Ο Βουλευτής Κυκλάδων κ. Νικόλαος Συρμαλένιος καταθέτει
αναφορά το έγγραφο της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κυκλάδων.
Αναφέρει συγκεκριμένα ότι «..Αναλυτικότερα στο Λ/Χ Θήρας, οι
συνάδελφοι μου εξέφρασαν το προβληματισμό τους για την υποστελέχωση του Λ/Χ
,δεδομένου ότι κατά τους θερινούς μήνες καταπλέουν περί τα 850 κρουαζιερόπλοια
και αποβιβάζονται πάνω από 1.000.000 επιβάτες, με αυτονόητη συνέπεια την
αδυναμία επαρκούς κάλυψης του συγκεκριμένου φόρτου από την υπηρετούσα δύναμη ….
Κρίσιμη ωστόσο από πλευράς αποτελεσματικότητας είναι και η υποστελέχωση του Λ/Χ
Πάρου..»
Σύμφωνα με το έγγραφο της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού
Σώματος Κυκλάδων,
Πρόεδρε κε Δριβάκο Γεώργιε,
1. Δεν μπορεί να αμφισβητηθεί το γεγονός ότι ολόκληρο το ΛΣ
και ειδικότερα οι τοπικές υπηρεσίες των Κυκλάδων , επιτελούν κρίσιμο έργο στον
τομέα ευθύνης τους και κυρίως στη διασφάλιση της παράκτιας νομιμότητας ,την
προστασία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και την αύξηση του τουρισμού λειτουργώντας
ως καλοί πρεσβευτές του. Πολύ λίγο χρειάζεται να τονιστεί , ότι ο τουρισμός
αποτελεί κεντρικό πυλώνα της οικονομικής ανάπτυξης της πατρίδας μας και της
εξόδου από την κρίση.
2. Υπό τα δεδομένα αυτά, επιτρέψτε μου να αναφέρω ότι είναι
επιτακτική ανάγκη να εισέλθει στο διεκδικητικό πλαίσιο της ομοσπονδίας η πλήρως
στελέχωση των υπηρεσιών των Κυκλάδων. Επιπροσθέτως επιθυμώ να θέσω υπόψιν σας
κρίσιμες παραμέτρους, όπως αυτές που μου μεταφέρονται από τους συναδέλφους και
τη λειτουργική ύπαρξη των οποίων διαπιστώνω ο ίδιος προσωπικά με τις τακτικές
επί τόπου επισκέψεις μου.
3. Αναλυτικότερα , στο Λ/Χ Θήρας ,οι συνάδελφοι μου
εξέφρασαν το προβληματισμό τους για την υποστελέχωση του Λ/Χ ,δεδομένου ότι
κατά τους θερινούς μήνες καταπλέουν περί τα 850 κρουαζιερόπλοια και
αποβιβάζονται πάνω από 1.000.000 επιβάτες, με αυτονόητη συνέπεια την αδυναμία
επαρκούς κάλυψης του συγκεκριμένου φόρτου από την υπηρετούσα δύναμη .Συναφώς
λειτουργούν δύο (2) λιμένες , ένας για την υποδοχή των κρουαζιεροπλοίων και
ένας για την υπόλοιπη ακτοπλοΐα. Είναι σαφές ,ότι απαιτείται άμεση αύξηση του
προσωπικού.
4. Κρίσιμη ωστόσο από πλευράς αποτελεσματικότητας είναι και
η υποστελέχωση του Λ/Χ Πάρου. Κατά την επίσκεψή μου εκεί , υπήρξε η
αναμφισβήτητη διαπίστωση ότι σε ένα από τα λιμάνια με τη μεγαλύτερη κίνηση,
υπάρχει τέτοια υποστελέχωση, ώστε οι συνάδελφοι να οδηγούνται στα όρια της
εξάντλησης και κατάρρευσης ,προκειμένου να ανταποκριθούν στο φόρτο των
καθηκόντων τους .Υπάρχει επομένως αδήριτη ανάγκη άμεσης αύξησης της στελέχωσης
του Λ/Χ Πάρου.
5. Παρεμφερή αλλά και διαφορετικής ποιότητος, είναι τα
προβλήματα των συναδέλφων στο Λ/Χ Μυκόνου .Στην προκειμένη περίπτωση, υπάρχει
συνδυασμός του υψηλού κόστους ζωής, της υποστελέχωσης, της παλαιότητας του
κτιρίου του Λ/Χ και των συχνών μεταγωγών που πραγματοποιούνται στη Σύρο. Κοινή
συνισταμένη των παραπάνω προβληματικών παραμέτρων είναι η αδυναμία χορήγησης
ημερήσιας ανάπαυσης, καθώς και η μεγάλη κτιριακή δυσχέρεια να καλυφθούνε
επαρκώς και αξιοπρεπώς οι αυξημένες και ειδικές ανάγκες των υπηρετούντων εκεί
συναδέλφων. Υπάρχει λοιπόν η αποκλειστική ένδειξη εμπλουτισμού της στελέχωσης
και κατάργησης ή τουλάχιστον λογικού και αναλογικού περιορισμού του φαινομένου
αποσπάσεων και διαθέσεων , που σε συνδυασμό με την κτιριακή αναβάθμιση, θα
καταστήσουν σε πρώτη φάση υποφερτή τη διαβίωση των συναδέλφων στο Λ/Χ Μυκόνου.
6. Στο Λ/Σ Αμοργού , διαπίστωσα πέραν της υποστελέχωσης ,
ότι ο σταθμός δεν διαθέτει ούτε πλωτό ούτε χερσαίο υπηρεσιακό μέσο , γεγονός
που αναγκάζει τους εκεί υπηρετούντες να χρησιμοποιούν για υπηρεσιακά θέματα
(καταγγελίες, περιπολίες, κ.λ.π.) τα Ι.Χ. αυτοκίνητά τους . Τούτο αποκτά
ιδιαίτερη σημασία , αν ληφθεί υπ’ όψιν ότι , η Αμοργός έχει δύο (2) λιμένες ,
τα Κατάπολα και την Αιγιάλη , τα οποία απέχουν μεταξύ τους 23 χλμ. . Η ενίσχυση του
προσωπικού και η άμεση διάθεση των απαραίτητων πλωτών και χερσαίων
επιχειρησιακών μέσων μετακίνησης αποτελεί κατεπείγουσα ανάγκη.
7. Στο Υ/Χ Ίου , η υποστελέχωση αποτελεί και εδώ τον ίδιο
κοινό παρανομαστή με την πρόσθετη ιδιομορφία της μεγάλης επιδείνωσης κατά τους
θερινούς μήνες. Τούτο , δεν οφείλεται μόνο στην αύξηση της τουριστικής κίνησης
, αλλά και στην ταυτόχρονη στελέχωση του Λ/Φ Σικίνου, που συνεπάγεται διάσπαση
του εξ’ αρχής ελλειμματικού προσωπικού.
8. Στο Λ/Χ Νάξου όπου και υπηρετώ η υπηρεσία μας καλείται να
αντιμετωπίσει την ιδιαίτερα αυξημένη ακτοπλοϊκή κίνηση , να αστυνομεύσει την
πολύ μεγάλη σε μήκος ακτογραμμή του νησιού και των νησιών που υπάγονται στην
περιοχή δικαιοδοσίας μας , όπως η νήσος Ηρακλεία – Σχοινούσα – Κουφονήσι –
Δονούσα – Αμοργό , με τις πολύμορφες δραστηριότητες που αναπτύσσονται και τον
πολύ μεγάλο σε δύναμη αλιευτικό στόλο . Επιπροσθέτως το περιπολικό σκάφος
Π.Λ.Σ. 172 έχει μονό πλήρωμα και η ακτίνα δράσης του είναι μια από τις
μεγαλύτερες σε όλη τη χώρα. Δραστηριοποιείται σε όλες τις όμορες λιμενικές
αρχές εν ελλείψη άλλου περιπολικού σκάφους και συγκεκριμένα Νάξο – Πάρο –
Αμοργό – Ίο – Σαντορίνη – Σίκινο – Φολ/δρο – Ανάφη .
9. Η Α.Ε.Ν. Σύρου πρέπει άμεσα να στελεχωθεί με τρία (3)
άτομα έτσι ώστε να καταστήσει υποφερτή τη διαβίωση των συναδέλφων και να
σταματήσει η εκ των έσω μετακίνηση στελεχών του Λ/Χ Σύρου προς κάλυψη
υπηρεσιακών αναγκών .Επιπρόσθετα πρέπει να στελεχωθούν τα περιπολικά σκάφη του
Λ/Χ Σύρου με δύο (2) διπλωματούχους Μηχανικούς.
10. Στο Υ/Χ Τήνου , είναι ορατή και αδιαμφισβήτητη η
υποστελέχωση , ένα νησί με πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα εξαιτίας προπάντων του
θρησκευτικού τουρισμού. Επιπρόσθετα εμφανίζεται ένα τεράστιο πρόβλημα μεταξύ
των στελεχών και εστιάζεται στην αδυναμία ή απροθυμία εξεύρεσης αντικαταστατών
για όσα στελέχη τελούν υπό μετάθεση με την ¨εφεύρεση¨ αντικαταστάτη.
11. Παρότι έχει ήδη προαναφερθεί, επιτονίζεται ως έσχατη
παράσταση , το μάλλον γνωστό στη Διοίκηση γεγονός , ότι η κρατούσα πρακτική των
πολλών αποσπάσεων και διαθέσεων του προσωπικού , δυσχεραίνουν την εκτέλεση του
επιχειρησιακού έργου και εντείνουν το πρόβλημα της υποστελέχωσης. Η άμεση
κατάργηση ή ο ορθολογισμός του φαινομένου αποτελούν ανεπίδεκτη αναβολής
προτεραιότητα.
Κύριε Πρόεδρε ,είμαι βέβαιος ότι στις επικείμενες και
προσδοκώμενες αναδιαρθρώσεις των υπηρεσιών του Λ.Σ. και την ανακατανομή του
προσωπικού , θα επιδειχθεί ιδιαίτερη μέριμνα και φροντίδα στην επίλυση των
παραπάνω προβλημάτων των συναδέλφων. Έφτασε η ώρα να σπάσουμε τα ?ά όχι γιατί
έρχεται το Πάσχα αλλά γιατί έχει έρθει η ώρα της ευθύνης απέναντι στους
συναδέλφους μας .Θα πρέπει να χειριστούμε την αναδιάρθρωση και την ανακατανομή
του προσωπικού βάση αναγκών των συναδέλφων και όχι βάση αναγκών των ημετέρων
μας.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ, Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΠΕΡΤΣΙΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΚΟΥΖΟΥΜΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ