικόνες είναι διαλεγμένες με καλό
γούστο και συναρμοσμένες δεξιοτεχνικά. Το τελικό αποτέλεσμα θυμίζει μια μυθική
Αρκαδία, όπου επικρατεί παντοτινό καλοκαίρι, και οι άνθρωποι ζουν περίπου όπως
την εποχή του Ησιόδου και του Ομήρου.
Το πλήρες κείμενο μπορείτε να το δείτε εδώ : http://www.kathimerini.gr/794499/opinion/epikairothta/politikh/ellada-toy-60--deja-vu-to-2014