Μιλώντας στο συνέδριο IMIC με θέμα «Αντιμετωπίζοντας με
επιτυχία την εποχικότητα στον τουρισμό: Από τη θεωρία στην πράξη» που
πραγματοποιείται 26 και 27 Φεβρουαρίου στην Αθήνα, ο κ. Μαχαιρίδης εστίασε στη
στόχευση συγκεκριμένων ομάδων καθώς και την αεροπορική συνδεσιμότητα. Ο ίδιος
αναφέρθηκε στην έναρξη πιλοτικού προγράμματος με ταξιδιώτες τρίτης ηλικίας που
ξεκινά από τον Μάρτιο στη Ρόδο με στόχο τη διεύρυνση της περιόδου.
Στην κατεύθυνση αυτή κινείται το στρατηγικό σχέδιο της
Περιφέρειας, εστιάζοντας στη διαφοροποίηση και τη διαμόρφωση επιμέρους
προϊόντων, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες των 48 νησιών που την αποτελούν (π.χ.
αναρριχητικός τουρισμός στην Κάλυμνο και τη Νάξο), καθώς και την ανάπτυξη της
τοπικής κουζίνας (Aegean cuisine). Τον πολιτισμό ως εργαλείο επιμήκυνσης της
τουριστικής περιόδου ανέδειξε η αντιπεριφερειάρχης κυρία Ελευθερία Φτακλάκη,
αναλύοντας τους επτά άξονες και τις δράσεις για το 2014 ως «Ετος Πολιτισμού στο
Νότιο Αιγαίο». Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε ότι στη Σαντορίνη, μετά το έτος
Γαστρονομίας το 2013, η φετινή χρονιά ανακηρύσσεται «Ετος φωτογραφίας και
κινηματογραφίας», με την πρώτη εκδήλωση να πραγματοποιείται στα τέλη Μαρτίου.
Στα έξι θεματικά προϊόντα τα οποία θα διαμορφώσει η
Marketing Greece, αναφέρθηκε ο Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών
Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και του ΙΝΣΕΤΕ κ. Αλέξανδρος Λαμνίδης,
υπογραμμίζοντας τον στόχο των 22-24 εκατ. αφίξεων και 16,5 δισ. ευρώ - 19,2
δισ. ευρώ εσόδων έως το 2021 - 2023. Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος του
οµίλου Aldemar και μέλος του Δ.Σ. του ΣΕΤΕ κ. Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, εστίασε
στην πολιτική αερομεταφορών για την επιμήκυνση της περιόδου σε μεγάλα
αεροδρόμια της χώρας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Ρόδο), αλλά και τη
συνδεσιμότητα με ακτοπλοϊκές και επίγειες συνδέσεις (τρένα), τονίζοντας τη
σημασία διαμόρφωσης του τουριστικού προϊόντος σε τοπικό επίπεδο και την
επικοινωνία του σε επόμενο στάδιο. Υποστήριξε ακόμα ότι σε προορισμούς που
είναι δύσκολη η αντιμετώπιση της εποχικότητας, θα πρέπει να ενισχυθεί η
προστιθέμενη αξία του προϊόντος, η οποία θα επιφέρει αύξηση του μέσου εσόδου.
Αναλύοντας την εποχικότητα και τη μείωση των διανυκτερεύσεων
σε νησιά του Αιγαίου, ο σύμβουλος σε θέματα τουρισμού Δρ. Δημήτρης Κούτουλας,
επισήμανε ότι οι διανυκτερεύσεις ανά κλίνη στη Ρόδο είναι 123, στην Κάλυμνο 71,
στη Σύρο 65, στην Ανδρο 49 και στην Ιο 41.
Κείμενο και πηγή : http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=571760