Πέμπτη, Απριλίου 23, 2009

Το «μικρό έγκλημα» προβάλει το Cine Villagio στο Καμάρι.
Μια ταινία γεμάτη Σαντορίνη και Θηρασιά μιας και γυρίστηκε πέρσι το καλοκαίρι στην δεύτερη!


Η ιστορία έχει ως εξής, ο Λεωνίδας είναι ένας νέος αστυνομικός που έχει μετατεθεί σε ένα πανέμορφο αλλά απομονωμένο νησί του Αιγαίου. Οι επαγγελματικές του προκλήσεις περιορίζονταν στο να τοποθετεί στις ερημικές παραλίες πινακίδες «απαγορεύεται ο γυμνισμός», μέχρι την ημέρα που θα ανακαλύψει στον γκρεμό το πτώμα ενός γέρου. Έτσι, ο νεαρός αστυνομικός πρέπει να βρει απαντήσεις σε σημαντικά ερωτήματα που αφορούν στο έγκλημα(;) αλλά και την ίδια του τη ζωή.

Την σκηνοθεσία έχει κάνει ο Χρίστος Γεωργίου. Με τους Άρη Σερβετάλη, Βίκυ Παπαδοπούλου, Ράνια Οικονομίδου, Αντώνη Κατσάρη, Αρτώ Απαρτιάν, Ελένη Κοκκίδου κ.α.

Η ταινία προβάλλεται από απόψε 23 Απριλίου μέχρι και την άλλη Τετάρτη 29 του μήνα.
Για πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με το Cine Villagio στο 22860 32800


Για την ταινία εχουν γράψει,

Η ταινία Μικρό Έγκλημα, μια ρομαντική ταινία μυστηρίου δίπλα στα καταγάλανα νερά του Αιγαίου, είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Χρίστου Γεωργίου κι αποτελεί συμπαραγωγή μεταξύ Ελλάδας, Γερμανίας και Κύπρου.


Ο Λεωνίδας (Αρης Σερβετάλης), έχει μόλις αποφοιτήσει από τη Σχολή Αστυνομικών κι έχει μετατεθεί σ’ ένα πανέμορφο, πλην όμως μικρό κι απομονωμένο νησί του Αιγαίου. Οι επαγγελματικές του προκλήσεις περιορίζονται στο να τοποθετεί πινακίδες «Απαγορεύεται ο Γυμνισμός» στις ερημικές παραλίες του νησιού. Θέλει ν’ αναλάβει ευθύνη, αλλά δεν έχει αντικείμενο, οπότε, κατά κύριο λόγο, βαριέται και κάνει υπομονή.

Η Αγγελική (Βίκυ Παπαδοπούλου), είναι η πιο διάσημη κόρη του νησιού, αλλά ζει στην Αθήνα. Είναι η παρουσιάστρια της πρωινής εκπομπής «Καλή, Καλή σας Μέρα» κι έχει μόλις πάρει το μεγάλο τηλεοπτικό βραβείο για τη δουλειά της. Είναι όμορφη, νέα, επιτυχημένη και δημοφιλής, κι αν κάτι της λείπει, αυτό σίγουρα δεν είναι η ζωή στο νησί. Οι ντόπιοι, ωστόσο, παρακολουθούν τελετουργικά την εκπομπή στο καφενείο και θαυμάζουν τη συντοπίτισσά τους: δική τους, αλλά ταυτόχρονα επιθυμητή κι απρόσιτη. Οι συνθήκες θ’ αλλάξουν όταν ο Λεωνίδας θ’ ανακαλύψει στον γκρεμό το πτώμα του γέρου Ζαχαρία. Πώς πέθανε ο γέρος και γιατί στην τελευταία του στιγμή χαμογελούσε; Ηταν ατύχημα ή, όπως υπαγορεύει το ένστικτο του Λεωνίδα, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά;

Ξαφνικά ο νεαρός αστυνομικός πρέπει να βρει απαντήσεις σε σημαντικά ερωτήματα: Γιατί ο Αρχηγός της Αστυνομίας μοιάζει τόσο αρνητικός προς την έρευνα του Λεωνίδα; Γιατί η Γιατρός / Πάρεδρος της κοινότητας έχει στο σαλόνι της τη μακέτα ενός μεγάλου ξενοδοχειακού συγκροτήματος; Γιατί το βράδυ μετά το θάνατο του Ζαχαρία, η Αγγελική επιστρέφει εσπευσμένα στο νησί; Τέλος, υπάρχει περίπτωση αυτή η κοπέλα που μοιάζει να τα έχει όλα, να θέλει και τον Λεωνίδα; Όπως ο κάθε κάτοικος του νησιού, που ερμηνεύει το θάνατο του Ζαχαρία σε συνάρτηση με τον εαυτό του, έτσι κι ο Λεωνίδας θα χρησιμοποιήσει τις εμπειρίες του για να σχηματίσει τη δική του εκδοχή για το τι ακριβώς συνέβη με τον Ζαχαρία, αλλά και με τη δική του ζωή, όπως ξαφνικά ανατράπηκε, μέσα στην ησυχία του καταγάλανου Αιγαίου.

O σκηνθέτης Χρίστος Γεωργίου μιλά για το "Μικρό Έγκλημα"

Το Μικρό Έγκλημα είναι μια δυνατή, απλή ιστορία σ’ ένα όμορφο περιβάλλον. Μια ανθρώπινη ιστορία, με χιούμορ, δυνατή αφηγηματική δομή και με τη δυνατότητα εντυπωσιακού οπτικού στυλ. Πιστεύω ότι το Μικρό Έγκλημα είναι μια διασκεδαστική, ζεστή και όμορφη ταινία.

Βασική μου πρόθεση, ως σκηνοθέτης, θα είναι να είμαι αληθινός προς το σενάριο και την ισορροπία ευαισθησίας, ζεστασιάς, χιούμορ και ανθρωπιάς, με τα οποία παρουσιάζει την ιστορία και τους χαρακτήρες του.

Ο πρωταγωνιστής, ο Λεωνίδας, είναι ο νέος αστυνομικός στη μικρή πόλη. Απρόθυμα παίρνει μετάθεση σ’ ένα μέρος όπου θα προτιμούσε να μη βρίσκεται. Έτσι είναι το τέλειο άτομο για να δράσει ως οδηγός μας. Μας δίνει το ιδανικό σημείο εκκίνησης. Ένα κενό φύλλο χαρτιού, χωρίς να υπάρχει γνώση του μέρους, ή των ανθρώπων. Μ’ αυτήν την έννοια ταυτιζόμαστε μαζί του ολοκληρωτικά, μιας και είναι ακριβώς σαν κι εμάς. Με τον αφελή κι ελαφρώς αδέξιο τρόπο του αρχάριου και του ξένου, ο Λεωνίδας αρχίζει την έρευνα. Κι αντί να συλλέγει στοιχεία, μαθαίνουμε για τους ανθρώπους της μικρής πόλης, τις επιθυμίες, τις φιλοδοξίες και τους φόβους τους. Τις θεωρίες συνωμοσίας του ιδιοκτήτη της Ταβέρνας, τα έργα ανάπτυξης του πάρκου νερού της Δημάρχου, την εμμονή του Αρχηγού της Αστυνομίας με το ψάρεμα, την επιθυμία απόδρασης του παιδιού με το BMX. Μέσα από την κωμωδία, η ταινία θα μας διασκεδάσει, με χαρακτήρες που είναι αστείοι αλλά επίσης ζεστοί κι ανθρώπινοι και που μας θυμίζουν τους εαυτούς μας.

Η φιλοδοξία είναι το κοινό θέμα σ’ αυτό το σενάριο. Οι φιλοδοξίες του Λεωνίδα να γίνει αστυνομικός στη μεγάλη πόλη, οι φιλοδοξίες της Νίκης να γίνει διάσημη τηλεπαρουσιάστρια, η φιλοδοξία του Ζαχαρία να επιτύχει στην Αυστραλία. Μέσα από τις προσπάθειες των χαρακτήρων να κάνουν τον κόσμο τους λίγο καλύτερο, κάτι με το οποίο όλοι ταυτιζόμαστε, βλέπουμε ότι συχνά οι στόχοι που θέτουν για τον εαυτό τους ίσως δεν επιτευχθούν ποτέ, αλλά καθώς ζουν προς αυτούς τους στόχους, ορίζουν έτσι και τις ζωές τους. Κατά τον Τζον Λένον, «Η αληθινή ζωή είναι κάτι που σου συμβαίνει ενώ έχεις άλλα σχέδια.»
Το Μικρό Έγκλημα παρουσιάζεται ως μια ρομαντική κομεντί, αλλά όπως κάθε καλή κωμωδία έχει στο κέντρο της κοινωνικά θέματα με τα οποία μπορούμε να ταυτιστούμε όλοι.



Τετάρτη, Απριλίου 22, 2009

«Μη μου το παίζεις εμένα Άγγελος Ρούσσος» Δηλαδή, και ναι και όχι, και ναι μεν αλλά, και ίσως πάλι όχι, και θα δούμε, και μπορεί, και ίσως και αν…..
Η παραπάνω ατάκα -γνωστό άλλωστε- κυκλοφορούσε στη Σαντορίνη το προηγούμενο διάστημα για να υποδηλώσει την αναποφασιστικότητα κάποιου να πάρει μια απόφαση.
Η εν λόγω ατάκα χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον μεταξύ ζευγαριών προκειμένου να πιεστούν καταστάσεις και να δρομολογηθεί το τελικό αποτέλεσμα.
Σε πολλές περιπτώσεις το αποτέλεσμα των πιέσεων ήταν ένα τρικούβερτο γαμήλιο γλέντι, σε κάποιες άλλες ένας τρικούβερτος χωρισμός, με ότι ακολουθεί την κάθε περίπτωση. Ευχές και φιλιά στην πρώτη, αναθεματισμοί και φάσκελα στην δεύτερη.

Αυτά όμως τελείωσαν. Μιας και o δήμαρχος πήρε την απόφασή του και την ανακοίνωσε. Χθες 21.4.2009 δηλώνοντας : "ξανακατεβαίνω για να ολοκληρώσω το έργο μου και για να αποτρέψω επικίνδυνους σχεδιασμούς που γίνονται εις βάρος του νησιού".


Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο κ. Ρούσσος διευκρίνισε μεταξύ άλλων ότι «έχουμε πολλά έργα που είτε είναι δημοπρατημένα, είτε αναμένεται να δημοπρατηθούν»
(σ.σ. αναφερόμενος στα έργα που θέλει να τελειώσει), ότι τον συνδυασμό θα στελεχώσουν νέα πρόσωπα από τον επιχειρηματικό χώρο (εδώ που τα λέμε, όλοι επιχειρηματίες είμαστε, και κουβαρίστρες να πουλάς στους περαστικούς, επιχειρηματίας -μπορείς- να αποκαλείσαι), ενώ σε ότι αφορά τους πρώην συνεργάτες και αντιδημάρχους του, τους ευχαρίστησε για την βοήθειά τους στις προηγούμενες εκλογές και ευχήθηκε το κενό που άφησαν να αναπληρωθεί με τον καλύτερο τρόπο.
Για την σχέση του με τον Χαράλαμπο Δαρζέντα είπε ότι τηρήθηκε η προεκλογική συμφωνία που είχαν κάνει στις προηγούμενες εκλογές (παραχωρήθηκαν στον κ. Δαρζέντα 2 δημοτικές επιχειρήσεις προκειμένου να στηρίξει τον συνδιασμό του δήμαρχου) κι οτι δεν έχει γίνει συζήτηση σχετικά με τις επόμενες.
Για την σχέση του με τον Χρύσανθο Ρούσσο είπε ότι ο έπαρχος της Σαντορίνης τον διαβεβαίωσε πως από την στιγμή που αποφάσισε να κατέβει ο ίδιος (σ.σ. ο δήμαρχος) τότε εκείνος κάνει πίσω( σ.σ. ο έπαρχος).
Για την σχέση του με το Πασοκ είπε ότι αν θέλει το κόμμα, ο ίδιος δέχεται την στήριξη αν του την δόσουν, σημείωσε όμως ότι πρόκειται για ανεξάρτητο συνδιασμό κι όπως είπε χαρακτηριστικά «θα ζητήσω την στήριξη όλων(!) των κομμάτων……»




Δήμαρχος με το.. ζόρι!
ή «όχι για μένα… για τους καημένους τους συνεργάτες μου…»
αν κατάλαβα καλά….

Οι συνεργάτες μου, μου έλεγαν «δήμαρχε βγές να μιλήσεις για να ξέρουμε τι θα κάνουμε!» (σσ μην μας πάρεις δηλ. στο λαιμό σου και μείνουμε πολιτικά πεντάρφανοι και ψαχνόμαστε τελευταία ώρα….)
Με την παραπάνω πάντως φράση «δήμαρχε βγές να μιλήσεις για να ξέρουμε τι θα κάνουμε» ο κ. Ρούσσος απάντησε στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων στο γιατί επέλεξε τον συγκεκριμένο χρόνο για να κάνει την ανακοίνωσή του. Οι συνθήκες είχαν ωριμάσει όπως είπε και δεν υπήρχε λόγος να διατηρείται η αγωνία που κάποιοι ΄, όπως είπε, είχαν καλλιεργήσει.


Από την άλλη πλευρά,

Όπως είχε γίνει γνωστό, οι δύο πρώην συνεργάτες, φίλοι και αντιδήμαρχοι του Άγγελου Ρούσσου, οι κύριοι Αργυρός και Σιγάλας με σημερινή τους ανακοίνωση ασκούν σκληρότατη κριτική στον δήμαρχο για την απόφασή του να θέσει εκ νέου υποψηφιότητα, υποστηρίζοντας ότι η δήλωσή του σχετικά με τα έργα που θέλει να ολοκληρώσει είναι προφάσεις εν αμαρτίες.
Στην επιστολή τους αναφέρονται στα ημιτελή έργα του νησιού, μεταξύ άλλων στην διαχείριση των απορριμμάτων που δεν έχει προχωρήσει, καθώς και στο θέμα των μόλων που έμεινα στη μέση, λέγοντας ότι αυτά και πολλά άλλα αποτελούν ευθύνη του δημάρχου.

Ο καλός ο μύλος όλα τα αλέθει και τα συγκρίνει ….
Η επιστολή τους πάντως είναι εντυπωσιακά σκληρή, μιας και δεν δίστασαν να κάνουν σύγκριση της χθεσινής μέρας της ανακοίνωσης με την ημέρα του πραξικοπήματος των συνταγματαρχών! (21η Απριλίου) Και μόνο η αναφορά πάντως (μπρρρρ!!!) ,η σύγκριση δηλαδή, μας θυμίζει παλαιοκομματικές νοοτροπίες, αναχρονιστικά κόμπλεξ και μια αδικαιολόγητα φιλοπόλεμη διάθεση που καθώς φαίνεται κάποιοι κουβαλούν ακόμα....

Μ' αυτά τα πράματα δεν είναι να κάνεις ούτε πλακίτσα….

Σχετικά με την ανακοίνωση πάντως,
στις περισσότερες περιπτώσεις -τι να κάνουμε μας αρέσει δεν μας αρέσει ετσι έχουν τα πράγματα- το θέμα δεν είναι τι λες, αλλά πως το λες. Γιατί, και δίκιο να έχουν οι κύριοι Αργυρός και Σιγάλας, με τον τρόπο που το εκφράζουν είναι πολύ πιθανό να δυσκολευτούν να το …. βρουν.

Τρίτη, Απριλίου 21, 2009



Πάσχα στη Σαντορίνη με πολύ μπουμ μπούμ.
ή κυνηγώντας τον επιτάφιο
«έθιμα» είναι αυτά….!


Η μόνη δημόσια ένσταση που εξέφρασα , φέτος, σχετικά με τα «έθιμα» του ελληνικού Πάσχα ή ακόμη καλύτερα με τον τρόπο που κάποιοι εκφράζουν το «θρησκευτικό(!)» τους συναίσθημα ήταν το ότι είπα σε μια παρεούλα παιδιών το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής και λίγο πρωτού βγει ο επιτάφιος να μην ρίχνουν βεγγαλικά και βαρελότα, γιατί εκείνη ήταν ώρα πένθους και θλίψης και όχι χαράς. «ρε παιδάκια, μη ρίχνεται τέτοια ώρα μ’αυτά τα πράματα, ο επιτάφιος βγαίνει, δεν είναι ανάσταση. Ο χριστούλης έχει πεθάνει και ο κόσμος τούτη την ώρα πενθεί -και σκέπτεται- , αύριο να τα ρίξετε που θα αναστηθεί…» όχι τίποτε άλλο δηλαδή και πάλι εντός της
(εγ)κατεστημένης πραγματικότητας, αλλά, λίγο, να κρατάμε τα προσχήματα… όπως σε κάθε πράγμα άλλωστε…

Το ότι δεν κάνουμε μπαμ – μπούμ πάντως την Μ. Παρασκευή θα έπρεπε να το έχουν πει στα παιδάκια οι γονείς τους.
Μην κάνουμε κι όλα τα πράγματα «δε βαριέσαι, παιδάκια…»

Φέτος, είπα να απέχω από τις ενστάσεις, να μην σχολιάσω τίποτε απ’ όσα δεν μου αρέσουν κι αισθάνομαι ότι χαλάνε και προσβάλουν τα γούστα μου -για να μην πω την αισθητική μου ή το θρησκευτικό μου συναίσθημα και το «βαρύνουμε» το πράγμα-
προτιμώντας να κάνω την δικιά μου Μεγαλοβδομάδα και το δικό μου Πάσχα. Προτίμησα λοιπόν, τις περισσότερες από τις λειτουργίες να τις παρακολουθήσω από την τηλεόραση. Απλά το προτίμησα. Γούστα είναι αυτά.
Για τους χρόνου πάλι, βλέπουμε.

Το Πάσχα άλλωστε όπως και κάθε τι άλλο είναι μια πολύ προσωπική επιλογή.

Πάντως κατά κοινή ομολογία, στη Σαντορίνη, αν θέλει κανείς να ζήσει την θρησκευτική κατάνυξη σε ένα ήσυχο περιβάλλον, μπορεί να παρακολουθήσει τις λειτουργίες στο Μοναστήρι του Προφήτη Ηλία στην κορυφή του βουνού του Πύργου. Έστω και μια φορά να το βιώσει κανείς, αποκτά μέτρο σύγκρισης.


Σε ότι αφορά πάντως τη διαδικασία της περιφοράς του επιταφίου, για μια ακόμη φορά, πολλοί ακολούθησαν, ελάχιστοι έψελναν, αρκετοί μιας και συναντήθηκαν ύστερα από καιρό έλεγαν τα νέα τους, άλλοι γύρευαν τους φίλους τους μιας και τους έχασαν μέσα στο πλήθος, κι εγώ κυνήγαγα τον επιτάφιο μπας και ακούσω κανα ψαλμό…
Κάπως έτσι.

Δόξα τω θεώ, υπάρχουν πράγματα που μας εκπλήσσουν ακόμη….
Στο Καμάρι πάντως, με τον πολύ κόσμο, ακόμη κι ο πάπας απόρησε που βρήκε την εκκλησία του Αγίου Αρτεμίου κλειδωμένη. Προφανώς περίμενε να την βρει ανοιχτή, γι’ αυτό και πέρασε από το συγκεκριμένο σημείο. Δεν δίστασε πάντως να εκφράσει την απορία του.
«βρε για όνομα του Θεού, κλειδωμένη την έχουν!»


Το Πάσχα μας πάντως ήταν ελληνικότατο! Και πολύ , μα πολύ Σαντορινιό! και Καλντεράτο!
Σουβλίσαμε στην Καλντέρα - κι ενώ τριγύρω οι επισκέπτες λιάζονταν και βουτούσαν στις πισίνες, ρίχνοντάς μας κανα περίεργο βλέμμα που και που! Πάντως εμείς τους φιλέψαμε. «θέλετε, πάρτε πάρτε ότι και το κατεβάσαμε από τη σούβλα! και κρασάκι και κρασάκι να πάρετε!»

για του λόγου το αληθές, παρουσιάζουμε και τις φωτογραφίες... ντοκουμέντο!




τις υπόλοιπες φωτογραφίες, αυτές που πέσαμε με τη ... μούρη(!) στο φαί, στα όρθια πάνω απο το αρνί και ... γλείφαμε και τα δάχτυλά μας δεν τις δημοσιευουμε για να μην χαλάσουμε το... προφίλ μας!
















.








Ενώ,
Μια ενδιαφέρουσα άποψη έλαβα στο μέιλ μου σχετικά με την λειτουργία της Μεγάλης Παρασκευής και την «διαδικασία» περιφοράς του Επιταφίου ,φέτος, στην Σύρο.
Το κείμενο υπογράφει η Γεωργία Βαρελά, κάτοικος Ερμούπολης και μέλος της ΣυνΚυκλαδικής, η οποία εκφράζει τις -τουλάχιστο- επιφυλάξεις της για τον πολύ … «προχωρημένο;(!)» τόπο με τον οποίο πραγματοποιήθηκε η φετινή περιφορά του επιταφίου.
Το μοναδικό σχόλιο που μπορούμε να κάνουμε είναι πως έχουμε φτάσει στο σημείο να απορούμε για το τι είναι «αιρετικό» -με την ευρεία έννοια του όρου- και τι μη.


Σύμφωνα με το κείμενο,

Την μέρα που έκλαψε η Μαντόνα

Είχα πάντα την άποψη ότι κάποιοι αριστεροί άνθρωποι έχουν μια ιδιαίτερη σύνδεση με το θρησκευτικό συναίσθημα αλλά παράλληλα μια έντονη αμφισβήτηση με τους φορείς που επίσημα εκφράζουν το συναίσθημα αυτό. Η προσήλωση στην ιδέα ενός δίκαιου κόσμου ταυτίζεται με την πρωτοχριστιανική ιδέα ενός κόσμου αγάπης. Η συμβουλή του «Ο έχων δυο χιτώνας….» συμπορεύεται με το όραμα ενός κόσμου όπου όλοι θα μετέχουν ισότιμα στα αγαθά του πλανήτη.

Για να μην παρεξηγηθώ δεν θέλω σε καμία περίπτωση να καπελώσω καμία θρησκεία και να πω ότι ο Χριστός ήταν σοσιαλιστής ή κομμουνιστής ή αναρχικός….δεν με παίρνει εξάλλου να κάνω κάποιο τέτοιο σχόλιο. Με παίρνει όμως να πω ότι οι επίσημοι εκφραστές αυτού του θρησκευτικού συναισθήματος, -ενός συναισθήματος που στην ζωή του καθενός από εμάς μπορεί να εξελιχθεί, σε αριστεροσύνη, μητρότητα ή πατρότητα, πατριωτισμό ή ερευνητικό έργο- πολλές φορές ξεπερνούν τα όρια της τιμητικής λειτουργίας και μετατρέπουν την κατάνυξη σε θέαμα. Και για να γίνω πιο σαφής, επιτάφιος με video wall στην κεντρική πλατεία της Ερμουπόλης δεν αρμόζει. Δεν είναι συναυλία της Madonna. Είναι η μέρα που η Μαντόνα κλαίει το χαμό του παιδιού της. Είναι η μέρα που οι ψαλμωδίες αρκούν για να σε συγκινήσουν ενώ η ψηφιακή απεικόνιση παραπέμπει σε Eurovision….Δεν αρμόζουν ακόμα λόγοι που να αναφέρονται στους πολιτικούς που παρευρίσκονται, λόγοι ευχαριστίας σε δωρητές τρούλων, κωδωνοστασίων και λοιπών θρησκευτικών βοηθημάτων, λόγοι μακροσκελείς που να αποδεικνύουν ότι η γλιστρίδα είναι νηστίσιμη.

Δεν ανήκω σε κανένα παράξενο τάγμα, χαίρομαι που η ταυτότητά μου δεν αναφέρει το θρήσκευμα και συνεχίζω να πιστεύω στις προτάσεις του πολιτικού μου χώρου για χωρισμό εκκλησίας-κράτους. Αυτά όμως δεν με εμποδίζουν να θυμώνω όταν νιώθω ότι παραβιάζονται πανανθρώπινα συναισθήματα που εκφράζονται παγκοσμίως σε όλα τα τελετουργικά ανά τον κόσμο. Η αριστερή μου ταυτότητα δεν με εμποδίζει να θυμώνω όταν αλλοιώνονται οι μνήμες μας.

Είχα πολλά χρόνια να παραβρεθώ στην πλατεία Μεγάλη Παρασκευή. Συνήθως ήμουν σε ένα μικρό χωριό στην Πελοπόννησο όπου το πρωί στολίζαμε μόνοι μας τον επιτάφιο και το βράδυ κάναμε μια λιτή περιφορά …

Πέμπτη, Απριλίου 16, 2009

Ένωση Θηραίων συστάθηκε στην περιφέρεια του Πειραιά. Οι προσπάθειες, όπως λένε οι συντελεστές της πρωτοβουλίας, είχαν ξεκινήσει εδώ και χρόνια, όμως πρόσφατα ωρίμασαν και απέδωσαν καρπούς.
Η προσπάθεια έχει σκοπό να φέρει κοντά όλους τους Σαντορινιούς της εξαιρετικά μεγάλης περιφέρειας του Πειραιά με τους περισσότερους από 15 Δήμους, ενώ το στοίχημα είναι ο αριθμός των ενδιαφερομένων και μελών της εν λόγο Ένωσης να ξεπεράσει τα μέλη της ... Αθηναικής Ένωσης. Άλλωστε, οι Σαντορινιοί του Πειραιά πρέπει να είναι περισσότεροι σε σχέση με τους Σαντορινιούς της Αθήνας...


Για την συνάντησή της με τον Υπουργό Υγείας κ. Αβραμόπουλο μας ενημερώνει με Δελτίο Τύπου της η κ. Μανούσου. στην συνάντηση ετέθησαν τα εξής θέματα :
οι ελλείψεις που υπάρχουν σε νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό στις υγειονομικές μονάδες των Κυκλάδων, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νεφροπαθείς των Κυκλάδων, καθώς και η εύρυθμη λειτουργία των μονάδων ψυχικής υγείας. Αναφορικά με τις ελλείψεις σε ιατρικό προσωπικό, η κ. Μανούσου, εξέθεσε στον Υπουργό τις προτάσεις για κίνητρα που μπορούν να δοθούν στους γιατρούς, ώστε οι Κυκλάδες να γίνουν ελκυστικές κυρίως στους ειδικευμένους γιατρούς και έτσι να στελεχωθούν οι υγειονομικές μονάδες των νησιών μας.




Να κατέβω ή να μην κατέβω.
κι αν κατέβω, ποιους να ρωτήσω; κι αν δεν κατέβω τι να κάνω μετά;
Αυτά ,καθώς φαίνεται, είναι τα ερωτήματα που απασχολούν τον Έπαρχο Θήρας που σκέπτεται την κάθοδό του στις επόμενες δημοτικές εκλογές. Ενω, επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες το προηγούμενο διάστημα πραγματοποιήθηκε συλλογή υπογραφών απο στελέχη διαφόρων πολιτικών χώρων που ζητούσαν απο τον κ. Ρούσσο να θέσει υποψηφιότητα ως επικεφαλής για τις επόμενες δημοτικές εκλογές.





Ανακοίνωση με την οποία προσκαλεί εθελοντές εξέδωσε η Ένωση Ζοωφίλων Θήρας.
και μην φανταστείται οτι η απαιτείται πολύς απο τον προσωπικό σας χρόνο...
ακόμη και δυό ωρίτσες είναι πολύτιμες και απαραίτητες!
Συγκεκριμένα, η Ένωση Ζοωφίλων ζητά εθελοντές:
Για την αρχειοθέτηση εγγράφων που αφορούν την υιοθεσία αδέσποτων ζώων (έστω και 2 ώρες το μήνα).
Τη φύλαξη έστω και ενός αδέσποτου ζώου για 1-2 μήνες μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες υιοθεσίας του.
Τη μεταφορά αδέσποτων ή και τραυματισμένων/ άρρωστων ζώων σε περίπτωση ανάγκης στο Κτηνιατρείο. Η περιοχή που ζητείστε να καλύπτετε αφορά την περιοχή διαμονής σας.
Μην ξεχνάτε πως είναι πάντα οι λίγοι οι «θαρραλέοι» λίγοι που κάνουν τη διαφορά…. Δείξτε λοιπόν την αγάπη σας για τους «καλύτερούς μας φίλους» έμπρακτα!
Την ανακοίνωση υπογράφει η νεοεκλεγείσα πρόεδρος της Ένωσης κ.
Χριστίνα Καλούδη


Δυστυχώς όμως δεν υπάρχουν μόνο ευχάριστες ειδήσεις. Υπάρχουν και δυσάρεστες και εχουν να κάνουν για μια ακόμη φορά με μαζικές δηλητηριάσεις ζώων στο νησί μας. Δυστυχώς, γιατί αυτη η πραγματικότητα μας πονάει και μας κάνει να ντρεπόμαστε.
αντιγράφουμε απο μέιλ που μας έστειλε η πρώην πρόεδρος και μέλος της Ένωσης Ζοωφίλων κυρία Οικονόμου.

Είναι ντροπή και απάνθρωπο να συναντάμε καθημερινά ζώα δολοφονημένα στους δρόμους . Υπάρχουν στο νησί μας αρκετά αδέσποτα ζώα και αν εξαιρέσουμε μια κτηνίατρο , καθώς και την ¨Ενωση ζωόφιλων Θήρας οι οποίοι κάνουν ότι μπορούν για να σώσουν λίγο τη κατάσταση , όλα τα υπόλοιπα ζώα είναι έρμαια της τύχης τους .
Κάθε χρόνο εκατοντάδες (ίσως και παραπάνω ) σκυλιά και γάτες δηλητηριάζονται από φόλες .
Γνωρίζουν άραγε αυτοί οι απάνθρωποι που ρίχνουν το δηλητηριασμένο δόλωμα στους δρόμους και στα χωράφια , τι φρικτούς πόνους προκαλούν στα ζώα ?¨Έχουμε όμως την εντύπωση πως και να γνώριζαν θα το ξαναέκαναν .Γιατί αυτοί οι άνθρωποι είναι πραγματικά άρρωστοι , βάναυσοι .Αρρωστημένα μυαλά , που θα συμπεριφερόντουσαν απάνθρωπα , ακόμη και στα παιδιά τους .
Η φόλα εξάλλου πρέπει να γνωρίζουν πως αποτελεί σοβαρό κίνδυνο και για τα μικρά παιδιά.
Πρόκειται για δηλητήριο σε ελκυστική και βρώσιμη μορφή και είναι πολύ εύκολο για ένα μικρό παιδάκι να πει στον πειρασμό να το δοκιμάσει αν το βρει μπροστά του, παίζοντας στο δρόμο ή στα χωράφια . Και φυσικά όπως καταλαβαίνετε μια τέτοια κίνηση μπορεί να αποβεί μοιραία.
Μερικά από τα συμπτώματα κάποιου οργανισμού που έρχεται σε επαφή με το παραπάνω δηλητήριο είναι :
έντονη σιελόρροια,
μυϊκός τρόμος,
ασθματική αναπνοή,
τρέμουλο,
σπασμοί και κώμα.

Η δηλητηρίαση των ζώων είναι παράνομη . Σύμφωνα με τον Νόμο 1197/1981 «όποιος σκοτώνει, κακοποιεί ή εγκαταλείπει ζώο θα τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι 6 μήνες ή /και με χρηματική ποινή 300€ μέχρι 1,500€»

Στο κείμενό της η κυρία Οικονόμου αναφέρεται και σε ενα πρόσφατο περιστατικό που συνέβει στην Οία.

ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΟΙΑ
Ο Σωτήρης, ο Βλάσης και άλλα 21 σκυλιά δεν θα ξαναδούν «το πιο όμορφο ηλιοβασίλεμα στον κόσμο» στην Οία της Σαντορίνης. Εφυγαν την Πέμπτη, 8 Νοεμβρίου, ανήμερα των Ταξιαρχών με τον πιο φριχτό τρόπο μπροστά στα έντρομα μάτια ανθρώπων που πάλευαν να τα σώσουν με ενέσεις ατροπίνης, από το φυτοφάρμακο που χρησιμοποιήθηκε σε αυτήν τη μαζική δηλητηρίαση. Για τα περισσότερα ήταν ήδη αργά.
Η κοινότητα της Οίας, αν και το έγκλημα έχει ξανασυμβεί και επαναλαμβάνεται σχεδόν κάθε χρονιά «όλως τυχαίως» στην αρχή και στο κλείσιμο της σεζόν (βλέπετε το καλοκαίρι, τα αδέσποτα «προσθέτουν» γραφικότητα στο χωριό... είναι χάρμα οφθαλμών για τους τουρίστες), δεν κάνει απολύτως τίποτα. Πρέπει λέει να υπάρξουν «μάρτυρες του εγκλήματος» για να ξέρει ποιον θα «τιμωρήσει». Πόσους κατοίκους έχει η Οία, κύριε κοινοτάρχη; Πόσο δύσκολο θα ήταν, αν πραγματικά το θέλατε, να κατευθυνθείτε προς κάποιους πιθανούς υπόπτους; Αν θύμα του εγκλήματος ήταν άνθρωπος και όχι ζώο και δη αδέσποτο, με τον ίδιο τρόπο θα αντιδρούσατε; Με τόση αδιαφορία;
Ένας τόπος δεν χαρακτηρίζεται μόνο από τη φυσική του ομορφιά, αλλά κυρίως από την ομορφιά και τη ζεστασιά που κρύβει μέσα του και κουβαλάνε οι άνθρωποί του... Στην περίπτωση της Οίας και στο άκουσμα τέτοιων ειδήσεων, ο ήλιος σκοτεινιάζει, η Καλντέρα μυρίζει θάνατο και οι κραυγές των σκυλιών που πεθαίνουν αβοήθητα στοιχειώνουν για πάντα το τοπίο. (ΕΘΝΟΣ, 30/11/2007)





.






Ενω σήμερα, κλείνουμε με ενα πολύ όμορφο κείμενο που μας έστειλε ο δημοσιογράφος και εκδότης της εφημερίδας "Θηραικά Νέα" σχετικά με τα έθιμα του Πασχα στο νησί μας.
Το δημοσιευουμε όπως ακριβώς το λάβαμε.

Παλιότερα στη Σαντορίνη, η Μεγάλη Βδομάδα και το Πάσχα ξεχώριζαν ανάμεσα στις άλλες γιορτές του χρόνου για τη συμμετοχή των κατοίκων στο Θείο Δράμα και την Ανάσταση.
Το Σάββατο του Λαζάρου στο Μεγαλοχώρι και σε άλλα χωριά της Σαντορίνης, οι κάτοικοι αναβιώνουν κάθε χρόνο το «Λάζαρο» , στήνοντας ένα πελώριο σταυρό στη μέση της πλατείας του χωριού τυλιγμένο με αλισμαρί. Γράφει ο Φίλιππας Κατσίπης στα «Θηραϊκά Νέα» για το «Λάτζαρο» του ΜεγαλουΧωριού :. «Και το χαμε καμάρι οι Μεγαλοχωριανοί πως εμείς μονάχα απ όλα τα χωριά1, κάναμε τον πιο μεγάλο « Λάτζαρο» . Ύστερα περιγράφει την ιστορία του άρμπουρου που ξενερισμένο στο Χριστό τ’ Αθέρμι, από ναυάγιο πολέμου, περιμάζεψαν οι Μεγαλοχωριανοί « Και ο μεγάλος Σταυρός σηκωνότανε αργά: - Ισα μια.!! … πιάσε τα μπόσικα Γεράσιμε! … θα σου γλυστρήσει…. – Αντε μια ακόμη! Βίρα εσείς από τον καφενέ! …. Κι ο Σταυρός ανέβαινε. Έπεφτε στο λάκκο. Γρήγορα δένανε γερά τις πριμάτσες, χώνανε το λάκκο κι όλοι περνούσανε ν’ ασπαστούν το Λάτζαρο». Οι κοπέλες του χωριού με τα πανέρια μέχρι και σήμερα μαζεύουνε λουλούδια, οι νέοι κόβουνε αλισμαριά ( δενδρολίβανα). Με τα άρμπουρα σχημάτιζαν ένα σταυρό τον οποίο κάλυπταν με τα αλισμαριά και τον στόλιζαν με λουλούδια και βάγια..Το απόγευμα όλο το χωριό μαζεύοτανε στην πλατεία ο « Λάζαρος». Συμβόλιζε την Ανάσταση του Λαζάρου. Έμενε μέχρι το Μεγάλο Σάββατο που τον ξεστόλιζαν και παρέμενε σ εκείνη τη θέση μέχρι της Αναλήψεως. Το έθιμο αυτό εξακολουθεί να τηρείται στο ΜεγάλοΧωριό , και σε άλλα χωριά, ενώ μικροί « Λάζαροι» φτιάχνονται σε πολλά σπίτια.
« Ηκαμα πολλά μελιτίνια. Παραγγελλα τσοι μυζήθρες τσοι νιότικες, είχα και λεκάνες πήλινες και ηζύμωνα. Τα ψηνα όξω στο φουρνί, κάτω από τη σκάλα. Ηρχόντουσαν τη Μεγάλη Τρίτη πρωϊ, πρωί, είχα αρχινήσει ελόου μου τα ζυμώματα αποβραδίς, και με το που ήρχουνταν οι γυναίκες πιάναμε τις μυζήθρες, τις εχτυπούσαμε με το βούτηρο, τη ζάχαρη τα αυγά και μπόλικη μαστίχα και αρχινούσαμε να ανοίουμε το φύλλο λεπτό- λεπτό. Το κόβαμε μετά μ ένα πιατέλο του καφέ γύρω γύρω στρογγυλό, και οι άλλες γιομίζανε από μια κουταγιά Μετά το τζιμπούσανε πάλι γύρω γύρω και το θέτανε στη λαμαρίνα,,,, Όλη η Πάνω Μεριά μοσχοβολούσε μαστίχα..» περιγράφει η γιαγιά Καδιώ στο βιβλίο της εγγονής της, Καδιώς Κολύμβα τη διαδικασία για τα μελιτίνια. Ενώ η Γουλιελμία Συρίγου γράφει στο βιβλίο « Η Σαντορίνη μου» : «… από τη στιγμή που θα απλώσεις το χέρι σου να πάρεις και να γευτείς ένα πετυχημένο μελιτίνι, ευφραίνονται τρεις από τις αισθήσεις σου, η όραση, η όσφρηση και η γεύση. …Παλιότερα, το κάμωμα των μελιτινιών ήταν ένα αληθινό γιορτόσι, ένας διαγωνισμός ανάμεσα στις καλοκυράδες της Σαντορίνης, γλυκός και ευγενικός, όσο και το πασχαλιάτικο αυτό γλυκούδι. … Κι έχουνε συνδέσει ντόποιοι και ξενιτεμένοι τόσο πολύ το γλύκισμα αυτό με την αναστάσιμη γιορτή, που θα έλεγε κανείς πως όσο τα χελιδόνια στην πλάση μας θα φέρουνε την Άνοιξη, τα μελιτίνια μαθές, θα φέρουνε στους Σαντορινιούς το Πάσχα».
Τη Μεγάλη Παρασκευή, το πρωί οι θυατέρες των χωριών στολίζουνε τον Επιτάφιο με τα ευωδιαστά λουλούδια, που μόλις τα είχανε κόψει από τις αλιτάνες σπιτιού τους. Ακολουθούσε η Αποκαθήλωση, και το στόλισμα του Επιτάφιου. Το βράδυ γίνεται η περιφορά των Επιταφίων σε όλα τα χωριά. Ξακουστή είναι η περιφορά του Επιταφίου στον Πύργο. Τα δρομάκια φωτίζονται με ντενεκεδένια λυχναράκια και η περιφορά γίνεται σε κατανυκτική ατμόσφαιρα. Το Μεγάλο Σάββατο σε πολλά χωριά ασχολούνται με το στήσιμο του “Ιούδα». : Ένα είδος σκιάχτρου, γεμισμένο με βαρελότα, το οποίο άναβαν μετά τον εσπερινό της Αγάπης και το άφηναν να λαμπαδιάσει και να σκάσει με θόρυβο. Εκείνη τη νύχτα, την αναστάσιμη, όλοι κρατούσαν από μία κουτσούνα και ένα κόκκινο αυγό και με ανυπομονησία περίμεναν το τέλος της λειτουργίας αλλά και της νηστείας για να πάνε στα σπίτια και να φάνε τα σγαρδούμια. « Είναι έθιμο της Σαντορίνης. Δεν καταλαβαίνουμε Λαμπρή χωρίς τα σγασδούμια.» αναφέρει ο Μάρκος Ρούσσος στο βιβλίο « Σαντορίνη: Ήθη Έθιμα και Παραδόσεις».
Ξεχωριστός είναι ο Επιτάφιος του Μεγάλου Χωριού με τα ολόσωμα εικονίσματα φερμένα από τη Ρωσία, γύρω στα 1900. Δεξιά και αριστερά του Επιτάφιου ο Αγγελος και η μυροφόρα Μαγδαληνή, ενώ, μετά την Ανάσταση, τοποθετείται στο κέντρο και ο Αναστημένος Χριστός. Ο Επιτάφιος θα μείνει έτσι στολισμένος μέχρι την παραμονή της Αναλήψεως.

Ο « Λάζαρος» του Κοντοχωριού
Ένας από τους μεγαλύτερους « Λάζαρους» στη Σαντορίνη είναι και εκείνος του Κοντοχωριού, συνοικισμού στα ανατολικά της πόλης.
Ο « Λάζαρος» του Κοντοχωριού στήνεται στην πλατεία, ανάμεσα στις εκκλησίες του Αγίου Ελευθερίου και του Αγίου Ευσταθίου και δεσπόζει στην περιοχή.
Ακολουθείται η πατροπαράδοτη διαδικασία: Μάζεμα « αλισμαριού» ( δενδρολίβανου) και περιτύλιγμα μ αυτό των κορμών, που θα σχηματίσουν τον τεράστιο σταυρό , το « Λάζαρο» χοντρά σχοινιά, που τα δένουν στις τρεις άκριες του Σταυρού, που τον «σηκώνουν» και τον « στήνουν» με μεγάλη και συντονισμένη προσπάθεια.
Στο Κοντοχώρι, την πρωτοβουλία για τη διατήρηση του εθίμου έχει ο Σύλλογος Θηραίων Κοντοχωριανών « Ο Άγιος Ελευθέριος».
Θα είναι μία εμπειρία η παρακολούθηση του στήσιμου του « Λαζάρου» στην πλατεία του Αγίου Ελευθερίου, στο Κοντοχώρι, το Σάββατο του Λαζάρου, νωρίς το απόγευμα……

Εμμ.Α.Λιγνός – Ιωσήφ Πέρρος

Τρίτη, Απριλίου 14, 2009

άλλη μια παραίτηση στην τοπική
Μετά τους Κανακάρη και Καραχάλιο την παραίτησή της απέστειλε και η κ. Καμπουράκη στην τοπική της ΝΔ. Στην επιστολή της η κ. Καμπουράκη δεν αναφέρεται στους λόγους που την οδήγησαν στην παραίτηση.
«Ουδέν σχόλιο» σχολίασε ο πρόεδρος της τοπικής.


Τι γίνεται ρε παιδιά;
Αυξημένους -κατά πολύ- λογαριασμούς της ΔΕΗ έχουν λάβει όπως υποστηρίζουν εκατοντάδες κάτοικοι του νησιού που διαμαρτύρονται για τα ποσά που έχουν κληθεί να καταβάλουν. Συγκεκριμένα, και όπως πρώτο αποκάλυψε το πόρταλ «νέα της Σαντορίνης», τα ποσά που καλούνται να πληρώσουν καταναλωτές του νησιού είναι τεράστια σε σχέση με τα όσα έχουν συνηθίσει να πληρώνουν. Κάτι, που για να το αποδείξουν επιδεικνύουν περσινούς αντίστοιχους λογαριασμούς των 150 ευρώ, σε αντιπαράθεση με τους φετινούς των 800!
Η ΔΕΗ από την πλευρά της απαντά ότι πρόκειται για τετράμηνη κατανάλωση και όχι για δίμηνη σημειώνοντας ότι δεν έχουν γίνει αυξήσεις στους λογαριασμούς.







Navy's invites you to party!! ή το Navy's στην παραλία του Καμαρίου κάνει πάρτυ!
και τι πάρτυ...
Rock/goth party!
την
ΤΕΤΑΡΤΗ 15 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
στο navy’s beach club, Kamari
starting @ 21:00
























.







Η συνέντευξη που κατά-φχαριστήθηκα σήμερα!
Ψάρια, ψαράκια, ψαρούκλες, ψαρίνες, ψαρόνια και ψαρόπουλα!



Πρόκειται για σημερινή -ολόφρεσκη!- συνέντευξη του Δημήτρη Ζάννε, προέδρου της Oμοσπονδίας Συλλόγων Eπαγγελματικής Aλιείας Κυκλάδων,
που δημοσιευετι σήμερα στο πόρταλ www.kykladesnews.gr

Η συνέντευξη εχει μεγάλο ενδιαφέρον μιας και ο κ. Ζάννες αναφέρεται στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος καθώς και στις αλλαγές που εχουν συντελεστεί στην επαγγελματική αλιεία τα τελευταία χρόνια, ενω απαντώντας σε ερώτηση για το παρόν και το μέλλον του θαλάσσιου περιβάλλοντος, δεν διστάζει να αναφέρει όλα τα ψάρια που κολυμπούν στις ελληνικές θάλασσες, σημειώνοντας οτι ...αυτά συνεχίζουν να υπάρχουν!

Ελπίζω να την απολαυσετε!
www.kykladesnews.gr/DIMITRIS=ZANNES-Proedros-alieon-Kykladon.html

«Στις Κυκλάδες έχει μειωθεί πολύ ο πληθυσμός του σαργού, του μπαρμπουνιού, της σκορπίνας, του λυθρινιού, χάνονται τα αφρόψαρα, η γόπα το σαφρίδι, η μελούνα, η μεγάλη μαρίδα. Παλιότερα σε απομακρυσμένες περιοχές πήγαιναν μόνο επαγγελματίες, σήμερα με την ανάπτυξη σύγχρονων μέσων έχουν όλη τη δυνατότητα οι ερασιτέχνες, έχουν GPS, ηλεκτρονικούς χάρτες, σύγχρονα βυθόμετρα.

Πριν από λίγο καιρό πιάσαμε κάποιον με 40 κιλά σαργούς. Εγώ με 40 κιλά ψάρι συντηρώ την οικογένειά μου για ένα μήνα. Μια φορά είδα ένα ψαροντουφεκά που μου έκλεβε τα παραγάδια. Όταν του ζήτησα το λόγο, με σημάδεψε με το ψαροντούφεκο! Ευτυχώς που δεν είχα μαζί μου όπλο».

Πάνω από εικοσιπέντε χρόνια στη θάλασσα ο Ανδριώτης Δημήτρης Ζάννες, πρόεδρος της Oμοσπονδίας Συλλόγων Eπαγγελματικής Aλιείας Κυκλάδων αγωνιά διότι εκτιμά πως εμφανίζονται μειωμένα έως και 70% την τελευταία δεκαετία τα αποθέματα ψαριών όπως η γόπα, το σαφρίδι, η φρίσα, ο παντελής ή σηκιός, τα μαγιάτικα. Οι σαργοί δεν προλαβαίνουν να μεγαλώσουν με αποτέλεσμα να μη γίνεται η αναπαραγωγή αφού δεν καταφέρνουν να αλλάξουν φύλλο μιας και είναι ερμαφρόδιτα ψάρια. Σχεδόν στο μισό τους πληθυσμού τους έχουν μείνει, το μπαρμπούνι, η συναγρίδα, οι στείρες και όλα τα μεγάλα σε μέγεθος ψάρια, ένδειξη υπεραλιείας. Οι αχινοί είναι περιζήτητοι στις τουριστικές περιοχές ένεκα...αχινοσαλάτας. Στα Δωδεκάνησα έχουμε περισσότερους σκάρους, στη Θάσο αφθονούν τα χταπόδια, στην Κρήτη ευδοκιμούν λόγω ζεστών νερών τα ροφοειδή.

«Με τη θάλασσα εθίζεσαι. Είναι το μεγαλύτερο ναρκωτικό. Πρωτομπήκα σε βάρκα στα 12 μου και το ίδιο βράδυ είπα ότι θα γίνω ψαράς. Ακόμα και σήμερα, βγαίνεις στη θάλασσα πάντα με την ελπίδα». Ανησυχεί με την σημερινή κατάσταση στο Αιγαίο. «Ψάρια δεν υπάρχουν, έχουν μειωθεί πάρα πολύ. Όταν πήγαινα πριν από 10 χρόνια για δουλειά με παραγάδι, έφερνα 60 κιλά, ενώ τώρα 10. Και να φανταστείς ότι τώρα έχω 1.300 αγκίστρια, 5 χιλιόμετρα παραγάδι, ενώ παλιότερα 600. Τα καΐκια με δίχτυα έβγαζαν 100 κιλά αφρόψαρο, τώρα βγάζουν 10. Κάποια είδη έχουν εξαφανιστεί τελείως από εδώ. Η γόπα για παράδειγμα ήταν κάποτε το ψωμί του ψαρά. Βγάζαμε 50 - 100 κιλά. Πάνε αυτά. Όσο περνάνε τα χρόνια δουλεύουμε περισσότερα εργαλεία αλλά τα αποτελέσματα κάθε χρόνο είναι λιγότερα».

-Το γνωρίζετε το θαλάσσιο οικοσύστημα;
«Αντέχετε να σημειώσετε! Αθερίνα, βλάχος, γαλέος, γαύρος, γλώσσα, γόπα, γύλος, δράκαινα, ζαργάνα, καλκάνι, καλογριά, καπόνι, κέφαλος, κολιός, κουτσομούρα, κωλοχτύπι, λαβράκι, λυθρίνι, λίχνος, λούτσος, μαγιάτικο, μαίνουλα, μαρίδα, μελανούρι, μελιδόνα, μυλοκόπι, μπαλάς, μπαρμπούνι, μουγγρί, μουρμούρα, ξιφίας, ούγενα, παλαμίδα, πέρκα, ρίκι, ροφός, σαυρίδι, σαλάχι, σάλπα, σαραβάνος, σαργός, σαρδέλα, σκαθάρι, σκαρμός, σκάρος, σκορπίνα, σκουμπρί, σκυλόψαρο, σμέρνα, σπάθα, σπάρος, συναγρίδα, σφυρίδα, τόνος, τσιπούρα, φρίσσα, χάνος, χειλού, χελιδονόψαρο, χριστόψαρο. Αστακός, αχινός, γαρίδα, θράψαλο, καβούρι, καλαμάρι, καραβίδα, κολιτσάνος, κυδώνι, μπουρού, μύδι, πεταλίδα, πίνα, σουπιά, στρείδι, φούσκα, χταπόδι...»

-Ποιόν θεωρείτε τον καλύτερο τρόπο ψαρέματος;
«Είναι ένα δύσκολο θέμα αυτό. Γιατί ανάλογα με την εποχή, τα ψάρια πιάνονται σε διαφορετικά νερά σε διαφορετικά βάθη, οπότε εκεί χρησιμοποιούμε διαφορετικό εργαλείο, άλλες περιόδους δεν τρώνε – κυρίως σε εποχές αναπαραγωγής, οπότε εκεί πρέπει να πιαστούν με το δίχτυ. Το παραγάδι είναι το καλύτερο εργαλείο, έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις τα ψάρια που θα πιάσεις, το ίδιο και με το δίχτυ. Απλά επιλέγεις το άνοιγμα του ματιού».

-Αξιοποιείτε την αλιευτική σας εμπειρία;
«Αλίμονο εάν δεν το κάναμε. Για μας η θάλασσα είναι η ζωή μας. Η θάλασσά μας καταστρέφεται, τα αλιευτικά αποθέματα μειώνονται, γι' αυτό πήραμε το μέλλον στα χέρια μας αποφασίζοντας να χαρτογραφήσουμε τα λιβάδια της Ποσειδωνίας για να προστατεύσουμε τα ψάρια, κάτι που έπρεπε να έχει κάνει από καιρό το υπουργείο Ανάπτυξης. Η Ποσειδωνία είναι το μαιευτήριο των ψαριών, εάν χαθεί αυτό χαθήκαμε και εμείς».

-Σε ποιές περιοχές των νησιών έχουμε πλούσια ιχθυαποθέματα;
«Στο βόρειο Αιγαίο έχουμε σαρδέλα και γαύρο, στα κεντροανατολικά έχουμε μπακαλιάρο και ξιφία, νότια, σε Κίμωλο και Μήλο έχουμε φαγκριά. Στα Δωδεκάνησα έχουμε περισσότερους σκάρους, χταπόδια έχουμε στη Θάσο, η Κρήτη με τα ζεστά νερά προσελκύει τα ροφοειδή».

-Ποια είναι τα πιο εμπορικά ψάρια;
«Στα πρώτης κατηγορίας ανήκουν το φαγκρί, ο σαργός, το λυθρίνι, το μπαρμπούνι, η συναγρίδα, τα σκαθάρια. Ο αστακός είναι στα υπερπολυτελείας. Στη δεύτερη κατηγορία έχουμε τη σκορπίνα, το μελανούρι, το σκάρο, πιο φτηνά είναι η γόπα, η μελούνα, το σαφρίδι, η φρίσα».

-Έχουμε ψάρια της μόδας;
«Η πεσκανδρίτσα. Πολλά μαγαζιά άνοιξαν και το σερβίρουν. Είναι ψάρι άσχημο στην όψη. Τώρα υπεραλιεύεται. Παλιότερα οι μηχανότρατες την πετούσαν στη θάλασσα. Σήμερα πάμε προς αφανισμό του είδους εάν δεν πάρουμε μέτρα».

Δευτέρα, Απριλίου 13, 2009

Σταυροφορίες ..συγνώμη παρασύρθηκα απο τα πρόσφατα αναγνώσματά μου... Σταυροδοσίες!!!!


Απ' όσα είδαμε απο το Volcano TV και διαβάσαμε απο το πόρταλ www.neasantorinis.gr
ο... κακός χαμός έγινε στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με τους δύο πρώην Αντιδημάρχους τους κυρίους Αργυρό και Σιγάλα να ... πετάνε και να σηκώνουν το γάντι με την κάθε ευκαιρία, με τις πλέον οξείες αντιπαραθέσεις να σημειώνονται μεταξύ των δύο και του δημάρχου.
Κι αν οι αντιπαραθέσεις και οι πολύωρες συνεδριάσεις είναι ο κανόνας σε ... προεκλογικές περιόδους με την αντιπολίτευση να μην αφήνει να πέσει κάτω ούτε καρφίτσα -των κυβερνώντων σαφώς-, στην περίπτωσή μας τα πράγματα διαφοροποιούνται αρκετά, μιας και η αντιπολίτευση ακολουθεί την πολιτική του "ώριμου φρούτου" που πέφτει κάτω και τσακίζεται κλπ, μιας και την... δουλειά της κάνουν ,και μάλιστα ωραιότατα, τα δύο πρώην μέλη της κυβερνώσας παράταξης(!) τα οποία εδώ και καιρό έχουν επιλέξει μοναχικές πορείες ασκώντας την σκληρότερη αντιπολίτευση που έχουμε δει ever! στο νησί! (λίγο απέχουμε απ' το να ακούσουμε και τα παράπονα της παράταξης του κ. Ζώρζου οτι δεν έχει ... χώρο να κάνει την δουλειά της!)

Αυτό είναι, σε γενικές γραμμές, το πολιτικό σκηνικό στο οποίο εξελίσσεται η επικαιρότητά μας, την ώρα που πληθαίνουν στο νησί όσοι λένε οτι οι επόμενες εκλογές θα είναι περίπλοκες. Όπως και πολλά πράγματα στις σχέσεις μας μεταξύ μας δηλαδή....

Στα της συνεδρίασης τώρα, η διάρκειά της ξεπέρασε τις 7 ώρες με αποτέλεσμα όλοι να μακαρίζουν την απόφαση του προέδρου του Συμβουλίου, ο οποίος, είχε, δεν είχε την ιδέα, δεν ξέρουμε, σημασία πάντως έχει το οτι αποφάσισε να ξεκινήσει η συζήτηση πρωί κι οχι στις 6 το απόγευμα όπως συνέβαινε με τα γνωστά αποτελέσματα. να νυστάζουν δηλαδή οι δημοτικοί σύμβουλοι και να κοιμούνται...
Έτσι λοιπόν η συνεδρίαση ξεκίνησε στις 9 το πρωί και ολοκληρώθηκε στις 4 το απόγευμα. Σαν ενα κανονικό εργάσιμο οκτάωρο δηλαδή.
Σύμφωνα με τα όσα είδαμε, μάθαμε και ακούσαμε, δεν ήταν και λίγες οι φορές που το κλίμα οξύνθηκε επικίνδυνα κυρίως από την κριτική που άσκησαν στην Δημοτική αρχή οι δύο πρώην Αντιδήμαρχοί της, κύριοι Γιάννης Αργυρός και Αντώνης Σιγάλας. Μάλιστα, όπως διαβάσαμε, "τα πράγματα πήραν άσχημο δρόμο όταν ο Δήμαρχος που για αρκετή ώρα δέχονταν τα πυρά των δύο πρώην Αντιδημάρχων είπε ότι περιμένει να μάθει και τον... τρίτο της Δημοτικής κίνησης που έχουν ιδρύσει". Ο κ. Αργυρός πάντως απάντησε οτι τα λόγια αυτά είναι προσβλητικά, για τον ίδιο, τον κ. Σιγάλα καθώς και τον Συνδιασμό τους.
Σε κάθε περίπτωση πάντως το κλίμα ήταν ... λίγο χειρότερο απ’οτι το έχουμε συνηθίσει μιας κι από πολιτικό έχει γίνει ψυχροπολεμικό….

Άλλωστε είναι, όπως το έχουμε γράψει και παλαιότερα, να μην φτάσεις στο σημείο όπου ότι και να πεις, ότι και να μην πεις, φταις.
Γιατί άμα φτάσεις σε αυτό το σημείο, καλά που η θέση είναι εντελώς άβολη και δύσκολη, θέλει και πολύ καιρό να το ξεπεράσεις. Το γεγονός ότι από ‘κει που «είχες και ήσουνα σε φάγανε οι ιδέες».

Κι όπως διαβάζω και σε ένα βιβλίο σχετικό με μια διαδικασία όπου μπουλούκια ευρωπαϊκά και χριστιανικά ξεκινήσανε να απελευθερώσουνε από τους μουσουλμάνους του Ισλάμ τους Αγίους Τόπους (γιατί οι τόποι ήτανε τόσο Άγιοι που έπρεπε να σταματήσουνε να τους πατάνε οι αντίχριστοι, - βέβαια για να είμαστε σοβαροί, πίσω από τόσο μεγάλες ιδέες και εκστρατείες κρύβονται πάντοτε σοβαρότεροι λόγοι) μόνο ένας -στους επτά- στρατηλάτες ήτανε ιδεολόγος και πίστεψε με τα σωστά του ότι με τις ιδέες που κουβάλαγε θα λευτέρωνε την πόλη. Την κάθε πόλη. Προτού καταλάβει πως όλη κείνη η μαρίδα που τον ακολουθούσε ξοπίσω σκοτιζόταν μόνο για το πώς θα τηνε βολέψει από τη μάσα.


Κατα τα άλλα, κατά καιρούς αναρωτιόμαστε γιατί στα δημοτικά συμβούλια , εννοόντας εδω στο νησί μας, δεν συμμετέχουν γυναίκες. πιθανότατα γιατί αυτές που ξέρετε εσείς μοιάζουν με αυτές που ξέρω εγω. νοιάζονται και αγωνιούν για το που θα αφήσουν τα παιδιάκια τους για να πάνε να κάνουν καμιά δουλειά και για το πως θα συντηρήσουν το σπίτι τους και την οικογένειά τους και δυστυχώς δεν έχουν τόσες ώρες διαθέσιμες για μη παραγωγικές ,σε πολλές περιπτώσεις, συζητήσεις. "μα είσαι με τα καλά σου, οι γυναίκες έχουνε ενα σωρό δουλειές, υπάρχει γυναίκα που θα αφήσει τις δουλειές της για να τρέχει να τσακώνεται ή να ακούει τους άλλους να τσακώνονται με τις ώρες -σαν την περίεργη της γειτονιάς- για πράγματα που ούτε στο ελάχιστο την αφορούν;!" ήταν μια απο τις χαρακτηριστικές απαντήσεις που πήρα στην παραπάνω απορία.


Βρήκαμε όμως και μία (τουλάχιστο μία) όμορφη, ομόφωνη και αισιόδοξη απόφαση. Πρόκειται γι αυτήν σχετικά με την ίδρυση στο νησί παραρτήματος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών του τμήματος Γεωλογίας και Γεοπεριβαλλοντικού Τομέα Δυναμικής Τεκτονικής Εφαρμοσμένης Γεωλογίας.

Το Δημοτικό Συμβούλιο ψήφισε υπέρ της πρότασης που παρουσίασε ο καθηγητής Γεωλογίας κ. Λέκκας ο οποίος ανέφερε ότι με την ίδρυση του Τμήματος η Σαντορίνη θα ωφεληθεί από πολλές πλευρές , ενώ πρότεινε να ιδρυθεί και Μουσείο Γεωλογίας, κάτι αντίστοιχο με αυτό της Μυτιλήνης, το οποίο και αποτελεί πόλο έλξης χιλιάδων ξένων και Ελλήνων επισκεπτών.




έχουμε πολλά πολλά δελτία τύπου και ανακοινώσεις με ενδιαφέρον, καθώς και λαογραφικά σχετικά με τα έθιμα της Σαντορίνης,
θα τα βάλουμε σε μια σειρά κι ελπίζουμε με ολοκαίνουργιες αναρτήσεις να είμαστε πάλι παρεούλα αυριο....

επίσης, εχουμε κρατήσει και μπόλικες σημειώσεις απο ενα λίγο παλιότερο δημοτικό συμβούλιο
όπου μονοθεματικά συζητήθηκε ο Τουρισμός. Λοιπόν, απο εκείνο το δημοτικό συμβούλιο βγήκαν λαβράκια και ακούστηκαν -μεταξύ αυτών που έχουμε ακούσει ενα σωρό φορές- και πολύ σημαντικά και φρέσκα στοιχεία σχετικά με τον τουρισμό, που δυστυχώς .. όσοι τα άκουσαν τα άκουσαν απο την τηλεόρασή τους και σαν να ξεχάστηκαν. Αυτά τα θεματάκια θα τα δούμε κάποια στιγμή για να τα επαναφέρουμε και να τα φρεσκάρουμε στη μνήμη όλων,
ενω υπενθυμίζουμε οτι με το ξεκίνημα του διαλόγου ο Δήμαρχος Θήρας είχε ... φτιάξει κλίμα (μας είχε κάνει την καρδιά περιβόλι...) "προλαβαίνοντάς" μας πως τα οικονομικά δεν πάνε και τόσο καλά, το ταμείον ζορίζεται, τώρα που μας κόψανε και το 2% και μας το κάνανε μισό υπάρχει πρόβλημα ρευστότητος και ως εκ τούτου... προσέξτε τι θα πείτε και τι θα ζητήσετε.
γιατί, παρά του μη έχοντος, ως γνωστό, ουκ αν λάβεις....




καλή μεγαλοβδομάδα να έχουμε.

Τετάρτη, Απριλίου 08, 2009

Τις ευχαριστίες του για την φιλοξενία καθώς και το επίπεδο της διοργάνωσης στην οποία κλήθηκε να συμμετάσχει εκφράζει με ανακοίνωσή του ο αθλητικός σύλλογος Tae - Kwon -Do Αθλοπαιδεία Νάξου, στον αθλητικό Σύλλογο Tae - Kwon -Do Πανιώνιος Σαντορίνης.
Στο δημόσιο μήνυμά του ο αθλητικός σύλλογος Tae - Kwon -Do Αθλοπαιδεία Νάξου εκφράζει τις ευχαριστίες του στο ΔΣ του αθλητικού συλλόγου του Πανιωνίου, την προπονήτρια Μαρία Τσουκνίδουκαι ιδιαίτερα τον κ. Μάινα για την άψογη διοργάνωση των φιλικών αγώνων ανάμεσα στους δύο συλλόγους.
Η άρτια διοργάνωση, το φίλαθλο πνευμα, η ευγενής άμιλλα και προπάντων η άψογη φιλοξενία προς τους αθλητές και τους γονείς κατα την παραμονή τους στο νησί οχι μονο ικανοποίησε τους Ναξιώτες φιλοξενούμενους αλλά τους δημιούργησε μια τεράστια υποχρέωση απέναντι στους παράγοντες του συλλόγου, σημειώνει στο ευχαριστήριό του ο
ο αθλητικός σύλλογος Tae - Kwon -Do Αθλοπαιδεία Νάξου, ενω κλείνοντας σημειώνει οτι ως ΔΣ είμαστε ενθουσιασμένοι και συγκινημένοι.


Και να πούμε βέβαια και για τους αγώνες, πρόκειται για τους πρώτους διασυλλογικούς φιλικούς αγώνες Tae - Kwon -Do που πραγματοποιήθηκαν το Σάββατο 28 Μαρτίου στο Κλειστό Γυμναστήριο Θήρας.
Οι αγώνες διοργανώθηκαν απο τον Αθλητικό Σύλλογο Tae - Kwon -Do Πανιώνιος Σαντορίνης στο Κλειστό Γυμναστήριο Σαντορίνης και έλαβαν μέρος συνολικά 55 αθλητές.
Η αποστολή της Νάξου αριθμούσε συνολικά 67 άτομα γονείς και αθλητές οι οποίοι φιλοξενήθηκαν σε ξενοδοχεία ενω οι εντυπώσεις που αποκόμησαν τόσο απο το νησί όσο και απο την οργάνωση ήταν πολύ καλές.
Ο Αθλητικός Σύλλογος Tae - Kwon -Do Πανιώνιος Σαντορίνης ευχαριστεί θερμά την προπονήτρια Μαρία Τσουκνίδου, κάτονο 4 ντάν, μέλος της Εθνικής μας ομάδας και τρείς φορές πρωταθλήτρια Β. Ελλάδας, για τον επαγγελματισμό που υπέδειξε κατα την διάρκεια της διοργάνωσης.
Παράλληλα, ο Αθλητικός Σύλλογος Tae - Kwon -Do Πανιώνιος Σαντορίνης ευχαριστεί τον Δήμο Θήρας για την συνεργασία καθώς και τα ΚΤΕΛ Θήρας για την συμμετοχή τους στη διευκόλυνση των μετακινήσεων της Φιλοξενούμενης ομάδας.
O Πολιτιστικός Σύλλογος Μεγαλοχωρίου "το μετόχι" σας ανακοινώνει οτι το Σάββατο 11 Απριλίου ημέρα γιορτής "ανάσταση του Λαζάρου" στις 9 το πρωί στην Κεντρική Πλατεία του χωριού θα αρχίσει το στόλισμα του πατροπαράδοτου "Λαζάρου" (ξύλινο ομοίωμα , σε σχήμα ρόμβου , ύψους 13 μέτρων στολισμένο με δεντρολίβανο - αλισμαρί)
Το απόγευμα της ίδιας ημέρας και στον ίδιο χώρο , αμέσως μετά τον εσπερινό , στις 6 το απόγευμα, σας καλούμε όλοι μαζί να σηκώσουμε τον¨"Λάζαρο" με τον παραδοσιακό τρόπο.
Την ανακοίνωση υπογράφουν η πρόεδρος και τα μέλη του διοικητικού Συμβουλίου του Πολιτιστικού Συλλόγου Μεγαλοχωρίου "το μετόχι"
Γενική Συνέλευση των κατοίκων της με πρόσκληση του Προέδρου της Γιώργου Χάλαρη πραγματοποίησε η Κοινότητα της Οίας - Θηρασιάς την Δευτέρα 6 Απριλίου στο Δημοτικό Σχολείο Φοινικιάς όπου συζητήθηκε η Παρουσίαση κυκλοφοριακής μελέτης Οίας, η νέα τουριστική περίοδος του 2009, η μείωση φόρου παραπιδημούντων (από 2% σε 0,5%) καθώς και η ένταξη και Πορεία των έργων υποδομής της Κοινότητας.


Σε ότι αφορά την νέα τουριστική περίοδο, ο πρόεδρος της Κοινότητας ανέφερε ότι παρά την διεθνή οικονομική κρίση οι επιχειρήσεις της περιοχής δεν εμφανίζονται να αντιμετωπίζουν προβλήματα και ξεκινούν την σαιζόν με αισιοδοξία, ενώ σημείωσε ότι η Κοινότητα έχει την πρόθεση να στηρίξει διαφημιστικά την περιοχή.
Σε ότι αφορά όμως το θέμα της μείωσης του φόρου παραπιδημούντων από 2% σε 0,5% εξέφρασε την αντίθεσή του στην εν λόγω ρύθμιση δηλώνοντας χαρακτηριστικά ότι αυτό τινάζει στον αέρα τα οικονομικά της Κοινότητας, της οποίας τα έσοδα στην πλειονότητά τους προέρχονται από τα εν λόγω τέλη. Ο κ. Χάλαρης κατηγόρησε την Κυβέρνηση για την απόφασή αυτή λέγοντας ότι πάρθηκε για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των λίγων μεγαλοξενοδόχων της χώρας ενώ καταδικάζει και αποδυναμώνει εντελώς τα ταμεία των ΟΤΑ και πολύ περισσότερο των μικρών κοινοτήτων των οποίων τα έσοδα προέρχονταν από αυτό το τέλος, σημειώνοντας ότι οι σκοπιμότητες της Κυβέρνησης φάνηκαν καθαρά από το γεγονός ότι δεν ενδιαφέρθηκε να αντικαταστήσει με άλλον τρόπο τα χαμένα έσοδα της Αυτοδιοίκησης.



Μετά την Γενική Συνέλευση συνεδρίαση του Κοινοτικού Συμβουλίου.


Πρόσκληση για συνεδρίαση του Κοινοτικού της Συμβουλίου μας έστειλε η Κοινότητα της Οίας – Θηρασιάς που θα πραγματοποιηθεί αύριο Πέμπτη 9 Απριλίου.
Τα θέματα που θα συζητηθούν είναι τα εξής:
1. Έγκριση πρωτοκόλλου οριστικής παραλαβής ΕΚΠΟΤΑ (καλαθοφόρο όχημα)
2. Έγκριση πρακτικού δημοπράτησης κοινοτικού ακινήτου
3.Έγκριση απολογισμού ενιαίας σχολικής επιτροπής Δημοτικού – Γυμνασίου – Λυκείου Θηρασιάς
4.Έγκριση προσλήψεων προσωπικού ΚΟΙΝ.Κ.Ε.Ο.
5.Παραλαβή μελέτης για την προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών
6.Παραλαβή μελέτης «Κυκλοφοριακή μελέτη Οίας»
7.Παραλαβή μελέτης «Εκπόνηση του Γενικού Πλάνου για την ανάπτυξη της Θηρασιάς»
8.Παραλαβή μετάφρασης της Μελέτης του Πανεπιστημίου του Σινσινάτι «Θηρασιά – χαρακτηριστικά και προοπτικές ανάπτυξης»
9.Έγκριση προγραμματικής σύμβασης με το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για την «υδροδότηση των μικρών νησιών»
10.Αναμόρφωση προϋπολογισμού Εσόδων – Εξόδων 2009
11. Έγκριση δαπάνης – ψήφιση πιστώσεων 2009
12. Έγκριση ετήσιου συμβολαίου για την αναθεώρηση των εκλογικών καταλόγων ύψους 2.100 ευρώ
13. Έγκριση ετήσιου συμβολαίου Τηλευποστήριξης ύψους 1.425 ευρώ
14. Έγκριση συνδρομής ετήσιας παροχής νέων εκδόσεων (release) για τις εφαρμογές genesis ΟΤΑ ύψους 1.300 ευρώ
15. Αίτημα στη ΔΕΗ για τοποθέτηση φωτιστικών σε στύλους
16. Απάντηση υπαλλήλων τεχνικής υπηρεσίας
17. Αίτηση προέγκρισης άδειας καταστήματος
18. Αιτήσεις πολιτών
19. Έγκριση εξόδων μετακίνησης προέδρου

Τρίτη, Απριλίου 07, 2009

Δύο μέρες μετά την επέτειο για την συμπλήρωση 2 χρόνων απο το ναυάγιο του Κ/Ζ Sea Diamond στην Καλντέρα, επανερχόμαστε στο θέμα μιας και -όπως αναφέρθηκε στην εκδήλωση μνήμης που διοργάνωσαν φορείς του νησιού για το γεγονός- οι διαδικασίες για την οριστικοποίηση της απάντλησης των καυσίμων του πλοίου ολοκληρώνονται όπως άλλωστε πιστοποιεί με ανακοίνωσή του το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΕΝ που παρουσιάζουμε σήμερα, τεχνικής φύσης είναι οι λεπτομέρειες που υπολοίπονται για να οριστικοποιηθεί και να ανακοινωθεί το χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας.



Αξιολόγηση από το Ε.Μ.Π. των υποβληθεισών λεπτομερειών εφαρμογής και εργασιών του Σχεδίου απάντλησης και του Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης αντιμετώπισης περιστατικού ρύπανσης και περιβαλλοντικής προστασίας κατά τις εργασίες απάντλησης πετρελαιοειδών και άλλων ρυπογόνων ουσιών από το ναυάγιο του Κ/Ζ “SEA DIAMOND”

Μετά τη μελέτη της αξιολόγησης από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, των υποβληθεισών λεπτομερειών εφαρμογής και εργασιών, με τις οποίες συμπληρώθηκε το Σχέδιο απάντλησης, καθώς και της παράλληλης αξιολόγησης του Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης αντιμετώπισης περιστατικού ρύπανσης και περιβαλλοντικής προστασίας κατά τις εργασίες απάντλησης πετρελαιοειδών και άλλων ρυπογόνων ουσιών από το ναυάγιο του Κ/Ζ “SEA DIAMOND”, που, με σχετικό έγγραφο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας, τέθηκε υπόψη της διαχειρίστριας εταιρείας του πλοίου «CORE MARINE LTD» και στο πλαίσιο των προσπαθειών για την εξουδετέρωση του ναυαγίου, γίνονται γνωστά τα ακόλουθα:


1. Οι Υπηρεσίες του ΥΕΝΑΝΠ συμφωνούν με την πρόταση του Ε.Μ.Π., όπως υιοθετείται από το Δ.Λ.Τ Θήρας, για καταρχήν έγκριση του υποβληθέντος Σχεδίου, όπως συμπληρώθηκε με τις υποβληθείσες λεπτομέρειες εφαρμογής και εργασιών, καθώς και τη συνέχιση της διαδικασίας, υπό τη ρητή αίρεση της άμεσης υποβολής στο Ε.Μ.Π., της τελικής τοποθέτησης των συντελεστών της απάντλησης, επί των παρατηρήσεων – επισημάνσεων που περιλαμβάνονται στην αξιολόγηση του Ε.Μ.Π, για την ακριβή και λεπτομερή διαδικασία των εργασιών απάντλησης και υπό τη ρητή αίρεση της από μέρους της διαχειρίστριας εταιρείας «CORE MARINE LTD», επιβεβαίωσης σαφούς χρονοδιαγράμματος διενέργειας των εργασιών αυτών.

2. Επισημαίνεται η σημασία καθορισμού, το συντομότερο δυνατό, των ελάχιστων ποσοτικών στόχων από πλευράς του Ξένου Οίκου «DRONIK MARITIME CONSULTANS LTD», που αφορούν στην απάντληση και στον ακριβέστερο υπολογισμό της ποσότητας πετρελαίου που υπάρχει στο ναυάγιο, έχοντας ως σκοπό αφενός την απομάκρυνση της μέγιστης δυνατής ποσότητας από τα εγκλωβισμένα πετρελαιοειδή και αφετέρου τη στεγανοποίηση των ανοιγμάτων του πλοίου, για την περιβαλλοντική θωράκιση της Σαντορίνης στο μέλλον.

3. Επιπρόσθετα υπογραμμίζεται η αναγκαιότητα της προτεινόμενης από πλευράς του Ξένου Οίκου και υιοθετούμενης από πλευράς του Ε.Μ.Π. επιτόπιας τελικής επιθεώρησης του ναυαγίου, προ της εκτέλεσης των εργασιών απάντλησης. Ευνόητο είναι και επισημαίνεται στην αξιολόγηση του Ε.Μ.Π. ότι ο προτεινόμενος τελικός έλεγχος του ναυαγίου πρέπει να γίνει αφού σχεδιασθεί πρώτα πολύ προσεκτικά και υπάρχει η δυνατότητα για εμπεριστατωμένη αξιολόγηση και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων του, συνυπολογίζοντας ότι ανάλογα με τα αποτελέσματα της τελικής αυτής επιθεώρησης μπορούν να αναθεωρηθούν οι υπόλοιπες λεπτομέρειες του υποβληθέντος Σχεδίου.

4. Οι ανωτέρω παρατηρήσεις – επισημάνσεις δεν είναι ούτε δεσμευτικές ούτε περιοριστικές και δύνανται να εμπλουτιστούν στην πορεία από το Ε.Μ.Π., ως Τεχνικό Σύμβουλο του Δ.Λ.Τ Θήρας, ανάλογα με τις εξελίξεις.

5. Η διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου έχει ήδη κληθεί να αποστείλει, το συντομότερο δυνατό, τα πρόσθετα στοιχεία και όλες τις απαραίτητες τεχνικές – περιβαλλοντικές – επιστημονικές – οικονομικές λεπτομέρειες στο Ε.Μ.Π., για την έγκαιρη αξιολόγηση και προετοιμασία όλων των κρίσιμων παραμέτρων που θα πρέπει να εξεταστούν, για την ασφαλή και εντός του χρονοδιαγράμματος εκτέλεση αυτού του πολύπλοκου από κάθε άποψη εγχειρήματος. Ιδιαίτερα επισημαίνεται η λήψη των αναγκαίων μέτρων για την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων, καθώς και την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος.
6. Οι Υπηρεσίες του ΥΕΝΑΝΠ παρακολουθούν τις εξελίξεις και είναι στη διάθεση των ενδιαφερόμενων μερών για την παροχή κάθε δυνατής συνδρομής.


Παράλληλα, και με αφορμή τις εξελίξεις αλλά και την επέτειο, ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε και το Πασοκ μέσω του πολιτικού εκπροσώπου του κόμματος για θέματα Περιβάλλοντος και Χωροταξίας Σπύρου Κουβέλη.

Σύμφωνα με αυτην,

Την Κυριακή 5 Απριλίου, η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών Σαντορίνης πραγματοποιεί εκδήλωση στο λιμάνι του Αθηνιού, με τη συμμετοχή τοπικών φορέων και με αίτημα την άμεση ανέλκυση του Sea Diamond.
Το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond βυθίστηκε στις 5 Απριλίου 2007. Δύο χρόνια μετά το ναυάγιο, το κουφάρι του πλοίου παραμένει εγκαταλειμμένο στο βυθό της καλντέρας, σε βάθος περίπου 100 μέτρων, αποτελώντας, όπως έχει τεκμηριώσει σε σειρά εκθέσεών του το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), μια ωρολογιακή βόμβα για το θαλάσσιο περιβάλλον της Σαντορίνης και του Αιγαίου. Όπως αναφέρεται, εκτός από τους τόνους πετρελαίου που υπάρχουν στις δεξαμενές του ναυαγίου, τα υλικά κατασκευής και εξοπλισμού περιέχουν ποσότητες τοξικών ουσιών, επικίνδυνων για το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία.

Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Περιβάλλοντος και Χωροταξίας, Σπύρος Κουβέλης εκφράζοντας τη στήριξή του στις προσπάθειες των πολιτών της Σαντορίνης, σημειώνει οτι, η κυβέρνηση αρκείται κάθε φορά που εντείνονται οι πιέσεις από την τοπική κοινωνία, τις περιβαλλοντικές οργανώσεις, την αξιωματική αντιπολίτευση και τα υπόλοιπα κόμματα, να ανακοινώνει ότι μελετά λύσεις για τη μερική αντιμετώπιση του προβλήματος με την απάντληση των καυσίμων.
Δύο χρόνια μετά το ναυάγιο είμαστε ακόμη στο σημείο μηδέν. Η αδράνεια της κυβέρνησης είναι επικίνδυνη για το περιβάλλον και τον τουρισμό της χώρας και προκαλεί αγανάκτηση η αδιαφορία απέναντι στη δικαιολογημένη αγωνία των κατοίκων του νησιού.

Δευτέρα, Απριλίου 06, 2009

Είπαμε, να είμαστε συνειδητοί καταναλωτές (εμείς του μέσου βαλαντίου) αλλά οχι εξυπνάκηδες, κομπλεξικοι ή φορτωμένοι με ταξικά σύνδρομα ...

ή αμάν πια με αυτην τη σαλάτα....


Για μια ακόμη φορά έμεινα εκπληκτη απο το πόσο ισοπεδωτικά μπορεί κανείς, και μάλιστα ορισμένα Μέσα Ενημέρωσης, να αντιμετωπίσει την Σαντορίνη, αναφορικά με τις τιμές των προιόντων και υπηρεσιών της.

Αφορμή για το κείμενο στέκονται ορισμένα πρόσφατα δημοσιευματα σχετικά με τις τιμές του φαγητού και των "καφέδων" που για μια ακόμη φορά εκθέτουν το νησί, αλλά πολύ περισσότερο -μιας και ο κόσμος κρίνει πια αυστηρά οτι ακούει και διαβάζει- τους συντάκτες των απόψεων αυτών.
Και, δεν εχει νόημα να αναμεταδώσουμε τις πηγές, εφημερίδες, site, ή blog που φιλοξενούν αυτες τις απόψεις, σημασία εχει πως οι περισσότεροι εχει τύχει να διαβάσουμε και να βρεθούμε αντιμέτωποι με δημοσιευματα που προσπαθούν να "αποδείξουν" οτι η Σαντορίνη είναι ακριβή (ακριβή για ποιόν άραγε;).

Με βάση λοιπόν τα κατα καιρούς αλλά και τα πρόσφατα δημοσιευματα, έχουμε να σημειώσουμε οτι για να εκφράσει κανείς άποψη, εάν θέλει να εμφανίζεται αξιόπιστος και σοβαρός στο αναγνωστικό κοινό του, καλό θα είναι πρωτού πει την -κάθε- μεγάλη κουβέντα, να έχει φάει μεγάλη μπουκιά, όπως λέει και σοφή λαϊκή ρήση…
Σε απλά ελληνικά, για να κρίνει -και να συγκρίνει- κανείς τις τιμές θα πρέπει να έχει … κριτήριο! Να έχει χορτάσει στη ζωή του και από «βρώμικα» αλλά και από «γκουρμέ».
Και να μην κρίνει με βάση την δική του τσέπη. Διότι εάν η δική του τσέπη σηκώνει φαγητό των 20 ευρώ, κάθε τι άλλο θα του φανεί ακριβό! Κι έτσι, με την -οικονομική- λογική του θα -προσπαθεί να- κόβει και να ράβει τον καθέναν στα μέτρα του. Συνίσταται πάντως, εκτός απο την χωριάτικη σαλάτα, να βουτάνε και λίγο την γλώσσα ή την πέννα στο μυαλό τους όσοι εκφράζουν την ισοπεδωτική άποψη οτι "η Σαντορίνη είναι ακριβή" ενω οφείλουν να γνωρίζουν οτι υπάρχουν και άνθρωποι οι οποίοι -κι ευτυχώς κυκλοφορούν στην Σαντορίνη- έχουν να διαθέσουν τα χρήματα για να διασφαλίσουν την ποιότητα των διακοπών τους.

Και, καλό θα είναι να μην τους μπερδευουμε, κι αυτούς και τα πράγματα γενικώς μεταξύ τους με ισοπεδωτικές -ολοκληρωτικού μοντέλου- νοτροπίες.

Στην Σαντορίνη ,όπως και παντού άλλωστε, μπορεί να χορτάσει κανείς την πείνα του με ένα η ενάμιση ευρώ, όσο κάνει δηλαδή ένα σουβλάκι (και δεν εχω τίποτε με το σουβλάκι, δεν το υποτιμώ και δεν το θεωρώ υποδεέστερο, απλά τόσο εχει, τι να κάνουμε τώρα) αλλά και με 200 ευρώ και βάλε. Όπως μπορεί να διανυκτερευσει και με 20 αλλά και με 500 ευρώ.
Εξαρτάται απο το το τι επιλέγει κανείς. Απο το τι εχει την δυνατότητα να επιλέξει. Αυτό που δεν εχει κανείς το δικαίωμα να κάνει είναι να δυσφημίζει ενα τόπο και ακόμη χειρότερα (για τον ίδιο) να κόβει και να ράβει τα πράγματα στα μέτρα του.
Δημοτικό Συμβούλιο με 25 θέματα ορίστηκε για την Παρασκευή 10 Απριλίου στις 09.00 το πρωί

Προκαταβάλλοντας (;!) ίσως την διεξαγωγή της συνεδρίασης σημειώνουμε οτι η απόφαση να γίνει για πρώτη φορά η πρωί κρίνεται θετική, μιας και το ιστορικό των μέχρι στιγμής συνεδριάσεων εχει αποδείξει πως ο αριθμός των θεμάτων αλλά και η ώρα που ξεκινούσε η συνεδρίαση οδηγούσαν το σώμα να αποφασίζει σε πολλές περιπτώσεις μετα τα ... μαυρα μεσάνυχτα με την διάθεση να .. ξεπετάξει ακόμη και συμαντικά θέματα γιατί.... σώμα είναι αυτό, πόσο να αντέξει!
Πρωινή λοιπόν η επόμενη συνεδρίαση για να έχουν καθαρό μαυλό και ματιά τα μέλη του σώματος και ... μην ακούσουμε για πρωινές επαγγελματικές υποχρεώσεις δημοτικών συμβούλων γιατί υπενθυμίζουμε οτι η ενασχόληση με τα κοινά είναι η σημαντικότερη δουλειά και αποτέλεσε άλλωστε και απόφασή τους!

Τα θέματα που θα συζητηθούν είναι τα εξής;
1. Συμμετοχή στο πρόγραμμα "προώθηση των ευρυζωνικών υπηρεσιών και εφαρμογών στο Δήμο Θήρας μέσω της υλοποίησης έργου επίδειξης των ευρυζωνικών δικτύων και εφαρμογών"
2. Γνωμοδότηση για περιβαλλονική μελέτη εγκατάστασης και λειτουργίας σταθμού βάσης κινητ'ης τηλεφωνίας της Πάναφον επι δημοτικού κτηρίου πλησιον των Φηρών στις Κατοικιές του Δήμου Θήρας
3. Συγκρότηση Επιτροπής καλής εκτέλεσης Πολιτιστικών Εκδηλώσεων του Δήμου Θήρας έτους 2009 - 2010.
4. Ενιαίο πρόγραμμα προμηθειών.
5. Έγκριση μελέτης αποκατάσταση οδού και συντήρηση οδοστρώματος στο Μεγαλοχώρι
6. Συγκρότηση επιτροπής Τουριστικής Προβολής του Δήμου Θήρας
7. Λύση και εκκαθάριση κοινοτικής Επιχείρησης Τουριστικής και Πολιτιστικής Ανάπτυξης Δ.Δ. Επισκοπής Γωνιάς
8. Οριστική διαγραφή του αυτοκινήτου με αριθμό ΕΜΑ 3349
9.Αίτημα του Σωματείου με την επωνυμία "ιδιοκτητών Υδροφόρων Σαντορίνης"
10. Ένταξη Δήμου Θήρας στο Πρόγραμμα Χρηματοδότησης Δημοτικών Συγκοινωνιών "Συν- Κοινωνία"
11. Έγκριση μελέτης προμήθειας επιβατικού οχήματος προυπολογισμού δαπάνης 10.000
12. Έγκριση Κυκλοφοριακής Μελέτης Φηρών
13. Διάβρωση ακτογραμμής απο Εξωμύτη εως αλιευτικό καταφύγιο Βλυχάδας
14. Παραχώρηση μονάδας αφαλάτωσης υφάλμυρου νερού στη ΔΕΥΑ Θήρας
15. Έγκριση μελέτης "ολοκληρωμένη αστική και υπαίθρια παρέμβαση του Δήμου Θήρας"
16. Προέγκριση Πολιτιστικών και λοιπών δαπανών Δήμου Θήρας
17. Αναμόρφωση ισχύοντος προυπολογισμού
18. Επιχορήγηση σχολικών επιτροπών
19. Έγκριση Πολιτιστικών και λοιπόν δαπανών Δήμου Θήρας
20. Παραχώρηση χώρου για την δημιουργία παραρτήματος του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Σχολή Θετικών Επιστημών, τμήμα Γεωλογίας, και Γεωπεριβαλλοντικού Τομέα Δυναμικής Τεκτονικής Εφαρμοσμένης Γεωλογίας)
21. Έγκριση 1ου ανακεφαλαιωτικού τακτοποιητικού πίνακα του έργου "διευθέτηση ομβρίων στη διαστάυρωση Έξω Γωνιάς
22. Αίτημα κ. Πελέκη περί μεταφοράς άξονα της οδού στον Έξω Γυαλό Κοντοχωρίου
23. Γνωμοδότηση περί παραχώρησης Τουριστικού Περιπτέρου ιδιοκτησίας Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης στην Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων.
24. Προέγκριση δαπάνης μετακίνησης δημάρχου, αντιδημάρχων, και δημοτικών συμβούλων
25. Έγκριση μετακίνησης δημάρχου, αντιδημάρχων, και δημοτικών Συμβούλων.






























































Πετυχημένη κρίνεται από τους διοργανωτές της αλλά και τον κόσμο που συμμετείχε η εκδήλωση διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκε χθες Κυριακή 5 Απριλίου στον Αθηνιό για την συμπλήρωση δύο χρόνων από το ναυάγιο του Κ/Ζ SEA DIAMOND στην Καλντέρα.

Ο κόσμος που συγκεντρώθηκε ήταν αρκετός δυστυχώς όμως όχι αντιπροσωπευτικός του συνόλου των φορέων του νησιού που δεν εκπροσωπήθηκαν, ενώ σημειώθηκαν και ηχηρές απουσίες, αδικαιολόγητες σε σχέση με τις δηλώσεις αλλά και την στάση που είχαν κρατήσει αρκετοί εκπρόσωποι σωματείων και συλλόγων του νησιού καθώς και ιδιώτες, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο ότι -προφανώς- υποτιμούν το θέμα.

Το σκεπτικό άλλωστε και η φιλοσοφία της χθεσινής εκδήλωσης ήταν να σταλεί το μήνυμα ότι η Σαντορίνη δεν ξεχνά τι έχει συμβεί και απείχε από το να χαρακτηριστεί εκδήλωση διαμαρτυρίας.

Την εκδήλωση μνήμης στήριξαν από πλευράς πολιτικής και πολιτειακής ηγεσίας η Μητρόπολη Θήρας, το Επαρχείο, ο Δήμος Θήρας και η Κοινότητα Οίας –Θηρασιάς, ενώ συντονίστηκε από την Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών καθώς και από την νεοσυσταθείσα «Επιτροπή για την εκδήλωση» που συστήθηκε με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου.

Από τις πλέον ενδιαφέρουσες ομιλίες ήταν αυτές του Δημάρχου Θήρας Άγγελου Ρούσσου και της βουλευτή Άριας Μανούσου που αναφέρθηκαν στο θέμα της απάντλησης των καυσίμων του πλοίου, διαδικασία που όπως ανέφεραν αναμένεται να γίνει το επόμενο διάστημα.
Η κ. Μανούσου αναφέρθηκε στην αντιμετώπιση του θέματος απο την κυβέρνηση που όπως είπε κάνει οτι είναι δυνατό για να διασφαλιστεί η ασφάλεια του περιβάλλοντος ενω μίλησε και για την απάντληση η οποία όπως είπε εχει δρομολογηθεί, ενω τάχθηκε σταθερά στο πλευρό των κατοίκων του νησιού που αγωνιούν και αγωνίζονται για την προστασία της περιοχής τους.
Ο δήμαρχος κ. Ρούσσος αναφέρθηκε εν συντομία στο ιστορικό της υπόθεσης και στον τρόπο που αντιμετωπίστηκε απο το σύνολο των φορέων του νησιού, ενω χαρακτήρισε την απάντληση πολύ σημαντική εξέλιξη που προέκυψε απο τις συντονισμένες προσπάθειες του Δήμου αλλά και φορέων του νησιού.

Χαρακτηριστικότερο στιγμιότυπο της χθεσινής εκδήλωσης μνήμης, το πλακάτ που κρατούσε ένας μικρός μαθητής του Δημοτικού Σχολείου των Φηρών με την φράση «θέλουμε καθαρό περιβάλλον, θέλουμε να φύγει το SEA DIAMOND από την Καλντέρα».

Δελτίο Τύπου για την εκδήλωση έστειλε η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών.
Σύμφωνα με αυτό,
Ηχηρό μήνυμα προς τους υπεύθυνους έστειλε σήμερα ο Θηραϊκός λαός ενωμένος με την Μητρόπολη Θήρας, το Επαρχείο, τον Δήμο Θήρας, την Κοινότητα Οίας -Θηρασίας, φορείς του νησιού και την Συντονιστική Επιτροπή, ότι θα συνεχίσει τον αγώνα εώς ότου το κουφάρι του Κ/Ζ SEA DIAMOND ανελκυστεί και απομακρυνθεί από τα νερά της μοναδικής καλδέρας της Σαντορίνης.
Με την συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο λιμάνι του Αθηνιού, δυο χρόνια μετά το ναυάγιο του Κ/Ζ SEA DIAMOND, δήλωσε περίτρανα ο λαός της Σαντορίνης ότι, όχι μόνο δεν ξεχνά και δεν εφησυχάζει αλλά αντίθετα επαγρυπνά και αγωνιά για το πρόβλημα του ναυαγίου.
Η δυναμική συγκέντρωση του κόσμου, ανθρώπων κάθε ηλικίας, ήταν απάντηση στην μέχρι σήμερα ολιγωρία και αδιαφορία των αρμοδίων, Κυβέρνησης – Υπουργείου- πλοιοκτήτριας εταιρείας.
Με τις ομιλίες, και από πλευράς Μητρόπολης αλλά και από πλευράς Επαρχείου, Δήμου, Κοινότητας Οίας Θηρασίας και Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Θηραίων Πολιτών έγινε σαφές ότι με την ίδια ομοψυχία και ενότητα που διακρίνει φορείς και κατοίκους, θα δοθούν και οι επόμενοι αγώνες.
Συστράτευση στον αγώνα για την ανέλκυση του πλοίου, μετά την απάντληση, των καυσίμων που είναι ζήτημα ημερών όπως δήλωσε και η βουλευτής της Ν.Δ, κ. Μανούσου.
Στην συγκέντρωση παραβρέθηκαν για να στηρίξουν τον αγώνα ο κ. Συρμαλένιος Νίκος, επικεφαλής της Συν-Κυκλαδικής Πρωτοβουλίας και ο νομαρχιακός Συμβουλος του ΚΚΕ κ. Σιγάλας. Χαιρετισμό συμπαράστασης έστειλε ο Βουλευτής Επικρατείας και Πολιτικός Εκπρόσωπος Περιβάλλοντος και Χωροταξίας του ΠΑΣΟΚ, Σπύρος Κουβέλης, η Περιβαλλοντική Οργάνωση «ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ», και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Μεσαγωνιατών.
Συγκινητική ήταν η εικόνα με τα πλοιάρια της Ένωσης Λεμβούχων Θήρας, που παραταγμένα στο λιμάνι του Αθηνιού, μετά την εκδήλωση επιβίβασαν τον κόσμο στα πλοιάρια και έφτασαν μέχρι το σημείο του ναυαγίου, όπου τελέστηκε τρισάγιο στην μνήμη των ανθρώπων που χάθηκαν και με τα βεγγαλικά και τις σειρήνες τους έστειλαν ηχηρό μήνυμα προς όλες τις κατευθύνσεις.
Τέλος, με αγωνία αναμένουμε την συζήτηση στην Βουλή μετά την επίκαιρη ερώτηση προς τον ίδιο τον Πρωθυπουργό της Γεν.Γραμματέας της Κ.Ε του Κ.Κ.Ε.
Η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών θα κρατά στην επικαιρότητα το πρόβλημα του ναυαγίου όσο οι υπεύθυνοι επιδιώκουν να ξεχαστεί.

Σάββατο, Απριλίου 04, 2009

με αφορμή τα 2 χρόνια


Φυλλάδιο στο οποίο αναγράφονται αναλυτικά οι ρυπογόνες, βλαβερές και επικίνδυνες ουσίες που περιέχονται στο κουφάρι του βουλιαγμένου στην Καλντέρα κρουαζιερόπλοιου εξέδωσε η Συντονιστική Επιτροπή Πολιτών για την ανέλκυση του πλοίου.

Στο φυλλάδιο παρουσιάζεται το «πράσινο διαβατήριο» του πλοίου.
Πράσινο διαβατήριο για ένα πλοίο είναι η καταγραφή των ρυπογόνων υλικών κατασκευής και εξοπλισμού του.
Το πράσινο διαβατήριο συντάχθηκε με βάση τα στοιχεία που παρείχε η πλοιοκτήτρια εταιρία και όπως προκύπτει απουσιάζουν από την λίστα εκείνες οι ουσίες που με βάση τον ΙΜΟ ( Διεθνής Οργανισμός θαλάσσιας Προστασίας) θεωρούνται οι πλέον επικίνδυνες για το περιβάλλον.

Στο φυλλάδιο αναφέρονται αναλυτικά οι ρυπογόνες ουσίες του πλοίου, καθώς και δηλώσεις επιστημόνων που υποστηρίζουν ότι «το κουφάρι είναι μια βραδυφλεγής βόμβα. Αν μείνει εκεί, στο μέλλον θα κοστίσει πολύ περισσότερο απ’ ότι ο καθαρισμός και η ανέλκυσή του».

Με την συμπλήρωση 2 χρόνων από το ναυάγιο, τα μέλη της Επιτροπής, όχι μόνον δεν εγκαταλείπουν τον αγώνα τους, αλλά αντιθέτως, εντείνουν τις προσπάθειές τους στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των κατοίκων αλλά και φορέων της Σαντορίνης αλλά και εκτός αυτής, για την ανάγκη απομάκρυνσης του πλοίου από τα νερά της Καλντέρας.


Σε ότι αφορά πάντως την στάση που εμφανίζει τελευταία η πλειοψηφία των κατοίκων και επαγγελματιών του νησιού, μέλη της Επιτροπής σχολιάζουν πως αποδεικνύει ότι είτε πολλοί λειτουργούν με την λογική του «δώσε ημίν σήμερον»,
είτε δεν έχουν κατανοήσει -δεν θέλουν ή δεν μπορούν, όπως είπαν- τους κινδύνους από την παραμονή του πλοίου στα νερά του νησιού.

Παρασκευή, Απριλίου 03, 2009

Αμπέλι και ελιά.
«Αναιρεί» το ένα το άλλο;
Μπορούμε να πούμε ναι με όρους και προϋποθέσεις;

Ένα σημαντικό θέμα που απασχόλησε την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ήταν αυτό της πρωτοβουλίας του Δήμου Θήρας να φυτέψει στο νησί ενήλικα δέντρα καθώς και δενδρύλλια ελιάς.


Τις ενστάσεις του ως προς την εγκατάσταση στην γη του νησιού «μη πιστοποιημένων και ελενγμένων» φυτών καθώς και τις επιφυλάξεις του σχετικά με την αλλαγή που θα προκύψει στην εικόνα του νησιού, εξέφρασε ο πρόεδρος της Ένωσης Συνεταιρισμών Θηραϊκών Προϊόντων Μάρκος Καφούρος. Ο κ. Καφούρος στην παρέμβασή του έθεσε σειρά σοβαρών ζητημάτων με προεξέχον το ότι το αρμόδιο γραφείο του Δήμου δεν συζήτησε το θέμα πριν πάρει την σχετική απόφαση, ούτε ενημέρωσε συναρμόδιους φορείς. Παράλληλα ο κ. Καφούρος ζήτησε ενημέρωση σχετικά με την λόγο πρωτοβουλία, ρωτώντας για το πόσα δέντρα περιλαμβάνει ο σχεδιασμός, που αναμένεται να τοποθετηθούν -θέτοντας επίσης ερωτήματα σχετικά με τα σημεία όπου έχουν ήδη εγκατασταθεί δέντρα- γιατί επελέγησαν τα συγκεκριμένα, ποιος και εάν πιστοποιεί την υγεία των δέντρων αυτών, κατά πόσο θα μεταβληθεί η εικόνα καθώς και η φυσική χλωρίδα του νησιού, εάν ο σχεδιασμός έχει την έγκριση επίσημων φορέων κλπ.


Απαντήσεις στα ερωτήματα κλήθηκε να δώσει ο Δημήτρης Σιγάλας, υπεύθυνος του γραφείου Περιβάλλοντος του Δήμου ο οποίος βάσισε την επιχειρηματολογία του στο ότι η Σαντορίνη στο παρελθόν φιλοξενούσε στα εδάφη της ελιές, κάτι που μαρτυρούν αρχαιολογικά ευρήματα και απολιθώματα ελιάς στην περιοχή της Καλντέρας καθώς και σε άλλα σημεία του νησιού.
Ο κ. Σιγάλας στην ομιλία του αναφέρθηκε σε ανάλογη δενδροφύτευση που έγινε στο παρελθόν, σημειώνοντας ότι τα δέντρα δεν δημιούργησαν κανένα πρόβλημα στον αμπελώνα και τις καλλιέργειες του νησιού αλλά ενίσχυσαν την εικόνα του.
Ο κ. Σιγάλας αναφέρθηκε αναλυτικά στον σχεδιασμό του προγράμματος, στις προσπάθειες για την δημιουργία πειραματικού ελαιώνα στο Εμπορείο, για το πότισμα των δέντρων που γίνεται με το νερό από τους βιολογικούς καθαρισμούς, ενώ τέλος υπερασπίστηκε την εικόνα που θα αποκτήσει το νησί με την παρουσία ελιάς στη γη του, λέγοντας ότι το αμπέλι και η ελιά είναι δύο φυτά που ταιριάζουν -κάτι που αποδεικνύεται και ιστορικά- μεταξύ τους.

Εμείς τέλος, θέλουμε να πιστεύουμε ότι το θέμα δεν έχει πολιτικές προεκτάσεις και ευχόμαστε οι φορείς των δύο απόψεων να κινούνται με γνώμονα το συμφέρον του νησιού.















Kι εγώ που το πήρα για πλάκα. …
Πρωταπριλιάτικη. ….

Κι όμως δεν είναι καθόλου αστείο (απ’ ότι έχω καταλάβει…) το γεγονός ότι σύμφωνα με δημοσίευμα του πόρταλ www.neasantorinis.gr η Νεολαία Πασοκ του Νομού Κυκλάδων προχώρησε στην οικονομική υιοθεσία ενός μικρού παιδιού μέσο της Action Aid.





Στην ανακοίνωση, σημειώνεται ότι στην εν λόγω νεολαία συμμετέχουν και νέοι της γενιάς των 700 ευρώ -προφανώς επειδή είναι νέοι Πασόκοι και δεν έχουν προλάβει ακόμη να αυξήσουν το εισόδημά τους(!)- ανέλαβαν μια σημαντική πρωτοβουλία πόσο μάλλον σε αυτήν την περίοδο οικονομικής στενότητας που ζούμε όλοι, δείχνοντας έναν άλλον δρόμο (στον σοσιαλισμό; αυτόν τον τρίτο που κατά καιρούς αναζητούν πολλοί, πρωτού καταλήξουν σε αδιέξοδο…;) έναν δρόμο συνεισφοράς, βοήθειας, αλληλεγγύης ανθρωπιάς, ευαισθησίας και ωριμότητας -παρά το νεαρό της ηλικίας τους, όπως σημειώνουν-.
Σε αυτό το πλαίσιο, η νεολαία ΠΑΣΟΚ του Νομού Κυκλάδων -όπως διαβάζουμε - προχώρησε στην οικονομική υιοθεσία ενός μικρού παιδιού μέσο της Action Aid στο οποίο εξασφάλισε για ένα χρόνο τα σχολικά του είδη, τα φάρμακα του και την διατροφή του. (αργότερα , μετα τα φάρμακα, θα του εξασφαλίσει και την ιδεολογική του θωράκιση καθώς και μια λαμπρή σταδιοδρομία στον ιδιωτικό ή δημόσιο τομέα)

Στην ανακοίνωση, σημειώνεται, ότι η οργάνωση μέσα σε διάστημα μόλις ενός μήνα ενημέρωσε τα μέλη της, τα οποία ανταποκρίθηκαν άμεσα, και από το υστέρημα τους συγκέντρωσαν το ποσό που αναλογεί στις ανάγκες του παιδιού για ένα χρόνο .
Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνεται ότι η φωτογραφία του μικρού παιδιού αυτή τη στιγμή κοσμεί τα γραφεία της Νεολαίας ΠΑΣΟΚ στη Σύρο και σε λίγο διάστημα θα πάει σε όλα τα γραφεία των οργανώσεων του ΠΑΣΟΚ στις Κυκλάδες.
Με το καλό, ευχόμαστε να αναρτηθεί -σε κεντρικό σημείο- και στα κεντρικά αλλά και στα απόκεντρα γραφεία του ΠΑΣΟΚ σε ολόκληρη την χώρα, δίπλα στην φωτογραφία του προέδρου του κόμματος. Ή ακόμη καλύτερα να αναρτηθεί το παιδάκι μαζί με τον πρόεδρο (επιτέλους πια με την μικρή Αννούλα του πατρός, Ανδρέα, καιρός πια το Πασόκ να βρει τον νέο πιτσιρικά του. κι ας είναι και μαύρος)
Άλλωστε, το μαύρο αυτήν την εποχή έχει τα πάνω του.
















Εμείς πάντως χειροκροτούμε την εν λόγω πρωτοβουλία κι ευχόμαστε το επόμενο διάστημα σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, το κόμμα να προχωρήσει σε περαιτέρω υιοθεσίες μικρών μαύρων παιδιών από φτωχές υπανάπτυκτες χώρες της υποσαχάριας Αφρικής, μιας κι αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει μια κάποια λύση στην περίπτωση έλλειψης ψηφοφόρων. Θα τους φέρουμε δηλαδή εδώ τους ενήλικους ,πλέον, μαύρους υιοθετηθέντες να στηρίξουν -με την ψήφο τους- τον θετό πατέρα τους.

σ. σ. -1- Δηλ. το παιδάκι άμα το ρωτάνε «ποιος είναι ο μπαμπάς σου;» ή «ποιος σε συντηρεί;» τι θα απαντάει; το Πασοκ; Πολύ προχωρημένο ομολογουμένως….
Είναι αυτό που λέγανε παλιά, ότι το Πασοκ είναι ο πατέρας του σοσιαλισμού γιατί του … τη μάνα …. (!)

σ. σ. -2- η πρωτοβουλία, λόγω της σημαντικότητάς της εμπνέει και για αντίστοιχες υιοθεσίες μελών ευπαθών κοινωνικών ομάδων.
Προχθές ,για παράδειγμα, διάβασα στην εφημερίδα «κοινή γνώμη» και μάλιστα στον πηχυαίο τίτλο της ότι «το ταμείον είναι μείον» κι ότι σοβαρά οικονομικά προβλήματα αντιμετωπίζει το γηροκομείο της Ερμούπολης που μπαίνει μέσα 12.000 ευρώ το μήνα, με αποτέλεσμα οι ηλικιωμένοι που ζουν στο ίδρυμα να στερούνται και τα βασικά. Μια πολύ καλή ιδέα λοιπόν θα ήταν η ώριμη και ευαίσθητη -όπως χαρακτηρίζεται- Νεολαία Πασοκ να προχωρήσει και στις υιοθεσίες ηλικιωμένων, εξασφαλίζοντάς τους τα βασικά.


Άλλωστε, το εν λόγω κόμμα, παραδοσιακά, στηρίζει την 3 ηλικία (όπως και -παραδοσιακά- τον τρίτο δρόμο, γιατί προφανώς έχει κόλλημα με το 3ο) οπότε, δεν απομένει παρα να δείξει την ίδια ευαισθησία και η νεολαία του.


Άλλωστε (ξανά) ένας παππούς στο σπίτι όλο και κάπου μπορεί να φανεί χρήσιμος.

Η ιδέα πάντως είναι πολύ καλή.




Όχι, όχι χωρίς πρόβλημα παραδεχόμαστε και δηλώνουμε κιόλας ότι ακούμε κι άλλα ραδιόφωνα.
Γιατί να υπάρχει πρόβλημα;..!
Aμα είχαμε και μπανάνες, θα τις έκοβε.
ή New toy για τον Δήμο Θηρας!

Εναν γερανό αγόρασε ο Δήμος Θηρας.
Με την λειτουργία του μηχανήματος ο Δήμος εχει ήδη ξεκινήσει να μας αλλάζει τα φώτα. Τους λαμπτήρες που δεν άναβαν αλλά και εκείνους που άναβαν κακήν κακώς και δε φώτιζαν σωστά. (με αποτέλεσμα να πέφτουμε ο ένας επάνω στον άλλον...νυχτιάτικα)
Ο Δήμαρχος επιβλέπει προσωπικά την αλλαγή των φώτων(!) δήλωσε ικανοποιημένος απο την πορεία των εργασιών, ενω ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος που εχει την ευθύνη για τα μηχανήματα (toys!) του Δήμου εξέφρασε την ανακούφιση του για την αγορά γιατί όπως είπε "επιτέλους, μας χρειαζότανε!"
Ο γερανός όμως μπορεί να κάνει και άλλα πράγματα εκτός απο το να μας αλλάζει τα φώτα. Μπορεί (βοηθάει δηλαδή, ανυψώνει) να κλαδευει δέντρα, να αφαιρεί πινακίδες κλπ.


ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ 4Χ4 (ΤΟ ΤΖΙΠΑΚΙ ΠΟΥ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΩ ΚΑΙ ΔΕΧΟΜΟΥΝ ΚΑΙ ΔΩΡΕΕΣ) ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ.
ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΗΚΕ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΕΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ, ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ.
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΠΟΜΕΝΕΙ ΕΙΝΑΙ, ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗ, ΝΑ ΦΤΙΑΧΤΕΙ ΚΙΟΛΑΣ. ΟΜΟΡΦΟΣ.

2 χρόνια από το ναυάγιο του Sea Diamond (5.4.2007)

Εκδήλωση μνήμης
και διεκδίκησης για την συμπλήρωση δύο χρόνων από την ημέρα του ναυαγίου του Sea diamond διοργανώνουν ο Δήμος Θήρας, το Επαρχείο Θήρας, η Κοινότητα Οίας –Θηρασιάς, η Μητρόπολη Θήρας και η Συντονιστική Επιτροπή Θηραίων Πολιτών την Κυριακή 5 Απριλίου στις 11:30 στον Αθηνιό.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής στην εκδήλωση καλούνται να συμμετάσχουν οι κάτοικοι του νησιού ώστε να σταλεί το μήνυμα ότι το θέμα δεν έχει ξεχαστεί κι ότι απαιτείται η οριστική λύση του προβλήματος με την ανέλκυση και οριστική απομάκρυνση του ναυαγίου από την Καλντέρα.
Κυκλοφοριακές συστάσεις. Προσοχή στο που σταθμεύετε.

Η Δημοτική Αστυνομία Θήρας ενημερώνει τους κατοίκους και επισκέπτες του νησιού (το ότι είναι «τουρίστες» δεν τους δικαιολογεί!) ότι απαγορεύεται η στάθμευση σε όλο το μήκος του δρόμου από την κεντρική πλατεία των Φηρών μέχρι το Δημοτικό Σχολείο των Φηρών.
Επίσης, η Δημοτική Αστυνομία ενημερώνει το κοινό ότι απαγορεύεται η στάθμευση οχημάτων γύρω από το Κέντρο Υγείας και το Επαρχείο και όπου αλλού υπάρχει σχετική σήμανση ή διαγράμμιση.
Λογικό, αλλά χρειάζεται η επισήμανση, απαγορεύεται επίσης η στάθμευση μηχανών και μοτοποδηλάτων στους χώρους που αναφέραμε καθώς και πάνω σε πεζοδρόμια.

Η Δημοτική Αστυνομία παρακαλεί τους οδηγούς να συμμορφωθούν με τις παραπάνω οδηγίες και να χρησιμοποιούν τους χώρους δωρεάν στάθμευσης (και να μην είναι αντιδραστικοί κάνοντας «μαγκιές» και του κεφαλιού τους, αυτό το λέμε εμείς και όχι η Δημοτική Αστυνομία που δεν θα μπορούσε να πει κάτι τέτοιο…)

Σε ότι αφορά τα οχήματα τροφοδοσίας επιτρέπεται να σταθμεύουν για την φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων σε σημεία όμως που δεν εμποδίζουν την κυκλοφορία (και δεν συμπεριφέρνονται στους υπόλοιπους οδηγούς λες και είναι παρακατιανοί ή δεν έχουν εξίσου σοβαρές δουλειές να κάνουν, πάλι αυτό το λέμε εμείς και όχι η Δημοτική Αστυνομία που δεν θα μπορούσε να πει κάτι τέτοιο…)

Σε όσους δεν συμμορφωθούν θα επιβάλλεται πρόστιμο καθώς και αφαίρεση των πινακίδων. Αυτό το λέει η Δημοτική Αστυνομία.
Κι εμείς πάλι λέμε ότι οι άνθρωποι προσπαθούν και θα προσπαθήσουν φέτος το καλοκαίρι να κάνουν την δουλειά τους κι εμείς, όλοι μας, θα πρέπει να τους βοηθήσουμε, και να βοηθήσουμε και τους εαυτούς μας για να λειτουργήσουμε όλοι καλύτερα.

Πέμπτη, Απριλίου 02, 2009

Ευκαιρία σήμερα με την απεργία να …. δουλέψουμε και να δούμε κάποιες από τις σημαντικότερες ειδήσεις και ανακοινώσεις από την τοπική μας επικαιρότητα.




Επιτυχημένη κρίνεται από τους διοργανωτές της η ετήσια εκδήλωση της τοπικής της ΝΔ που πραγματοποιήθηκε το βράδυ του περασμένου Σαββάτου (28.3) στο κέντρο «Αηδόνι».
H εκδήλωση κρίνεται επιτυχημένη, μιας και το κέντρο γέμισε από φίλους και μέλη της ΝΔ καθώς και από στελέχη του κόμματος.
Σε ότι αφορά τους δεύτερους, στην βραδιά έδωσαν το παρόν ο υφυπουργός Απασχόλησης Γιώργος Κοντογιάννης, οι βουλευτές του Νομού Γιάννης Βρούτσης και Άρια Μανούσου, ο υποψήφιος βουλευτής του κόμματος στις προηγούμενες εκλογές Σταμάτης Μαύρος και ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Χαράλαμπος Κόκκινος.


Από τις πλέον ενδιαφέρουσες ομιλίες ήταν αυτή του υφυπουργού Απασχόλησης κ. Κοντογιάννη η οποία είχε τοπική θεματολογία που στην πρώτη περίπτωση ικανοποίησε και ενθουσίασε το ακροατήριό της ενώ στην δεύτερη, απ’ ότι φάνηκε ικανοποίησε… μέρος του ακροατηρίου της ενώ … δυσαρέστησε το υπόλοιπο!
Στην πρώτη περίπτωση, της γενικής -και υπερκομματικής- ικανοποίησης, πολύ σημαντικό θεωρήθηκε το γεγονός ότι ο υφυπουργός αναφέρθηκε στην ομιλία του στο θέμα του Sea Diamond, χαρακτηρίζοντάς το «μείζον» για το νησί, υποστηρίζοντας ότι θα πρέπει να δοθεί άμεσα λύση ώστε να αισθάνονται οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του νησιού ασφαλείς, ενώ παράλληλα όπως είπε, θα πρέπει να προστατευτεί το περιβάλλον του όμορφου νησιού μας. Ο κ. Κοντογιάννης ,στο ίδιο θέμα, σημείωσε ότι θα καταβάλει κάθε προσπάθεια για την επίλυση του προβλήματος. Χαρακτηριστικό είναι δε το γεγονός ότι και σε ερώτηση συνέντευξής του στην «κοινή γνώμη» σχετικά με την εν λόγω αναφορά στο Sea Diamond, υποστήριξε ότι για τον ίδιο θέματα που έχουν να κάνουν με το περιβάλλον αποτελούν πρώτη προτεραιότητα.
Στην δεύτερη τώρα περίπτωση, αυτή της μερικής ικανοποίησης, μπορούμε να πούμε ότι τουλάχιστο ξάφνιασε η αναφορά του υφυπουργού, ουσιαστικά στις επόμενες δημοτικές εκλογές, μιας και δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «το κόμμα εκπροσωπεί άξια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ο Νίκος Ζώρζος», χρίζοντάς τον έμμεσα υποψήφιο της ΝΔ. Δεν ήξερε, δεν ρώταγε, ή, ήξερε και ρώτησε, αυτά θα παραμείνουν αναπάντητα ερωτήματα. Γεγονός είναι πάντως ότι η δήλωση προκάλεσε παρεξήγηση και την ολιγόλεπτη αποχώρηση από την αίθουσα του Χαράλαμπου Δαρζέντα και μελών του συνδυασμού του, οι οποίο επέστρεψαν μετά την … λήξη της παρεξήγησης που προήλθε από διορθωτική – διευκρινιστική δήλωση του Γ.Γ. της Περιφέρειας Χαράλαμπου Κόκκινου.
Ο υφυπουργός πάντως, αν και του προτάθηκε όπως μάθαμε, δεν έκανε .. διορθωτική δευτερολογία.

Ο υφυπουργός άναψε φωτιές. Προεκλογικές, αν και λίγο νωρίς.
Τις οποίες κλήθηκε να «σβήσει» η Τοπική
.
Η παρεξήγηση πάντως προκάλεσε την έκδοση ανακοίνωσης της Τοπικής της ΝΔ σύμφωνα με την οποία…. η Κυβέρνηση έχει ρίξει όλες τις δυνάμεις της στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της χώρας και των πολιτών και προετοιμάζεται για τις Ευρωεκλογές, κι ότι οποιαδήποτε συζήτηση για τις Δημοτικές (παρά προφανώς τις προκλήσεις) δεν είναι του παρόντος.




.





Με την ευκαιρία της παρουσίας της στην Σαντορίνη για την ετήσια γιορτή της ΝΔ, η κ. Μανούσου είχε την ευκαιρία το πρωί της Κυριακής 29.3 να βρεθεί στην Γενική Συνέλευση της Ένωσης Ξενοδόχων που έγινε στο ξενοδοχείο Δαίδαλος.


Στην ομιλία της η κ. Μανούσου αναφέρθηκε στις δράσεις της σε τομείς που αφορούν τον τουρισμό στη χώρα μας ενώ υπενθύμισε την προσφορά προς τους ξενοδόχους της χώρας όταν το 2005, όταν κατάφερε μέσα σε δεκαπέντε ημέρες, να αλλάξει ο τρόπος θεώρησης των πινακίδων τιμών των ξενοδοχείων ώστε σήμερα να χρειάζεται μόνο μια κάρτα θεωρημένη μόνο μία αρμόδια υπηρεσία.
Η βουλευτής Κυκλάδων αναφέρθηκε και σε ένα πολύ σημαντικό θέμα σχετικό πάντοτε με την στήριξη του τουρισμού στην χώρα, λέγοντας πως «μετά από επαφές που είχε με τους συναρμόδιους Υπουργούς έχει την αισιοδοξία ότι πολύ σύντομα θα ισχύσει η μείωση του τέλους προσγείωσης αεροσκαφών στα περιφερειακά αεροδρόμια».
Τέλος, η κ. Μανούσου ενημέρωσε το ακροατήριό της για τα δεκατέσσερα μέτρα που έχει πάρει η κυβέρνηση για την στήριξη του Τουρισμού από τον Δεκέμβριο του 2008,
μεταξύ των οποίων είναι η παροχή κεφαλαίων κίνησης μέσω ΤΕΜΠΜΕ, η μείωση του τέλους παρεπιδημούντων, η αναστολή για ένα έτος της εισφοράς του ν. 125/75 του συνόλου των δανείων των τουριστικών επιχειρήσεων προς τις τράπεζες.

Κι επειδή το θέμα είναι σοβαρό κι απασχολεί τους περισσότερους κατοίκους του νησιού που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τον τουρισμό, αξίζει να δούμε το Δελτίο Τύπου που εξέδωσε το γραφείο της κ. Μανούσου σχετικά με τις αποφάσεις της κυβέρνησης για την στήριξη του Τουρισμού.
Στο Δελτίο Τύπου σημειώνεται ότι η υλοποίηση των αποφάσεων έχει ξεκινήσει.
Σύμφωνα με αυτές,

  • Ξεκινάει η επιχορήγηση των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων για το σύνολο του προσωπικού για τους μήνες Απρίλιο και Μάιο. Η επιχορήγηση αφορά τα άτομα που είχαν απασχοληθεί τους αντίστοιχους μήνες του 2008 και τα οποία θα επαναπροσληφθούν τώρα.

  • Αυξάνεται περίπου στο διπλάσιο ο αριθμός των προγραμμάτων για τον Κοινωνικό Τουρισμό. Έτσι φέτος 750.000 άτομα θα μπορούν να κάνουν χρήση των προγραμμάτων αυτών σε σχέση με τους 520.000 περυσινούς δικαιούχους.

  • Ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για να ξεκινήσει το Πρόγραμμα Κατάρτισης του ΕΣΠΑ στον Τομέα του Τουρισμού. Το Πρόγραμμα ύψους 45 εκ. ευρώ θα ωφελήσει 3.500 ανέργους, από τους οποίους το 30% θα τοποθετηθεί σε θέσεις εργασίας.

  • Αυξήθηκε κατά 50% η προβολή της χώρας στο εξωτερικό.

  • Σημαντική είναι η ουσιαστική και με ρήτρες, συμφωνία με tours operators του κόσμου για τη διατήρηση των ίδιων πτήσεων.

  • Συνεχίζεται το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» στο οποίο θα μετάσχουν 150.000 άτομα.

  • Προωθούνται τρία ακόμη νέα προγράμματα διακοπών για τη νέα γενιά, για άτομα με ειδικές ανάγκες και για τους κατοίκων των πυρόπληκτων περιοχών του 2007.