Σύμφωνα με το
έγγραφο αίτημα του δημάρχου Θήρας και την απάντηση της υπηρεσίας,
Με την παρούσα
επιστολή σας μεταφέρουμε την αγανάκτησή μας για τη δυσμενή κατάσταση στην οποία
έχουν περιέλθει χιλιάδες ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ πολίτες των νήσων Θήρας και
Θηρασίας λόγω της υπολειτουργίας του Περιφερειακού Τμήματος του ΟΑΕΕ ΝΑΞΟΥ.
Έχουμε πληροφορηθεί ότι στο Τμήμα του ΟΑΕΕ ΝΑΞΟΥ υπηρετεί πλέον ένας μοναδικός
υπάλληλος ο οποίος αδυνατεί να καλύψει τις ανάγκες της υπηρεσίας, δεν απαντά σε
τηλεφωνήματα και υπηρεσιακή αλληλογραφία.
Αποτέλεσμα αυτής
της κατάστασης είναι τα αιτήματα των ασφαλισμένων που αποστέλλονται στη Νάξο,
να μην πρωτοκολλούνται άμεσα προκειμένου να δρομολογηθεί η διεκπεραίωσή τους.
Τα βιβλιάρια ασθενείας που έχουν αποσταλεί προς θεώρηση για το έτος 2014 έχουν
μείνει εκεί και οι ασφαλισμένοι δεν μπορούν να λάβουν τις παροχές που
δικαιούνται, ούτε να κάνουν απλή συνταγογράφηση φαρμάκων. Οι υψηλές
ασφαλιστικές εισφορές που υποχρεούνται να καταβάλουν οι ασφαλισμένοι παραμένουν
χωρίς αντίκρισμα. Εκατοντάδες διαδικασίες που αφορούν βεβαιώσεις ταμειακής
ενημερότητας για φορολογική χρήση, ρυθμίσεις οφειλών, αιτήσεις για το δικαίωμα
υπαγωγής σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία δεν διεκπεραιώνονται.
Το γεγονός αυτό
δημιουργεί ανυπέρβλητα προβλήματα λειτουργίας των επιχειρήσεων των ασφαλισμένων
επαγγελματιών του ΟΑΕΕ κατά την έναρξη της τουριστικής περιόδου, επιβαρύνοντας
και παρεμποδίζοντας σημαντικά και τη λειτουργία των λογιστικών γραφείων των
νησιών μας.
Τα Κέντρα
Εξυπηρέτησης Πολιτών του Δήμου Θήρας αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τους
ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ, καθώς δεν έχουν καμία δυνατότητα τηλεφωνικής ή άλλου
είδους επικοινωνίας με τον ΟΑΕΕ Νάξου και οι αιτήσεις που έχουν διαβιβάσει
παραμένουν σε εκκρεμότητα για μήνες.
Πολλοί
ασφαλισμένοι αναγκάζονται να μεταβούν αυτοπροσώπως στη Νάξο προκειμένου να
εξυπηρετηθούν για κατεπείγοντα θέματά τους με αποτέλεσμα να υφίστανται μεγάλη
οικονομική επιβάρυνση.
Επαναλαμβάνουμε το πάγιο αίτημά μας που είναι
η δημιουργία τμήματος ΟΑΕΕ στη Θήρα, προκειμένου να εξυπηρετούνται άμεσα οι
χιλιάδες ασφαλισμένοι επαγγελματίες της Περιφερειακής Ενότητας Θήρας.
Απαιτούμε την
άμεση λύση του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί και την αποστολή σαφών οδηγιών
για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της Θήρας και της Θηρασίας.
Επίσης θεωρούμε
αναγκαία την παρέμβασή σας για τη διευκόλυνση των επαγγελματιών κατά τις
συναλλαγές τους με τη ΔΟΥ ΘΗΡΑΣ, καθώς δεν ευθύνονται για την έλλειψη των
απαραίτητων εγγράφων του ΟΑΕΕ.
Ο Δήμαρχος Θήρας
Σύμφωνα με την απάντηση της
υπηρεσίας,
Σχετικά με την
εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ Σαντορίνης σας γνωρίζουμε ότι,
Το τμήμα Νάξου
παρά την από την ίδρυσή του ελειπή στελέχωση, διατηρήθηκε και στο νέο
οργανόγραμμα του ΟΑΕΕ που εγκρίθηκε το Θφινόπωρο του 2013 ως αναγνώριση της
ιδιαιτερότητας του νησιωτικού συμπλέγματος.
Γνωρίζετε ότι
άλλες δημόσιες υπηρεσίες του στενού ή ευρύτερου δημόσιου τομέα προχώρησαν και περαιτέρω
συρρικνώσεις και στο νησιωτικό χώρο.
Στο περιφερειακό
τμήμα Νάξου υπηρετούσε εως τον 4ο του 2014 ενας υπάλληλος με
προφανές αποτέλεσμα η εξυπηρέτηση να μην είναι αντίστοιχη του επιθυμητού.
Το τμήμα Νάξου
διατηρήθηκε στο νέο οργανόγραμμα αναγνωρίζοντας την νησιωτική ιδιαιτερότητα
στην προσπάθειά μας να βοηθηθεί η κατάσταση δόθηκαν οδηγίες και χορηγήθηκαν
μηχανογραφικοί κωδικοί στο προυστάμενο του περιφερειακού τμήματος Σύρου ώστε να
εξυπηρετηθούν οι ασφαλισμένοι άμεσα σε θέματα χορήγησης βεβαιώσεων,
ενημερότητας, έκδοσης ταχυπληρωμών, θεώρησης βιβλιαρίων υγείας κ.α.
Σε κάθε
περίπτωση καταβάλεται από τον ΟΑΕΕ κάθε δυνατή προσπάθεια για την βελτίωση της
εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων στο οποίο θα συμβάλει η ανάπτυξη των
μηχανογραφικών εφαρμογών.