Ενημέρωση σχετικά με τον πρόσφατο διαγωνισμό του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων για 4 από τις 11 “άγονες” ακτοπλοϊκές γραμμές μεταξύ των οποίων κι αυτη της Θήρας-Ανάφης μας παρείχε ο Συνδιασμός "πολίτες κόντρα στον καιρό". (κόντρα στα κύματα έπρεπε να λέτε καλύτερα κ. Νίκο...- "fighting with the waves"...)
Σύμφωνα με την ενημέρωση,
Την Τετάρτη (10-11-10) κηρύχθηκε άγονος ο διαγωνισμός του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων για τέσσερις από τις έντεκα “άγονες” ακτοπλοϊκές γραμμές. Ανάμεσα τους οι γραμμές Κρήτης-Κάσου- Καρπάθου-Ρόδου, Θήρας-Ανάφης-Κάσου-Καρπάθου-Χάλκης-Ρόδου και Θεσσαλονίκης-Χίου-Σάμου-Πάτμου-Καλύμνου-Κώ-Ρόδου. Καμία εταιρεία δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον. Έτσι πολλές γραμμές του Αιγαίου κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς συγκοινωνία μετά από τέσσερις μήνες, όταν θα λήξουν και οι υπάρχουσες συμβάσεις.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν δείχνουν ενδιαφέρον για τις άγονες γραμμές και για τα συγκεκριμένα δρομολόγια, γιατί θεωρούν ότι είναι οικονομικά ασύμφορες. Προφανώς δεν θεωρούν αρκετά τα περίπου 90 εκατομμύρια ευρώ (εκ των οποίων πάνω από 25 εκατομμύρια προέρχονται από τους επιβάτες) που έχουν προϋπολογιστεί να δοθούν για επιδοτήσεις δρομολογίων τον τελευταίο χρόνο.
Οι "Πολίτες Κόντρα στον Καιρό" κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, ανέδειξαν το πρόβλημα των θαλάσσιων συγκοινωνιών ως θέμα πρωταρχικής σημασίας. Θεωρούμε ότι η παροχή ακτοπλοϊκών υπηρεσιών από το εφοπλιστικό κεφάλαιο και οι ασκούμενες κυβερνητικές πολιτικές έχουν οδηγήσει στα σοβαρά προβλήματα σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική χώρα καθώς και μεταξύ τους. Αντιμετωπίζουμε τις τακτικές και ασφαλείς συγκοινωνίες ως βασική προϋπόθεση κάθε αναπτυξιακής προσπάθειας για τα νησιά μας και ως ελάχιστο κοινωνικό δικαίωμα αλλά και χρέος του κράτους προς του πολίτες των νησιών.
Καταθέσαμε προτάσεις όπως η δημιουργία δημόσιου-κοινωνικού φορέα παροχής ακτοπλοϊκών υπηρεσιών με συμμετοχή της αυτοδιοίκησης και του κράτους (πόσα πλοία μπορούν να κατασκευαστούν διαθέτοντας 90 εκατομμύρια κάθε χρόνο;) Αναδείξαμε την αναγκαιότητα του ριζικού ανασχεδιασμού του δικτύου σύνδεσης των νησιών. Καταγγείλαμε την απελευθέρωση των τιμών που οδήγησε σε ραγδαία αύξηση των ναύλων. Διεκδικήσαμε και διεκδικούμε το “μεταφορικό ισοδύναμο” ως στοιχειώδες συνταγματικό δικαίωμα ίσης μεταχείρισης των πολιτών της νησιωτικής με την ηπειρωτική Ελλάδα. Αυτές τις προτάσεις θα θέσουμε και στο νέο περιφερειακό συμβούλιο. Γι’ αυτές τις προτάσεις σας καλούμε να αγωνιστούμε μαζί από σήμερα, πηγαίνοντας κόντρα στα συμφέροντα και "κόντρα στον καιρό".