Παρασκευή, Ιανουαρίου 31, 2014

«οι θαλάσσιοι κλάδοι αναμένεται να δημιουργήσουν 1,6 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας στην Ε.Ε. μέχρι το 2020, αλλά σκοντάφτουν σε πολιτικά αδιέξοδα» ανέφερε ο ευρωβουλευτής Σπύρος Δανέλλης σε εκδήλωση στο ευρωκοινοβούλιο για τη θαλάσσια πολιτική της Ένωσης μετά το 2014

Συζήτηση για το μέλλον της πολιτικής της Ε.Ε. για τις θάλασσες και τις ακτές φιλοξένησε στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο το Συμβούλιο των Θαλάσσιων Περιφερειών της Ευρώπης (CPMR) και η Γαλλίδα ευρωβουλευτής Corrine Lepage. Στο πλαίσιο του πρώτου πάνελ με θέμα την οικονομική ανάπτυξη, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και εισηγητής του ΕΚ για τη Γαλάζια Ανάπτυξη Σπύρος Δανέλλης μίλησε για τις ευκαιρίες αλλά και τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν οι θαλάσσιοι κλάδοι τα επόμενα χρόνια.

Οι ομιλητές μίλησαν επίσης για τις δυσκολίες αλλά και την αναγκαιότητα της συνεργασίας σε ευρωπαϊκό και περιφερειακό επίπεδο κατά τη χάραξη θαλάσσιων χωροταξικών σχεδίων. Έκριναν θετικά τη πρόταση Οδηγίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία αν υιοθετηθεί το 2014 θα υποχρεώσει τα Κράτη-Μέλη να έχουν Θαλάσσια Χωροταξικά Σχέδια μέχρι το 2017. Επίσης μίλησαν για τις πρωτοβουλίες που λαμβάνουν χώρα τόσο στη Μεσόγειο όσο και στη Βαλτική για τη βέλτιστη διαχείριση των αυξανόμενων χρήσεων της θάλασσας.

Κατά την παρέμβασή του, ο Σπύρος Δανέλλης μεταξύ άλλων ανέφερε οτι:

“Η επιτακτική ανάγκη για οικονοµική ανάπτυξη και δηµιουργία θέσεων εργασίας καθιστά απαραίτητη µία νέα πολιτική προσέγγιση της θαλάσσιας οικονοµίας. Η πρωτοβουλία για τη γαλάζια ανάπτυξη περιλαµβάνει οραµατικές προτάσεις για τους κλάδους του µέλλοντος µέσα σε ένα ρεαλιστικό και συγκροτηµένο πλαίσιο, ανοίγοντας προοπτικές για ευρείες συνέργειες µεταξύ οικονοµικών κλάδων, οι οποίοι δεν δραστηριοποιούνται µοναχά στις παράκτιες περιοχές της Ένωσης, αλλά στο σύνολό της επικράτειάς της.

Οι θαλάσσιοι κλάδοι αναμένεται να δημιουργήσουν 1,6 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας στην Ε.Ε. μέχρι το 2020. Αυτό το ευτυχές σενάριο, όμως, δεν πρόκειται να υλοποιηθεί από μόνο του. Και ούτε πρόκειται για στόχο που μπορεί να επιτευχθεί αποκλειστικά από τη θαλάσσια πολιτική.