(πρόλογος. τι, έτσι, άιντε-άιντε είναι οι απεργίες; .. θέλουνε προ-λόγους!)
Με σημερινή της ανακοίνωση η Διοίκηση της ΠΝΟ μας ενημερώνει οτι κατά την χθεσινή συνεδρίασή της απεφάσισε με μυστική ψηφοφορία την πραγματοποίηση 24ωρης Πανελλαδικής απεργίας, με προοπτική κλιμάκωσης, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με έναρξη την 06.00 της Τρίτης 23 Νοεμβρίου 2010 και λήξη την 06.00 της Τετάρτης 24 Νοεμβρίου 2010.
Σύμφωνα με την ανακοίνωσή της,
Όπως είναι γνωστό, η Διοίκηση της ΠΝΟ με το από 27-10-2010 Δελτίο Τύπου της, είχε ήδη ενημερώσει την κοινή γνώμη ότι, ενώ εκπνέει σε λίγες εβδομάδες το τρέχον έτος, η υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας καρκινοβατεί, με αποτέλεσμα να παρατείνεται η αβεβαιότητα στις τάξεις των ναυτεργατών από την εκκρεμότητα αυτή.
Η ΠΝΟ αγωνίζεται ακατάπαυστα για την ικανοποίηση πάγιων, δίκαιων και ώριμων αιτημάτων της Ομοσπονδίας, όπως η αντιμετώπιση επί τέλους της μάστιγας της ανεργίας, η διασφάλιση των θέσεων εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών όλων των ειδικοτήτων, η αυστηρή τήρηση της νομοθεσίας για την δεκάμηνη απασχόληση στα ακτοπλοϊκά-επιβατηγά πλοία και βεβαίως το μείζονος και κυρίαρχης σημασίας ζήτημα της ίδρυσης Ανεξάρτητου Ταμείου Ανεργίας για τους ναυτικούς που συνιστά κεντρικό άξονα και πρώτιστη σταθερά για την ΠΝΟ και τους Έλληνες ναυτεργάτες.
Ακόμη, η απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στον άλλοτε εύρωστο και παλαιότερο ασφαλιστικό φορέα της χώρας μας, το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, ειδικότερα δε οι γνωστές σοβαρές περικοπές στις συντάξεις των απομάχων του κύματος που αντιμετωπίζονται σαν πολίτες δεύτερης κατηγορίες, ενώ είναι εκείνοι που διαχρονικά στήριξαν το Ταμείο τους με ασφαλιστικές εισφορές σε συνάλλαγμα, συνιστά μια απαξιωτική και οδυνηρή πραγματικότητα για τους συνταξιούχους ναυτεργάτες.
Τέλος δε, η θλιβερή κατάσταση στην οποίαν έχει περιέλθει η ναυτική εκπαίδευση, με ανεπάρκεια και ακαταλληλότητα κτιριακών εγκαταστάσεων και ανυπαρξία υποδομών των κτιρίων, μη πρόσληψη διδακτικού προσωπικού στις ΑΕΝ, κάθε άλλο παρά συμβάλλει στην ενθάρρυνση και προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Στην παρούσα χρονική στιγμή όμως, η υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων έχει απόλυτη προτεραιότητα για την Ομοσπονδία και τους Έλληνες ναυτεργάτες και αποτελεί ζωτικής σημασίας θέμα και σαν τέτοιο δεν επιδέχεται ουδεμία παραπέρα ολιγωρία από την εργοδοτική πλευρά. Σημειώνεται ότι εκκρεμεί η υπογραφή ΣΣΕ για τα Ακτοπλοϊκά-Επιβατηγά Πλοία, Πορθμεία Εσωτερικού, Μεσογειακά Φορτηγά Πλοία και Ακτοπλοϊκά Φορτηγά Πλοία κάτω των 500 κοχ.
Στην συνέχεια, η Διοίκηση της ΠΝΟ με σημερινή απόφασή της διευκρινίζει ότι κατά την έναρξη της απεργιακής κινητοποίησης αυτή δεν θα συμπεριλάβει τα επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία της γραμμής Ελλάδας-Ιταλίας.