Τρίτη, Φεβρουαρίου 03, 2015

μελέτη του Σ.Ε.Τ.Ε. για το All Inclusive (12.2014)

Συνολικό ταξιδιωτικό έσοδο το οποίο αγγίζει τα 2 δισ. ευρώ επιτυγχάνεται από την πώληση προϊόντων All Inclusive υπηρεσιών στον ελληνικό τουρισμό, σύμφωνα με την μελέτη που υλοποίησε το SETE Intelligence και παρουσιάστηκε τον Δεκέμβριο του 2014.

Το Καλοκαίρι του 2014 λειτουργούσαν με σύστημα All Inclusive περίπου 210 μονάδες 4 και 5 αστέρων, με 54.700 δωμάτια.

Tα ξενοδοχεία αυτά αντιπροσωπεύουν το 2,2% του συνόλου των ξενοδοχειακών μονάδων της χώρας και το 13,6% της συνολικής δυναμικότητας σε δωμάτια.

Οι πελάτες All Inclusive πραγματοποιούν μεταξύ του 10% και 12% του συνόλου των διανυκτερεύσεων, ενώ το συνολικό ταξιδιωτικό έσοδο για την χώρα που προέρχεται από το προϊόν αυτό είναι της τάξεως των 2 δισ. ευρώ.

Από το ποσό αυτό, εκτιμάται ότι η δαπάνη για φαγητό/ποτό που πραγματοποιείται εντός ξενοδοχείων αντί για εστιατόρια/μπαρ εκτός ξενοδοχείων στον αντίστοιχο προορισμό, είναι περίπου 250 εκατ. Ευρώ.

Αντίθετα, η κατανάλωση εκτός ξενοδοχείων για αγορές (shopping) σε καταστήματα του προορισμού ανά επισκέπτη all inclusive δεν είναι μικρότερη από το μέσο όρο της αντίστοιχης δαπάνης του συνόλου των επισκεπτών της χώρας και κυμαίνεται στα 144 ευρώ ανά επισκέπτη.

Το προϊόν All Inclusive αποτελεί παγκόσμια τάση που καλύπτει την ανάγκη των τουριστών να ελέγξουν το κόστος των διακοπών τους.

Ως εκ τούτου, προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικός ο ελληνικός τουρισμός είναι απαραίτητο να περιλαμβάνει και το All Inclusive στο χαρτοφυλάκιό του.

Με στόχο να ενισχυθεί η κοινωνική αποτελεσματικότητα του προϊόντος, αλλά και για να γίνει διεθνώς πιο ανταγωνιστικό, είναι απαραίτητο να σχεδιαστούν προδιαγραφές συνεργασίας με παραγωγούς τοπικών προϊόντων και ένταξης υπηρεσιών φαγητού/ποτού εκτός ξενοδοχείου στο προσφερόμενο πακέτο υπηρεσιών.


Την πλήρη μελέτη του Σ.Ε.Τ.Ε. με τίτλο «Τα ξενοδοχεία All Inclusive στον ελληνικό τουρισμό» που επιμελήθηκε ο κ. Ίκκος Επιστημονικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Σ.Ε.Τ.Ε. , μπορείτε να την δείτε εδώ : http://insete.gr/images/statistics/All_exclusive_SETE_Intelligence_Report.pdf