Ενα αμαξάκι
περιπλανιέται στην Παλιά Πόλη της Κέρκυρας. Οι αναβάτες του αποβιβάζονται
συχνά-πυκνά και δοκιμάζουν στα παραδοσιακά μαγαζιά του νησιού κερκυραϊκή μπίρα,
νούμπουλο και τσιτσιμπίρα. Συνεπαρμένη η ομάδα θα καταλήξει σε εστιατόριο, όπου
ύστερα από ένα απαιτητικό μάθημα μαγειρικής, οι φερέλπιδες μάγειρες θα γευτούν
ό,τι μαγείρεψαν - κορυφαίες κερκυραϊκές σπεσιαλιτέ...
Σε άλλο σημείο
της Ελλάδας, στο Τρίκερι του Παγασητικού οι επισκέπτες μαθαίνουν από τις
νοικοκυρές να παρασκευάζουν παραδοσιακή πίτα, που ψήνεται ενόσω κάνουν μπάνιο
στη θάλασσα και βγαίνοντας ανακαλύπτουν ένα πανεράκι με καραβίδες-χορεύτριες,
που ακόμα σαλεύουν...
Οι παραπάνω
μαγευτικές εικόνες δεν προέρχονται από κάποια κινηματογραφική ταινία γυρισμένη
στην πατρίδα μας, αλλά αποτελούν το πρόγραμμα διακοπών πολλών ξένων επισκεπτών,
που επιλέγουν να γνωρίσουν την Ελλάδα μέσα από τη γαστρονομία της. «Ενθερμοι
οπαδοί του γαστρονομικού τουρισμού είναι οι Αμερικανοί και οι Καναδοί, αλλά
πολλές κρατήσεις έχουμε και από την Ινδονησία και την Ινδία» αναφέρει στην «Κ»
ο κ. Λευτέρης Ελευθεριάδης, επικεφαλής της εταιρείας Places and Flavors που
οργανώνει γαστρονομικά τουρ σε όλη την Ελλάδα μέσω της ιστοσελίδας www.culinaryexperiences.gr
«Με τη διεθνή
στροφή στη γαστρονομία διογκώνεται το ενδιαφέρον για τον γαστρονομικό τουρισμό»
συμπληρώνει ο ίδιος, προσθέτοντας: «αναλογιστείτε ότι στη γειτονική Σερβία
εκπέμπει τηλεοπτικός σταθμός με πρόγραμμα μαγειρικής όλο το 24ωρο». Φυσικά, υπό
τον όρο «γαστρονομικός τουρισμός» δεν θα πρέπει να φανταστούμε τη μετάδοση
«στείρας» γνώσης στους αλλοδαπούς τουρίστες. «Υπάρχει αλληλεπίδραση, καθώς
ταυτόχρονα πραγματοποιούνται από μαθήματα μαγειρικής έως σεμινάρια food
photography».
Στο πλαίσιο,
άλλωστε, της εξοικείωσης των επισκεπτών με την ελληνική κουζίνα, εντάσσεται η
γνωριμία με την ελληνική φύση και την παρασκευή παραδοσιακών προϊόντων:
ελαιολάδου, κρασιού, τυριού. «Αλλοτε ξυπνάμε την ομάδα από τις 5 π.μ. και τους
πηγαίνουμε για άρμεγμα και μετά τους οδηγούμε στο τυροκομείο, άλλοτε στον τρύγο
στα οινοποιεία της Νάουσας». Αλλωστε, η ενημέρωση των ξένων επισκεπτών για την
παραγωγή ελληνικών προϊόντων δημιουργεί τις καλύτερες προϋποθέσεις για την
επιτυχή εξαγωγή τους... «Ουκ ολίγες φορές ψάχνουν τις διαφορές ανάμεσα στο ελληνικό
και το ιταλικό ελαιόλαδο ή άλλοτε μας ζητούν δακτυλογραφημένες τις συνταγές για
να μαγειρέψουν τα ελληνικά πιάτα στην πατρίδα τους...» περιγράφει ο κ.
Ελευθεριάδης.
«Πολλοί από τους
πελάτες μας προέρχονται κυρίως από τις ΗΠΑ, εκπλήσσονται με όσα τους δείχνουμε,
καθώς έως τότε νόμιζαν ότι Ελλάδα είναι μόνον οι παραλίες της Μυκόνου και της
Σαντορίνης» σημειώνει ο κ. Αντώνης Ορρος, υπεύθυνος των εν λόγω προγραμμάτων
στο www.culinaryadventuresgreece.com «άλλωστε, η σεζόν για τον γαστρονομικό
τουρισμό είναι ιδιαίτερα διευρυμένη, ξεκινά τον Απρίλιο και ενδέχεται να
κρατήσει έως τον Νοέμβριο».
«Σε όσους έχουν
πίσω τους ένα υπερατλαντικό ταξίδι, προσφέρουμε μια γαστρονομική περιπλάνηση
περισσότερων ημερών, που μπορεί να φθάσει και τις δεκατέσσερις μέρες» προσθέτει
ο κ. Ορρος. Και καταλήγει: «Τους επιβιβάζουμε σε τράτες για να παρακολουθήσουν
ζωντανά ψάρεμα ή τους οδηγούμε στην κουζίνα μιας περίφημης μαγείρισσας που
φτιάχνει χειροποίητες χυλοπίτες» διηγείται. «Από την περιήγηση δεν αφαιρούμε
και ξεναγήσεις, γιατί επιθυμία των ανθρώπων αυτών είναι να γνωρίσουν τον
ελληνικό πολιτισμό στο σύνολό του».