Oι εκλεγμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι του ΚΚΕ με τη “ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ” κατέθεσαν
ξεχωριστό ψήφισμα με το πλαίσιο πάληςπου
αποφάσισαν Εργατικά Κέντρα, Σωματεία και άλλοι μαζικοί φορείς του Αιγαίου, στην
ευρεία σύσκεψη που έκαναν στον Πειραιά, στις 10 Νοέμβρη 2012, με θέμα
“Εξελίξεις στην Ακτοπλοΐα, τη Ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία και τα λιμάνια”.
Διεκδικητικό ΠΛΑΙΣΙΟ
ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ της πρωτοβουλίας:
Ενιαίος, δημόσιος φορέας
ακτοπλοϊκών και αεροπορικών συγκοινωνιών, που θα λειτουργεί με κριτήριο την
ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των νησιών και γενικότερα του λαού μας και
όχι το κέρδος των εφοπλιστών.
Πλοία σύγχρονα και
ασφαλή, αξιοποιώντας και διεύρυνση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας,
που θα υπηρετεί πρώτα και κύρια τις κοινωνικές ανάγκες, για θαλάσσιες
μεταφορές, με διασφάλιση της δουλειάς των ναυτεργατών με συγκροτημένα
δικαιώματα (ΣΣΕ, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική οργάνωση) και βελτίωση –
κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους. Όχι στην άρση του Καμποτάζ.
Απρόσκοπτη και τακτική
σύνδεση (ακτοπλοϊκή και αεροπορική) των νησιών μας μεταξύ τους και με την
ηπειρωτική Ελλάδα.
Ουσιαστική μείωση των
ναύλων μεταφοράς επιβατών – οχημάτων – εμπορευμάτων, χωρίς η μείωση να
αντισταθμιστεί με επιδοτήσεις ή με άλλους τρόπους στον Κρατικό Προϋπολογισμό.
Κατάργηση των φόρων στα αεροδρόμια και λιμάνια.
Δωρεάν εισιτήρια για
τους άνεργους, ειδικές τιμές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (συνταξιούχοι,
ΝΑΤ, πολύτεκνοι, φοιτητές, φαντάροι, ΑΜΕΑ).
Βελτίωση των λιμενικών
εγκαταστάσεων ορισμένων νησιών – με ευθύνη του κράτους – που σήμερα είναι σε
απαράδεκτη κατάσταση.
Καμία παραχώρηση
λιμανιών, αεροδρομίων, μαρίνων, νησιών, βραχονησίδων σε ιδιώτες.
Κατάργηση των νόμων για
την ιδιωτικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης. Άμεση, έκτακτη χρηματοδότηση για
τις ανάγκες των ΑΕΝ, επαναφορά της σίτισης, της κάρτας μειωμένου εισιτηρίου
(πάσο) των σπουδαστών και εξασφάλιση της ναυτολόγησης για τα εκπαιδευτικά
ταξίδια. Βελτίωση των όρων εκπαίδευσης των ναυτικών ΕΠΑΛ, κάλυψη όλων των
υλικοτεχνικών υποδομών.
Πάλη για ένα ενιαίο δημόσιο
φορέα της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, ο οποίος θα στηρίζει και θα
συνεργάζεται με τους αντίστοιχους φορείς στις μεταφορές, στην ενέργεια, στη
μεταποίηση. Για να εξασφαλιστεί η πλήρης σταθερή εργασία, η προστασία του
περιβάλλοντος, η υγεία των εργαζομένων, η κάλυψη των αυξανόμενων λαϊκών
αναγκών, με κεντρικά σχεδιασμένη χρησιμοποίηση και ανάπτυξη των σημερινών
υποδομών των ναυπηγείων.