Τρεις μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων στα σχολεία και
οι μαθητές/-τριες των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Κυκλάδων
έχουν απωλέσει εκατοντάδες διδακτικές ώρες λόγω της έλλειψης εκπαιδευτικών.
Σοβαρότατο πρόβλημα έχει δημιουργηθεί και στους τελειόφοιτους καθώς δεν
διδάσκονται τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.
Επανερχόμαστε, λοιπόν, στο κρίσιμο θέμα της υποστελέχωσης
των σχολείων των Κυκλάδων, καθώς εδώ και ενάμιση μήνα εκκρεμεί η απάντηση στη
σχετική ερώτηση που είχαμε καταθέσει (Α.Π.2878/12-10-2012). Πολλά σχολεία όπως
τα ΕΠΑΛ Κέας και Θήρας βρίσκονται σε αναταραχή και έχουν ήδη προχωρήσει σε
κινητοποιήσεις.
Επιπροσθέτως, η εμπειρία μας στο νησιωτικό χώρο έχει
αποδείξει ότι η εύρυθμη λειτουργία σχολείων σε μικρά νησιά, προαπαιτούμενο της
οποίας είναι η έγκαιρη στελέχωση με εκπαιδευτικούς, είναι ευθέως ανάλογη με τον
αριθμό των φοιτώντων: ένα σχολείο στο οποίο οι καθηγητές ειδικοτήτων
εμφανίζονται στην πλειονότητά τους λίγο πριν ή λίγο μετά τα Χριστούγεννα
απαξιώνεται στη συνείδηση της τοπικής κοινωνίας και πιθανότατα μπορεί και να
κλείσει, όπως το ΕΠΑΛ Κύθνου.
Δεδομένου ότι:
1.είναι δεδομένη η υποχρέωση της πολιτείας να διασφαλίζει
την ισότιμη πρόσβαση στο κοινωνικό αγαθό της εκπαίδευσης αλλά και να αποτρέψει
τη μαθητική διαρροή για τον επιπρόσθετο λόγο ότι η νησιωτικότητα προστατεύεται
από το Σύνταγμα
2.δεν έχει ληφθεί μέριμνα για κανένα αντισταθμιστικό μέτρο
στους μαθητές από μειονεκτικές περιοχές, οι οποίοι και υφίστανται με το πλέον
έντονο τρόπο τις επιπτώσεις των μνημονιακών πολιτικών, αφού η απόφαση για την
Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη αναφέρει τα μαθήματα στήριξης να γίνονται μόνο σε
περίπτωση εκπαιδευτικών που δε συμπληρώνουν ωράριο
3.Δημοτικές Αρχές, Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων, Μαθητικά
Συμβούλια και Σύλλογοι Διδασκόντων απευθύνουν καθημερινά εκκλήσεις εκφράζοντας
φόβους για τη απώλεια ουσιαστικής και με αξιώσεις πρόσβασης των μαθητών στην
Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
4.πολλοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έχουν αρνηθεί να
αναλάβουν υπηρεσία στις Κυκλάδες λόγω των χαμηλότατων αμοιβών και του κόστους
διαμονής και συγκοινωνίας
Ερωτάται ο κ.
Υπουργός:
1.σε ποιες ενέργειες σκοπεύει να προβεί για την άμεση
επίλυση του προβλήματος;
2.πώς θα αναπληρωθούν οι χαμένες διδακτικές ώρες των
μαθημάτων που δημιουργούν μαθητές πολλαπλών ταχυτήτων;