Δευτέρα, Ιουνίου 11, 2012

ο Γιάννης Μαχαιρίδης και τα ψάρια (του Νότιου Αιγαίου) ...

Ενδιαφέρον, τουλάχιστο για όσους ασχολούνται με τον τομέα της Αλιείας ως επαγγελματίες (βιοπορίζονται δηλ. οι άνθρωποι και δεν κάνουν χόμπι..) είχε η εισήγηση του Περιφερειάρχη Ν. Αιγαίου κ. Μαχαιρίδη στην συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο με θέμα "Στρατηγική ανάπτυξης της Αλιείας - Υδατοκαλλιεργειών στο Ν. Αιγαίο" εν όψει των αλλαγών που θα γίνουν στην ΚΑΠ (αυτή είναι η Κοινή Αγροτική Πολιτική...)

Σύμφωνα με σημεία της εισήγησής του σχετικά με την θαλάσσια Αλιεία,
               
Η αλιεία στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αποτελεί ένα δυναμικό κλάδο για τον πρωτογενή  τομέα και σημαντικό παράγοντα στην οικονομική ανάπτυξη .
Προσφέρει θέσεις εργασίας και απασχόλησης στον ντόπιο πληθυσμό, συμβάλλοντας σημαντικά στην κάλυψη θέσεων
εργασίας.
Η επαγγελματική αλιευτική δραστηριότητα στη Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου βρίσκεται σε ύφεση εξαιτίας της μείωσης των αλιευμάτων, δεν παύει όμως να αποτελεί μια σημαντική πηγή εισοδήματος για τους κατοίκους των νησιών μας.
Στον τομέα της θαλάσσιας αλιείας  εργάζονται σήμερα 2.203  σκάφη παράκτιας αλιείας και 36 σκάφη Μέσης Αλιείας. Οι απασχολούμενοι στα εν λόγω σκάφη ανέρχονται στα  4.700  άτομα και η παραγωγή των σκαφών σε περίπου 9.000 τόνους.  Στα υφιστάμενα έργα συμπεριλαμβάνεται και ο Τεχνητός Ύφαλος στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ των νήσων Καλύμνου – Κω.

Τα  κυριότερα προβλήματα της αλιείας  εστιάζονται  στα ακόλουθα:
Στην  έλλειψη δυνατότητας αύξησης της χωρητικότητας και  ισχύος μηχανών των αλιευτικών σκαφών. Στοιχεία απαραίτητα για την ανάπτυξη της παράκτιας αλιείας με την διεύρυνση των αλιευτικών πεδίων.
Στην  έλλειψη βασικών υποδομών  για τον ελλιμενισμό  των αλιευτικών σκαφών της περιοχής των υφιστάμενων  αλιευτικών  καταφυγίων  και στην  έλλειψη  χώρων ανέλκυσης– καθέλκυσης σκαφών.
Στη παράνομη αλιεία .
Στην έλλειψη  πλωτών  μέσων αστυνόμευσης  της Λιμενικών Αρχών  αλλά και  της στελέχωσής τους για την καλύτερη εξυπηρέτηση  της αλιευτικής τάξης της Περιφέρειας.
Στη δυσκολία μεταφοράς των αλιευμάτων στα εμπορικά κέντρα και κατά συνέπεια στη διακίνηση και στην εμπορία τους.
Στο τρόπο προμήθειας  καυσίμων με ατέλεια.
Στο ελλιπές πλαίσιο διαχείρισης και ελέγχου της αλιείας όπως  : α) προστατευόμενων ενδιαιτημάτων (κοραλιογενείς σχηματισμοί κ.λ.π).
β) προστατευόμενων ειδών, γ) αλίευσης και εμπορίας αλιευμάτων μικρότερων του ελάχιστου επιτρεπόμενου αλιεύσιμου μεγέθους.
δ) της ελεύθερης μη καταγεγραμμένης αλιευτικής παραγωγής.