Την αναμόρφωση του λιμενικού συστήματος της ολόκληρης της χώρας ζητά ο ΟΛΠ
Την άμεση μετατροπή του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου (Ν. 2932/2001) για τη δομή και λειτουργία του λιμενικού συστήματος της χώρας, ζήτησε για μια ακόμα φορά ο Πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος και Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης, μιλώντας σε Ημερίδα για την Κρουαζιέρα, την οποία διοργάνωσε ο Δήμος Θήρας στη Σαντορίνη. (σ.σ. και στην οποία ...δεν μας κάλεσε..!)
Ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης αφού ανέλυσε τα δεδομένα της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας και της κρουαζιέρας, μεταξύ άλλων ζήτησε:
1. Την ανάδειξη του ευρωπαϊκού λιμενικού μοντέλου και στην χώρα μας, κατά το οποίο οι λιμένες λειτουργούν ιδιοκτησιακά ως Αρχές υπό τον έλεγχο του δημοσίου, της αυτοδιοίκησης, επιμελητηρίων και ιδιωτικών φορέων του τουρισμού και της ναυτιλίας και λειτουργικά-διαχειριστικά μέσω παραχωρήσεων σε μεγάλους παρόχους.
2. Τη μετατροπή άμεσα των μεγάλων λιμανιών της χώρας σε Ανώνυμες Εταιρίες, πέρα από τα 12 λιμάνια που ήδη λειτουργούν ως Α.Ε. “Δεν είναι δυνατό λιμάνια όπως της Σαντορίνης, που είναι το πρώτο λιμάνι κρουαζιέρας μετά τον Πειραιά, να λειτουργεί ως Λιμενικό Δημοτικό Ταμείο, με έναν Πρόεδρο και έναν υπάλληλο!!”.
3. Να αναλάβει η ΕΛΙΜΕ, με δείκτες και στοιχεία, να προτείνει άμεσα το νέο λιμενικό μοντέλο της χώρας. “Καλοί είναι και τους θέλουμε τους ξένους συμβούλους, αλλά ήδη χάσαμε δύο χρόνια!”.
4. Όλες οι παραχωρήσεις ή ακόμη και η εκχώρηση του management να γίνουν βάσει του κοινοτικού δικαίου, με ανοιχτές διαδικασίες, με στόχο νέες υποδομές και επενδύσεις, ιδιαίτερα στα λιμάνια κρουαζιέρας.
5. Επισήμανε ότι τα λιμάνια είναι ιδιαίτερης μορφής λιμενικές επιχειρήσεις, που λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο επί 365 μέρες τον χρόνο και δεν μπορούν να λειτουργούν ως Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου.
6. Η ΕΛΙΜΕ ήδη έχει αναλάβει στα πλαίσια και της ESPO (Ένωση Λιμένων Ευρώπης) τη δημιουργία Cluster Λιμένων Κρουαζιέρας και βάσει του ερωτηματολογίου, το οποίο συνέταξαν όλα τα λιμάνια, θα προτείνει νέα σχήματα και δράσεις.
7. Ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. και η θυγατρική του για θέματα Συνδυασμένων Μεταφορών και Consulting, θα αναλάβει επιχειρηματικές πρωτοβουλίες σε λιμάνια της χώρας για νέα διαχειριστικά και διοικητικά σχήματα. “Ένα από αυτά τα λιμάνια, εφόσον συμφωνήσει η Πολιτεία και η Δημοτική Αρχή θα είναι και το λιμενικό σύστημα της Σαντορίνης, με έμφαση στην εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας”.
Πηγή: www.capital.gr
Την άμεση μετατροπή του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου (Ν. 2932/2001) για τη δομή και λειτουργία του λιμενικού συστήματος της χώρας, ζήτησε για μια ακόμα φορά ο Πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος και Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης, μιλώντας σε Ημερίδα για την Κρουαζιέρα, την οποία διοργάνωσε ο Δήμος Θήρας στη Σαντορίνη. (σ.σ. και στην οποία ...δεν μας κάλεσε..!)
Ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης αφού ανέλυσε τα δεδομένα της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας και της κρουαζιέρας, μεταξύ άλλων ζήτησε:
1. Την ανάδειξη του ευρωπαϊκού λιμενικού μοντέλου και στην χώρα μας, κατά το οποίο οι λιμένες λειτουργούν ιδιοκτησιακά ως Αρχές υπό τον έλεγχο του δημοσίου, της αυτοδιοίκησης, επιμελητηρίων και ιδιωτικών φορέων του τουρισμού και της ναυτιλίας και λειτουργικά-διαχειριστικά μέσω παραχωρήσεων σε μεγάλους παρόχους.
2. Τη μετατροπή άμεσα των μεγάλων λιμανιών της χώρας σε Ανώνυμες Εταιρίες, πέρα από τα 12 λιμάνια που ήδη λειτουργούν ως Α.Ε. “Δεν είναι δυνατό λιμάνια όπως της Σαντορίνης, που είναι το πρώτο λιμάνι κρουαζιέρας μετά τον Πειραιά, να λειτουργεί ως Λιμενικό Δημοτικό Ταμείο, με έναν Πρόεδρο και έναν υπάλληλο!!”.
3. Να αναλάβει η ΕΛΙΜΕ, με δείκτες και στοιχεία, να προτείνει άμεσα το νέο λιμενικό μοντέλο της χώρας. “Καλοί είναι και τους θέλουμε τους ξένους συμβούλους, αλλά ήδη χάσαμε δύο χρόνια!”.
4. Όλες οι παραχωρήσεις ή ακόμη και η εκχώρηση του management να γίνουν βάσει του κοινοτικού δικαίου, με ανοιχτές διαδικασίες, με στόχο νέες υποδομές και επενδύσεις, ιδιαίτερα στα λιμάνια κρουαζιέρας.
5. Επισήμανε ότι τα λιμάνια είναι ιδιαίτερης μορφής λιμενικές επιχειρήσεις, που λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο επί 365 μέρες τον χρόνο και δεν μπορούν να λειτουργούν ως Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου.
6. Η ΕΛΙΜΕ ήδη έχει αναλάβει στα πλαίσια και της ESPO (Ένωση Λιμένων Ευρώπης) τη δημιουργία Cluster Λιμένων Κρουαζιέρας και βάσει του ερωτηματολογίου, το οποίο συνέταξαν όλα τα λιμάνια, θα προτείνει νέα σχήματα και δράσεις.
7. Ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. και η θυγατρική του για θέματα Συνδυασμένων Μεταφορών και Consulting, θα αναλάβει επιχειρηματικές πρωτοβουλίες σε λιμάνια της χώρας για νέα διαχειριστικά και διοικητικά σχήματα. “Ένα από αυτά τα λιμάνια, εφόσον συμφωνήσει η Πολιτεία και η Δημοτική Αρχή θα είναι και το λιμενικό σύστημα της Σαντορίνης, με έμφαση στην εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας”.
Πηγή: www.capital.gr