Σύμφωνα με τα όσα γράφει η σελίδα του "σκάι" σχετικά με το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη για το θέμα του ναυαγίου sea diamond,
"αδράνεια και έλλειψη οποιοδήποτε σχεδίου και μελέτης για τις επιπτώσεις του ναυαγίου του Sea Diamond στη Σαντορίνη, καταλογίζει ο Συνήγορος του Πολίτη στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας και στα συναρμόδια υπουργεία (Εμπορικής Ναυτιλίας, νυν Υπ. Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων & Αλιείας και ΥΠΕΧΩΔΕ νυν Υπ. Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιμ. Αλλαγής), απαντώντας σε αναφορά που δέχθηκε το 2008 από οργάνωση πολιτών.
Όπως επισημαίνει, "δεν έχει γίνει μέχρι και σήμερα ολοκληρωμένη εκτίμηση του ενδεχόμενου περιβαλλοντικού κινδύνου από την μακρόχρονη παραμονή του ναυαγίου στο βυθό της Καλντέρας. Κατά συνέπεια δεν είναι δυνατό να υπολογισθούν οι εν δυνάμει επιπτώσεις στο θαλάσσιο οικοσύστημα, στην τουριστική ανάπτυξη και στην οικονομική γενικότερα δραστηριότητα του νησιού, ενω δεν έχει καταρτισθεί σχέδιο αντιμετώπισης πιθανής διαρροής ρυπογόνων ουσιών".
Ακόμα τονίζει ότι «ο τόπος του ναυαγίου στη καλντέρα, πολύ κοντά σε περιοχή Natura, σε συνδυασμό με την μεγάλη τουριστική δραστηριότητα που αναπτύσσεται στην περιοχή, καθιστούν το αίτημα της απάντλησης των ρύπων ή και της ανέλκυσης του ναυαγίου ιδιαίτερα κρίσιμο τόσο για την προστασία του περιβάλλοντος, όσο και για την προστασία της πάσης φύσεως οικονομικής δραστηριότητας στο νησί».
Η ανεξάρτητη αρχή πρότεινε στους συναρμόδιους φορείς να εκπονήσουν περιβαλλοντική μελέτη για την εκτίμηση των μακροχρόνιων επιπτώσεων του ναυαγίου και ανάλογα με τα αποτελέσματα της μελέτης, να χαρακτηριστεί τμήμα ή το σύνολο του ναυαγίου ως απόβλητο. Επίσης, ζητά να γίνει μελέτη που να ορίζει τα απαιτούμενα μέτρα προκειμένου να αποτραπεί ενδεχόμενη μελλοντική ρύπανση.
"αδράνεια και έλλειψη οποιοδήποτε σχεδίου και μελέτης για τις επιπτώσεις του ναυαγίου του Sea Diamond στη Σαντορίνη, καταλογίζει ο Συνήγορος του Πολίτη στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας και στα συναρμόδια υπουργεία (Εμπορικής Ναυτιλίας, νυν Υπ. Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων & Αλιείας και ΥΠΕΧΩΔΕ νυν Υπ. Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιμ. Αλλαγής), απαντώντας σε αναφορά που δέχθηκε το 2008 από οργάνωση πολιτών.
Όπως επισημαίνει, "δεν έχει γίνει μέχρι και σήμερα ολοκληρωμένη εκτίμηση του ενδεχόμενου περιβαλλοντικού κινδύνου από την μακρόχρονη παραμονή του ναυαγίου στο βυθό της Καλντέρας. Κατά συνέπεια δεν είναι δυνατό να υπολογισθούν οι εν δυνάμει επιπτώσεις στο θαλάσσιο οικοσύστημα, στην τουριστική ανάπτυξη και στην οικονομική γενικότερα δραστηριότητα του νησιού, ενω δεν έχει καταρτισθεί σχέδιο αντιμετώπισης πιθανής διαρροής ρυπογόνων ουσιών".
Ακόμα τονίζει ότι «ο τόπος του ναυαγίου στη καλντέρα, πολύ κοντά σε περιοχή Natura, σε συνδυασμό με την μεγάλη τουριστική δραστηριότητα που αναπτύσσεται στην περιοχή, καθιστούν το αίτημα της απάντλησης των ρύπων ή και της ανέλκυσης του ναυαγίου ιδιαίτερα κρίσιμο τόσο για την προστασία του περιβάλλοντος, όσο και για την προστασία της πάσης φύσεως οικονομικής δραστηριότητας στο νησί».
Η ανεξάρτητη αρχή πρότεινε στους συναρμόδιους φορείς να εκπονήσουν περιβαλλοντική μελέτη για την εκτίμηση των μακροχρόνιων επιπτώσεων του ναυαγίου και ανάλογα με τα αποτελέσματα της μελέτης, να χαρακτηριστεί τμήμα ή το σύνολο του ναυαγίου ως απόβλητο. Επίσης, ζητά να γίνει μελέτη που να ορίζει τα απαιτούμενα μέτρα προκειμένου να αποτραπεί ενδεχόμενη μελλοντική ρύπανση.