Σύμφωνα με ανάρτηση (29.1) της εφημερίδας «Έθνος» http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64131739
Το Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου, με την υπ΄ αριθμ.
63/2105 απόφασή του, αναίρεσε μερικά την απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Πειραιά
με την οποία καταδικάστηκαν για πλημμελήματα τρία άτομα αναφορικά με το ναυάγιο
του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond της εταιρείας Louis Cruises, που βυθίστηκε το
2007 στη θαλάσσια περιοχή της Καλντέρας, στη Σαντορίνη.
Σύμφωνα με την αρεοπαγιτική απόφαση, τα τρία επίμαχα
άτομα παραπέμπονται να δικαστούν και πάλι από το Εφετείο Πειραιά, από άλλους
δικαστές εκτός από αυτούς που δίκασαν την υπόθεση την πρώτη φορά.
Υπενθυμίζεται ότι από το Τριμελές Εφετείο Πειραιά
καταδικάστηκαν, κατά συγχώνευση, ο πλοίαρχος του κρουαζιερόπλοιου σε 5 χρόνια
φυλάκισης, για πρόκληση σοβαρής θαλάσσιας ρύπανσης, για διατάραξη της υδάτινης
συγκοινωνίας, για παραμέληση διάσωσης ναυτιλιακών εγγράφων, για παραβίαση του
κανονισμού αποφυγής συγκρούσεων, για ανθρωποκτονία εξ αμελείας και την πρόκληση
ναυαγίου από αμέλεια με αποτέλεσμα τη βύθιση πλοίου και το θάνατο ανθρώπων.
Ακόμη, καταδικάστηκε σε χρηματικό πρόστιμο 60.000 ευρώ ως αποζημίωση λόγω
ηθικής βλάβης προς τον δήμο Θήρας και το Λιμενικό Ταμείο.
Ακόμη, ο γενικός διευθυντής επιχειρήσεων στόλου της
εταιρείας Core Marine Limited (υπό την τεχνική διαχείριση της οποίας ήταν το
Sea Diamond, ως θυγατρική της Louis Cruises) καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 3
ετών, για το αδίκημα της πρόκλησης σοβαρής εξακολουθητικής θαλάσσιας ρύπανσης
από αμέλεια. Επίσης, καταδικάστηκε σε χρηματικό πρόστιμο 60.000 ευρώ ως
αποζημίωση λόγω ηθικής βλάβης προς τον δήμο Θήρας και το Λιμενικό Ταμείο.
Επιπλέον, στον ανθυποπλοίαρχο του Sea Diamond
επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 26 μηνών, για διατάραξη από αμέλεια υδάτινης
συγκοινωνίας, πράξη από την οποία προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,
κίνδυνος για άνθρωπο και επήλθε θάνατος, για ανθρωποκτονία από αμέλεια, για
πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια, με αποτέλεσμα την πρόκληση κοινού κινδύνου σε
ξένα πράγματα, για παραβίαση κανονισμού προς αποφυγή συγκρούσεως από αμέλεια με
αποτέλεσμα τη βύθιση πλοίου και το θάνατο ανθρώπων.
Οι καταδικασθέντες είχαν ασκήσει αναίρεση κατά της
εφετειακής απόφασης στον Άρειο Πάγο.
Στη συνέχεια ο Άρειος Πάγος έκρινε ότι καλώς
καταδικάστηκε ο πλοίαρχος για το αδίκημα της παραμέλησης διάσωσης ναυτιλιακών
εγγράφων, ενώ αναίρεσε την εφετειακή απόφαση γι' όλα τα άλλα αδικήματα,
κρίνοντας ότι δεν έχει πλήρη, ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία όπως απαιτούν
οι συνταγματικές επιταγές.