Τρίτη, Σεπτεμβρίου 10, 2013

ενημερωτικό σημείωμα του Συλλόγου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Θήρας

Σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα του Συλλόγου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Θήρας,

Σήμερα  Τρίτη, 10-9-2013 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού Σχολείου Φηρών Έκτακτη Γενική Συνέλευση λόγω των ραγδαίων εξελίξεων στην Εκπαίδευση και την επικείμενη Ολομέλεια Προέδρων των Συλλόγων της χώρας που συγκάλεσε η ΔΟΕ για την Πέμπτη 12-9-2013.

Ύστερα από την ενημέρωση των συναδέλφων και την παρουσίαση της πρότασης του ΔΣ του Συλλόγου για επαναλαμβανόμενες πενθήμερες απεργίες, και αφού δεν διατυπώθηκε κάποια άλλη πρόταση, ακολούθησε ψηφοφορία στην  οποία ψηφίστηκε κατά  πλειοψηφία η πρόταση του ΔΣ του Συλλόγου.

Εκπρόσωπος του Συλλόγου στην Ολομέλεια Προέδρων, λόγω  κωλύματος του Αντιπροέδρου, ορίστηκε με απόφαση του ΔΣ ο Οργανωτικός Γραμματέας Γεώργιος Τόνας.

Σύλλογος πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Θήρας, Τηλέφωνο & Fax: 22860 81112                             


Παράλληλα, την αντίθεσή της στις ανακοινώσεις του Υπ. Παιδείας για την λειτουργία των ολοήμερων σχολείων εξέφρασε με ανακοίνωσή της η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωσή της,

Το Υπουργείο Παιδείας, με έγγραφο που εξέδωσε χθες (9.9) προχώρησε στην απροκάλυπτη καταστρατήγηση εκπαιδευτικών κατακτήσεων όπως ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα και ο θεσμός του Ολοήμερου Σχολείου. Ήταν ένα ακόμη ολέθριο βήμα της πολιτικής ηγεσίας στην κατεύθυνση της διάλυσης του δημόσιου σχολείου.

Η αναλογία αριθμού μαθητών ανά τμήμα καθορίστηκε σε 1:25 μετά από πολυετείς αγώνες της Ομοσπονδίας των δασκάλων, το 2006. Το έγγραφο του ΥΠΑΙΘ (που μετουσιώθηκε ήδη σε, εσπευσμένη, τροπολογία στο σχέδιο νόμου για το νέο Λύκειο) επαναφέρει, με τον πλέον απαράδεκτο τρόπο, το αντιπαιδαγωγικό καθεστώς του «συνωστισμού» πολύ μεγάλου αριθμού μαθητών σε αίθουσες, που σε πλήθος περιπτώσεων, είναι πολύ μικρές και ανεπαρκείς ακόμη και για 25 μαθητές.

Με την ίδια αντιπαιδαγωγική αντίληψη η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προχωρά και στο ξεθεμελίωμα του θεσμού του Ολοήμερου σχολείου, θεσμού με παιδαγωγική και κοινωνική διάσταση. Εδώ οι αλχημείες δεν έχουν τέλος. Προκειμένου να χαρακτηριστούν εκπαιδευτικοί ως λειτουργικά υπεράριθμοι και να μετατραπούν σε ευέλικτο προσωπικό για την κάλυψη των κενών, που το Υπουργείο όφειλε να καλύψει με προσλήψεις μόνιμων κι αναπληρωτών εκπαιδευτικών, θυσιάζονται οι ανάγκες των μαθητών και θεσμοί  γκρεμίζονται αντί να ενισχύονται.