Κυριακή, Μαΐου 18, 2014

ο γαστρονομικός τουρισμός χρειάζεται καλύτερη διαχείριση, οργάνωση και βάθος χρόνου τουλάχιστον 10ετίας

Σύμφωνα με ανάρτηση της σελίδας http://traveldailynews.gr/columns/article/2756#sthash.ypbqqVs1.dpuf

Επιτέλους – αν και έχουμε αργήσει χαρακτηριστικά – συνειδητοποιήσαμε την σπουδαιότητα της γαστρονομίας στην ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Τί αποκαλείται παγκοσμίως γαστρονομικός τουρισμός; Και πως αυτός μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά στην διαφοροποίηση του “τουριστικού μας προϊόντος”. Πράγματι, πουλάμε Ελλάδα, αλλά τί εννοούμε; Θάλασσα, ήλιο και ηλιοβασιλέματα; Μουσακά, σουβλάκι και τζατζίκι; Αυτό είμαστε μόνον; Όχι δεν είμαστε!

Προσδιορίζοντας λοιπόν τον όρο “γαστρονομικός τουρισμός”, σε διεθνές επίπεδο, εννοείται η μορφή ενός εναλλακτικού τρόπου διακοπών, στον οποίο κυριαρχεί η κουλτούρα της τοπικής κουζίνας.
Με δεδομένο δε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, το 44% των ταξιδιωτών ανά τον κόσμο, θεωρεί το φαγητό ως ένα από τα πρωτεύοντα και σημαντικότερα κριτήρια του τόπου που θα επισκεφθούν, τότε νομίζω ότι αντιλαμβάνεστε την σπουδαιότητα. Θα υπογραμμίσω επίσης ότι οι ταξιδιώτες  έχουν αλλάξει κατεύθυνση και προσανατολισμό στο τρόπο με τον οποίο επιλέγουν έναν προορισμό. Σύμφωνα μάλιστα με πρόσφατες έρευνες, ένα σημαντικό ποσοστό (άνω του 25%) ευκατάστατων με υψηλό μορφωτικό επίπεδο - κυρίως Ευρωπαίων ταξιδιωτών - αναζητούν πρωτότυπες βιωματικές εμπειρίες πέρα από το γνωστό και παρωχημένο, ενδεχομένως, δίπτυχο: ήλιος, θάλασσα.

Πέρα από κάθε ανάγκη για ξεκούραση, για διασκέδαση και για αναψυχή, ο σύγχρονος ταξιδιώτης – επισκέπτης, αναζητά σε κάθε προορισμό την ικανοποίηση διάφορων ιδιαίτερων αναγκών και επιθυμιών του, με βάση τις δικές του αξίες, τις προτεραιότητες και βέβαια το πορτοφόλι. Εστιάζεται έτσι, σε ένα φάσμα υπηρεσιών πολύ πιο συγκεκριμένο, πολύ πιο ιδιαίτερο. Και εκεί είναι που κρύβεται και το μυστικό της επιτυχίας. Η επαφή με αυτά τα “ιδιαίτερα” του κάθε τόπου. Το επίκεντρο, για την πρώτη του αναζήτηση και μετέπειτα στοχευμένη επιλογή.

Οι ελληνικές πρωτοβουλίες  
Θα ήταν άδικο να μην αναφερθούμε και στις δικές μας – ελληνικές πρωτοβουλίες – οι περισσότερες από τις οποίες ωστόσο ξεκίνησαν πριν από λίγα χρόνια δυστυχώς και όχι πριν από μερικές δεκαετίες. Πρόκειται είτε για διευρυμένη παρουσία σε διεθνείς εκθέσεις και συνέδρια ή για γαστρονομικά φεστιβάλ που συνεισφέρουν στην προώθηση της εν λόγω περιοχής. Ενδεικτικά θα αναφέρω:

“Τους Δρόμους της Ελιάς”, αναγνωρισμένοι πλέον και από την UNESCO με συνεργασία 22 μεσογειακών ελαιοπαραγωγικών χωρών,
“Τα Βορεινά – Οι Δρόμοι του Κρασιού”, όπου γίνεται μια ιδιαίτερη προσπάθεια διείσδυσης στη γερμανική τουριστική αγορά μέσω του Οινοτουρισμού.
”Το Mount Athos Kouzina” -πλέον φέτος “Mount Athos Gourmet”- μέχρι πέρυσι για την προ του Άθω περιοχή – Με αποκορύφωμα την φετινή παρουσίαση συνταγών στο εστιατόριο του Jamie Oliver στο Λονδίνο, αλλά και την επίσκεψη του αρχισυντάκτη του περιοδικού του Οliver στην περιοχή, ο οποίος δημοσίευσε εκτενέστατο και αναλυτικότατο ρεπορτάζ, έχοντας εκατομμύρια αναγνώστες.
Το “Έτος Γαστρονομίας”. Πέρυσι ήταν τιμώμενη περιοχή η Σαντορίνη στην οποία και πραγματοποιήθηκε ένα ξεχωριστό συνέδριο παρουσία δημοσιογράφων από διεθνή Μέσα. Φέτος, έχουμε τιμώμενη περιοχή τις Κυκλάδες εν συνόλω.
Το “Φεστιβάλ Γαστρονομίας Σητείας” στην Κρήτη, το οποίο πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά πέρυσι παρουσία επίσης δημοσιογράφων από το εξωτερικό.
Το “Φεστιβάλ Γαστρονομίας ‘Νικόλαος Τσελεμεντές’ στη Σίφνο”, όπου όλες οι Κυκλάδες παρουσιάζουν τα προϊόντα τους και τις συνταγές τους. Πέρυσι μάλιστα δημοσιεύτηκαν και σχετικά άρθρα στον Καναδικό και Αμερικανικό Τύπο, ενώ αναδημοσιευτήκαν κατόπιν σε διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία.
Και άλλες, όπως το Sani Festival, η Λέσχη Γαστρονομίας Μυκόνου, το σπουδαίο Aegean Cuisine που έχει συμβάλει τα μέγιστα στην καταγραφή και αποτύπωση τόσο των συνταγών όσο και των προϊόντων, το Symposio Greek Gourmet Touring από τον Όμιλο Ξενοδοχείων Aldemar, την Ελληνική Ακαδημία Γεύσης...
Εξαιρετική και η προσπάθεια του Γιώργου Πίττα και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου για το “Ελληνικό Πρωινό”.

Το πλήρες κείμενο μπορείτε να το διαβάσετε εδώ : http://traveldailynews.gr/columns/article/2756