Με τις χειρότερες προοπτικές ξεκινά η καλοκαιρινή σεζόν για τα
περισσότερα ξενοδοχεία στους- άκρως δημοφιλείς, αλλά και ακριβούς στο παρελθόν-
νησιωτικούς προορισμούς, με την πτώση του εγχώριου τουρισμού για την περίοδο
του Πάσχα να αγγίζει ακόμη και το 70%, παρά τις μειώσεις στις τιμές των
δωματίων.
Αν και οι ξενοδόχοι, ιδιαίτερα όσοι διατηρούν μικρές
μονάδες, ήλπιζαν ότι φέτος θα ανατραπεί το αρνητικό σερί των προηγούμενων δύο
χρόνων στις κρατήσεις, εντούτοις κερδισμένοι βγαίνουν και φέτος τα μεγάλα
ξενοδοχειακά συγκροτήματα, που κατάφεραν να έχουν αύξηση στις πληρότητες έως
και 30%, στηριζόμενοι στο all-inclusive, αλλά και στα
χαμηλά πακέτα που πρόσφεραν στους tour operators του εξωτερικού.
Στα Χανιά συγκεκριμένα, η πτώση του εγχώριου τουρισμού
αγγίζει το 40%. Σύμφωνα με τον πρόεδρο των ξενοδόχων Χανίων Μ. Γιαννούλη, οι
τιμές για ένα δίκλινο με ημιδιατροφή σε ένα ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων
ξεκινούν από 60 ευρώ, ενώ σε ένα μικρότερης κατηγορίας με πρωινό στοιχίζει 40
ευρώ. Στην Κέρκυρα οι τιμές στα δίκλινα κυμαίνονται στα 50 ευρώ, ενώ κάποια
ξενοδοχεία, προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερους εγχώριους επισκέπτες
προσέφεραν το προηγούμενο διάστημα πακέτα με τρεις διανυκτερεύσεις και διατροφή
σε χαμηλές τιμές. Ωστόσο, όπως σημειώνει ο πρόεδρος των ξενοδόχων της Κέρκυρας
Π. Μπράμος, η εικόνα των κρατήσεων για την περίοδο του Πάσχα δεν είναι καλή,
καθώς λόγω του υψηλού κόστους μετάβασης για πρώτη φορά φέτος πολλοί Κερκυραίοι
δεν θα επισκεφθούν το νησί.
Ίδιο το κλίμα και στην Κεφαλονιά, όπου οι τιμές για ένα
δίκλινο ξεκινούν από τα 30 ευρώ. Οι ξενοδόχοι έριξαν ακόμη περισσότερο φέτος
τις τιμές τους, ελπίζοντας στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Η
έκπληξη πάντως ήρθε από τις αγορές του εξωτερικού, με τους ξενοδόχους να κάνουν
λόγο για μεγάλη αύξηση των επισκεπτών από την Ολλανδία, την Αυστρία, την Αγγλία
και τις Σκανδιναβικές χώρες, ενώ αισιόδοξα μηνύματα έρχονται και από τα
ταξιδιωτικά πρακτορεία της Γερμανίας. Να σημειώσουμε εξάλλου πως τον Απρίλιο
σημειώθηκε στο νησί ρεκόρ αφίξεων από Βρετανούς και Ιταλούς, που επισκέφτηκαν
την Κεφαλονιά μέσω low costs αεροπορικών
εταιρειών.
Οι ξένοι σώζουν φέτος όπως φαίνεται και τις τουριστικές επιχειρήσεις
στην Κω. Σύμφωνα με τον πρόεδρο των ξενοδόχων Κω Μ. Χατζημιχαήλ, πάνω από 30%
αύξηση παρατηρείται στις αφίξεις Ρώσων τουριστών. Με διψήφιο ποσοστό
αύξησης κινούνται και οι αγορές της Γερμανίας και Μεγάλης Βρετανίας όπως επίσης
και της Σκανδιναβίας. Στον αντίποδα, σε σύγκριση με το 2012 οι κρατήσεις από
Έλληνες τουρίστες για την εορταστική περίοδο καταγράφουν πτώση 40-50%. Στη Κω
να αναφέρουμε οι τιμές για ένα δίκλινο δωμάτιο με πρωινό ξεκινούν από τα 25
ευρώ.
Χαμηλούς τζίρους προβλέπουν και οι ξενοδόχοι της Χαλκιδικής.
Οι πληρότητες αγγίζουν το 70%, εντούτοις το μεγαλύτερο ποσοστό επισκεπτών αφορά
σε ξένους τουρίστες και κυρίως Ρώσους και Ουκρανούς. Σε καλύτερη μοίρα πάντως,
στηριζόμενες στον καλό καιρό και στο all-inclusive είναι οι ξενοδοχειακές μονάδες
σε Ρόδο και Σαντορίνη, προορισμοί που έτσι και αλλιώς συγκεντρώνουν κάθε χρόνο
το ενδιαφέρον των ξένων τουριστών.
Αν και η περίοδος του Πάσχα αποτελεί «οδηγό» για την καλοκαιρινή σεζόν,
οι ξενοδόχοι εμφανίζονται συγκρατημένα αισιόδοξοι για τη συνέχεια,
υποστηρίζοντας πως το κλίμα θα αντιστραφεί. Δεν συμβαίνει το ίδιο όμως
και με τους ξενοδόχους της πρωτεύσας. Σύμφωνα με το Βαρόμετρο Τουρισμού της GBR Consulting για το δεύτερο
τρίμηνο οι ξενοδόχοι πόλεων αναμένουν αυξημένες πληρότητες το 2013 σε σχέση με
το 2012, περιμένουν ωστόσο σημαντική πτώση στα έσοδά τους λόγω της
«αναγκαστικής» μείωσης των τιμών. Οι ξενοδόχοι της Αθήνας μάλιστα εμφανίζονται
ως οι πλέον απαισιόδοξοι για τη φετινή πορεία των εσόδων τους.
Υπάρχουν όμως και τα καλύτερα νέα σύμφωνα με τα οποία,
Aύξηση κατά 6,9% εμφάνισαν οι αφίξεις τουριστών
Aύξηση κατά 6,9% εμφάνισαν οι αφίξεις τουριστών στη χώρα το
δίμηνο Ιανουαρίου- Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της
Ελλάδος.
Η αύξηση αυτή είχε ως αποτέλεσμα το ταξιδιωτικό συνάλλαγμα
την ίδια περίοδο να εμφανίσει πλεόνασμα 52 εκατ. ευρώ σε σχέση με 23 εκατ. ευρώ
που είχε εμφανίσει την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι εισπράξεις από τους τουρίστες
αυξήθηκαν κατά 7 εκατ. ευρώ ή 2,9% σε σχέση με πέρυσι.
Στη δεύτερη θέση των τουριστικών charters από Πολωνία η Ελλάδα
Η Ελλάδα, συνεχίζει να βρίσκεται στην δεύτερη θέση των
τουριστικών προορισμών charters από Πολωνία, συγκεντρώνοντας συνολικά μερίδιο
17,1% (έναντι μεριδίου 16,4% της 13ης εβδομάδας 2013) και παρουσιάζοντας αύξηση
έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2012 κατά 30,3%.
Αυτά προκύπτουν σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Πολωνών Tour
Operators (www.pzot.pl) τα οποία και αφορούν κρατήσεις σε πτήσεις charters έως
και την 16η εβδομάδα του2013, σχετικά με τις κρατήσεις για το φετεινό
καλοκαίρι, όπως τα αναφέρει σε ενημερωτικό έγγραφό του ο προϊστάμενος και
σύμβουλος ΟΕΥ Α΄ στο Γραφείο Συμβούλου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της
πρεσβείας μας στη Βαρσοβία Παντελής Γιαννούλης.
Αναλυτικότερα αναφέρονται οι δέκα μεγαλύτεροι τουριστικοί
προορισμοί: Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Αίγυπτος με ποσοστό 19,3% και μείωση
έναντι του 2012 κατά 16,5%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Τουρκία με ποσοστό
14,9% και αύξηση έναντι του 2012 κατά 6,3%, ενώ στην συνέχεια ακολουθούν οι :
Ισπανία με ποσοστό 13,3% και μείωση έναντι του 2012 κατά 13,2%, η Ιταλία με
6,5% και αύξηση κατά 20,3%, η Βουλγαρία με ποσοστό 5,1% και μείωση κατά 9,3%, η
Τυνησία με ποσοστό 3% και μείωση 31%, η Αυστρία με ποσοστό 2,8% και αύξηση
1,1%, η Κροατία με ποσοστό 2,7% και μείωση κατά 6,8% και η Πορτογαλία με
ποσοστό 2% και μείωση κατά 1,5%.
Σημειώνεται ότι η μετάβαση με Charter, αφορά περίπου 80% των
πολωνών τουριστών, ενώ το υπόλοιπο 20 % καλύπτεται από μετακινούμενους με
αυτοκίνητα (14%) και με λεωφορεία (6%) -ενώ κύριες χώρες προορισμού των
τελευταίων δύο κατηγοριών, είναι οι: Αυστρία, Ιταλία, Κροατία και Βουλγαρία-
(σημ. στις μετρήσεις δεν υπολογίζονται τα κανονικά αεροπορικά δρομολόγια, τα
οποία όσον αφορούν στην Ελλάδα είναι προς Αθήνα και Θεσ/κη).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Αναδημοσίευση :www.capital.gr
Επιπλέον 3,5 δισ. άμεσα έσοδα μέχρι το 2017 "βλέπει" ο
τουρισμός
Κοντά στα 14 δισ. άμεσα έσοδα βάζει τον πήχη για τα επόμενα
τέσσερα χρόνια η εταιρεία «Marketing Greece A.E.», η οποία ξεκινά και επισήμως
τη λειτουργία της, με βασική προτεραιότητα την υποστήριξη ενός ενιαίου brand
για το ελληνικό προϊόν, σε αντιπαραβολή με τις συνεχείς αλλαγές στο σχεδιασμό
για τον τουρισμό κατά τα προηγούμενα χρόνια από το υπουργείο Τουρισμού και τον
ΕΟΤ.
Πρόκειται ουσιαστικά για μια ιδιωτική πρωτοβουλία που
οργανώνεται τους τελευταίους μήνες για την προβολή των τουριστικών υπηρεσιών
από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), το Ξενοδοχειακό
Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) και την Ένωση Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας
Ελλάδος (ΕΔΕΕ), οι οποίοι συμμετείχαν και στο αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της
«Marketing Greece A.E.» με 2 εκατ. ευρώ.
Αν και οι φορείς που μετέχουν στην εταιρεία επαναλαμβάνουν
πως θα διατηρήσουν στενή συνεργασία με τους κρατικούς φορείς στη δημιουργία
νέας τουριστικής ταυτότητας της Ελλάδας και των προορισμών της, το στοίχημα
είναι με μόλις 2 εκατ. ευρώ είναι δυνατό να επιτευχθεί ο στόχος των 14 εκατ…
έσοδα τα οποία δεν κατάφεραν να φέρουν οι πολυδάπανες διαφημιστικές καμπάνιες
του παρελθόντος.
Όπως σημείωσε και ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ και πρόεδρος της
«Marketing Greece» Ανδρέας Ανδρεάδης κατά η χτεσινή παρουσίαση της εταιρείας,
το ζητούμενο είναι να έρθουν στην Ελλάδα πιο εύπορους τουρίστες, βάζοντας τέλος
στην ευμετάβλητη τουριστική ταυτότητα που υπήρχε μέχρι πρότινος. Αν μάλιστα η
εταιρεία καταφέρει να βελτιώσει και την «Αχίλλειο πτέρνα» του ελληνικού
τουρισμού, δηλαδή να διευρύνει την τουριστική σεζόν, τότε θα μπορούσαμε να
έχουμε ακόμη και 20 εκατ. τουρίστες φέτος, επεσήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ.
Αναφερόμενος τέλος στο επιχειρησιακό σχέδιο σε σχέση με τη Marketing Greece,
που εκπόνησε η εταιρία συμβούλων McKinsey, επανέλαβε ότι ο ελληνικός τουρισμός
μπορεί να φέρει έως το 2021 ακόμα 18 δισ. ευρώ έσοδα, συμβάλλοντας κατά 37%
στην εγχώρια ανάπτυξη, η οποία εκτιμάται ότι θα φθάσει συνολικά στα 49 δισ. την
ίδια χρονιά.
Η εταιρεία, μεταξύ άλλων, θα δημιουργήσει ένα παγκοσμίου
επιπέδου website, θα αναπτύξει τα ηλεκτρονικά μέσα δικτύωσης, ενώ θα
συνεργαστεί με γραφεία δημοσίων σχέσεων στις βασικές αγορές - στόχους,
εφαρμόζοντας έτσι ολοκληρωμένα προγράμματα προώθησης επιμέρους τουριστικών
περιοχών και τουριστικών προϊόντων. Σε πρώτη φάση, δίκτυα δημοσίων σχέσεων θα
δημιουργηθούν στη Ρωσία, το Ηνωμένο Βασίλειο, στις ΗΠΑ, στη Γαλλία και στη Γερμανία,
με στόχο τη μετάδοση και αναπαραγωγή θετικής δημοσιότητας και ελκυστικής
παρουσίασης των ποικίλων τουριστικών προϊόντων και προορισμών που παρέχει η
Ελλάδα. Η ιστοσελίδα από την άλλη θα παρέχει στους επισκέπτες τη δυνατότητα
σχεδιασμού του ταξιδιού τους, χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες αναζήτησης
διαμονής, μεταφοράς και περιήγησης. Παράλληλα θα δίνεται η δυνατότητα
διασύνδεσης με περισσότερες από μία διαδικτυακές μηχανές κρατήσεων.
Η «Marketing Greece A.E.» θα έχει ταυτόχρονα συμβουλευτικό
ρόλο στην ανάπτυξη ενός συστήματος branding της χώρας και των περιοχών της,
σχεδιάζοντας και υποστηρίζοντας στρατηγικά σχέδια δημιουργίας και προβολής
τουριστικών προϊόντων ανά προορισμό. Επίσης θα συμμετέχει σε διεθνή τουριστικά
event, σε συνεργασία με φορείς του τουρισμού.
Βίκυ Κουρλιμπίνη vicky.kourlibini@capital.gr
Πηγή:www.capital.gr
Τουριστικό αφιέρωμα στην Ελλάδα από την εφημερίδα Der Standard
«Η Ελλάδα επανέρχεται ως αγαπητός προορισμός για διακοπές
και αυτό δεν πρέπει να προξενεί απορία, καθώς η πεντακάθαρη θάλασσα, ο ήλιος
και τα θαυμάσια τοπία, απέχουν λιγότερο από δύο ώρες πτήσης» τονίζεται στην
εισαγωγή του δισέλιδου τουριστικού αφιερώματος με τίτλο «Τρεις χιλιάδες νησιά,
ήλιος και θάλασσα», στο ένθετο «Ταξίδια» της αυστριακής εφημερίδας «Ντερ
Στάνταρντ».
Όπως επισημαίνεται στη συνέχεια, η αυξητική τάση της ζήτησης
για την Ελλάδα βρίσκεται στα ύψη και η χώρα θα είναι εφέτος στην κορυφή των
προτιμήσεων των Αυστριακών για διακοπές, με τα επί μέρους αυστριακά ταξιδιωτικά
γραφεία να ανεβάζουν την αύξηση των κρατήσεων από Αυστρία για Ελλάδα μέχρι και
40%, σε σχέση με πέρυσι και το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων να
αναφέρει πως μέσα στο 2013 θα την επισκεφθούν πάνω από 17 εκατομμύρια
τουρίστες. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο αριθμός των επισκεπτών την περυσινή
χρονιά ήταν 15,5 εκατομμύρια και η αγάπη τους προς την Ελλάδα με τα 3.000 νησιά
της δεν μειώθηκε, αφού τώρα που η ίδια καταβάλει προσπάθειες να τους
ξανακερδίσει, αυτοί ξανάρχονται με ευχαρίστηση.
Ο λόγος πρέπει να αναζητηθεί, αφενός στο ό,τι αυτός ο
παράδεισος βρίσκεται ούτε δύο ώρες αεροπορικώς μακριά από την Αυστρία και αφετέρου
στο ό,τι η χώρα είναι τόσο πολύμορφη ώστε να ικανοποιεί όλους τους επισκέπτες,
είτε αυτοί αναζητούν τη θάλασσα, είτε την περιπέτεια, είτε τον πολιτισμό. Στο
αφιέρωμα γίνονται αναφορές και περιγραφές μερικών νησιών, των ιδιαιτεροτήτων
τους και των προσφορών τους για τους επισκέπτες όπως, για παράδειγμα, στη
Μύκονο και την Ίο που χαρακτηρίζονται νησιά του πάρτι, στην Ηράκλεια, ένα από
τα μικρότερα νησιά με παροιμιώδη ησυχία, στην Κέρκυρα και τους δεσμούς της με
την Αυστρία, λόγω και της αυτοκράτειρας Ελισάβετ.
Επίσης, προτείνεται σε όσους ενδιαφέρονται για την ιστορία
της Ελλάδας, να επισκεφθούν οπωσδήποτε την Αθήνα, το Αρχαιολογικό Εθνικό
Μουσείο, την Ακρόπολη και το Μουσείο της, το Νομισματοκοπείο και την Εβραϊκή
Συναγωγή. Τέλος, στο δημοσίευμα σημειώνεται ότι αυτή η ποικιλία προσφοράς της
Ελλάδας, από τους πολιτιστικούς θησαυρούς μέχρι τις ειδυλλιακές τοποθεσίες, από
τα νησιά για πάρτι μέχρι τις παραλίες που προτιμούν οικογένειες οι οποίες
διψούν για ήλιο, είναι εκείνα που καθιστούν τη χώρα ένα από τους πλέον
αγαπητούς τουριστικούς προορισμούς.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - www.capital.gr