Σύμφωνα με ενημέρωση από τον Δήμο της Σαντορίνης,
Ημερίδα με θέμα "Ακτοπλοϊκό δίκτυο στις Κυκλάδες:
Προβλήματα και προοπτικές ανάπτυξης" - Θεματική Ενότητα: «Ακτοπλοϊκό δίκτυο στη
σημερινή οικονομική κρίση ως μέσο ανάπτυξης των νησιών - Η πλευρά των χρηστών»
πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 5.4.2012 στην Νάξο, με την
διοργάνωση της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κατά την
διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκαν οι θέσεις της δημοτικής Αρχής του νησιού.
Παράλληλα, σύμφωνα με ανακοίνωση του δήμου Σαντορίνης στην
σημερινή (6.4.2012)
συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που
πραγματοποιείται επίσης στην Νάξο, παρευρίσκεται ο Αντιδήμαρχος Γεώργιος
Βαρβαρήγος προκειμένου να ενισχύσει τις θέσεις του Δήμου.
Σύμφωνα με αυτές και σε κείμενο που υπογράφει ο δήμαρχος
Σαντορίνης Νίκος Ζώρζος,
Χαιρετίζουμε τη ημερίδα που διοργανώνετε στη Νάξο,
προκειμένου να υπάρξει ένας γόνιμος διάλογος και εξεύρεση λύσεων για τα
σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νησιά των Κυκλάδων όσο αφορά την
διασύνδεση τους με την ηπειρωτική Ελλάδα αλλά και την ενδοεπικοινωνία μεταξύ των
νησιών.
Η ακτοπλοΐα για τα νησιά μας αποτελεί βασική υποδομή,
κοινωνικό αγαθό και τον κυρίαρχο αναπτυξιακό μοχλό καθώς εξυπηρετεί την
διασύνδεσή τους με την ηπειρωτική χώρα και τα γειτονικά νησιά, το σχεδόν
αποκλειστικό μέσο μεταφοράς αγαθών και το κυρίαρχο μέσο μεταφοράς επιβατών και
υπηρεσιών.
Από την αποτελεσματική οργάνωση και λειτουργία του
ακτοπλοϊκού δικτύου εξαρτάται η ανάπτυξη και επιβίωση των νησιών και της οικονομίας τους και κατ’ επέκταση της
επιβίωσης της χώρας μας, που όλοι αναγνωρίζουμε πόσο βασίζεται στην τουριστική
επιχειρηματικότητα.
Χρήστες των υπηρεσιών της ακτοπλοΐας είμαστε όλοι εμείς,
οι κάτοικοι των νησιών, οι επισκέπτες αυτών, οι επιχειρηματίες που
δραστηριοποιούνται σε αυτά.
Αποστέλλουμε την παρούσα επιστολή προκειμένου να παρουσιαστούν
τα σημαντικότερα σημεία των θέσεών μας.
1.Υπάρχει ανάγκη να μειωθούν οι τιμές των εισιτηρίων
μειώνοντας τις κρατήσεις υπέρ τρίτων και κυρίως τον ΦΠΑ. Οι φορολογικές αυτές
επιβαρύνσεις λειτουργούν αποτρεπτικά και αυξάνουν το κόστος των μεταφορών, το
κόστος των αγαθών και υπηρεσιών και το κόστος ζωής στα νησιά.
2.Προτείνουμε τη μείωση των εισιτηρίων των Ι.Χ. προς όφελος νησιών και εφοπλιστών, γιατί
αντίπαλος των γκαράζ των πλοίων είναι η Εθνική Οδός. Ο ταξιδιώτης που επιθυμεί
να ταξιδέψει με την άνεση που του προσφέρει το Ι.Χ. του, αλλά δεν μπορεί να
ανταποκριθεί στο οικονομικό κόστος, θα προτιμήσει άλλους χερσαίους προορισμούς
που του προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα.
3.Σύνδεση Ραφήνας-Σαντορίνης. Τα οχηματαγωγά πλοία που
ξεκινούν από την Ραφήνα και προορίζονται για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο-Νάξο είναι
απαραίτητο να προσεγγίζουν και την Σαντορίνη 2 φορές εβδομαδιαίως, τουλάχιστον
κατά την θερινή περίοδο.
4.Σύνδεση Θεσσαλονίκης-Βόλου-Σποράδων-Κυκλάδων-Κρήτης. Το
δρομολόγιο αυτό, άκρως απαραίτητο, εκτελείτο στο παρελθόν και εξυπηρετούσε τα μέγιστα το
νησί. Απαιτείται η επιδότηση του συγκεκριμένου δρομολογίου.
5.Η σύνδεση της Σαντορίνης με την Κρήτη εν έτη 2012
πραγματοποιείται με ένα δρομολόγιο εβδομαδιαίως, ενώ κατά τους προϊστορικούς
χρόνους, 3.500 χρόνια πριν υπήρχε
συχνότερη σύνδεση του Ακρωτηρίου με την Κρήτη.
6.Η διασύνδεση των παγκοσμίου φήμης και ενδιαφέροντος
νησιών επιβάλλεται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Προτείνεται διασύνδεση 2
φορές εβδομαδιαίως των νησιών
Μύκονος–Πάρος-Νάξος-Ίος-Σαντορίνης, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Η
σύνδεση αυτή θα συμβάλει στην επέκταση της τουριστικής περιόδου και στην
ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού, δημιουργώντας έναν ισχυρό και ελκυστικό
τουριστικό πόλο στη Μεσόγειο όπου ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να μεταβεί
σε όλους αυτούς τους προορισμούς με ευκολία.
7.Αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων του τοπικού
οχηματαγωγού που εξυπηρετεί τη διασύνδεση της νήσου Θηρασίας με τη νήσο Θήρα. Η
σύνδεση αυτή είναι ζωτικής σημασίας για τους κατοίκους της Θηρασίας καθώς
αποτελεί το συνδετικό κρίκο τους με τον υπόλοιπο κόσμο. Για τα δρομολόγια που
αφορούν τη Θηρασία έχουμε υποβάλει αναλυτικά τις προτάσεις μας στο Τμήμα Άγονων
Γραμμών.