Αναπάντητα
έμειναν τα ερωτήματα που έβαλε ο Νίκος Συρμαλένιος στον Υπουργό Ναυτιλίας και
Αιγαίου
Τη Δευτέρα
1.07.13 συζητήθηκε η Επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου
Συρμαλένιου προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Βαρβιτσιώτη σχετικά με τη
μεταφορά νερού στα νησιά των Κυκλάδων, τις μονάδες αφαλάτωσης καθώς και το θέμα
της ΕΥΔΑΠ.
Τα ερωτήματα που έθεσε ο
Νίκος Συρμαλένιος ήταν εάν:
1)προτίθεται το
υπουργείο να εξακολουθήσει να πληρώνει πανάκριβα για τη μεταφορά του νερού προς
τα νησιά επιβαρύνοντας υπέρμετρα τον προϋπολογισμό
2)πώς θα
εξασφαλίσει την επιτάχυνση των διαδικασιών εγκατάστασης μονάδων αφαλάτωσης με
αξιοποίηση των ΑΠΕ, λόγω του ενεργοβόρου χαρακτήρα τους, καθώς και τη στήριξη
των ΟΤΑ για τη σωστή λειτουργία τους
3)τι θα γίνει
με τις συμβάσεις τις οποίες έχει συνάψει η ΕΥΔΑΠ Νήσων τόσο με το Υπουργείο Ναυτιλίας
όσο και με ορισμένους ΟΤΑ τη στιγμή που η ΕΥΔΑΠ βρίσκεται σε πορεία
ιδιωτικοποίησης.
Ο Νίκος
Συρμαλένιος ξεκινώντας την τοποθέτησή του ανέφερε συγκεκριμένα ότι:
«Το θέμα του
νερού είναι από τα σοβαρότερα ζητήματα που απασχολούν τα νησιά μας στις Κυκλάδες
καθώς και πολλά νησιά στα Δωδεκάνησα.
Κατά την άποψή
μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια οι κυβερνήσεις οι οποίες πέρασαν δεν μπόρεσαν να
χαράξουν μια στρατηγική ώστε να υπάρξει μια ολοκληρωμένη διαχείριση του
υδάτινου δυναμικού των νησιών για να λυθούν τα προβλήματα της υδροδότησης, τα
οποία τους καλοκαιρινούς μήνες γίνονται πιο οξυμένα. Είμαστε ακόμη σε μια
περίοδο που το θέμα αντιμετωπίζεται με τα υδροφόρα πλοία κυρίως για τα μικρά
νησιά, τη Σχοινούσα, Ηρακλειά, Κουφονήσι, Δονούσα, Αμοργό, Κίμωλο και άλλα
νησιά, έναντι ενός πανάκριβου τιμήματος που πληρώνει το υπουργείο Ναυτιλίας και
Αιγαίου.
Φέτος η σύμβαση
με τον εργολάβο, ο οποίος εκβιάζει κάθε φορά για καλύτερες τιμές, κόστισε 2,5
εκατομμύρια ευρώ. Πιστεύουμε ότι αυτή η πολυέξοδη και ταυτόχρονα αδιέξοδη
πολιτική δεν μπορεί να συνεχιστεί. Μοναδική λύση είναι να υπάρξει μια
ολοκληρωμένη διαχείριση του υδάτινου δυναμικού με μικρά φράγματα, με
ομβροδεξαμενές, με ταμιευτήρες συλλογής του νερού, μέτρα που θα εμπλουτίζουν
τον υδροφόρο ορίζοντα και ταυτόχρονα θα εξοικονομούν νερό.»
Ο Υπουργός
Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Βαρβιτσιώτης παραδέχτηκε ότι η λύση της μεταφοράς του
νερού στα νησιά είναι και πανάκριβη και αναποτελεσματική και έριξε το μπαλάκι
στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Όμως, όπως
τόνισε ο Νίκος Συρμαλένιος, η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν έχει ούτε το στελεχιακό
δυναμικό, ούτε τους πόρους να αντιμετωπίσει ακόμη και στοιχειώδεις λειτουργίες
των μονάδων αφαλάτωσης. Στη συνέχεια, αναφερόμενος στο θέμα της ΕΥΔΑΠ, ο Νίκος
Συρμαλένιος επεσήμανε ότι «αυτή τη στιγμή υπάρχει μια διαδικασία σε ευρωπαϊκό
επίπεδο όπου ο αρμόδιος Επίτροπος κ.
Μπαρνιέ, δεχόμενος ενάμισι εκατομμύριο υπογραφές από πολίτες της Ευρωπαϊκής
Ένωσης, είναι διατεθειμένος για πρώτη φορά να σταματήσει την ιδιωτικοποίηση του
νερού.
Έχει αποδειχθεί
ότι η ιδιωτικοποίηση όπου έγινε ήταν καταστροφική. Αυτό το οποίο πηγαίνετε να
κάνετε τώρα με την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΔΑΠ είναι απόλυτα καταστροφικό. Θα
παραδώσετε τους υδάτινους πόρους της πατρίδας μας αλλά και ειδικότερα των
νησιών σε ιδιωτικά συμφέροντα, τα οποία προφανώς δεν ενδιαφέρονται για το καλό
της κοινωνίας αλλά για τα δικά τους κέρδη.»
Στη
δευτερολογία του ο Υπουργός, παραμένοντας εμφανώς “ασυγκίνητος” από τις
δηλώσεις Μπαρνιέ, αρνήθηκε να δώσει οποιαδήποτε απάντηση στο ζήτημα της
ιδιωτικοποίησης της ΕΥΔΑΠ, ενώ σε ό,τι αφορά την ΕΥΔΑΠ Νήσων περιορίστηκε να
αναφέρει ότι «παραμένει άμισθος σύμβουλος του Υπουργείου Ναυτιλίας και
Αιγαίου».
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ θα
επιμένει να θέτει επιτακτικά τα ερωτήματα στη βουλή όπως και θα συμμετέχει σε
όλους τους αγώνες ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του νερού.