Δευτέρα, Απριλίου 08, 2013

πρόταση του ΕΠΑΜ Θήρας προς το Δήμαρχο Θήρας για την ενοικίαση του πάρκινγκ Οίας

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΕΠΑΜ Θήρας προς τον Δήμαρχο Θήρας,

Η κατοχική κυβέρνηση ιδιωτικοποιεί τη δημόσια περιουσία δίνοντας την σε επενδυτές-αρπακτικά που σκοπό έχουν να τη λεηλατήσουν, μη προσφέροντας τίποτα στους Έλληνες πολίτες. Η πρακτική που εφαρμόζεται είναι αυτή της ενοικίασης για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα στο οποίο ο ιδιώτης πληρώνει ένα αντίτιμο που θα πηγαίνει ολόκληρο για την αποπληρωμή του Δημοσίου Χρέους της χώρας. Μερικά από τα επιχειρήματα υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων είναι ότι το κράτος δε μπορεί να τα συντηρήσει, ότι ο ιδιώτης θα τα αξιοποιήσει καλύτερα και ότι το κράτος θα έχει έσοδα. Βέβαια αυτά απέχουν πολύ από τη πραγματικότητα αφού υπάρχουν χώρες (π.χ. Νορβηγία) που δεν ακολουθεί τακτικές νεοφιλελευθερισμού και προσφέρει στους πολίτες της πραγματικές δημόσιες υπηρεσίες και παροχές.

Σαν παράδειγμα ιδιωτικοποίησης αναφέρουμε το αεροδρόμιο Θήρας που θα ενοικιαστεί για 30 χρόνια σε ιδιώτη. Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα ετήσια έσοδα του αεροδρομίου είναι περίπου 4,5 εκατομμύρια ευρώ, εμείς χαρακτηρίζουμε την ιδιωτικοποίηση αυτή ως ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ.

Ο Δήμος Θήρας, με τη σειρά  του, προχωρά στην ενοικίαση του Δημοτικού πάρκινγκ της Οίας, έκτασης 4.100 τμ. Η πρακτική που θα ακολουθηθεί είναι αυτή της ανοιχτής δημοπρασίας με τιμή εκκίνησης τα 500€ το μήνα.  Η διάρκεια της ενοικίασης θα είναι 6 χρόνια και ο ιδιώτης που θα το αναλάβει θα χρεώνει τη στάθμευση ΙΧ μέχρι 1€/ώρα και τη στάθμευση τουριστικών λεωφορείων μέχρι 10€/3 ώρες και μέχρι 5€ για κάθε επιπλέον ώρα.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι στην Οία για περίοδο τουλάχιστον 5 μηνών (Μάιος-Σεπτέμβριος) σταθμεύουν καθημερινά το λιγότερο 60 τουριστικά λεωφορεία και 20 ΙΧ (για περίπου 2 ώρες) στο συγκεκριμένο πάρκινγκ, τα έσοδα του ιδιώτη από την εκμετάλλευση θα είναι:

(60 τουρ. Λεωφορεία x 30 ημέρες x 5 μήνες x 10€) + (20 ΙΧ x 30 ημέρες x 5 μήνες x 2 ώρες x 1 €) = 96.000 €     
Άρα για 6 χρόνια ο ιδιώτης θα εισπράξει τουλάχιστον 576.000€.
    
Το πρόσχημα της ενοικίασης, από πλευράς Δήμου Θήρας, είναι τα επιπλέον έσοδα από το ενοίκιο, ότι ο Δήμος δε μπορεί να το αξιοποιήσει γιατί δε μπορεί να προσλάβει προσωπικό και ότι ο ιδιώτης θα μπορεί να το λειτουργήσει πιο αποδοτικά.
          
Καταλαβαίνεται λοιπόν, κε Δήμαρχε, ότι η παραπάνω ενοικίαση του Δήμου Θήρας δε διαφέρει από τη τακτική που ακολουθεί η προδοτική κυβέρνηση της χώρας και επομένως εμείς, ως Ενιαίο Παλλαϊκό Μέτωπο, τη χαρακτηρίζουμε ως ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ.

Επειδή, όμως, ο στόχος μας είναι η οργάνωση του Ελληνικού λαού ώστε να πάρει τη χώρα στα χέρια του και επειδή πιστεύουμε στις δυνατότητες τις Τοπικής Αυτοδιοίκησης με τη λογική να είναι “Τοπική” δηλαδή στο νησί μας και “Αυτοδιοίκηση” δηλαδή βασισμένη στη δική της αυτοδιαχείριση, σας καλούμε να σταματήσετε τη δημοπρασία και να προβείτε σε εκμετάλλευση του συγκεκριμένου πάρκινγκ στην Οία, από το Δήμο Θήρας βασιζόμενος στα εξής:
Α) Τη κατασκευή του συγκεκριμένου πάρκινγκ την έχουν πληρώσει οι Δημότες της Σαντορίνης δηλαδή όλοι μας.
Β) Είναι δικαίωμα του κάθε πολίτη να μη πληρώνει για να πηγαίνει στο σπίτι του και στη δουλειά του. Άρα, οποιαδήποτε πρακτική εκμετάλλευσης πρέπει να εξασφαλίζει το να μη πληρώνουν οι μόνιμοι κάτοικοι και οι επιχειρηματίες της Οίας.
Γ) Αν αποφασίσουν, μετά από δημόσιο διάλογο, οι επιχειρηματίες της Οίας να επιβληθεί αντίτιμο στα τουριστικά λεωφορεία για τη στάθμευση τους, τότε τα έσοδα αυτά να πάνε στο Δήμο Θήρας και όχι στη τσέπη κάποιου ιδιώτη. Στο σημείο αυτό σας προτείνουμε τους κάτωθι τρόπους εκμετάλλευσης του πάρκινγκ από το Δήμο:
1.     Να λειτουργήσει το πάρκινγκ σα χώρος ελεγχόμενης στάθμευσης όπως στο κέντρο της Αθήνας. Με τον τρόπο αυτό, η πληρωμή από τους επισκέπτες και τα τουριστικά λεωφορεία θα γίνεται μέσω ξυστών καρτών προπληρωμένου χρόνου στάθμευσης που θα πωλούνται σε σημεία που θα επιλέξει ο Δήμος, ενώ οι μόνιμοι κάτοικοι και επιχειρηματίες θα προμηθευτούν, προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά, ειδικά αυτοκόλλητα που θα τους εξαιρούν από τη πληρωμή. Η Δημοτική αστυνομία θα μπορεί να κάνει δειγματοληπτικούς ελέγχους και να επιβάλει μεγάλα πρόστιμα στους παραβάτες.
2.     Να μπει μπάρα ελεγχόμενης στάθμευσης στην είσοδο και στην έξοδο του πάρκινγκ. Έτσι μπορούν να πληρώνουν μόνο οι επισκέπτες και τα τουριστικά λεωφορεία, ενώ οι μόνιμοι κάτοικοι θα προμηθευτούν, προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά, ειδικές κάρτες εισόδου. Τέτοιες μπάρες υπάρχουν στα μεγάλα πολυκαταστήματα των Αθηνών. Οι κάρτες εισόδου για τα τουριστικά λεωφορεία μπορεί να είναι και προπληρωμένες ενώ για τα ΙΧ των τουριστών μπορεί να υπάρχει μηχάνημα εισιτηρίου.
3.     Να καταχωρηθούν οι αριθμοί κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων που πηγαίνουν στην Οία. Αυτό μπορεί να γίνει σε συνεργασία με τις εταιρίες που διοργανώνουν τις εκδρομές. Όσα λεωφορεία καταγραφούν θα πρέπει να πληρώνουν αντίτιμο στο Δήμο Θήρας για να σταθμεύουν στο συγκεκριμένο πάρκινγκ. Η πρόταση αυτή αφορά μόνο τα τουριστικά λεωφορεία και όχι τα ΙΧ επισκεπτών. Η Δημοτική αστυνομία θα μπορεί να κάνει δειγματοληπτικούς ελέγχους και να επιβάλει μεγάλα πρόστιμα στους παραβάτες, δηλαδή σε όσους αριθμούς κυκλοφορίας σταθμεύουν αλλά δε βρίσκονται στις λίστες του Δήμου.
Δ) Αν αποφασιστεί αντίτιμο και αν δε μπορέσει ο Δήμος λόγω έλλειψης χρόνου να εκμεταλευτεί το πάρκινγκ από τη τωρινή τουριστική σεζόν ας το κάνει από την επόμενη. Υπενθυμίζουμε ότι με τη δημοπρασία το ΞΕΠΟΥΛΑΜΕ για 6 ολόκληρα χρόνια.

Κε Δήμαρχε, λύσεις υπάρχουν πολλές. Αυτό που χρειάζεται είναι πολιτική βούληση. Επειδή παραβρεθήκαμε, όμως, στο πρόσφατο Τοπικό Συμβούλιο της Οίας όπου ο Αντιπρόεδρος Ιάκωβος Ζώρζος, το μέλος Μιχαήλ Καρράς και ο Αντιδήμαρχος Θήρας Μάρκος Καφούρος άκουσαν τις παραπάνω θέσεις αλλά δε δεσμεύτηκαν ενώ ο Πρόεδρος Ελευθέριος Δαρζέντας ήταν αρνητικός, σας καλούμε να επιληφθείτε του συγκεκριμένου ζητήματος.