Σύμφωνα με κείμενο της Λίνας Γιάνναρου που δημοσιεύθηκε σήμερα στην εφημερίδα Καθημερινή (12.6.2013)
Πίσω από τις
δεκάδες μονάδες στη νησιωτική αλλά και ηπειρωτική χώρα κρύβονται ιστορίες
επιχειρηματικής επιτυχίας.
Και ξαφνικά βρέχει
ελληνική μπίρα! Από
το Αργος (Ζέος) μέχρι την Εύβοια (Septem), από την Κρήτη (Χάρμα) μέχρι τη Ρόδο
(Magnus Magister) και από τη Σαντορίνη (Volkan, Crazy Donkey) μέχρι την Κέρκυρα
(Corfu Beer), νέοι επιχειρηματίες που επένδυσαν εν μέσω κρίσης στη
μικροζυθοποιία, σήμερα απολαμβάνουν τα αποτελέσματα: η ζήτηση αυξάνεται συνεχώς
και τα προϊόντα τους διακρίνονται εντός και εκτός συνόρων.
Εγκαταστάσεις
της μικροζυθοποιίας Septem στο Ωρολόγιο. «Σε κάθε τι που κάνεις χρειάζεται να
έχεις στόχευση» αναφέρει στην «Κ» ο κ. Σοφοκλής Παναγιώτου, που έστησε την
επιχείρηση με τον αδερφό του Γιώργο.
Για τον Σπύρο
Καλούδη, κύριο μέτοχο της Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας που παράγει την Corfu
Beer (πρόσφατα η Real Ale αναδείχθηκε στις 8 καλύτερες της διεθνούς αγοράς στο
Ιnternational Real Ale Festival 2013) η ανταμοιβή είναι άλλη: «Βλέπω ότι βοηθάω
την Κέρκυρα και αυτό με ικανοποιεί περισσότερο απ’ όλα», λέει στην «Κ». «Αυτός
ήταν και ο στόχος μας, να καταφέρουμε να ενισχύσουμε τον τόπο μας, φτιάχνοντας
μπίρα με χαρακτήρα». Μεταξύ άλλων, το ζυθοποιείο της Κέρκυρας παράγει και μια
μπίρα διπλής ζύμωσης που περιέχει βιολογικά πιστοποιημένο μέλι ανθέων της
Κέρκυρας. «Η μπίρα είναι το υπ’ αριθμόν ένα καταναλωτικό αγαθό το καλοκαίρι,
ποιος τουρίστας δεν πίνει; Γιατί να μην είναι ελληνική;».
Το πείραμα πέτυχε και στη
Σαντορίνη. Οπως λέει ο οινοπαραγωγός Γιάννης Παρασκευόπουλος, που μπήκε το 2011
στην περιπέτεια της μπίρας με πολυπολιτισμική παρέα (ένα Σέρβο μικροζυθοποιό,
έναν Αγγλο οινέμπορο και μια πολυμήχανη Αμερικανίδα), οι επισκέπτες «διψούν»
για ελληνική μπίρα.
«Ο κόσμος γενικά και
ειδικά οι τουρίστες της Σαντορίνης αρέσκονται να αναζητούν μικρά ζυθοποιεία
στους τόπους που επισκέπτονται», σημειώνει στην «Κ».
«Ακόμα και οι Ελληνες
φαίνεται ότι έχουν βαρεθεί τα ίδια και τα ίδια και επιλέγουν να απολαύσουν κάτι
διαφορετικό.
Αφήστε που είχαν μάλλον
όλοι κουραστεί με τα γερμανόφωνα ονόματα των γνωστών τίτλων!» παρατηρεί.
Χρησιμοποιώντας το νερό
της ηφαιστειακής γης, η Ζυθοποιία Σαντορίνης παράγει τρεις μπίρες, με τα
ευφάνταστα ονόματα Yellow, Red και Crazy Donkey, από το παραδοσιακό γαϊδουράκι,
σήμα κατατεθέν του νησιού.
Οπως στα πάντα, ωστόσο,
και στην μπίρα το μυστικό βρίσκεται στην ποιότητα. «Οι μπίρες των
μικροζυθοποιείων έχουν μια σειρά συγκριτικά πλεονεκτήματα, σε σχέση με τις
βιομηχανοποιημένες. Παράγουμε φρέσκες, απαστερίωτες και αφιλτράριστες μπίρες,
υψηλής ποιότητας, τις οποίες δεν μπορείς να παραγάγεις εάν απευθύνεσαι σε
εθνικό επίπεδο», εξηγεί ο κ. Παρασκευόπουλος.
Ο κλάδος της
μικροζυθοποιίας αποτελεί παράδειγμα για όλους τους τομείς της ελληνικής
οικονομίας. «Σε κάθε τι που κάνεις χρειάζεται να έχεις στόχευση» αναφέρει στην
«Κ» ο κ. Σοφοκλής Παναγιώτου, που μαζί με τον αδερφό του Γιώργο, δημιούργησαν
το 2009 στο Ωρολόγιο Ευβοίας τη μικροζυθοποιία Septem. «Η μικροζυθοποιία έχει
λόγο ύπαρξης για να παράγει διαφοροποιημένες μπίρες. Είναι σφάλμα να ακολουθείς
την πεπατημένη, να αντιγράφεις μεγάλα προϊόντα. Εμείς αποφασίσαμε να
στοχεύσουμε σε λιγότερο γνωστές μπίρες και να αποφύγουμε εντελώς τη lager που
αντιπροσωπεύει το 95% της αγοράς». Εισάγοντας ποιοτικό λυκίσκο από κάθε γωνιά
του κόσμου, «έπλασαν» χαρμάνια που «μαζεύουν» συνεχώς διακρίσεις. Οι εξαγωγές
έχουν ξεκινήσει.