Στην κατάθεσή του ο κ. Ζώρζος αναφέρθηκε στην ρύπανση που
προκλήθηκε από την βύθιση καθώς και στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που προκαλούνται
από την παραμονή του ναυαγίου στην καλντέρα της Σαντορίνης, κάνοντας αναφορές
σε στοιχεία μετρήσεων δημόσιων φορέων και Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων.
Αξίζει να αναφερθεί με αφορμή το γεγονός ότι η δίκη ξεκίνησε
στις 19 Μαρτίου του 2013, με αναμενόμενο το ότι θα διαρκούσε για αρκετούς
μήνες, ως συνέπεια της σημαντικότητας της υπόθεσης, του κατηγορητηρίου καθώς
και του μεγάλου αριθμού των μαρτύρων που ξεπερνούν τους 60.
Οι κατηγορίες που βαρύνουν τους 13 κατηγορούμενους, σε βαθμό
πλημμελήματος, είναι η διατάραξη της ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας από
αμέλεια, ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή, πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια,
πρόκληση σοβαρής θαλάσσιας ρύπανσης, παράβαση από αμέλεια του Διεθνούς
Κανονισμού Αποφυγής Συγκρούσεων και παραμέληση της υποχρέωσης του πλοιάρχου για
διάσωση των εγγράφων του πλοίου.