Σε ανακοίνωσή του σχετικά με το θέμα του "μεταφορικού ισόδύναμου" (και να μην το γνωρίζετε θα καταλάβετε παρακάτω περί τίνος πρόκειται...) ο κ. Βρούτσης επισημαίνει εφ' όσον δεν έχει την δυνατότητα να "τσοντάρει" η Ευρώπη, είναι δυνατό να το κάνει η Ελλάδα (χωρίς να το έχει καν προυπολογίσει..) στα εισητήρια των επιβατών της ακτοπλοίας; (τέτοια να μας λέτε να γελάμε...)
Σύμφωνα με την ανακοίνωση,
Μέρα με τη μέρα, αποκαλύπτεται το μέγεθος της προεκλογικής εξαπάτησης της κυβέρνησης, απέναντι στους νησιώτες. Μια από τις πιο σημαντικές προεκλογικές της εξαγγελίες, αυτή του Μεταφορικού Ισοδυνάμου, ως πυλώνα της νησιωτικής της πολιτικής, όχι μόνο παραμένει ανεκπλήρωτη αλλά πρόκειται για άλλη μια κυβερνητική υπόσχεση ισοδύναμη με αυτή του «Λεφτά Υπάρχουν».
Δυστυχώς, οι τελευταίες εξελίξεις σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης καταμαρτυρούν ότι τελικά ήταν άνθρακας ο θησαυρός της προσδοκίας, ότι δηλαδή η χρηματοδότηση του κόστους των ακτοπλοϊκών διασυνδέσεων θα πραγματοποιηθεί από κοινοτικούς πόρους.
Σε ερώτηση που κατέθεσε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ο Ευρωβουλευτής της Ν.Δ. κ Γ. Κουμουτσάκος (Ε-002216/2011), ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών κ. Sim Kallas, απάντησε ότι: «…το δίκαιο της Ένωσης αναγνωρίζει την ανάγκη των κρατών μελών να διασφαλίσουν την εδαφική, οικονομική και κοινωνική συνοχή των νησιών τους.…..όμως, η Επιτροπή υπενθυμίζει ότι αποτελεί υποχρέωση των ελληνικών αρχών να καθορίσουν αν και σε ποιο βαθμό θα πρέπει να παρέχεται η δημόσια υπηρεσία, και πώς θα πρέπει να χρηματοδοτείται …».
Επιπλέον, σε ερώτηση του κ. Βρούτση, ο αρμόδιος Υπουργός απάντησε ότι: «….το κόστος της εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδυνάμου στις ακτοπλοϊκές γραμμές, εφόσον εξασφαλισθεί η επιδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ανέρχεται περίπου σε 1,5 δις € ετησίως».
Αναπόφευκτα, λοιπόν, προκύπτει το ερώτημα: Τώρα που επιβεβαιώθηκε, ότι δεν υπάρχουν κοινοτικοί πόροι για τη χρηματοδότηση του εγχειρήματος, προτίθεται να καταβάλλει η κυβέρνηση από τον κρατικό προϋπολογισμό το ανωτέρω ποσό ; Υπενθυμίζεται, ότι δεν υπάρχει στον Προϋπολογισμό πρόβλεψη δαπάνης ύψους 1,5 δις € για την υλοποίηση της συγκεκριμένης προεκλογικής δέσμευσης.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση,
Μέρα με τη μέρα, αποκαλύπτεται το μέγεθος της προεκλογικής εξαπάτησης της κυβέρνησης, απέναντι στους νησιώτες. Μια από τις πιο σημαντικές προεκλογικές της εξαγγελίες, αυτή του Μεταφορικού Ισοδυνάμου, ως πυλώνα της νησιωτικής της πολιτικής, όχι μόνο παραμένει ανεκπλήρωτη αλλά πρόκειται για άλλη μια κυβερνητική υπόσχεση ισοδύναμη με αυτή του «Λεφτά Υπάρχουν».
Δυστυχώς, οι τελευταίες εξελίξεις σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης καταμαρτυρούν ότι τελικά ήταν άνθρακας ο θησαυρός της προσδοκίας, ότι δηλαδή η χρηματοδότηση του κόστους των ακτοπλοϊκών διασυνδέσεων θα πραγματοποιηθεί από κοινοτικούς πόρους.
Σε ερώτηση που κατέθεσε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ο Ευρωβουλευτής της Ν.Δ. κ Γ. Κουμουτσάκος (Ε-002216/2011), ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών κ. Sim Kallas, απάντησε ότι: «…το δίκαιο της Ένωσης αναγνωρίζει την ανάγκη των κρατών μελών να διασφαλίσουν την εδαφική, οικονομική και κοινωνική συνοχή των νησιών τους.…..όμως, η Επιτροπή υπενθυμίζει ότι αποτελεί υποχρέωση των ελληνικών αρχών να καθορίσουν αν και σε ποιο βαθμό θα πρέπει να παρέχεται η δημόσια υπηρεσία, και πώς θα πρέπει να χρηματοδοτείται …».
Επιπλέον, σε ερώτηση του κ. Βρούτση, ο αρμόδιος Υπουργός απάντησε ότι: «….το κόστος της εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδυνάμου στις ακτοπλοϊκές γραμμές, εφόσον εξασφαλισθεί η επιδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ανέρχεται περίπου σε 1,5 δις € ετησίως».
Αναπόφευκτα, λοιπόν, προκύπτει το ερώτημα: Τώρα που επιβεβαιώθηκε, ότι δεν υπάρχουν κοινοτικοί πόροι για τη χρηματοδότηση του εγχειρήματος, προτίθεται να καταβάλλει η κυβέρνηση από τον κρατικό προϋπολογισμό το ανωτέρω ποσό ; Υπενθυμίζεται, ότι δεν υπάρχει στον Προϋπολογισμό πρόβλεψη δαπάνης ύψους 1,5 δις € για την υλοποίηση της συγκεκριμένης προεκλογικής δέσμευσης.