Ερώτηση με θέμα την ξαφνική και χωρίς προειδοποίηση διακοπή των δρομολογίων 74 ημερόπλοιων σε Ιόνιο, Αιγαίο και Κρήτη, με αφορμή το πρόβλημα που προέκυψε με την έκδοση πιστοποιητικών από το Ρωσικό Νηογνώμονα, κατέθεσε ο βουλευτής Κυκλάδων Γιάννης Βρούτσης.
Πιο συγκεκριμένα, οι 35 άγονες γραμμές (22 αφορούν τη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών και 13 τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής), κινδυνεύουν να παραμείνουν κυριολεκτικά στον αέρα, καθώς δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί οι σχετικοί διαγωνισμοί για την υπογραφή των νέων συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας για τη δρομολογιακή περίοδο 2011-2012.
Το εν λόγω πρόβλημα ανέκυψε, καθώς το Υπουργείο Οικονομικών δεν έχει ακόμη απαντήσει στο αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για ένα κονδύλι ύψους 14 εκατ. Ευρώ, το οποίο υπολείπεται και αναμένεται πιθανά να περικοπεί από τις άγονες γραμμές, προκειμένου να προσαρμοστεί ο προϋπολογισμός του τελευταίου στη δημοσιονομική συγκυρία.
Το αποτέλεσμα είναι, να ελλοχεύει ο κίνδυνος να μείνουν τα νησιά μας σύντομα χωρίς πλοία και μάλιστα εντός της χειμερινής περιόδου. Οι γραμμές που σύμφωνα με δημοσιεύματα αναμένεται να περικοπούν, θα αφορούν νησιά τα οποία μπορούν να εξυπηρετηθούν από άλλα μεγαλύτερα, ενώ θα αραιώσουν και οι συνδέσεις με τον Πειραιά.
Ως εκ τούτου ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί,
Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το αρμόδιο υπουργείο, προκειμένου να επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα;
Σε ποιους λόγους οφείλεται το πρόβλημα διάθεσης των απαραίτητων πιστώσεων, ώστε να πραγματοποιηθεί ο σχετικός διαγωνισμός;
Ποιες είναι οι εγγυήσεις που παρέχει το αρμόδιο Υπουργείο, προκειμένου να μην οδηγηθούν σε αποκλεισμό τα νησιά της άγονης γραμμής;
Πιο συγκεκριμένα, οι 35 άγονες γραμμές (22 αφορούν τη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών και 13 τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής), κινδυνεύουν να παραμείνουν κυριολεκτικά στον αέρα, καθώς δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί οι σχετικοί διαγωνισμοί για την υπογραφή των νέων συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας για τη δρομολογιακή περίοδο 2011-2012.
Το εν λόγω πρόβλημα ανέκυψε, καθώς το Υπουργείο Οικονομικών δεν έχει ακόμη απαντήσει στο αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για ένα κονδύλι ύψους 14 εκατ. Ευρώ, το οποίο υπολείπεται και αναμένεται πιθανά να περικοπεί από τις άγονες γραμμές, προκειμένου να προσαρμοστεί ο προϋπολογισμός του τελευταίου στη δημοσιονομική συγκυρία.
Το αποτέλεσμα είναι, να ελλοχεύει ο κίνδυνος να μείνουν τα νησιά μας σύντομα χωρίς πλοία και μάλιστα εντός της χειμερινής περιόδου. Οι γραμμές που σύμφωνα με δημοσιεύματα αναμένεται να περικοπούν, θα αφορούν νησιά τα οποία μπορούν να εξυπηρετηθούν από άλλα μεγαλύτερα, ενώ θα αραιώσουν και οι συνδέσεις με τον Πειραιά.
Ως εκ τούτου ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί,
Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το αρμόδιο υπουργείο, προκειμένου να επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα;
Σε ποιους λόγους οφείλεται το πρόβλημα διάθεσης των απαραίτητων πιστώσεων, ώστε να πραγματοποιηθεί ο σχετικός διαγωνισμός;
Ποιες είναι οι εγγυήσεις που παρέχει το αρμόδιο Υπουργείο, προκειμένου να μην οδηγηθούν σε αποκλεισμό τα νησιά της άγονης γραμμής;