2 Δελτία Τύπου μας έστειλε ο Αναπληρωτής Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Οικονομίας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Κυκλάδων, κ. Ιωάννης Βρούτσης.
Το πρώτο αφορά χθεσινό (13.1) πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» σχετικά με τις "υφιστάμενες συνθήκες που επιβάλλουν συχνές αλλαγές στις παραμέτρους του Φορολογικού μας Συστήματος"
και το δεύτερο δημοσιεύματα του Ημερήσιου Τύπου σχετικά με την πρόθεση της κυβέρνησης να καταργήσει τη ΔΟΥ Πλοίων, καθώς και τις εντονότατες αντιδράσεις των Φορέων της Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με τις επισημάνσεις του Αναπληρωτή Υπεύθυνου του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Οικονομίας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτή Κυκλάδων Γιάννη Βρούτση, αναφέρονται τα εξής,
ως προς το πρώτο θέμα, την "ανάγκη" αλλαγών στο φορολογικό σύστημα:
Είναι ανάγκη να τηρούνται με συνέπεια τα ακόλουθα κριτήρια:
• Η αποτελεσματικότητα των ρυθμίσεων
• Η δικαιοσύνη για την κατανομή των φορολογικών βαρών
• Η σταθερότητα στους βασικούς άξονες του Φορολογικού Συστήματος
• Η απλούστευση των διαδικασιών τήρησης και ελέγχου της φορολογικής νομοθεσίας
Η διαφαινόμενη πρόθεση της κυβέρνησης, όπως προβλήθηκε στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», να καταργήσει την 5ετια της παραγραφής των ανέλεγκτων χρήσεων, αντιστρατεύεται όλα τα παραπάνω κριτήρια.
Μειώνει την αποδοτικότητα των ελέγχων, αφού θα λειτουργήσει ως κίνητρο για την αναβολή της επιτάχυνσης των αναγκαίων ελέγχων.
Καταδικάζει τις επιχειρήσεις σε πρόσθετο γραφειοκρατικό κόστος, προκειμένου να κρατούν ενεργά τα βιβλία, στοιχεία και λοιπά παραστατικά για όσο χρόνο, πέραν της 5ετιας, το κράτος θα αναβάλλει τον έλεγχό τους.
Αλλάζει μια σταθερά του Φορολογικού μας Συστήματος – που καθιερώθηκε με το Ν. 2238/1994 - και οδηγεί τις επιχειρήσεις σε μια ιδιότυπη και μακρόχρονη «φορολογική ομηρία», εξαιτίας της αδυναμίας του κράτους να βελτιώσει και να εκσυγχρονίσει τον φοροεισπρακτικό του μηχανισμό.
Στέλνει λάθος μήνυμα σε επιχειρήσεις και επενδυτές, που αναζητούν σταθερότητα, μειωμένο γραφειοκρατικό κόστος και απλούστευση διαδικασιών, για να αποφασίσουν νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Καλούμε την κυβέρνηση, να αναθεωρήσει την πρόθεσή της αυτή και να προσαρμόσει τις όποιες αλλαγές σχεδιάζει στις ανάγκες της χειμαζόμενης οικονομίας μας.
Οι πολιτικές της Ανάπτυξης, δεν υπηρετούνται με βήματα προς τα πίσω».
Ενω, ως προς το δευτερο, την πρόθεση της κυβέρνησης να καταργήσει τη ΔΟΥ Πλοίων προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Η διαφαινόμενη πρόθεση της κυβέρνησης, όπως αυτή παρουσιάζεται από τα καθημερινά δημοσιεύματα του ημερήσιου τύπου, να προχωρήσει στην κατάργηση της ΔΟΥ Πλοίων, προκαλεί έκπληξη και πλήθος ερωτηματικών.
Η έλλειψη συγκροτημένου σχεδίου και η προχειρότητα της κυβέρνησης είναι εμφανείς.
Μετά το φιάσκο της κατάργησης του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και την αποδυνάμωση του Λιμενικού Σώματος, η κυβέρνηση είναι έτοιμη να καταφέρει ένα ακόμη πλήγμα σε έναν από τους δυναμικότερους κλάδους της Ελληνικής οικονομίας. Την Ελληνική και Ελληνόκτητη ναυτιλία, που βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, κατέχει το 16% της παγκόσμιας χωρητικότητας, ενώ το ναυτιλιακό συνάλλαγμα για το 2010 ανέρχεται σε 15 δισ. €.
Η κυβέρνηση, δείχνει να μη λαμβάνει υπόψη τις διαμαρτυρίες και αντιδράσεις του ναυτιλιακού κλάδου.
Φαίνεται να αγνοεί το γεγονός ότι η ΔΟΥ Πλοίων, εδώ και 31 συναπτά έτη, επιτελεί εξειδικευμένο έργο, διαθέτει πολυετή εμπειρία σε ναυτιλιακά θέματα (όπως νηολογήσεις πλοίων, μισθοδοτικές καταστάσεις αξιωματικών και πληρωμάτων για φορολόγηση αμοιβών, φόρος πλοίων, φορολογία εισοδήματος ναυτιλιακών εταιρειών, θέματα ΦΠΑ, εγγραφή και διαγραφή πλοίων από τα Ελληνικά νηολόγια κ.α.), που σε καμία περίπτωση δεν σχετίζονται με το αντικείμενο των υπόλοιπων ΔΟΥ της χώρας.
Πρόκειται για υπηρεσία που φορολογεί περισσότερες από 4.000 ναυτιλιακές επιχειρήσεις και περισσότερα από 8.000 πλοία με Ελληνική σημαία, ενώ τα έσοδα της για τη χρήση του 2010 ξεπέρασαν τα 200 εκατ. €, υπερκαλύπτοντας τους στόχους που έθεσε το Υπουργείο Οικονομικών.
Η Ν.Δ., είναι αντίθετη με πράξεις και πολιτικές που λειτουργούν ανασταλτικά στην Αναπτυξιακή πορεία της χώρας μας.
Καλούμε την κυβέρνηση να σταματήσει, επιτέλους, τους πειραματισμούς και να επιδείξει την πρέπουσα σοβαρότητα.
Αντί να καταργήσει τη ΔΟΥ Πλοίων, να προχωρήσει στην ενίσχυση και τον εκσυγχρονισμό της υπηρεσίας, ώστε να εξακολουθήσει να προσφέρει απρόσκοπτα τις υπηρεσίες της σε έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της Ελληνικής οικονομίας».