Τετάρτη, Ιουλίου 31, 2013

ολοκληρώνεται η δίκη για το Sea Diamond

Με τις απολογίες των δεκατριών κατηγορουμένων αναμένεται να κλείσει τις επόμενες ώρες στο τριμελές πλημμελειοδικείο Πειραιά η ακροαματική διαδικασία για το ναυάγιο στη Σαντορίνη.

Τις προηγούμενες ημέρες, το δικαστήριο ασχολήθηκε με αναγνώσεις εγγράφων σχετικά με την υπόθεση του ναυαγίου, ενώ οι συνήγοροι του Δημοσίου αμφισβήτησαν τις μελέτες του ΕΛΚΕΘΕ (Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών), που έχει οριστεί από το υπουργείο Ναυτιλίας για την παρακολούθηση της θαλάσσιας περιοχής του ναυαγίου.

Η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί με τις απολογίες των δεκατριών κατηγορουμένων.

Αιτία της πρόσκρουσης;  η λάθος χαρτογράφηση..

Το ναυάγιο του Sea Diamond ήταν αδύνατο να αποφευχθεί καθώς η πρόσκρουση στον ύφαλο οφειλόταν σε λανθασμένη χαρτογράφηση κατά 74 μέτρα. Αυτό υποστήριξαν οι τρεις πραγματογνώμονες, που είχαν διοριστεί από την εισαγγελία Νάξου, στις καταθέσεις τους. Παράλληλα έκαναν λόγο για «υπεράνθρωπες προσπάθειες του πλοιάρχου και του πληρώματος».

Η δίκη, που άρχισε την Τρίτη 26 Μαρτίου, διεξάγεται στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά. Για την υπόθεση κατηγορούνται συνολικά 13 άτομα, μέλη του πληρώματος, στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρείας και ένας επιθεωρητής του νηογνώμονα.

Οι πραγματογνώμονες σημείωσαν πως τα όργανα του πλοίου δεν θα μπορούσαν σε καμία περίπτωση να αποτρέψουν τη σύγκρουση που έγινε κατά τη διάρκεια πρόσδεσης.
Η έκθεση ενός εκ των τριών πραγματογνωμόνων αμφισβητείται από τους συνήγορους της πολιτικής αγωγής. «Είμαστε διορισμένοι από την εισαγγελική αρχή και η εντολή που είχαμε ήταν να αναδείξουμε την αλήθεια μέσα από την συγκεκριμένη Έκθεση» υποστήριξαν από κοινού οι πραγματογνώμονες.

Στο δικαστήριο κατέθεσε και ο πρόεδρος του λιμενικού ταμείου Θήρας, πρώην πλοίαρχος. Όταν ρωτήθηκε για την αιτία της πρόσκρουσης δήλωσε: «Δεν ξέρω γιατί πήγε ο συνάδελφος από εκεί, κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να έρθει πιο ανοιχτά για περισσότερη ασφάλεια».

Οι συνήγοροι υπεράσπισης τόνισαν στο σημείο αυτό, ότι η πλεύση για την προσέγγιση του πλοίου στο ναύδετο ήταν απόλυτα νόμιμη, αφού βάσει του ναυτιλιακού χάρτη δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα στην απόσταση που έπλεε το πλοίο από τις ακτές.