Συναντήσεις εργασίας με τα στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ.κ. Warin και Warnel, καθώς και με τη Γενική Διευθύντρια Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα και την Κύπρο κ. Sabine Bourdy, είχαν (στις 15.4) ο αντιπεριφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Πουσσαίος και ο δήμαρχος Σύρου Γιάννης Δεκαβάλλας, κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στις Βρυξέλλες με την ευκαιρία της υπογραφής του συμφώνου των νησιών για τον περιορισμό της ενέργειας. (μια πρόταση όλο αυτό κι εγω τείνω να πιστέψω οτι η υπευθυνη του Γρ. Τύπου διαβάζει Μαρκες...)
Βασικό θέμα της συζήτησης ήταν η δυνατότητα εφαρμογής από την πλευρά της Ελλάδας της αρχής του "μεταφορικού ισοδύναμου". Τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ξεκαθάρισαν ότι για το θέμα της επιδότησης του εισιτηρίου από την Ελληνική Πολιτεία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει καμία αντίρρηση, ωστόσο κάτι τέτοιο έχει να κάνει με την γενικότερη οικονομική πολιτική του κάθε κράτους-μέλους, το οποίο μόνο με δικά του οικονομικά μέσα επιτρέπεται να χρηματοδοτήσει τις εταιρείες για να επιτευχθεί χαμηλότερο κόστος για το εισιτήριο των επιβατών και για τις μεταφορές γενικότερα.
Από πλευράς Ευρωπαϊκής Ένωσης αντίθετα θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή πλοίων, εφόσον υπάρξουν κοινοπρακτικά σχήματα στα οποία θα έχει συμμετοχή το Ελληνικό Δημόσιο. Κάτι τέτοιο όμως είναι θέμα του εθνικού και περιφερειακού σχεδιασμού, τον οποίο αποφασίζει με βάση τις δυνατότητες επιλεξιμότητας το κάθε κράτος – μέλος. Θα μπορούσε δηλαδή μέσα στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ να σχεδιαστεί και να ζητηθεί κάτι τέτοιο, όπως εντάσσονται και χρηματοδοτούνται αντίστοιχα και άλλα έργα.
Η Γενική Διευθύντρια Περιφερειακής Ανάπτυξης κ. Sabine Bourdy αποδέχτηκε την πρόταση των κ.κ. Πουσσαίου και Δεκαβάλλα, για την υποβολή ολοκληρωμένου σχεδιασμού που θα αφορά στην ανάπτυξη των νησιών του Νοτίου Αιγαίου.
Κλείνοντας τη συνάντηση τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανακοίνωσαν ότι θα έχουν τη δυνατότητα να συνεργαστούν στενότερα με την ελληνική αντιπροσωπεία κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στο Νότιο Αιγαίο και πιο συγκεκριμένα στην έδρα της Περιφέρειας, τη Σύρο που θα γίνει το αργότερο μέχρι το τέλος Μαΐου.
Βασικό θέμα της συζήτησης ήταν η δυνατότητα εφαρμογής από την πλευρά της Ελλάδας της αρχής του "μεταφορικού ισοδύναμου". Τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ξεκαθάρισαν ότι για το θέμα της επιδότησης του εισιτηρίου από την Ελληνική Πολιτεία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει καμία αντίρρηση, ωστόσο κάτι τέτοιο έχει να κάνει με την γενικότερη οικονομική πολιτική του κάθε κράτους-μέλους, το οποίο μόνο με δικά του οικονομικά μέσα επιτρέπεται να χρηματοδοτήσει τις εταιρείες για να επιτευχθεί χαμηλότερο κόστος για το εισιτήριο των επιβατών και για τις μεταφορές γενικότερα.
Από πλευράς Ευρωπαϊκής Ένωσης αντίθετα θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή πλοίων, εφόσον υπάρξουν κοινοπρακτικά σχήματα στα οποία θα έχει συμμετοχή το Ελληνικό Δημόσιο. Κάτι τέτοιο όμως είναι θέμα του εθνικού και περιφερειακού σχεδιασμού, τον οποίο αποφασίζει με βάση τις δυνατότητες επιλεξιμότητας το κάθε κράτος – μέλος. Θα μπορούσε δηλαδή μέσα στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ να σχεδιαστεί και να ζητηθεί κάτι τέτοιο, όπως εντάσσονται και χρηματοδοτούνται αντίστοιχα και άλλα έργα.
Η Γενική Διευθύντρια Περιφερειακής Ανάπτυξης κ. Sabine Bourdy αποδέχτηκε την πρόταση των κ.κ. Πουσσαίου και Δεκαβάλλα, για την υποβολή ολοκληρωμένου σχεδιασμού που θα αφορά στην ανάπτυξη των νησιών του Νοτίου Αιγαίου.
Κλείνοντας τη συνάντηση τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανακοίνωσαν ότι θα έχουν τη δυνατότητα να συνεργαστούν στενότερα με την ελληνική αντιπροσωπεία κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στο Νότιο Αιγαίο και πιο συγκεκριμένα στην έδρα της Περιφέρειας, τη Σύρο που θα γίνει το αργότερο μέχρι το τέλος Μαΐου.