Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν τις τελευταίες μέρες και
ώρες δεκάδες ειδησεογραφικές σελίδες,
Τουλάχιστον 10.000 πελάτες της Booking.com έπεσαν
θύματα μεγάλης απάτης, που λειτουργούσε μέσω υποτιθέμενου τηλεφωνικού κέντρου,
το οποίο ζητούσε, για λογαριασμό των ξενοδοχείων, προκαταβολές διαμονής για
κρατήσεις που είχαν γίνει μέσω της μεγάλης πλατφόρμας κρατήσεων. Την αποκάλυψη
έκανε εργαζόμενος της στημένης επιχείρησης, ο οποίος, όπως υποστήριξε, δεν είχε
αντιληφθεί εξ αρχής την απάτη.
Ο εργαζόμενος εκπαιδεύτηκε από μια ιστοσελίδα
διεθνών τηλεπωλήσεων, η αμοιβή του ήταν 12 δολ. την ώρα και εργάστηκε από το
σπίτι του επί 12 μέρες.
Η
δουλειά του ήταν να χρησιμοποιεί προσωπικά στοιχεία πελατών της booking.com από
όλο τον κόσμο και να έρχεται σε επικοινωνία μαζί τους, καλώντας τους, εκ μέρους
του ξενοδοχείου όπου είχε γίνει η κράτηση, να διαβάσουν το email που
υποτιθέμενα τους είχε στείλει το ίδιο το ξενοδοχείο. Το email ζητούσε την
πληρωμή προκαταβολής για την κράτηση, αναγράφοντας τραπεζικά στοιχεία, τα οποία
όμως ουδεμία σχέση είχαν με το ξενοδοχείο.
Όσοι πελάτες της booking.com εξαπατήθηκαν, παραπέμπονταν
σε μια ψεύτικη τηλεφωνική γραμμή όπου οι απατεώνες είχαν τοποθετήσει προσωπικό
που δήθεν εκπροσωπούσε την Booking.com και επέμενε ότι το ξενοδοχείο είχε
ζητήσει την κατάθεση προκαταβολής, αλλάζοντας την πολιτική πληρωμών.
“Στέλναμε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και
φαινόταν ότι το ξενοδοχείο έστελνε το e-mail”, αποκάλυψε στην αστυνομία ο
λεγόμενος εργαζόμενος “Tom” (όχι το πραγματικό του όνομα), είπε ότι του δόθηκαν
μεγάλες λίστες πελατών της Booking.com και μπορούσε να καλέσει περίπου 250 πελάτες
σε μια εργάσιμη ημέρα. Πολλοί ήταν ξένοι επισκέπτες που ερχόντουσαν στο Λονδίνο
από χώρες όπως το Μπαγκλαντές, το Ισραήλ, τη Νότια Αφρική, την Κίνα, την
Ιαπωνία και την Ινδία.
“Έπρεπε να λέμε ότι καλούμε από το ξενοδοχείο στο
οποίο είχαν κάνει την κράτηση, ότι θα τους στέλναμε ένα e-mail και ότι εάν
είχαν οποιαδήποτε απορία, να επικοινωνήσουν μαζί μας”.
Με το e-mail που στελνόταν ζητούσαν προκαταβολή για
την κράτηση, με στοιχεία της τράπεζας, που δεν είχαν καμία σχέση με την
κράτηση. Πελάτες που αμφισβήτησαν την απαίτηση πληρωμής κατευθύνονταν σε μια
τηλεφωνική γραμμή, όπου οι επιτήδιοι είχαν εγκαταστήσει προσωπικό ως
εργαζόμενους της Booking.com, οι οποίοι έλεγαν στους πελάτες ότι τα ξενοδοχεία
είχαν αλλάξει τις πολιτικές πληρωμής τους.
Κάποιοι πελάτες έστειλαν πληρωμές, μόνο για να
ανακαλύψουν στη συνέχεια ότι το ξενοδοχείο τους δεν είχε πραγματοποιήσει καμία
κράτηση, όταν αυτοί έφταναν για check-in. Αν και έλαβαν επιστροφή χρημάτων για
τη διπλή αυτή πληρωμή, το απάτη αποτελέι σημαντική παραβίαση ασφαλείας.
Αξίζει να αναφερθεί ότι και στο παρελθόν είχαν εμφανιστεί
διαφόρων τύπων απάτες μέσω της αξιόπιστης και δημοφιλούς πλατφόρμας της booking ..
Συνέπεια όλων των παραπάνω, είναι σαφέστατα η
εξακολούθηση της χρήσης της δημοφιλέστατης πλατφόρμας, πλην όμως με μεγάλη
προσοχή ως προς το τι ζητείται από πλευράς της και κυρίως μέσω προσωπικών μέιλ,
κάτι το οποίο δεν προβλέπεται στην πολιτική της εταιρίας.