Πώς θα δώσουν Πανελλήνιες Εξετάσεις τα παιδιά που δεν
έχουν διδαχθεί ούτε μια ώρα τα μαθήματα; Για ποιο λόγο αρνείται η πολιτεία μια
δεύτερη ευκαιρία στην μάθηση για τους τελειόφοιτους ΕΠΑΛ Ομάδα Β΄ που έχουν
αποφοιτήσει από άλλου τύπου Λύκεια;
Οι απαντήσεις, δυστυχώς, αναλώνονται σε περιγραφή του
νομοθετικού πλαισίου που διέπει τη στελέχωση των σχολείων εξηγώντας την
αδυναμία κάλυψης των κενών σε όλη την Ελλάδα με «τις δημοσιονομικές δυνατότητες
της χώρας». Ενδεικτικό της διεκπεραιωτικής νοοτροπίας της ηγεσίας του
Υπουργείου στον κοινοβουλευτικό έλεγχο είναι η χρήση πανομοιότυπων ολόκληρων
παραγράφων στις πολύ συγκεκριμένες ερωτήσεις για τα συγκεκριμένα προβλήματα που
τέθηκαν! Επίσης, παραμένει αναπάντητη η από 15/10/2012 ερώτηση σχετικά με
«Ελλείψεις σε Διδακτικό, Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό προσωπικό των
σχολείων στις Κυκλάδες» κατά παράβαση των κανόνων της Βουλής.
Η πραγματικότητα, όμως είναι αμείλικτη: τα κενά στη
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ακόμα και με τις εκτιμήσεις του Υπουργείου ανέρχονται
σε 1600 (2000 σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, βλέπε Δελτίο Τύπου 15.01.2013) και οι
πιστώσεις επαρκούν για 124 προσλήψεις!
Στις Κυκλάδες εξακολουθούν να μη διδάσκονται
τα μαθήματα Πανελληνίων Εξετάσεων σε κάποια σχολεία, ενώ τα κενά -όλων των ειδών, δηλαδή πλήρους ωραρίου και
ωρομισθίων- είναι 128. Πώς προτίθεται να αντιμετωπίσει η ηγεσία του
Υπουργείου το πρόβλημα; Δυστυχώς, βρισκόμαστε μπροστά σε μεθοδεύσεις, οι οποίες
αφενός δημιουργούν άνισες συνθήκες στα σχολεία των νησιών μας και αφετέρου
θέτουν σε αμφισβήτηση τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών: συγχωνεύσεις
τμημάτων, καθηγητές που μετακινούνται από νησί σε νησί για να διδάξουν το
μάθημα της ειδικότητάς τους (!), καθηγητές που πιέζονται να διδάξουν μαθήματα
άλλα πέραν της ειδικότητας τους και ανακλήσεις εκπαιδευτικών αποσπάσεων και
αδειών που δρομολογούνται στη μέση της εκπαιδευτικής χρονιάς, και οι οποίες
εμβαλωματικά και αντιπαιδαγωγικά θα αντιμετωπίσουν το τεράστιο πρόβλημα.
Από τις απαντήσεις, μπορεί επίσης να καταλάβει κανείς με
την παράθεση των πινάκων των διδακτικών κενών στις Κυκλάδες, ότι στη διαδρομή
Σχολική Μονάδα-Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Εκπαίδευσης-Περιφερειακή Διεύθυνση
Ν.Αιγαίου-Υπουργείο, τα κενά μειώνονται … και αλλάζουν. Π.χ. 8 ώρες στη Σίκινο
και 12 ώρες στη Νάξο θεωρούνται από το Υπουργείο 1 διδακτικό κενό, πάντα με
βαθύ σεβασμό στη νησιωτικότητα…
Ως προς την άρνηση του Υπουργείου να επιτρέψει την
πρόσβαση αποφοίτων άλλων τύπων Λυκείου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (ΑΤΕΙ) μέσω
Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑ.Λ. Ομάδα Α. κατόπιν διετούς υποχρεωτικής φοίτησης,
επιβεβαιώνεται αυτό που έχει επισημάνει σε προηγούμενη δήλωσή του ο
βουλευτής κατά καιρούς επισημάνει ότι
«το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι πολλών ταχυτήτων, βαθιά ταξικό και κοινωνικά
διαστρωματωμένο, στερώντας από χιλιάδες παιδιά τη δυνατότητα να σπουδάσουν στη
σχολή της επιλογής τους. Είναι σημαντική, θεωρούμε, η κοινωνική διάσταση της
παρέμβασης μας, η οποία και θα μπορούσε να άρει την εν λόγω ανισότητα: οι
συγκεκριμένοι μαθητές είναι όλοι ενήλικοι, έχουν επιλέξει να αφιερώσουν άλλα
δύο χρόνια στην εκπαίδευσή τους και, όντας πιο ώριμοι και συνειδητοποιημένοι,
επιθυμούν να συνεχίσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με την εισαγωγή τους σε
κάποιο ΑΤΕΙ της ειδικότητάς τους. Είναι αδιανόητο να τους αρνείται η πολιτεία
το δικαίωμα να συμμετέχουν στις εξετάσεις, τιμωρώντας τους επί της ουσίας για
την προηγούμενη επιλογή σχολείου φοίτησής τους ή τις χαμηλές επιδόσεις των
προηγούμενων χρόνων».
Ως ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ πιστεύουμε ότι ο σωστός και έγκαιρος
σχεδιασμός της εκπαιδευτικής χρονιάς, η ιεράρχηση του δημόσιου σχολείου ως τον
σημαντικότερο θεσμό της πολιτείας αλλά και η ισότιμη πρόσβαση στο αγαθό της
παιδείας των παιδιών σε όλη τη χώρα αποτελούν τα ελάχιστα προαπαιτούμενα για
την αντιμετώπιση των προβλημάτων στο χώρο της εκπαίδευσης.