Κατά την διάρκεια μιας όμορφα οργανωμένης εκδήλωσης για τους προσκεκλημένους της, τους φίλους και τους εργαζόμενούς της, η Ένωση Λεμβούχων Σαντορίνης εγκαινίασε το απόγευμα του Σαββάτου 6 Ιουλίου το νέο σκάφος της που θα εξυπηρετήσει και θα υποστηρίξει τις ανάγκες της, το οποίο κατασκευάστηκε σε διάστημα 12 περίπου μηνών στις εγκαταστάσεις της στην Βλυχάδα της Σαντορίνης.
Η τελετή και γιορτή των εγκαινίων πραγματοποιήθηκε στον όρμο των Φηρών, παρουσία πολύ κόσμου του νησιού καθώς και φίλων της Ένωσης Λεμβούχων της Σαντορίνης που ταξίδεψαν και βρέθηκαν στο νησί με αυτόν τον σκοπό, προκειμένου να μοιραστούν την χαρά των εμπνευστών και δημιουργών του νέου σκάφους που αναμένεται να εξυπηρετήσει και να υποστηρίξει τις ανάγκες του νησιού τόσο σε επίπεδο θαλάσσιων μεταφορών των επιβατών των κρουαζιεροπλοίων, όσο και πολύ πιθανό στο άμεσο μέλλον της σύνδεσης με τα νησιά της Επαρχίας Θήρας.
Το νέο σκάφος της Ένωσης Λεμβούχων Σαντορίνης είναι το μεγαλύτερο (με δυνατότητα να εξυπηρετεί περισσότερα από 200 άτομα στο εσωτερικό του) το πιο σύγχρονο καθώς και το πιο .. όμορφο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των παρευρισκομένων που το είδαν κατά την διάρκεια της επίσης παρουσίασής του.
Κατά την διάρκεια γεύματος που παραχώρησε η Ένωση Λεμβούχων Θήρας στους προσκεκλημένους φιλοξενούμενούς της, στους φίλους και το προσωπικό της, το βράδυ της ίδιας ημέρας της παρουσίασης του νέου της σκάφους, ο πρόεδρός της κ. Κανακάρης στην ομιλία του ανέφερε ότι,
Σήμερα εγκαινιάσαμε το πρώτο επιβατηγό – τουριστικό σκάφος που ιδιοκατακευάσαμε, μέσα σε 8 μήνες, στην Σαντορίνη, τον ΓΑΡΜΠΗ.
Κόντρα στην δύσκολη οικονομική κατάσταση και το ασταθές περιβάλλον, που επικρατεί στην χώρα μας , εμείς επιλέξαμε με την ναυπήγηση αυτού του σκάφους να συμβάλλουμε στον δρόμο της ανάπτυξης.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους συντελεστές αυτής της δύσκολης προσπάθειας , ιδιαίτερα όμως θερμά ευχαριστώ τον ναυπηγό κ. Ηλία Ελευθεράκη, τους τεχνίτες , τους εργαζόμενους στην Ένωση, που με αγάπη, μεράκι, μεγάλη προσπάθεια και κόπο έδωσαν ψυχή στα υλικά και κατασκεύασαν αυτό το σκάφος.
Η κατασκευή του ΓΑΡΜΠΗ στο νησί μας αναβιώνει μνήμες των καρνάγιων , που υπήρχαν στο παρελθόν, εκεί που οι καραβομαραγκοί της εποχής με μαεστρία έχτιζαν τα ξύλινα σκαριά, που έγραψαν τότε την δική τους ιστορία.
Αυτοί οι νέοι άνθρωποι θα είναι οι έμπειροι τεχνίτες του αύριο, που θα συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται στον τόπο τους και θα μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις τους στις επόμενες γενιές.
Έτσι η ιστορία θα γράψει ότι σε τούτο το όμορφο νησί του Αιγαίου οι άνθρωποι “χτίζουν” μόνοι τους τα σκάφη τους , που αρμενίζουν στην θάλασσά τους.
Η επιλογή του ονόματος του σκάφους και της αναδόχου του μόνο τυχαία δεν ήταν.
Το σκάφος ονομάστηκε ΓΑΡΜΠΗΣ για να εξευμενίσει τον πιο δύστροπο άνεμο, που όταν πνέει, ταλαιπωρεί στο νησί μας.
Ο τρόπος κατασκευής του ΓΑΡΜΠΗ και τα σύγχρονα μηχανήματα του τον καθιστούν αξιόπλοο ακόμα και σε αυτόν τον καιρό.
Διαβάζοντας πριν από δύο χρόνια ένα από τα μυθιστορήματά της, την «ΡΟΤΑ ΠΕΡ ΟΣΤΡΙΑ», που στα Ελληνικά σημαίνει «ΠΟΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΤΙΑ» θέλησα να γνωρίσω την συγγραφέα.
Μέσω κοινής μας φίλης την συνάντησα και συζητώντας μαζί της ανακάλυψα πως είναι γόνος μίας από τις πιο γνωστές ναυτικές οικογένειες του νησιού μας.
Η Επανωμερίτισσα γιαγιά της ΚΑΔΙΩ ΝΟΜΙΚΟΥ- ΣΙΓΑΛΑ, υπήρξε το μοναδικό γυναικείο όνομα της Ελληνικής Ναυτιλίας, καταχωρημένο στους καταλόγους των Loyd ‘s, την αυγή του 20ου αιώνα δημιουργώντας το δικό της στόλο.
Η εκτίμηση που τρέφω προσωπικά στο πρόσωπο αλλά και στο έργο της Καδιώς, με έκαναν να την επιλέξω για ανάδοχο του ΓΑΡΜΠΗ, και την ευχαριστώ ιδιαίτερα.
Σήμερα γνωρίσατε το πρώτο από τα τέσσερα σκάφη που η Ένωση έχει προγραμματίσει να κατασκευάσει , για να εμπλουτίσει τον στόλο της.
Λόγω της ημέρας θα ήθελα να μοιρασθώ μαζί σας κάτι πολύ προσωπικό:
Ο καημός της μητέρας μου ήτανε ότι δεν ακολούθησα το επάγγελμα που σπούδασα, την Ναυπηγική.
Παρακολουθώντας αργότερα την πορεία μου στην Ένωση, η ευχή της ήταν να μας αξιώσει ο Θεός να φτιάξουμε πλοία στην Σαντορίνη.
- Μάνα και με το επάγγελμά μου ασχολήθηκα και η ευχή σου έπιασε τόπο!
Σας ευχαριστώ θερμά όλους.
Εάν όχι το μοναδικό, ένα από τα -δυστυχώς- ελάχιστα σκάφη που κατασκευάζονται αυτήν την εποχή στην Ελλάδα, ναυπηγεί το τελευταίο διάστημα στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της στην περιοχή της Βλυχάδας της Σαντορίνης, η Ένωση Λεμβούχων Θήρας.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της, η Ένωση Λεμβούχων Θήρας έχει σκοπό να κατασκευάσει στα ιδιόκτητα ναυπηγεία της, συνολικά 4 νέα σκάφη.
Η Ένωση Λεμβούχων Θήρας με το νεότευκτο σκάφος της θα είναι σε θέση να παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών, ακόμη και μέσω επιδοτούμενων δρομολογίων στα νησιά της επαρχίας Θήρας (του νησιωτικού συμπλέγματος της Σαντορίνης) καθ όλη την διάρκεια του χρόνου και ιδίως τους χειμερινούς μήνες οπώτε και η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών είναι δυσχερής, με την κατάσταση, λόγο και των περικοπών κονδυλίων του Υπουργείου Ναυτιλίας για τις επιδοτούμενες γραμμές (κατά 13 εκ. ευρώ το 2013) να αναμένεται να δυσχεράνει ακόμη περισσότερο, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην επικοινωνία μεταξύ τους, των μικρών -και οχι μόνο- νησιών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ένωση Λεμβούχων Θήρας είναι σταθερά μια από τις κερδοφόρες επιχειρήσεις στην Σαντορίνη που συνεχίζουν να ακολουθούν αναπτυξιακό πρόγραμμα, αντιλαμβανόμενες πάντοτε έγκαιρα τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της κάθε εποχής.
Ένα από τα κύρια αντικείμενά της είναι η ασφαλής και γρήγορη μεταφορά των επιβατών των κρουαζιεροπλοίων που προσεγγίζουν τον όρμο των Φηρών, μιας και το νησί δεν διαθέτει λιμένα πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων, εξ αιτίας της έλλειψης του οποίου, προέκυψε άλλωστε και η ανάγκη δραστηριοποίησης ενός σύγχρονου στόλου πλοιαρίων για την από-επιβίβαση στην Σαντορίνη των επιβατών των πλοίων της κρουαζιέρας.
Με τα 4 νέα πλοία της η Ένωση Λεμβούχων Θήρας θα είναι σε θέση να ανταπεξέλθει στις ανάγκες που προκύπτουν στις θαλάσσιες μεταφορές κι ακόμη δε, και στο κομμάτι της ακτοπλοΐας, καλύπτοντας τις ανάγκες του κομβικού λιμανιού της Σαντορίνης.