Χθες (2.8) το απόγευμα έφτασε στην Ρόδο η τελευταία πτήση από την
Ρωσία. Δόθηκε συγκεκριμένα εντολή στο πρακτορείο Labyrinth να μην ξαναστείλει
αεροπλάνα και τουρίστες στην Ρόδο και γενικώς στην Ελλάδα γιατί δεν θα τους
δεχτούν τα ξενοδοχεία.
Σε κάθε περίπτωση οι ξενοδόχοι της Ρόδου βρίσκονται σε επιφυλακή. Σημειώνεται ότι στη Ρόδο το συγκεκριμένο
πρακτορείο στέλνει περίπου 120.000 τουρίστες.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες εκτός από τα χρέη που άφησε σε πολλά
ξενοδοχεία της Ρόδου τα περισσότερα των οποίων σε ξενοδοχείο της Λίνδου και της
Ιαλυσού, οφείλει και στον κεντρικό πράκτορα που εδρεύει στην Κρήτη και έχει
ανταποκριτή στην Ρόδο πάνω από 12 εκατομμύρια ευρώ.
Οι τουρίστες οι οποίοι αφίχθησαν χτες στην Ρόδο φιλοξενήθηκαν σε
ξενοδοχεία τα οποία είχαν ακόμα εγγυήσεις και ορισμένοι από αυτούς αναγκάσθηκαν
να πληρώσουν ξανά το ξενοδοχείο.
Εντωμεταξύ κυκλοφόρησαν ευρύτατα φήμες ότι θα ακολουθήσουν και
άλλες πτωχεύσεις ρωσικών πρακτορείων ενώ κατά μία ανεπιβεβαίωτη πληροφορία οι
πτωχεύσεις αυτές εντάσσονται στα μέτρα αντιποίνων της Ρωσικής κυβέρνησης για τα
αντίποινα που πήρε κατά της Ρωσίας η Δύση, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Πηγή: www.dimokratiki.gr
Σύμφωνα
με την ανακοίνωση της Aegean Airlines για τις εξελίξεις,
Από την Aegean Airlines ανακοινώθηκε ότι η αεροπορική εταιρεία
"θα τιμήσει όλες τις συμφωνίες των
επιβατών της προσφέροντας τις ποιοτικές υπηρεσίες της για το καλό και του
ελληνικού τουρισμού, έτσι ώστε να μην υπάρχει επίπτωση στη γενικότερη εικόνα
της Ελλάδας.Αυτό σημαίνει ότι όσοι είχαν βγάλει εισιτήρια με την AEGEAN μέσω
του Labirint και είναι στην Ελλάδα θα επιστρέψουν κανονικά πίσω χωρίς να
υπάρχει καμία απολύτως επίπτωση σε αυτούς λόγω της πτώχευσης του
Labirint".
Σύμφωνα
με την ανακοίνωση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού,
Σύμφωνα με την ανακοίνωση για το θέμα της πτώχευσης του Labirint: "Tο
Υπουργείο Τουρισμού και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού από την πρώτη στιγμή
παρακολουθούν με πολύ προσοχή και τη δέουσα σοβαρότητα τις εξελίξεις αναφορικά με το τουριστικό πρακτορείο από τη
Ρωσία. Συνεργαζόμαστε στενά, μαζί με το Υπουργείο Εξωτερικών, με τις Ρωσικές αρχές και βρισκόμαστε σε
διαρκή επαφή με τους φορείς του ελληνικού τουριστικού κλάδου. Υπάρχει συνεχής
ενημέρωση και συντονισμός όλων των εμπλεκομένων πλευρών. Από την πλευρά μας
καταβάλλεται κάθε προσπάθεια για την ταχύτερη δυνατή ομαλοποίηση των συνεπειών
του συγκεκριμένου περιστατικού. Η Ελλάδα είναι ένας ασφαλής και φιλόξενος
τουριστικός προορισμός που σέβεται τους επισκέπτες της."
ΣΕΤΕ
προς ξενοδοχεία: Προέχει η φιλοξενία των Ρώσων πελατών και η διαφύλαξη της
θετικής μας εικόνας
Σε συνέχεια της επίσημης ανακοίνωσης της πτώχευσης του ρωσικού Tour
Operator Labirint, ο ΣΕΤΕ προτρέπει τα ελληνικά τουριστικά καταλύματα, τα οποία
συνεργάζονται με το συγκεκριμένο γραφείο ή με τους τοπικούς αντιπροσώπους του
στην Ελλάδα, να συνεχίσουν να φροντίζουν για την απρόσκοπτη φιλοξενία των ρώσων
επισκεπτών οι οποίοι βρίσκονται ήδη σε αυτά.
Σύντομα, αναφέρει ο Σύνδεσμος, θα υπάρξουν διευκρινήσεις για τον
τρόπο πληρωμής ή την ασφαλιστική κάλυψη του υπολειπόμενου κόστους διαμονής
τους.
“Ευελπιστώντας στην ταχύτατη τακτοποίηση όσων θεμάτων σχετίζονται
με την πτώχευση, όπως και με την ασφαλή επιστροφή των επισκεπτών, προέχει η
φιλοξενία όσων εμπιστεύθηκαν τη χώρα μας για τις διακοπές τους, και η διαφύλαξη
της θετικής εικόνας του ελληνικού τουρισμού”, καταλήγει η ανακοίνωση.
Από την πλευρά μας να συμπληρώσουμε ότι σύμφωνα με τις σχετικές
ανακοινώσεις και τις δηλώσεις των Ρώσων αξιωματούχων, ο Labirint, μέσω των
τριών εταιρικών οντοτήτων του -LLC “Labyrinth”, ZAO “Labyrinth-T" και
“Company Labirint” - είχε ασφαλιστικές εγγυήσεις για συνολικά περίπου 160 εκατ.
ρούβλια, εκ των οποίων 40 εκατ. στη βρετανική Ascent και τα υπόλοιπα στην VSC
και σε μία ακόμα εταιρεία.
Ωστόσο, ανησυχία προκαλεί μία δήλωση πριν από λίγο στο Interfax της
Irina Turina, υπεύθυνης τύπου της Russian Union of Tourism Industry (PCT), τα
κεφάλαια αυτά ίσως να μην επαρκούν για την κάλυψη των απαιτήσεων των πελατών
του Labirint.
Σημειώνεται ότι η Ascent είναι η ασφαλιστική εταιρεία που έχει
αναλάβει τις αποζημιώσεις από την πτώχευση του tour operator Neva, ύψους άνω
των 450 εκατ. ρουβλίων.
Όπως προέκυψε από την υπόθεση του Ideal, οι οφειλές προς την
αεροπορική εταιρεία Orenair ξεπερνούν το 1,5 δισ. ρούβλια…
Για περισσότερες πληροφορίες για τον αντίκτυπο του γεγονότος σε
Ρόδο και Κώ, μπορείτε να ενημερωθείτε και από τις σελίδες : http://www.silvercity.gr/index.php/eidhseis/ellada/8956-bstx-yt-34
http://www.capital.gr/News.asp?id=2079864
http://www.capital.gr/News.asp?id=2079864