Πέμπτη, Μαΐου 20, 2010

Πολύ καλή προσέγγιση στο θέμα -της αλλαγής ηγεσίας στο υπουργείο Τουρισμού- ,απο σοβαρότατη πλευρά πάντοτε, κάνει στο τελευταίο του newsletter το portal «παρατητηρήριο». Με τίτλο «πάλι από την αρχή» αναφέρει οτι,


Η αποπομπή/παραίτηση της 'Aντζελας Γκερέκου από τη θέση της υφυπουργού Τουρισμού επαναφέρει στο προσκήνιο το μείζον ζήτημα του σχεδιασμού και της άσκησης της τουριστικής πολιτικής στην Ελλάδα. Ανεξάρτητα από το πρόσωπο ή το σχήμα που θα τη διαδεχθεί, γεγονός παραμένει ότι ξεκινάμε και πάλι από την αρχή. Μια νέα ομάδα συμβούλων θα χρειαστεί μερικούς μήνες για να κατανοήσει τις βασικές έννοιες των τουριστικών θεμάτων και στη συνέχεια (αν στο μεταξύ δε γίνει μια ακόμα αλλαγή πολιτικού προϊσταμένου) να αναλάβει την όποια δράση. Ο τουρισμός δεν έχει την πολυτέλεια να εξαρτάται από τους πολιτικούς. Χρειάζεται μακροχρόνιο πρόγραμμα ανάπτυξης και αυτό μπορεί να γίνει μόνο αν στο τιμόνι βρεθεί ηγεσία με πενταετή τουλάχιστον προοπτική. Τα πολιτικά κόμματα πρέπει να το κατανοήσουν και να συνεναίσουν σε πρόσωπο ή πρόσωπα κοινής αποδοχής που θα ηγηθούν της προσπάθειας.



Ενω, μιας και σοβαρέψαμε, αξίζει να σχολιάσουμε οτι με μεγάλη ανακούφιση διαβάζουμε απο το ίδιο newsletter οτι σημαντική άνοδος σημειώνεται στα συνέδρια που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα το Μαϊο και τον Ιούνιο του 2010 σε σχέση με τα στοιχεία των περσινών αντίστοιχων μηνών, έτσι όπως αυτά καταγράφονται στο http://www.conferences.gr/  Πιο συγκεκριμένα, το Μάιο φέτος καταγράφηκαν συνολικά 164 συνέδρια (έναντι των 95 πέρσι) και τον Ιούνιο 89 (έναντι των 69 πέρσι). Το συγκεκριμένο δίμηνο παραμένει σταθερά ιδιαίτερα δημοφιλές στη διοργάνωση συνεδρίων και εκδηλώσεων αν λάβουμε υπόψη μας ότι το 2009 φιλοξένησε ποσοστό 32% των συνεδρίων ολόκληρης της χρονιάς ενώ για το 2010 το ποσοστό αναμένεται να αγγίξει το 30%. Το http://www.conferences.gr/  φιλοξενεί τον πιο πλήρη και αξιόπιστο κατάλογο συνεδρίων που γίνονται στην Ελλάδα.





Τρίτη και καλή παρατήρηση απο το ίδιο newsletter είναι αυτη για την διαχείρηση της on line κριτικής.

Οι κριτικές του ταξιδιωτικού κοινού για ξενοδοχεία και υπηρεσίες μέσω του trip advisor και άλλων αντίστοιχων sites είναι πλέον κοινή πρακτική και επηρεάζουν πολύ σημαντικά τις επιλογές όλων εκείνων που τις αναζητούν. Πώς όμως διαχειρίζονται οι ξενοδόχοι τόσο τις καλές όσο και τις κακές κριτικές που τους αφορούν; Γιατί μόνο το 4% των κακών κριτικών απαντάται από εκείνους που τις δέχονται; Ποια είναι η σωστή μεταχείριση της κριτικής μέσω του διαδικτύου; Σύμφωνα με τους ειδικούς, κάθε ξενοδόχος οφείλει να παρακολουθεί και να αντιδρά άμεσα στις κριτικές που δέχεται, κυρίως σε εκείνες που αναφέρονται σε αδυναμίες, προβλήματα και ατυχείς στιγμές. Μια κακή κριτική η οποία παραμένει πολύ καιρό ή για πάντα αναπάντητη φανερώνει αδυναμία και κακά αντανακλαστικά. Αντίθετα, η άμεση, ευγενής, ειλικρινής και απολογητική -αν και εφόσον χρειάζεται- απάντηση από το διευθυντή ή άλλο αρμόδιο εκπρόσωπο της επιχείρησης μπορεί να είναι αυτή η οποία θα ανατρέψει το κακό κλίμα. Ας μην παραβλέπουμε όμως και τις θετικές κριτικές...Ένα δημόσιο ή προσωπικό ευχαριστήριο μήνυμα επιβάλεται και σε αυτή την περίπτωση.



Το μοναδικό σχόλιο -σε πρώτο πλυθηντικό- είναι πως,  καλό θα ναι να κοιτάζουμε πού και πού την σελίδα του trip advisor ή και άλλων αντίστοιχων site ώστε να ξέρουμε αν και τι γράφεται για μας αλλά και την περιοχή μας και να απαντάμε ανάλογα. Στην περίπτωση που δεν έχετε τον χρόνο, μην το αμελήσετε, ζητήστε να το κάνει για εσάς κάποιο φιλικό σας πρόσωπο ή ένας συνεργάτης σας ή μπορείτε να το αναθέσετε σε όσους διαχειρίζονται το site σας.