Δευτέρα, Νοεμβρίου 03, 2014

σε Σύρο, Ανδρο και Τήνο ο Νίκος Συρμαλένιος

Α) Για ποιά πολιτική πρόληψης μπορούμε να μιλάμε, όταν είναι απούσα η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ);

Την Παρασκευή 31/10 ο Νίκος Συρμαλένιος συμμετείχε στην έναρξη του 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Πρόληψης και Προαγωγής Υγείας στην Ερμούπολη της Σύρου.

Στον σύντομο χαιρετισμό του, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι προφανώς οι πολιτικές πρόληψης, αποτελούν κάτι παραπάνω από τα μισά του δρόμου για την εξέλιξη μιας ασθένειας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται τόσο για τον ασθενή,  όσο και για την οικονομία της υγείας. Επίσης τόνισε την αναγκαιότητα απολογισμού των τεσσάρων προηγούμενων συνεδρίων, για να δούμε, αν υπάρχουν συγκεκριμένα ευεργετικά αποτελέσματα. Στη συνέχεια επεσήμανε ότι για την πρόληψη απαιτείται ισχυρή Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) και διερωτήθηκε για ποια πολιτική πρόληψης μπορούμε να μιλάμε, όταν το νοσοκομείο της Σύρου τα τελευταία τρία χρόνια έχει στερηθεί το 60-65% των πόρων του προϋπολογισμού του, όταν λείπουν οι παιδίατροι σε πολλά νησιά των Κυκλάδων, όταν ο αγροτικός γιατρός στα μικρά νησιά αλλάζει κάθε δεκαπέντε μέρες, όταν η τηλεϊατρική, που θα εξοικονομούσε σημαντικούς πόρους από άχρηστες διακομιδές, δεν λειτουργεί και τα μηχανήματα που έχουν αγοραστεί εδώ και 15-20 χρόνια σκουριάζουν. Τέλος είπε, ότι αποτελεί ελπίδα και ευχή η μελλοντική κυβέρνηση να θεσμοθετήσει ένα καθολικό σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και Πρόληψης, ξεκινώντας πρώτα απ/ όλα από τα σχολεία.

Β) Η οδική ασφάλεια θύμα των μνημονιακών πολιτικών των τελευταίων χρόνων

Ο Νίκος Συρμαλένιος συμμετέχοντας σε Ημερίδα που οργανώθηκε το Σάββατο 1/11 στην Άνδρο, με θέμα "Οδηγός - Όχημα - Συνεργείο", στο χαιρετισμό του τόνισε ότι, το τρίγωνο της Οδικής Ασφάλειας, Οδηγός - Όχημα - Συνεργείο, πρέπει να συμπληρωθεί με μια τέταρτη παράμετρο, που είναι η οδική υποδομή. Όλοι δε αυτοί οι παράμετροι αποτελούν μέρος ενός ενιαίου συνόλου που λέγεται κρατική πολιτική. Στην Ελλάδα έχουμε δυστυχώς έναν από τους υψηλότερους δείκτες τροχαίων ατυχημάτων ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες και είναι φανερό οτι οι πολιτικές λιτότητας των τελευταίων χρόνων, έχουν πολλαπλασιάσει τα ατυχήματα, αφού πολλά οχήματα μένουν ασυντήρητα για μεγάλο χρονικό διάστημα. Δεν είναι τυχαίο ότι τα ατυχήματα που έγιναν το τελευταίο διάστημα από μεγάλα φορτηγά, φαίνεται ότι είχαν ως αιτία την κακή συντήρηση. Τέλος ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση τις προγραμματικές του θέσεις για την οδική ασφάλεια, ενώ είπε ότι η αξιωματική αντιπολίτευση έχει τη δυνατότητα να φέρει στη διακομματική επιτροπή της βουλής τα αιτήματα και τις θέσεις των εμπλεκόμενων φορέων.